Dijital dönüşümü hızlandırmanın 10 yolu
5 Nis 2023
4 dk okuma süresi
Gartner'ın yakın tarihli bir araştırmasına göre, CEO'ların çoğunluğu (%59) dijital girişimlerin çok uzun sürdüğünü belirtiyor. Yine aynı araştırmaya göre CEO'lar (%52), değer elde etmek için dijital girişimlerin büyük vakit aldığının da altını çiziyor. Araştırmacılara ve analistlere göre dijital dönüşümü hızlandırma ihtiyacı, CIO'ların üzerinde ciddi bir baskı oluşturuyor. Pek çok kıdemli BT yöneticisi ve yönetici danışmanı, dijital dönüşümü hızlandırmak için kullanabilecek 10 stratejiyi vurguluyor. Şimdi bu stratejilere yakından bakalım;
1- Eski zihniyetten kurtulmak
Uzmanlar artık eski anlayışları terk etme vaktinin geldiğine inanıyor. Büyük adımlar atmak yerine küçük değişimlere odaklanmak, dijital dönüşümü hızlandırmanın etkili bir yolu olarak öne çıkıyor. Bazı çözümler hayata geçirildiğinde hızlı bir geri dönüş alınabileceği gibi bazen de vazgeçilmesi gerekebiliyor. Bunu maddi bir kayıp olarak görmemek gerekiyor. CIO'ların teknolojik çözüm seçenekleri arasındaki karmaşayı kabul etmeleri ve geçmişin büyük projelerine nazaran çok daha küçük yatırımlara yönelik stratejiler benimsemeleri gerekiyor.
2- Modern iş süreçlerine yatırım yapmak
BT çözümlerinin hizmetleri daha hızlı sunabilmesini sağlamanın bir başka yolu da her şeyi modern çalışma yaklaşımlarıyla bir araya getirmekten geçiyor. CIO'lar bu yaklaşımın çevik geliştirme metodolojisini tamamen benimsemek anlamına geldiğini belirtiyor.
Gerçekten de pek çok şirket, kurumsal girişimlere getireceği hız için çevik uygulamalara yöneliyor. DevOps platform üreticisi Digital.ai'ın hazırladığı 2022 Çevik Durum Raporu'na göre, katılanların %52'si pazarlama sürecine hızlı geçebilmek için metodolojiyi uygulamaya öncelik verdiklerini söylüyor.
3- Yeniden kullanılabilir araçlar ve tekrarlanabilir süreçler oluşturmak
Zamandan tasarruf etmek için defalarca kullanılabilecek araçlar ve süreçler yaratmak büyük bir değer taşıyor. Yeniden kullanılabilir araçlar ve tekrarlanabilir süreçler sayesinde mühendislerin yeni ortamlar oluşturması kolaylaşıyor. Böylece daha güvenli, daha kolay ve daha tutarlı bir ortam yaratılıyor ve geliştirme ekipleri işlerini daha hızlı yapabiliyor.
4- Temel iş faktörleri konusunda BT ekibini eğitmek
BT ekibini organizasyonun işleyişi hakkında güncel tutmak büyük önem taşıyor. Bunu sağlamak tamamen CIO’ların sorumluluğunda yer alıyor. Şirketleri için gerçekten neyin kritik önemde olduğunu bilen BT ekipleri bu sayede daha bilinçli kararlar alabiliyor.
CIO’ların bu tür bilgileri BT ekibiyle paylaşması ve departman yöneticilerini, şirketin karşı karşıya olduğu fırsatlar ve zorluklar hakkında bilgi edinmeleri için ekipleriyle sürekli olarak konuşmaya teşvik etmesi gerekiyor. Bu iletişim yaklaşımı tüm departmanlardaki çalışanları bilinçlendirdiğinden, daha hızlı teknoloji geliştirme noktasında ortaya çıkabilecek engelleri azaltarak fayda sağlıyor.
5- İşletmeyi dijital okuryazar hale getirmek
İşletmeler çoğu zaman teknoloji konusunda alınacak tüm kararları CIO'ya bırakmayı tercih ediyor ancak bu birden fazla zorluk yaratıyor. Bunların başında da şirket kaynaklarının kullanımında yeterince adaletli olunup olunmadığı geliyor. Ulaşılmak istenen hedef için en iyi çözümü bulmayı tek bir kişiye bırakmamak gerekiyor.
CIO'lar, teknoloji çözümlerini kurumsal hedeflerle birleştirmede başı çekseler de karar aşamasına gelindiğinde ekip liderleri, yönetim kurulu üyeleri ve teknoloji ekibiyle iş birliği yapmak gerekiyor.
6- BT eğitimini bir öncelik haline getirmek
Şirketlerin hızlı hareket edebilmesi için BT ekibinin becerilerini sürekli olarak geliştirmeleri gerekiyor. Çalışanların doğru becerilere sahip olduğundan emin olmak için doğru eğitime yatırım yapmak önem arz ediyor.
CIO'ların kurum geliştikçe hangi becerilere ihtiyaç duyulacağını belirlemek ve ekipleri eğitmek için kaynak ayırması, eğitimlerin tamamlaması için zaman ayırması gerekiyor. Doğru becerilere sahip yeterli sayıda çalışanı olmayan işletmelerde ilerleme son derece yavaş gerçekleşiyor.
7- Modüler mimariye yatırım yapmak
Uzmanların, işletmenin ihtiyaç duyduğu dönüştürücü teknolojiyi hızlı bir şekilde sunmasını sağlamak için doğru temel teknolojilere, mimariye ve tasarıma yatırım yapmaları gerekiyor. BT hizmet yönetimi şirketi TEKsystems'in 2022 Dijital Dönüşüm Durumu raporuna göre, dijital liderlerin %87'si, kurumlarının pazarda rekabet edebilme yeteneğinin büyük ölçüde teknoloji mimarilerinin esnekliğine bağlı olduğunu söylüyor.
Uzmanlar bu durumun bulut bilgi işlem ve hizmet olarak yazılımı benimsemenin ötesine geçtiğini düşünüyor. Modüler, açık ve çevik olmak, ekiplerin iş ihtiyaçları değiştikçe hızla yeniden yapılandırma yapabilmeleri için mikro hizmetler oluşturabilmelerini sağlıyor.
8- Verilere erişimi hızlandırmak
Dijital dönüşümde hız için bir diğer kritik bileşen de yüksek kaliteli verilere kolayca erişmektir. Süreçlerin otomatikleştirilmesi ve kullanıcı deneyiminin kişiselleştirilmesi gibi dönüştürücü çabaların çoğu verilere dayanır. Bu nedenle CIO'ların gerekli verilere anında erişimi destekleyen bir veri mimarisi oluşturmaları zorunluluktur. Bunu sağlamak için her departman yöneticisinin, diğer departmanların da yararına olacak şekilde verileri nasıl yakalayabileceği, depolayabileceği ve kullanabileceğini belirlemesi gerekiyor.
9- Müşterilerle doğrudan iletişim kurmak
Dönüşüm sürecini hızlandırmanın bir başka yolu da CIO ile müşteri arasında var olan bazı aracıları ortadan kaldırmaktan geçiyor. Çoğu kurumda müşterilerle teması ürün geliştirme, pazarlama ve satış ekipleri sağlıyor. Ancak dönüşümü hızlandırmanın yolu, bugünün ve yarının hedef kitlesinin kim olduğunu, onlar için hangi sorunların çözülmeye çalışıldığını ve ne tür deneyimler istendiğini anlamaktan geçiyor.
CIO'ların ve BT ekiplerinin, müşterileri hakkında bilgi edinmek için erişebilecekleri çok sayıda veri bulunuyor. Bununla birlikte CIO'ların müşterilerle doğrudan etkileşim kurmanın yollarını bulması büyük önem taşıyor. Bu yaklaşım, dünyanın önde gelen CIO'larının benimsedikleri çevik geliştirme ve insan merkezli tasarım gibi modern iş süreçlerine tam olarak uyuyor.
10- BT'nin hızını tüm operasyona göre ayarlamak
CIO'lar en az iş süreçleri kadar hızlı hareket etmek zorundalar fakat aynı zamanda süreçlerden daha hızlı da olmamalılar.. Şirketin gerçekten uyum içinde olması için tüm iş birimlerinin ihtiyaç duyulan farklı hız seviyelerinde çalışmasını sağlamak gerekiyor. Dolayısıyla farklı iş birimlerinin hangi hızda çalışacaklarını doğru anlamaları önemli hale geliyor.. BT ekibi iş için gerekli olan bir çözümü hızlı bir şekilde tamamlasa bile diğer departmanlar bunu kullanmaya hazır değilse kaynaklar boşa harcanmış oluyor. Yatırım getirisi hedeflerine en kısa sürede ulaşmak için BT ekibinin hızını şirketin tüm departmanlarının işleyiş hızına göre optimize etmek gerekiyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm