Çalışan deneyimini ve iş yeri kültürünü geliştirmenin 7 yolu
3 Tem 2023
3 dk okuma süresi
Şirketler günümüz koşullarında rekabet edebilmek için personelden ve iş zekası araçlarından en yüksek faydayı elde etmeye çalışıyor. Bunu yapabilmenin anahtarı ise mutlu ve bağlılık duygusu gelişmiş çalışanlardan geçiyor. Yapılan araştırmalara göre bağlılık hisseden çalışanların üretkenlikleri de artıyor. Ayrıca işten ayrılma olasılığı da düşük olan bu tür çalışanlar hem iş süreçlerine hem de şirket kültürüne değer katıyor. Buna karşın araştırma şirketi Gartner’ın yayınladığı bir rapora göre, iş deneyimlerinden tamamen memnun olan çalışanların oranı yalnızca %13’te kalıyor.
Kurumların daha iyi bir iş yeri kültürü oluşturmak ve çalışan deneyimini geliştirmek için hem İK hem de BT ekiplerinden destek almaları ve bu iki ekibin birlikte çalışmaları gerekiyor. İşte liderlerin iş yeri kültürünü geliştirmek için şirketlerinde atabilecekleri 7 adım:
Çalışanların ve işletmenin hedeflerine ulaşabilmesi için doğru ekipmanlara sahip olmaları kritik önem taşıyor. Gelişen teknolojik çözümlerle birlikte daha iyi operasyonel yönetim için bilinçli kararlar almak giderek daha önemli hale geliyor. Özellikle hibrit çalışma yapılarında, personelin ihtiyaç duyduğu araçları sağlamak hem güvenlik hem de lojistik noktasında işletmelerin çözmesi gereken problemlerin başında geliyor. Ayrıca çalışanların kişisel tercihleri de işleri zorlaştıran bir diğer unsur olarak öne çıkıyor. Bazı çalışanlar Mac kullanmayı tercih ederken bazıları ise Windows kurulu bir PC’de daha verimli çalışıyor. BT ekiplerinin personele ihtiyaç duydukları ekipmanları sunmanın yanı sıra onların kararlarına saygı göstermeleri de çalışan deneyimini geliştirmede önemli rol oynuyor.
Uzak ya da hibrit çalışma modelinde iletişim, kurumların halen çözmekte zorlandığı bir unsur olarak dikkat çekiyor. Buna karşın herhangi bir işletmenin başarılı olması için etkili iletişim kritik önem taşıyor.
İletişim konusunda zayıf ya da yetersiz kalınması, ekiplerin parçalanmış ya da tutarsız çalışmalarına yol açabiliyor. Bu durum iş kalitesini etkilemenin yanında şirket kültürüne de zarar verebiliyor. Karar vericilerin birkaç yıl öncesine kadar son teknoloji olarak kabul edilen uygulama ve araçların artık etkili veya verimli olmayabileceğini kabul etmeleri gerekiyor. Çalışanlara en güncel ve başarılı araçları sunmak, personelin iletişimini ve becerisini geliştirmeye yardımcı oluyor. Bu da çalışan deneyimine ve iş yeri kültürüne olumlu bir şekilde yansıyor.
Uzaktan çalışma modeli, çalışanların iş ve yaşam arasındaki dengede daha fazla esneklik ve kontrol elde etmelerini sağladı. Bu yeni standartlar hem çalışan mutluluğunu hem de iş süreçlerindeki verimliliği artırdı. Daha iyi bir çalışan deneyimi ve şirket kültürü için; azaltılmış çalışma saatleri, esnek çalışma yerleri, izin, daha fazla eğitim fırsatı gibi seçenekler sunulması gerekiyor.
İnternet ağları ülkenin hemen her yerine ulaşıyor. Günümüzde farklı lokasyonlarda farklı performanslarıyla öne çıkan çok sayıda internet sağlayıcısı bulunuyor. İşletmelerin doğru tercihler yaparak hem kurum hem de çalışanlara yönelik olarak yüksek kaliteli internet hizmeti sunmaları büyük önem taşıyor. Yavaş internet ağına sahip bir çalışan, iş sürecinde ekip arkadaşlarını da olumsuz etkileyecek kesintilere ya da gecikmelere yol açabilir. Ve bu durum müşteri memnuniyetine de yansıyabiliyor.
Geleneksel yöneticilik yaklaşımları günümüz iş dünyasında büyük ölçüde etkisiz kalıyor. Buna karşın esneklik, hızlı karar alma ve iş birliği odaklı bir yaklaşım olan adhokrasi ile yönetilen kurumlar çok daha üretken olabiliyor. Yöneticiler, çalışanları kendi kendilerine yetmeye ve üstlerine daha az bağımlı olmaya teşvik ederek iş yerinde daha fazla verimlilik sağlayabilir. Ayrıca modern BT ve İK sistemleri, çalışanların ihtiyaçlarına göre değerlendirilebilir. Bu sayede personelin ihtiyaçları büyük oranda giderilebilir.
Uzaktan ve hibrit çalışma modelleri pek çok avantajı beraberinde getirse de bazı dezavantajları da bulunuyor. Bu nedenle ofisin cazibe merkezi haline gelmesi için kurumların iş yerine ciddi yatırımlar yapmaları gerekiyor. Çalışanların işe gidip gelmek için harcadıkları ek zamanı ve parayı telafi eden yüksek kaliteli bir ofis ortamı artık bir çalışan ayrıcalığı haline geldi.
Modern ofisler, çalışanların iş yeri konforunu ve üretkenliğini artıran yenilikçi fikirleri bünyesinde barındırıyor. İş yerine canlılık katmak için bol doğal ışık, geniş iş istasyonları, profesyonel masa ve sandalyeler, yüksek kaliteli ekipman, rahat oturma ve yeşillik içeren açık, havadar bir ortam, çalışan deneyimini iyileştiriyor.
Uzaktan çalışma modeline geçen pek çok şirket geleneksel ofisini kapatmak zorunda kaldı. Özellikle ABD’de boş ofis sayısında her geçen gün artış yaşanıyor. Buna karşın kurumlar ofislerini kapatsalar da düzenli olarak tesis dışında toplanmaya özen gösteriyor. Şirketin taleplerine ve ihtiyaçlarına göre farklı sıklıklarda toplanan çalışanlar kimi zaman yakınlardaki uygun bir mekanda kimi zaman ise daha uzak ama ilgi çekici bir lokasyonda bir araya geliyor.
Üç ayda bir gibi bir periyotta tekrarlanan düzenli ekip aktiviteleri, ofis tabanlı çalışmaya öncelik veren şirketler için çok yararlı oluyor. Standart bir ofis veya sanal ortamın dışında yüz yüze etkileşim kurmak, iş arkadaşları arasında daha güçlü bağlar kurulmasına yardımcı oluyor.
İlgili Postlar
Dijital iş gücü nedir?
25 Eyl 2024
Dijital Dönüşüm