16 Ağu 2022
2 dk okuma süresi
Pandemi sürecinde global çapta uygulanan para politikalarının, enerji krizinin ve yaşanan tedarik zinciri aksamalarının bir sonucu olarak gittikçe daha fazla ülke yüksek enflasyon ile mücadele etmek zorunda kalıyor. Harcamalarını kontrol altına almak isteyen tüketiciler de alışveriş alışkanlıklarında bazı değişikliklere gitmek zorunda kalıyor. Geçmişi çok eskilere dayanan sadakat programları, bu yeni dönemde ulaşımdan perakendeye kadar pek çok farklı sektör için çok daha fazla önem verilen bir konu haline geliyor.
Markalar sadakat programlarında neleri önceliklendirmelidir?
Finansal tasarruf: Tüketicilerin bir sadakat programından en önemli beklentisi şüphesiz tasarruf etmektir. Sadakat programları ile ödeme esnasında kazanılan anlık indirimler, harcama tutarı karşılığı kazanılan puanlar, geri ödemeler ve indirim kuponları en çok karşılaşılan uygulamalardır. Enflasyonist ortam göz önüne alındığında tüketicilerin kazandıkları puanlardan en iyi şekilde nasıl faydalanabileceklerinin markalar tarafından iyi anlatılması gerekir.
Müşterileri elde tutma: Ürün fiyatlarının sürekli artış göstermesi nedeniyle tüketiciler kullanmakta oldukları markaların daha ucuz alternatiflerine yönelme eğilimindeler. Beklentilerini karşılayacak daha ucuz bir alternatifle karşılaşmaları durumunda uzun zamandır kullanmakta oldukları markalardan çok tereddütte kalmadan vazgeçmeye hazırlar. Bu nedenle sadık müşterilerini kaybetmek istemeyen markalar; referanslı alışveriş, oyunlaştırma ve deneyimsel ödüller gibi uygulamalarla sadakat programlarını güçlendirmeliler.
Müşterilerle duygusal bağ kurma: Müşterilerle duygusal bağlar kurmak, sadakat stratejisinin kritik bir bileşeni olmalı. Kullandığı bir marka tarafından takdir edildiğini hisseden müşterilerin markaya olan sadakati de artacaktır. Bu nedenle markaların her bir müşterisine özel olarak kişiselleştirilmiş teklifler ve indirimler göndererek onları gerçekten önemsediğini göstermesi gerekiyor.
Sadakat programlarının faydaları
Doğru kurgulanmış sadakat programları markanın satışlarını artırmasına, müşterilerin tasarruf etmesine, markayla müşteriler arasında kurulan bağın güçlenmesine ve hedefli pazarlama kampanyaları yürütmekte kullanılabilecek çok önemli veriler toplanmasına yardımcı olur.
Rakiplerinizin sadece bir tık uzakta olduğu bir dünyada, müşteri sadakati gerçekten önemlidir. Müşterilerinizle sürekli iletişim halinde kalmalı, ihtiyaçlarını doğru anlamalı, fikir ve önerilerine değer vermeli ve sizin için önemli olduklarını bilmelerini sağlamalısınız.
İnnova’nın sadakat programı çözümü Payflex Loyalty ile markanıza güç katın
İnnova tarafından geliştirilen PayFlex Loyalty, uçtan uca eksiksiz bir sadakat programı çözümü sunarak markaların müşterileri ile kurduğu bağın güçlenmesine yardımcı oluyor. PayFlex Loyalty ile müşteri segmentlerine göre özelleştirilmiş teklifler sunularak satışların ve markaya olan sadakatin artması sağlanıyor.
Çok kanallı doğrudan pazarlama yetenekleriyle satın alma maliyetlerini düşüren PayFlex Loyalty, çapraz ve üst satış teknikleri ile ortalama sepet tutarının artırılmasına yardımcı oluyor.
Uygulanan sadakat programlarının detaylı bir şekilde izlenmesine ve sonuçlarının ölçülmesine izin veren PayFlex Loyalty ile markanın pazarlama stratejisine uygun olacak şekilde herhangi bir etkileşim modeli için özel ödüllendirmeler de yapılabiliyor.
Müşteri elde tutma oranının kritik bir öneme sahip olduğu telekom, finans, sigortacılık, perakende, turizm, üretim, medya, eğlence ve sağlık sektörlerindeki markalar için kolay uygulanabilir sadakat programları sunan PayFlex Loyalty, yeni ödüllere ulaşmak isteyen müşterilerin yeni satın alımlara teşvik edilmesini sağlıyor.
PayFlex Loyalty ile müşterilerin kazandığı puanlara kullanım süresi sınırı da tanımlanabiliyor. Böylece kazandıkları puanları kaybetmek istemeyen müşteriler yeni harcamalar yapmaya özendiriliyor. Eğer bir müşteri kazanmak istediği bir ödül için yeterli puana sahip değilse belli bir ödeme karşılığında puan satın alabiliyor.
Mercedes, QNB, Petrol Ofisi ve Türk Telekom gibi çok sayıda büyük marka tarafından tercih edilen PayFlex Loyalty, geleneksel kazan ve harca uygulamaların yanı sıra segment bazlı ve premium sadakat programlarının da hayata geçirilmesine olanak tanıyor.
İlgili Postlar