İşletim Hizmetleri

İşletim Hizmetleri, İnnova tarafından kurulan birçok sistemin yerinde bakımı yönetimi ve desteğini içerir. Tümleşik İletişimde ağ altyapısına, ödeme sistemlerinden kurumsal yazılımlara kadar İnnova uzmanlığı bu alanda fark yaratmaya devam ediyor.

Ses / Video / Web Konferans

Voice over IP teknolojisi sayesinde ses ve video, IP paketlerine çevrilerek internet üzerinden iletilebiliyor. Gelişen internet altyapısı sayesinde kullanıcılar internet bağlantıları olan her yerden kolayca ve maliyetsiz şekilde telefon ve video görüşmeleri yapabiliyor. Web konferans teknolojisi kullanılarak müşterilerle kolayca yüz yüze iletişim sağlanabiliyor.

 

Kurumsal müşteriler, küçük ve orta boy işletmeler için önerilen bu hizmetler çerçevesinde İnnova şu destekleri sunuyor.

  • Operasyonel destek (L1-L2-L3 üretici destek),
  • Günlük izleme ve genel ağ yönetimi hizmetleri,
  • Müşteri sorununun analiz edilmesi ve en uygun çözümün sunulması,
  • İyileştirme ve geliştirmeleri destekleyen proaktif yaklaşım,
  • Konfigürasyon yedeklerinin alınması,
  • Aktif ağ cihazlarının yönetimi.

 

 

Mesajlaşma Yönetimi

E-posta (E-Mail Service ve Lync Service) ve anlık mesajlaşma hizmetidir. Bu sayede kullanıcılar arasında yazılı, sesli veya görüntülü olarak, anlık veya e-posta yoluyla haberleşme sağlanmış olur. Mesajlaşma yönetimi, haberleşmeye olanak sağlar. Bu sayede bireyler ulaşmak istedikleri kişilerle bağlantı kurabilmektedir.

 

E-posta (E-Mail Service ve Lync Service) ve anlık mesajlaşma hizmetidir. Bu sayede kullanıcılar arasında yazılı, sesli veya görüntülü olarak, anlık veya e-posta yoluyla haberleşme sağlanmış olur. Günümüzde haberleşme en önemli olgulardan biridir. Bunu kesintisizce sağlayabilmesi için İnnova’nın deneyimli ve konusunda uzman ekibi 7x24 destek vermektedir.

 

IP Telefon

Voice over IP teknolojisi sayesinde ses, IP paketlerine çevrilerek internet üzerinden iletilebiliyor. Gelişen internet altyapısı sayesinde kullanıcılar internet bağlantıları olan her yerden kolayca ve maliyetsiz şekilde telefon görüşmeleri yapabiliyor. Voice over IP teknolojisi sayesinde kullanıcılar mevcut internet altyapılarını kullanarak daha düşük maliyetlerle telefon görüşmeleri gerçekleştirilebiliyor.

 

İnnova, işletmelerin ve kamu kuruluşlarının teknik desteğe önemli oranda ihtiyaç duyduğu konu olan kurumsal ağ altyapı yönetiminde en doğru çözüm ortağı olmayı amaçlıyor.

 

Bu hizmet kapsamında İnnova çalışanları; müşterinin donanımları üzerinde ürün ve yazılımların temini, kurulması ve 7x24 hizmet verebilir şekilde ayakta tutulmasını sağlıyor. Bu hizmet sayesinde İnnova müşterileri kendi bünyesinde personel bulundurma sorumluluğundan kurtuluyor ve ağ ürünlerinin daha yetkin kişiler tarafından yönetimi sağlanıyor.

 

İnnova ekibi, meydana gelecek sorunların daha önceden tespit edilmesi durumunda kullanıcıların yaşayabileceği kesintilerin önüne geçmeyi de hedefliyor böylece kesintisiz hizmetin de önü açılıyor.

 

Telepresence Hizmeti

Telepresence teknolojisi sayesinde kullanıcılar bulundukları yerden toplantı düzenleyerek yüz yüze görüşme sağlayabilmekte, sanal toplantı odaları oluşturabilmekte ve içerik paylaşımında bulunabilmektedir.

 

Yol ve zaman kaybını en aza indirmeyi sağlayan bu hizmet ile kullanıcılar bulundukları her yerden internet üzerinden sanal toplantı odalarına katılarak yüz yüze görüşmeler gerçekleştirebilirler.

