9 Haz 2020
2 dk okuma süresi
KOBİ’lerin bel kemiğini oluşturan esnafın dijitalleşmesi, hem kendi varlığını sürdürebilmesi, hem de ülke ekonomisinde kalkınma açısından kritik önem taşıyor. Peki, esnaf için dijitalleşme nasıl gerçekleşebilir ve dijital esnaf nasıl olunur?
Esnafın hacmi ve iş alanı fark etmeksizin dijitalleşme için bazı temel adımları atması büyük önem taşıyor. Esnafın daha fazla kişiye ulaşarak daha büyük bir işletme yolunda gelişim elde etmek için e-ticaretten arama motoru optimizasyonuna kadar pek çok konuda hamlede bulunup çağa ayak uydurması gerekiyor.
Sağlam altyapısı olan bir site kurun
E-ticaret sitesi aracılığıyla dünyanın her yerindeki potansiyel tüketiciye ulaşarak satış yapabilirsiniz. Mesai saatlerine, tatil günlerine ve konuma bağımlı kalmadan satış yapmanıza olanak tanıyan bir sitenin altyapısının sağlam olması önem taşıyor. Açık kaynak kodlu siteler kolay ve hızlı e-ticaret sitesi sahibi olmayı vaat etse de ücretsiz yazılımlarda yeniliklerden ve güncellemelerden faydalanmak mümkün olmadığı gibi dışardan destek almayı gerektiriyor. Üstelik sitenin tamamen dışarıya açık olması site sahiplerini mağdur edecek sahtekarlıklara neden olabiliyor.
Güvenlik sertifikalarıyla sadık müşteri oluşturun
Dijital dönüşüm ile paralel olarak e-ticaret giderek büyüyor. Dolayısıyla rekabetin kızıştığı ortamda fark yaratmak gerekiyor. Fark yaratmanın en etkili yolu güvenli alışveriş algısını oluşturmak. Tam da bu noktaya SSL VE 3D SECURE devreye giriyor. Dürüst ve garantici müşteriler SMS onaylaması gerektiren SSL ve 3D Secure güvenlik sistemini barındıran e-ticaret sitelerini daha güvenli buluyor.
Sosyal medyanın yıldızı parlıyor
Dijital dönüşüm KOBİ’lerin gündem maddesinde yer alırken şirketlerin dijitalleşmesi için elbette sosyal medyayı kullanmak gerekiyor. Özellikle son 10 yılda dijital pazarlamanın parlayan yıldızı sosyal medya ile daha fazla kişiye ulaşmak mümkün oluyor.
18-35 yaş arasındaki yetişkin internet kullanıcılarının yüzde 95’inin sosyal ağlar üzerinden markaları takip ettiği düşüldüğünde sosyal medya pazarlamasının esnaf için tercih değil gereklilik olduğu anlaşılıyor.
SEO çalışmasına önem verin
E-ticaret sitelerinin trafiğinin artması ve daha çok satış yapılabilmesi SEO çalışmaları için bütçe ayırmayı gerektiriyor. Güçlü bir e-ticaret SEO stratejiniz yoksa dijital dünyada fark yaratmanız pek de mümkün olmayacaktır.
Müşterilerle etkileşimi artırın
Günümüzde talep ve şikayetler chatbot ve sosyal medya üzerinden yöneltiliyor. Müşterilerinizle etkileşime geçmek için teknolojinin gücünden yararlanın. Etkileşim için sosyal mecralarda reklam verebilir, içerik pazarlaması ile bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Müşteri ilişkilerinin en verimli şekilde yürütülmesini sağlamak ve bunu yaparken iş yükünü azaltarak verimliliği artırmak için CRM yazılımları kullanabilirsiniz.
Süreçlerde verimi artırmanın yolu: Microsoft Dynamics CRM
Microsoft Dynamics CRM ile müşteri ilişkilerini yöneterek pazarlama, satış ve hizmet süreçlerinizde verimi artırabilirsiniz. Açık bir geliştirme platformuna sahip Microsoft Dynamics CRM farklı yazılım ortamlarıyla entegrasyona imkân tanıyor. Microsoft Dynamics CRM ile ürünlerinizi daha hızlı erişilebilir hale getirebilir, iş süreçlerini ve operasyonel süreçleri yönetebilirsiniz. Microsoft’un en çok kullanılan e-posta yönetim yazılımı Outlook’un Dynamics CRM ile tam entegre olabilmesi sayesinde Outlook arayüzü bir CRM arayüzüne dönüşüyor
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm