İşletme giderlerinizi azaltmanın yolları
13 Tem 2021
3 dk okuma süresi
İşletme giderlerini azaltmanın en iyi yolu, gerekli olanı gereksizden ayırmaktır. Örneğin bir sosyal medya uzmanına çok para ödüyorsanız ancak zaten en olumlu sosyal medya varlığına ulaştıysanız, bu bir gereklilik değil rekabet avantajıdır. Bu, söz konusu avantajdan vazgeçmeniz gerektiği anlamına gelmiyor ancak ayrım yapabilmek için geçerli bir kıstas sunuyor.
Maliyetleri azaltmak ve zaman içinde işletme giderlerini düşürecek sağlıklı süreçler oluşturmak akıllı seçimler yapmakla ilgilidir. Kârlılık daha yüksek gelire ya da daha az gidere sahip olarak artırılabilir. Her işletme için bunları sağlamanın farklı yolları olacaktır. Bu blog yazımızda, işletme giderlerini azaltmanın genel yollarını inceleyeceğiz.
En temel işletme giderleri nelerdir?
İşletme giderleri, bir işletmenin çalışmasını sağlamak için personel ücretleri ve ofis malzemeleri gibi olmazsa olmaz tekrarlayan masraflardır. İşletme giderleri, satılan malların maliyetini (malzemeler, doğrudan işçilik, genel üretim giderleri) veya sermaye harcamalarını (binalar veya makineler gibi daha büyük giderler) içermez.
İşletme giderleri şunlardır:
Personel için bordro (Üretim için işçilik hariç)
Vergiler
Sigorta
Lisans ücretleri
Kira
Araştırma masrafları
Pazarlama (Sosyal medya dahil)
Muhasebe ücretleri
Bina bakım ve onarımları
Ofis malzemeleri
Araçlar
Hukuki harcamalar
Gayrimenkulde emlak vergisi
Araç giderleri
Seyahat masrafları
Personel Giderleri nasıl azaltılır?
Bir çalışanın yeteneklerine tam zamanlı sahip olmak iyidir ancak bu her zaman gerekli değildir. Tam zamanlı bir web geliştiricisine, grafik tasarımcısına veya içerik yazarına ihtiyacınız olup olmadığını değerlendirmelisiniz. Kendi operasyonunuzu inceleyerek yarı zamanlı olarak sunabileceğiniz pozisyonları belirleyin ve daha az ihtiyaç duyduğunuz işler için dış kaynak kullanımına yönelmeyi düşünün. Dışarıdan hizmet alırken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli konu ucuza kaçmamaktır. Dış kaynak kullanımıyla alacağınız hizmetin kalitesi, ücretiyle doğru orantılı olacaktır ve en düşük maliyetli seçenek sizin için her zaman en doğrusu değildir.
Vergi Giderleri nasıl azaltılır?
İşveren olarak uzun yıllar ülke ekonomisine katkı sağlayabilmeniz için şirketinizin sağlıklı kalması önemlidir. İşletme giderlerini devlete doğru şekilde yansıtarak vergi giderlerinden tasarruf sağlayabilirsiniz. Yasalara göre bir harcamanın şirket gideri olarak beyan edilebilmesi için şirketinizin kârı ya da faaliyetleriyle doğrudan ilişkili olmalıdır. Aşağıdaki harcamalar gider olarak kabul edilir:
Yemek: Şirket faaliyetleri kapsamında müşteri ağırlamak için düzenlenen yemekler veya çalışanlara sunulan yemek bedelleri gider olarak kabul edilir. Ancak bunların şirket faaliyetiyle örtüşmesi şarttır.
Demirbaş: Şirketinizin operasyonları için gerekli olan demirbaşlar gider olarak kabul edilir. Öte yandan kimi iş kollarında gerekli olan ve çalışanlara sağlanan kask, çizme, üniforma gibi giyim eşyaları da bu kategoriye dahildir.
Taşıt ve seyahat: Şirket araçları için yakıt, sigorta, kira, bakım masrafları; iş amacıyla gerçekleştirilen seyahatler için harcanan uçak, otobüs, deniz otobüsü, tren, otel, otopark ücretleri de şirket giderleridir.
İletişim: Günümüz iş yapma şekilleri her şirketin sürekli çevrimiçi olmasını gerektirir. Bu doğrultuda gerçekleştirilen internet ve telefon gibi iletişim yatırımları da şirket gideri sayılır.
İşletmenizin tasarruf etmesini sağlayacak 6 madde
Tasarruf etmenin amacı operasyonların akışını ve onların çıktısı olan ürün veya hizmetlerin kalitesini etkilemeden daha az gidere sahip olmaktır. Bunu başarmak için uygulayabileceğiniz yöntemlerin bazıları yatırım gerektirirken, bazıları herhangi bir maliyeti bulunmayan yaklaşımlardır.
İşiniz için doğru teknolojileri kullanın
Teknolojiden faydalanmak tasarruf etmenize ve işinizi ileriye taşımanıza yardımcı olabilir. Örneğin seyahat ve ulaşım masraflarından tasarruf etmek için toplantılarınızı sanal olarak düzenleyebilirsiniz. Google Dokümanlar, Basecamp veya Trello gibi uygulamalar, şirket belgelerinizi düzenlemenize ve çalışanlarınızın iletişimini ücretsiz şekilde merkezileştirmenize yardımcı olabilir.
Dijital dönüşümünüze hız kazandırın
e-Arşiv ve e-Fatura gibi zorunlu dijital dönüşüm hamlelerinin yanı sıra, biyometrik imza gibi teknolojiler de uzun vadede dramatik tasarruflar sağlarlar. Dijital dönüşümünüzü hızlandırmak için doğru bir çözüm ortağıyla çalışabilir ve işinizi geliştirirken giderlerinizi azaltabilirsiniz.
Harcamaları özenle takip edin
Geleceği planlamadan önce geçmiş maliyetlerinizi iyi analiz etmelisiniz. Bu, verilerin etkin ve verimli bir şekilde toplanmasını gerektirir. Maliyetlerinizi takip etmeyi bir alışkanlık haline getirmeli ve operasyonlarınızın ayrılmaz bir parçası olarak değerlendirmelisiniz.
Giderlerinizi rakiplerinizle kıyaslayın
Şirket giderlerinizi sektörünüzdeki diğer oyuncuların maliyetleriyle karşılaştırın. Belirli kategorilerde daha fazla harcama yaptığınızı görürseniz bunun nedenini araştırın ve bu maliyetleri endüstri standartlarına indirmek için gerekli adımları atın.
Değişken maliyetleri yönetin
Şirketinizin geçmiş değişken giderlerine bakın ve bunların satışların yüzde kaçına denk geldiğini hesaplayın. Geçmiş yüzdeler, hem gelecekteki olası maliyetlerin iyi bir göstergesidir hem de maliyetleri satış faaliyetiyle uyumlu tutmak için kullanılacak bir kıyaslama değeridir.
Sabit maliyetleri gözden geçirin
Yöneticiler sabit maliyetler konusunda kayıtsız kalma eğilimindedirler çünkü bunlar tekrarlıdır ve şirketin iş yapma şekilleriyle özdeşleşmiştir. Çoğu zaman tedarikçi giderlerinden oluşan bu maliyetleri kayıtsız şartsız kabul etmek yerine diğer tedarikçilerden daha iyi teklifler alıp alamayacağınızı görmek için pazarı periyodik olarak test etmelisiniz. Bir iş için en az iki veya üç farklı tedarikçiden fiyat teklifi almak iyi bir uygulamadır.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm