26 Ağu 2022
2 dk okuma süresi
Şirketlerin BT alanında kendi inovasyon ekosistemini oluşturma çalışmaları yaparken “en yenilikçi markalar” listelerindeki örnekleri incelemekten daha fazlasını yapması gerekiyor. IDC’nin hazırladığı Endüstri Ekosistemlerinin Global Geleceği araştırmasına göre başarılı bir ekosistem kurabilmenin yolu, şirket yöneticilerinin kendi stratejilerini belirlerken birlikte çalıştıkları tedarikçileri ve iş ortaklarını da hesaba katmasından geçiyor. Endüstri ekosistemleriyle ilgili geliştirilecek stratejinin en önemli kısmı, hangisinin bir parçası olmak istediğinize ve hangisinde bir orkestratör olarak liderlik rolü üstleneceğinize karar vermenizdir. Birden fazla ekosistemde denemeler yapabileceğiniz gibi iş ortaklarınızla kurduğunuz ekosistemin üzerine inşa edeceğiniz yeni hibrit ekosistemler oluşturmayı da hedefleyebilirsiniz.
Eğer kendi ekosisteminizi ve pazar stratejinizi oluşturuyorsanız, çalışacağınız teknoloji partnerlerine doğru karar vermeniz çok önemlidir. Bu yazımızda yeni iş modellerinden yeni gelirler elde edebilmeniz için yenilikçi teknoloji partnerlerini nasıl seçmeniz gerektiğine odaklanacağız.
1.Stratejinizi belirleyin
İlk adım olarak stratejinizi, mevcut durumunuzu ve gelecek vizyonunuzu belirlemekle işe başlayın. Birçok farklı sektörün iş modeli, bulut tabanlı platformlarda çalışan araçların kullanımına doğru evriliyor. Şirketler karlılıklarını artırmak için proje bazlı tek seferlik çözümler satın almak yerine abonelik modeli ile çalışan servisleri daha fazla tercih ediyor.
Strateji oluşturmakla işe başlamak, şirketinizdeki departmanların çalışmakta olduğu tedarikçileri, kullanmakta olduğu araç takımlarını ve ayrıca gelecek vizyonunuzun yönünü net bir şekilde anlamanıza yardımcı olacaktır. Bu yaklaşım, ekosisteminizde birlikte çalışabileceğiniz sayısız teknoloji partneri arasından seçim yapabilmeniz için oldukça faydalı bir yoldur.
2. Vizyonunuzu doğrulayın
Gelecek vizyonunuzu doğrulamanın bir yolu, birleşme ve satın almalar açısından piyasadan gelen sinyalleri izlemektir. Örneğin, mühendislik-mimarlık sektörünün en önemli yazılım firmalarından Autodesk’in genişletilmiş gerçeklik firması The Wild’ı satın alması, dijital ikiz çözümlerine sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin entegre edilmesinin değerini gösteriyor. Bu türden satın almaları takip etmek, sektördeki gidişatı görmeye ve kendi ekosisteminizi kurarken seçeceğiniz teknoloji partnerlerini belirlemeye yardımcı olur. Aynı zamanda müşterileriniz için niş endüstri uygulamalarına odaklanmanızı da sağlar.
3. Potansiyel yeni tedarikçileri araştırın
Ekosisteminizde ihtiyaç duyabileceğiniz hizmet türlerini belirledikten sonra atacağınız bir sonraki adım hangi teknoloji partnerleri ile çalışacağınızı belirlemek olacaktır. Bu iş için şirketinizin içinde bir araştırma ekibi kurabileceğiniz gibi akademi ve medya dünyasındaki ilişkilerinizi kullanarak pazarın durumu ve rekabet analizi konusunda yardım alabilirsiniz. Böylece sektörünüzde ortaya çıkan trendler, yeni teknolojiler ve yeni tedarikçiler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Yenilikçi yeni teknoloji partnerleri keşfetmenin ve sektör hakkında içgörü elde etmenin en iyi yollarından bir tanesi de kuluçka merkezlerini ve girişim fonlarını takip etmektir.
4. Yıkıcı teknoloji firmalarını arayın
Yenilikçi teknoloji partnerleri ararken yapılan yaygın hatalar, medyada en yenilikçi olarak lanse edilen şirketlere bakmak ve inovasyona önem verdiklerini varsayarak en bilinenleri tercih etmektir. Muhtemelen her iki yaklaşım da aradığınız yeniliği size kazandırmayacaktır. İnternette karşılaştığınız “en yenilikçi şirket” listeleri genellikle halk oylamalarına veya editör görüşlerine dayanır. Bu nedenle bu tür listelerde hangi kriterlerin göz önünde bulundurulduğuna ve beklentilerinize uyup uymadığına dikkat etmeniz gerekir.
Daha iyi bir yaklaşım ise yıkıcı teknoloji firmalarını yıkma potansiyeli olan teknoloji firmalarını aramaktır. Örnek olarak, bulut servisleri için Amazon Web Service (AWS) ile Wasabi’yi inceleyebilirsiniz.
5. Sektör bulutunuzu oluşturun
Gelecek vizyonunuza dönersek, artık bu modeli ekosisteminiz için ortakları belirlemek ve konumlandırmak için bir çerçeve olarak kullanabilirsiniz. Sektörel bulut yaklaşımı, çalışmalarınızı hızlı bir şekilde başlatmanıza ve hızlandırmanıza yardımcı olacaktır. Böylece kuruluşunuzun uzmanlığa sahip olduğu uygulamalara daha fazla odaklanabilirsiniz. Ayrıca sektör bulutunuzdaki hizmetleri birleştirerek farklı müşteriler için esnek çözümler üretebilirsiniz.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm