ChatGPT'yi bulut bilişimde kullanmanın 5 yolu

ChatGPT'yi bulut bilişimde kullanmanın 5 yolu

8 May 2023

3 dk okuma süresi

 

OpenAI firması tarafından geliştirilen büyük bir dil modeli olan ChatGPT, herkes için kolay ulaşılabilir olması ve ortaya çıkardığı başarılı sonuçlarla kısa sürede günümüzün en çok ilgi gören yapay zeka uygulaması haline geldi. Sorulara tıpkı bir insan gibi karşılık veren ChatGPT, hemen her konuda kullanıcıları bilgilendirebiliyor. Çeviri yapmaktan kod yazmaya kadar pek çok becerisi olan ChatGPT, iş dünyasında da tercih edilmeye başlandı.

Bulut ve ChatGPT

Dijitalleşmeyle beraber işletmelerin özellikle kurum içi operasyonları büyük bir hız kazandı. Hemen her ölçekteki şirket, geniş çapta veri üretiyor ve verinin değere dönüşmesi için bulut tabanlı teknolojilere yatırım yapıyor. Kurumlar, ChatGPT’yi bulut temelli süreçlere entegre ederek, bulutta yeni fırsatlar yaratabiliyor. 

Geliştiriciler için hata ayıklamak ve kod testleri gerçekleştirmek uzun zamana yayılan yorucu bir süreç olabilir. Buna karşın ChatGPT’yi bulut altyapısına entegre ederek hata ayıklamayı ve testleri otomatikleştirmek mümkün. 

E-ticaret siteleri de ChatGPT’nin avantajlarından faydalanabiliyor. Gelişmiş e-ticaret sitelerinde listelenen binlerce ürün için açıklama oluşturmanın ciddi bir maliyeti bulunuyor. ChatGPT, ürün açıklamalarını otomatik olarak oluşturarak önemli miktarda iş yükünden kurtulmayı ve tasarruf etmeyi sağlıyor.

Microsoft Azura platformu, yakında ChatGPT’yi bulut hizmetlerinin bir bileşeni olarak servis edecek. Bu hamle ile ChatGPT’nin kullanım alanı bir hayli genişleyebilir. Kodlarda hata ayıklamayı otomatikleştirme, müşteri sorularını yanıtlama ve yüksek düzeyde kişiselleştirilmiş tanıtım mesajları oluşturma gibi pek çok kullanım durumu ortaya çıkacak. Ancak işletmeler bugün bile bulut bilişimde ChatGPT’den kapsamlı biçimde faydalanabiliyor. İşte kurumların bulut hizmetlerinde ChatGPT’yi kullanabilecekleri 5 farklı örnek:

-İnsan benzeri etkileşimler yaratmak

Müşteri hizmetlerinde yapay zeka destekli sohbet robotları uzun zamandır kullanılıyor. Ancak bu robotlar genellikle kişisel olmayan veya mekanik gibi algılanan, önceden belirlenmiş yanıtları kullanıyor. ChatGPT’yi bulutta değerlendirmek, müşterilerin markayla etkileşime geçebilmesi için farklı kanallarla entegrasyona izin verecektir. Müşterilerin markayla ilgili karmaşık sorularının yanıtlanmasına yardımcı olacak olan ChatGPT, farklı iş departmanlarıyla iletişim kurarak sipariş iptalleri, garanti talepleri, geri ödemeler ve ürün iadeleri için talep oluşturmaya da olanak tanıyacaktır. 

-Özetleme

Günümüz işletmeleri büyük miktarlarda veri üretebiliyor ve bu verilerin anlaşılabilir  hale gelmeleri için analiz süreci çok uzun zaman ve önemli miktarda iş gücü gerektiriyor. ChatGPT, yüksek miktarda metin veya veri setini analiz ederek, özetleme yapmak için kullanılabilir. Bu bazı bulut tabanlı işlemleri potansiyel olarak geliştirebilen kullanışlı bir özelliktir. 

ChatGPT entegrasyonuna sahip bulut altyapısı, farklı bulut tabanlı iş birliği araçlarını kullanarak, çalışanların toplantı notlarını, e-posta ileti dizilerini ve daha fazlasını özetlemelerine yardımcı olabilir. Bu bağlamda başka bir kullanım durumu da müşteri hizmetleri için taleplerin özetlenmesidir. Örneğin ChatGPT, müşteri hizmetlerinde çalışan kişilerin üzerindeki yükü hafifletmek için istekleri özetleyebilir. Ayrıca önceki konuşmaları da özetleyerek, müşteri temsilcisine ekstra veri sağlayabilir.

-Güçlü bir bulut stratejisi oluşturmak

Bulut stratejisi oluşturmak pek çok işletmenin zayıf kaldığı konulardan biridir. Güçlü bir strateji olmadan, buluttan elde edilecek verim beklenen düzeye ulaşamaz. ChatGPT, çeşitli bileşenlerin bulut altyapısına entegre edilmesi ve kullanılması için adımları ve zaman çizelgelerini özetleyen bulut yol haritaları ve stratejileri oluşturabilir. Bu sayede işletmeler, minimum çabayla altyapı inşa edebilir ve nasıl geliştirecekleri konusunda net bir plana sahip olabilir. Ayrıca ChatGPT, bulut altyapısının güvenliği için prosedürler ve politikalar oluşturmaya da yardım edebilir. 

-Kod çevirisi

Yazılım dillerine her geçen gün yenileri ekleniyor. 5 yıl önce popüler olan bir yazılım dili, günümüzde nadir kullanılan programlama dillerinden biri haline gelebiliyor. Bu sebeple yazılımcıların pek çok dili bilmeleri ya da yazılım dilleri arasında çeviri yapabilmeleri kritik önem taşıyor. ChatGPT'nin bulut mimarisiyle ilgili potansiyel kullanım alanlarından bir diğeri de belirli bir programlama dili kullanan yazılımcıların, yeni bir dil öğrenmesine yardımcı olabilmesidir. Örneğin, Java’ya aşina bir programcıdan Python kullanarak bir proje üzerinde çalışması istenebilir. Böyle bir durumda ChatGPT, iki dil arasında kod çevirisi desteği sağlayabilir. Özellikle ekip halinde çalışılan durumlarda sürecin hızlanmasına ve verimliliğin artmasına yardımcı olur. 

-Optimizasyon

ChatGPT, bulut altyapısının etkinliğini değerlendirmek, iş gereksinimlerini ve sürekliliği sağlamak için gerekli değişiklikleri yapabilme kapasitesine sahiptir. ChatGPT’yi kullanarak işletmeler, kapasite planlaması, performans izleme ve altyapı yükseltmesi yapabilir.

İlgili Postlar

computer_virtualization

Yazılım tanımlı veri merkezi (SDDC) nedir?

4 Eki 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr