İşletmelerin robotik süreç otomasyonu sayesinde elde ettiği 7 fayda

isletmelerin-robotik-surec-otomasyonu-sayesinde-elde-ettigi-7-fayda

23 Şub 2023

2 dk okuma süresi

Günümüzde işletmeler rekabetçi kalabilmek için tüm değerlerinden en iyi faydayı elde etmeye çalışıyor. Bu sebeple iş gücünü verimli kullanmak isteyen kurumlar, robotik süreç otomasyonundan (RPA - Robotic Process Automation) yararlanıyor. Yazılım robotları olarak da tanımlanan robotik süreç otomasyonu, veriyi üretirken, toplarken ya da değerlendirirken ortaya çıkan rutin ve tekrarlanan görevlerin, yazılımlar tarafından kolayca gerçekleştirilmesini sağlıyor.

Temelde çalışanların görevlerini, yazılım tabanlı bir biçimde taklit eden RPA, saatler sürecek işlerin birkaç dakikada tamamlanmasını mümkün kılıyor. İşletmelere çok ciddi bir hız avantajı kazandıran RPA, üretim, sanayi, teknoloji, telekomünikasyon, e-ticaret, ulaşım, sağlık ve kamu gibi sektörlerde sıklıkla tercih ediliyor. Pek çok sektörde sayısız şirket tarafından tercih edilen RPA çözümleri, hatasız sonuçlar sunmalarıyla da öne çıkıyor.

RPA ile ne tür süreçler otomatikleştirilebilir?

Rutin görevler çoğu çalışan için sıkıcı ve dikkat kaybına yol açan işlerdir. Bu sebeple de hataya son derece müsait olan rutin görevler, sonradan kontrol ve müdahale gibi iş akışını yavaşlatacak ilave süreçlere neden olabilirler. Bu sebeple RPA, işletmeleri ve çalışanları önemli iş yüklerinden hatasız bir biçimde kurtarır. Ancak her görev, robotik süreç otomasyonu için uygun değildir. Yaratıcılık ve kapsamlı karar alma süreçleri gerektiren görevler için RPA tercih edilmez. Yazılım robotları, veriye dayalı olan, değişmeyen bir biçimde tekrar eden, belirli kurallara bağlı kalan ve sınırlı karar alma durumu olan standartlaşmış süreçleri otomatikleştirir.

RPA işletmelere hangi faydaları sağlar?

Her geçen gün daha çok kurum, RPA'i iş süreçlerine dahil ediyor ve avantajlarından faydalanıyor. Hem çalışanlar hem de yöneticiler için pek çok avantajı beraberinde getiren RPA, işletmelerin rekabette fark yaratmalarına yardımcı oluyor. RPA, şirketlere en çok şu 7 noktada fayda sağlıyor:

·       Rutin görevleri üstlenir

RPA, iş süreçlerindeki rutin görevleri üstlenerek çalışan memnuniyetini artırır.

·       Kesinlik kazandırır

RPA, kurumların sıfır hata ile net sonuçlar almasına yardımcı olur.

·       İhtiyaç olduğunda duraklatılabilir

RPA, hiçbir altyapı değişikliğine ihtiyaç duymadan taşınabilir, duraklatılabilir veya dönemsel olarak kullanılabilir.

·       Süreklilik sağlar

RPA, bir personelden farklı olarak 7 gün 24 saat çalışabilir ve verilen görevleri yerine getirir.

·       İş süreçlerini hızlandırır

RPA, en karmaşık görevleri bile çok büyük bir hızla tamamlar.

·       Artırılmış güvenlik sunar

RPA, elde ettiği verileri güvenle işler ve yapılan tüm işlemleri kayıt altına alır.

·       Efor standardı oluşturur

RPA, görevlere yönelik kolayca ölçeklenebilir ve buna bağlı olarak efor standardı oluşturur.

İnnova RPA her ölçekteki görevi hızla ve güvenle tamamlıyor

Kural bazlı yapay zeka ve iş akışı otomasyonu teknolojilerinden yararlanan İnnova RPA, talep edilen iş süreçlerini insan eylemlerini taklit ederek yazılım robotları vasıtasıyla hızla ve güvenle tamamlıyor. Yorumlama, hesaplama, yanıt tetikleme ve gerekli sistemlerle etkileşime geçme gibi kabiliyetlerle donatılan İnnova RPA, işletmelerin her ölçekteki ihtiyaçlarını en kapsamlı biçimde karşılıyor.

İlgili Postlar

Uretken-yapay-zeka-dijital-donusumu-nasil-etkiliyor

Üretken yapay zekâ günümüzde dijital dönüşümü nasıl etkiliyor?

30 Eki 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr