31 Mar 2021
2 dk okuma süresi
Bankalar elektrik, doğalgaz, su ve telefon gibi fatura tahsilatlarına aracılık yaptıkları kurumların farklı altyapılarına uyum sağlamak zorunda. Ancak farklı altyapılarda çalışan hizmet sağlayıcılarının çokluğu ve bu altyapıların sık sık güncellenmesi, söz konusu uyumu zorlaştırıyor.
Bulut tabanlı tahsilat çözümleri, bankaları tahsilatlarına aracılık ettikleri kurumların farklı altyapıları için ayrı ayrı özel çözümler üretmekten kurtarıyor ve hepsini tek bir platform üzerinden yönetilebilir hale getiriyor. Bu çözümler, kurumlara fatura tahsilatı ve bakiye yükleme işlemleri için ilave maliyet oluşturan çalışma yüklerini minimize ediyor.
Bulut tabanlı tahsilat çözümleri, doğaları gereği tahsilat aracılığı için yatırım maliyetlerini oldukça düşürürken, aynı zamanda aracılık edilecek her bir kurum için ayrı mutabakat oluşturma zorunluluğunu da ortadan kaldırıyor. Öte yandan, bulutta çalışması sayesinde güvenli ve yüksek performanslı çalışıyor.
Bulut tabanlı tahsilat çözümleri bankalara şu kabiliyetleri kazandırıyor:
Farklı altyapılara sahip yüzlerce hizmet sağlayıcı kuruma tek ve standart bir noktadan direkt bağlanabilmek,
Yeni bir kurum ile anlaşılması durumunda ek bir geliştirmeye gerek kalmadan sadece kurum kodu ile sisteme kolayca dahil edebilmek,
Günlük mutabakat işlemlerini platform üzerinden kolayca gerçekleştirebilmek,
Çok sayıda kurumun tahsilatına aracılık edildiği durumlarda, kurum bazında senkron ya da asenkron olarak çalışabilmek.
Bankalar için bulut tabanlı gelişmiş tahsilat çözümü
İnnova mühendislerinin PayFlex ödeme altyapısı üzerine inşa ettikleri PayFlex Kurum İşlem Merkezi (PayFlex KİM), birbirinden farklı altyapılarla çalışan yüzlerce hizmet sağlayıcıyı tek bir merkezi platformdan kolayca yönetilebilir hale getiriyor.
PayFlex KİM doğalgaz, elektrik, su, telefon, vergi, SGK, trafik cezaları, bağış ve şans oyunları ödemeleri ile fatura sorgulama, fatura ödeme, fatura ödeme iptali, TL yükleme, talimat verme, talimat iptali, talimatlı borç sorgulama, talimatlı borç ödeme ve banka mutabakatı işlemlerine aracılık edilmesine olanak tanıyor.
Çözüm, daha önce bahsettiğimiz faydaların yanı sıra bankalara bir dizi avantaj sağlıyor:
Farklı kullanım modelleri: Çözümü ister lisanslama isterseniz de kiralama modeliyle kullanabilirsiniz.
Düşük yatırım maliyetleri: PayFlex KİM'e benzer bir sistemi kendi bünyenizde kurmanız durumunda oluşacak maliyetlerin altında bir maliyetle sahip olabilirsiniz. Bununla birlikte insan kaynağı, donanım, bakım ve operasyon maliyetlerini en baştan ortadan kaldırırsınız.
Farklı kurumlarla çalışma kolaylığı: Tahsilatına aracılık yaptığınız kurumların farklı yapıları ve iletişim sistemleri için tek tek ayar yapmak zorunda kalmazsınız.
Değişken altyapılara uyum: Entegre olduğunuz tek yapı PayFlex KİM altyapısı olduğu için kurumların yapacağı güncelleme ya da değişikliklerden etkilenmezsiniz.
Mutabakat kolaylığı: Mutabakatlar kurumlarla değil, PayFlex KİM ile yapıldığı için süreçlerinizi hızlandırırsınız.
Sorunsuz işleyiş: Mutabakatlar sırasında ortaya çıkan uyuşmazlıkların, sunulan modüller ile tespit edilmesiyle bu uyuşmazlıkları kolayca çözüme kavuşturabilirsiniz.
7/24 destek: İnnova'nın 7/24 sunduğu destekle mesai saatleriyle sınırlı kalmazsınız.
En güvenilir altyapı: Türkiye'nin ilk TIER 3 sertifikalı veri merkezinin sahibi olan Türk Telekom'un altyapısı üzerinden hizmet alırsınız.
Felaket kurtarma merkezi: Deprem, uzun süreli enerji kesintileri, iletişim altyapısı sorunları gibi olağanüstü durumlarda devreye giren ve tüm modern çözümlerin sunulduğu bir platform ile verilerinize her zaman erişebilirsiniz.
Otomatik güncelleme ve optimizasyon: İnnova'nın bulut teknolojilerindeki tecrübesi ile her zaman yüksek performanslı bir altyapıya sahip olur, güncelleme ve optimizasyon için ek çaba sarf etmezsiniz.
İlgili Postlar