16 Kas 2021
3 dk okuma süresi
Robotik süreç otomasyonu (RPA), günümüz iş dünyasında sıkça tercih edilen bir araç. Finanstan insan kaynaklarına, bilgi teknolojilerinden pazarlamaya kadar hemen her sektörde ve tüm iş birimlerinde süreçleri otomasyona bağlamak, iş yükünü azaltmak ve insan hatalarını azaltmak için kullanılır. RPA'nın yazılım robotları, daha önce insanlar tarafından gerçekleştirilen rutin, zaman alan ve genellikle zihin uyuşturan işleri otomatikleştirir.
Geleneksel robotik süreç otomasyonu (RPA) her iş süreci için uygun değildir. Yazılım robotları yalnızca basit süreçleri değil, karmaşık aşamaları olan kritik işleri de üstlenebilirler. Ancak bir sürecin RPA tarafından gerçekleştirilebilmesi için belirli özellikleri taşıması gerekir. Aşağıdaki özellikleri taşıyan süreçler yazılım robotları tarafından gerçekleştirilebilir:
Yüksek hacimli ve tekrarlı,
Yapılandırılmış dijital verilerle çalışan,
Açık iş kurallarına ve düşük istisna oranlarına sahip,
Okunabilir elektronik dokümanlar içeren sistem etkileşimleri gerektiren,
Adımları değişiklik gösterebilse de öğrenilebilen işler.
RPA uygulanmadan önce iş süreçleri ve bunlarla ilişkili uygulamalar kararlı olmalıdır. Forrester Research araştırma şirketi, hangi süreçlerin RPA için uygun olduğunu belirlerken kullanılması için "beş kuralı" isimli bir yönerge kurguladı. Bu yönergeye göre, bir sürecin RPA uyumlu olup olmadığı, aşağıdaki kriterlere bakılarak saptanabilir:
Beş karar: RPA, yüksek hacimde çalışan basit uygulamalar için idealdir. Beşten fazla karar içeren uygulamaların bir BPM kural motoruyla otomasyona bağlanması daha sağlıklıdır.
Beş uygulama: Uygulamalar değiştiğinde genellikle otomasyon bozulur. Bir süreçle ilgili uygulama sayısını beş veya daha az ile sınırlamak, değişikliklerin otomasyonu daha az etkilemesini mümkün kılar. API’ler RPA’nın uygulama değişiklikleri gibi durumlarda sağlıklı çalışmasını sağlar.
15 adım: Bir yazılım robotunun azami olarak 15 adımlı iş süreçlerinde kullanılması tavsiye edilir. RPA için iş süreçlerinin adımları yaptığı işlemlerle ölçülür. Bir e-postayı açmak, filtreleme yapmak veya e-posta ekini indirmek gibi görevlerin her birisi bir adımdır.
RPA ne için kullanılır?
RPA, kuruluş genelinde birçok farklı işlev için kullanılır. RPA’nın en iyi kullanım örnekleri şunları içerir:
Müşteri hizmetleri
RPA, e-imzaların doğrulanması, taranmış belgelerin karşıya yüklenmesi, otomatik onaylar veya retler için bilgilerin doğrulanması dahil olmak üzere iletişim merkezi görevlerini otomatikleştirerek, müşteri hizmetlerini iyileştirebilir. RPA, ezberci görevleri standartlaştırmaya ve hızlandırmaya ek olarak, şirketlerin müşteri sorunlarını çözmeye ve marka ilişkilerini güçlendirmeye odaklanmasını sağlar.
Finans ve muhasebe
RPA'ya teslim edilen finans ve muhasebe süreçleri ödeme, satın alma, alacak hesapları, genel muhasebe, vergi muhasebesi ve uyumu, finansal planlama ve raporlamayı içerir.
İnsan kaynakları
RPA tarafından otomatikleştirilebilen İK görevleri arasında bordro, zaman ve katılım yönetimi, işe alım ve işten ayrılma, uyum ve yeni işe alımlar yer alır.
BT yönetimi ve hizmetleri
RPA'nın BT'ye nasıl uygulanabileceğine ilişkin örnekler arasında yazılım denetimlerinin otomatikleştirilmesi, kaynak kodu kontrolünün yönetilmesi, parola sıfırlama ve sunucu yeniden başlatma gibi olay çözümlerinin ele alınması ve e-posta bildirimlerinin optimize edilmesi sayılabilir.
Tedarik zinciri yönetimi
RPA, satın alma, sipariş işleme ve ödemeleri otomatikleştirme, envanter seviyelerini izleme ve gönderileri takip etmek için kullanılabilir.
İnnova Robotik Süreç Otomasyonu
İnnova’nın sunduğu Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) çözümleri, kural bazlı yapay zekâ (AI) ve iş akışı otomasyonu teknolojileriyle çalışır. 7/24 çalışan İnnova yazılım robotları, sorumlu oldukları tekrarlı görevleri tamamlamak için yorumlama, hesaplama, yanıt tetikleme ve gerekli sistemlerle etkileşime geçme kabiliyetleriyle donatılabilir.
İnnova RPA çözümlerini tercih eden kurum ve kuruluşlar, hangi iş süreçlerinin RPA robotlarına emanet edilerek otomasyona bağlanabileceği konusunda tek başlarına karar vermek zorunda kalmaz. İnnova’nın uzman analist ve mühendis ekibi, hangi sürçlerin verimli biçimde RPA ile otomasyona bağlanabileceğini, hangi süreçlerin otomasyona bağlanmasının işletmeye en büyük faydayı sağlayabileceğini tespit eder ve en uygun otomasyon çözümlerini müşteri ihtiyaçları doğrultusunda özelleştirerek uygular.
İnnova RPA, Türkiye’nin en büyük telekomünikasyon operatörü Türk Telekom tarafından süreçleri kolaylaştırmak ve verimliliği artırmak için kullanılıyor. Türk Telekom, yeni müşteri ve sipariş yönetimi süreçlerini yönetmek, müşterilerin cihaz kurulumunu gerçekleştirmek, çeşitli ayarlar konusunda müşterileri bilgilendirmek ve arıza talepleri değerlendirmek için İnnova RPA yazılım robotlarından faydalanıyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital Dönüşüm