İşinizi büyütmek için yapay zekadan faydalanmanın yolları

isinizi-buyutmek-icin-yapay-zekadan-faydalanmanin-yollari

16 Haz 2023

2 dk okuma süresi

Günümüz modern işletmeleri, geleceği öngörebilmek için veriden yararlanıyor. Karar alma ve uygulama aşamasında veriye dayalı hamleler yapan kurumlar, bu sayede finansal risklerini en aza indiriyor. Son yıllarda yapay zeka alanında yaşanan gelişmeler, iş zekası çözümlerinde adeta devrim yarattı. İşletmeler, insan kaynaklarından ödün vermeden, veriden elde ettiği değeri en yükseğe çıkarmak için iş süreçlerini yapay zeka ile buluşturuyor. Peki kurumlar, iş akışlarında yapay zekadan nasıl destek alabilir? Bu noktada üretken yapay zeka araçları kurumlara pek çok seçenek yaratıyor.

Artan hız ve verimlilik

Yapay zeka algoritmalarının en önemli avantajı, insanlardan oluşan bir departmanın haftalar ya da aylarca uğraşıp analiz edebileceği büyük miktardaki veriyi çok kısa sürelerde işleyebiliyor olmasıdır. Teknolojinin bu avantajından yararlanmak isteyen kurumlar, hızlı ve verimli karar alma süreçleri oluşturabilmek için yapay zekayı eğitebilir. Ayrıca yapay zeka tabanlı doğal dil işleme çözümü ChatGPT gibi uygulamalar kullanılarak içerik üretimi gibi görevler de hızlandırılabilir.

İş akışlarını otomatikleştirmek

Otomasyon, iş süreçlerinde verimliliği son derece artıran bir uygulamadır. Hem rutin ve zaman alan görevler otomasyon çözümleriyle büyük bir hızla ve 7/24 gerçekleştirilir hem de çalışanları daha fazla beceri gerektiren alanlarda kullanabilmek için zaman yaratılır. Ayrıca otomasyon çözümleri sayesinde insan faktöründen kaynaklanan hatalar da ortadan kalkar. Bunun yanında yapay zeka  çıktıları, kurallara, eylemlere ve tetikleyicilere göre ayarlama imkanı da sunar. Ek olarak yapay zeka araçları ölçeklenebileceğinden, artan veri kümelerine kolayca karşılık verebilir.

Karmaşık problemleri çözmek

İş süreçlerinde ortaya çıkan pek çok hata, insan faktörüyle ilişkilidir. Yorgunluk ve dikkatsizlik gibi unsurlar, sıklıkla iş akışında bir şeylerin atlanmasına neden olabilir. Yapay zeka araçları, çalışanlar tarafından algılanması en zor eğilimleri ve nüansları tespit edebilir. Ayrıca çok çeşitli değişkenleri ve faktörleri mümkün olan en ayrıntılı biçimde hızla değerlendirebilir. Yapay zeka araçları finans sektöründe tahmin ve siber güvenlik alanında anomali tespitine kadar pek çok görevde kullanılabiliyor. 

Önyargıları ortadan kaldırmak

İş dünyasında en yetenekli uzmanların kararları bile, stres, uykusuzluk ve yorgunluk  gibi insani nedenlerle etkilenebilir. Aynı zamanda insan, kişisel dünya görüşleri nedeniyle sübjektif bir bakış açısına sahip olabilir. Yapay zeka önyargılara sahip değildir ve insana özgü hatalar yapamaz. Bu nedenle potansiyel sorunları ortadan kaldırmak için de yapay zeka araçlarından yararlanılabilir. İşe alma ve İK gibi tarafsızlığın kritik önem taşıdığı alanlarda, yapay zeka araçları olabildiğince önyargıdan uzak sonuçlar verebilir.

Sonuçları tahmin etmek

Yapay zeka ve algoritmalar, veri modellerinden bilgi elde etmek için tasarlanmıştır. Dolayısıyla yeni veriler ve tahminler elde etmek için kullanılabilir. Böylece kullanıcılar, tahmin edilen sonuçlar hakkında daha isabetli fikirler edinebilir. Elde edilen bilgiler, modellere ve simülasyonlara dönüştürülebilir. Algoritma daha fazla veri ile beslendikçe, içerikler güncellenebilir ve iyileştirilebilir. 

Ortaya çıkan isabetli tahminler ve analizler, işletmelerin karar verme süreçlerini temelinden etkileyebilir. Yapay zeka destekli karar alma süreçleri, en ince ayrıntıların bile analize dahil edilmesini sağlar.

Günümüzde yapay zeka, müşteri davranışlarını tahmin etmek için pek çok sektörde kullanılıyor. Yapay zeka, davranış ölçümleri ve göz izleme gibi tekniklerden yararlanarak eğitildiğinde, kullanıcı davranışlarını tahmin edebilir.

Müşterileri anlamak

Yapay zeka işletmelerin hedefledikleri müşteri kitlesini daha iyi anlamaya yardımcı olabilir. Bu sayede işletmeler, daha iyi pazarlama kararları alabilir. Kurumlar, doğal dil işleme ve yapay zeka destekli sohbet robotları gibi uygulamalar sayesinde müşterilerinin yaklaşımlarını ve isteklerini daha kolay anlayabilir. 

Çok uluslu bir danışmanlık şirketi olan PwC’nin anketine göre, 2022’de işletmelerin %52’si yapay zekayı iş süreçlerinde benimseme planlarını uygulamaya aldı. Uzmanlara göre yapay zeka araçları, iş zekasının geleceği olarak değerlendiriliyor. Bu nedenle üretken yapay zekaya yönelik eğilimlerin artarak devam etmesi bekleniyor. Karar vericiler, doğru araçları ve modelleri keşfettiklerinde, yapay zekanın muazzam katkılarından faydalanabilir.

İlgili Postlar

high tech eart

Çoklu Algılayıcı Sistemler: Çevresel İzleme ve Yönetim

27 Oca 2025

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr