22 Eyl 2021
2 dk okuma süresi
Muhasebe süreçleri, konunun dışındakiler için hesap ve vergi gibi farklı disiplinlerin bir arada ilerlemesi sebebiyle karmaşık görünebilir. Detaylarına finans uzmanları dışında pek hakim olunmayan bu alanda, dijitalleşme ve süreç iyileştirme çalışmalarının yapılmasına önem verilmeyebilir. Oysa, sadece basit birkaç değişiklikle finansal akışlarınızı düzene sokmak, finans departmanındaki çalışanların işini kolaylaştırmak ve zamanın yanında maddi tasarruf elde etmek mümkün.
Dijital dönüşümün önemli bir parçası olarak görülen e-dönüşüm, ülkemizdeki çözümlerin yasal düzenlemelerle desteklenmesi sayesinde hızla yaygınlaşıyor. Faturalar e-fatura ve e-arşiv uygulamalarıyla kesilebiliyor, defterler e-defter ile dijital ortamda tutuluyor, e-irsaliye ile sevk işlemleri kolaylaşıyor. Bunların yanında bir de e-mutabakat uygulaması mevcut.
Mutabakat işlerini sayısal ortama taşıyan e-mutabakatı özetlemek gerekirse, adı üzerinde olduğu gibi, borç, alacak ve bakiye konularında tarafların mutabık kalmasını sağlıyor. Eskiden faksla, günümüzde ise halen ağırlıklı olarak telefon ve e-postayla yapılan bu işlemler, süreçlerin çeşitli sebeplerle uzayabilmesi sebebiyle finansal akışları yavaşlatabiliyor. Özellikle çok sayıda fatura kesen kurumlar, mutabakat süreçlerini yürütebilmek için ciddi bir insan ve zaman kaynağı harcamak durumunda kalıyorlar. Tüm bunların üzerine kağıt tüketimini, bu evrakların saklanması için gereken yer ihtiyacını ve bir kontrol durumunda harcanan vakti de eklediğinizde, muhasebe süreçlerine yabancı olan kişilerin bile ortadaki tabloyu anlaması kolaylaşıyor.
Peki geleneksel bir mutabakat sürecinin bir kuruma ne kadar zararı olabilir? Bu sorunun doğrudan bir yanıtı olmasa da, uluslararası araştırma kuruluşu Gartner’ın bir araştırması, fatura süreçlerinin gizli maliyetini belirlemiş durumda. Bir faturanın kesilmesindeki istisnalar, değişiklikler, mutabakat ve itiraz gibi süreçleri içeren tüm yaşam döngüsü, doğrudan kesilen ve ödenen bir faturaya göre 2 ila 10 kat arası daha yüksek oluyor. Dolayısıyla bu oran, çok sayıda fatura kesen kurumlar için finansal bir yüke dönüşme potansiyeli taşıyor. Araştırma bir başka değerli veriyi daha göz önüne getiriyor. Güncel e-fatura ve e-mutabakat sistemleri, geleneksele göre yüzde 50-80 arası verimlilik artışı sağlıyor. Bu maliyet avantajının yanı sıra, çalışanların ve müşterilerin deneyimini de olumlu etkiliyor.
İnnova PayFlex e-Mutabakat ile kaynak tasarrufu sağlayın
İnnova e-İşler çözümleri arasında yer alan PayFlex e-Mutabakat, hız ve zaman avantajları sağlayarak kaynak tasarrufu yapmasıyla öne çıkıyor. Çözümün diğer özellikleri ise aşağıdaki şekilde sıralanıyor:
Beyanname Alıcı (BA) / Beyanname Satıcı (BS) ile Müşteri Cari / Satıcı Cari işlemleri
Eposta ile otomatik iletim
Özelleştirilebilir bildirim şablonları
Yanıt ve yorumların anlık görüntülenebildiği panel
Mutabakat tipine göre farklı alıcılara yönlendirebilme
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) ile uyumlu rapor dosyası
Sistem, üç farklı yöntemle mutabakat oluşturma imkanı sağlayarak da farklılaşıyor. İnnova PayFlex e-Mutabakat ile web portal üzerinden, Microsoft Excel dosyası yükleyerek ya da ERP entegrasyonu ile WebServis hizmetinden mutabakat hazırlamak mümkün. Ayrıca, belirli aralıklarla otomatik hatırlatma yapan sistem, sizi ekstra zaman kaybından da kurtarıyor.
Tek ekrandan yönetilebilen İnnova PayFlex e-Mutabakat çözümü hakkında daha fazla bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.
İlgili Postlar