 

Kullanıcıların bulundukları herhangi bir yerden bu görüşmeyi gerçekleştirebilmeleri sayesinde zaman kaybı yaşanmamaktadır. Bu hizmet kapsamında İnnova çalışanları; müşterinin donanımları üzerinde ürün ve yazılımların temini, kurulması ve 7x24 hizmet verebilir şekilde ayakta tutulmasını sağlıyor. Bu hizmet sayesinde İnnova müşterileri kendi bünyesinde personel bulundurma sorumluluğundan kurtuluyor ve ağ ürünlerinin daha yetkin kişiler tarafından yönetimi sağlanıyor.

 

İnnova ekibi, meydana gelecek sorunların daha önceden tespit edilmesi durumunda kullanıcıların yaşayabileceği kesintilerin önüne geçmeyi de hedefliyor böylece kesintisiz hizmetin de önü açılıyor.

 

WiFi Çözümleri Yönetimi

İnnova tarafından sunulan WiFi Çözümleri Yönetimi; operasyon destek (L1-L2-L3 üretici destek), günlük izleme ve merkezi ve saha WiFi ağ yönetimi hizmetlerinden oluşuyor. Bu hizmet; müşteri sorununun analiz edilmesi ve en uygun çözümün sunulması, iyileştirme ve geliştirmeleri destekleyen proaktif yaklaşım, konfigürasyon yedeklerinin alınması gibi önemli operasyonların tamamı, konusunda uzman İnnova ekipleri tarafından sunulur.

 

İnnova’nın farkı:

  • Önceden sorun tespiti
  • Ciddi oranda maliyet avantajı
  • İnnova uzmanlarından 7x24 kesintisiz destek
  • Her ölçekte WiFi Sistemlerinin yönetimi

 

İnnova, işletmelerin ve kamu kuruluşlarının teknik desteğe önemli oranda ihtiyaç duyduğu konu olan WiFi çözümleri yönetiminde en doğru çözüm ortağı olmayı amaçlıyor.

 

İnnova’nın en önemli üstünlüğü; sahip olunan üretici iş ortaklıkları sayesinde sağlanan fiyat avantajları, servis sağlayıcı seviyesinde WiFi sistemlerine özel bilgi birikimi olan geniş uzman kadrosu, paylaşımlı hizmet avantajları ile rekabetçi fiyat ile sunması olarak özetlenebilir.

 

Bu hizmet kapsamında İnnova çalışanları; müşterinin donanımları üzerinde ürün ve yazılımların temini, kurulması ve 7x24 hizmet verebilir şekilde ayakta tutulmasını sağlıyor. Bu hizmet sayesinde İnnova müşterileri kendi bünyesinde personel bulundurma sorumluluğundan kurtuluyor ve WiFi ürünlerinin daha yetkin kişiler tarafından yönetimi sağlanıyor.

 

İnnova ekibi, meydana gelecek sorunların daha önceden tespit edilmesi durumunda kullanıcıların yaşayabileceği kesintilerin önüne geçmeyi de hedefliyor böylece kesintisiz hizmetin de önü açılıyor.

 

Sanallaştırma Yönetimi

Sanallaştırma Yönetimi Hizmetleri çerçevesinde tek bir sunucu donanımı üzerinde birden fazla sunucu oluşturarak, donanım maliyetlerinde tasarruf sağlamak, yedekli kurulacak yapılar ile hizmet kesintilerini asgariye indirmek amaçlanıyor.

  • Donanım maliyetlerinde tasarruf
  • Yedekli (Cluster) yapılar sayesinde asgari hizmet kesintisi bu hizmetin en büyük getirileri.

 

Günümüzde sanallaştırma yönetim hizmeti temel sistem yönetim unsurlarından biridir.

 

Depolama Yönetimi

Yeni uygulamalarla sürekli artan depolama ihtiyaçlarınızı en verimli şekilde karşılamanın ötesinde; yedekleme seçeneklerinin, risklerin, değişimlerin ve atıl kapasitelerin göz gönünde bulundurularak en iyi depolama (storage) yönetiminin zahmetsizce gerçekleştirilebilmesini sağlar. Performans gerektiren uygulamalar için melez ve SSD’lerden (Solid State Disk) oluşan depolama çözümleri, arşivler içinse geleneksel mekanik disklerden oluşan depolama çözümleri planlayarak, depolama kaynaklarının etkin kullanımına yardımcı olur.

 

Orta ve büyük ölçekli firmalarda veri miktarları büyük ölçeklere ulaşabiliyor. Bu ihtiyacı karşılamak için depolama cihazları kullanılması ve yönetimi zorunlu bir hale geliyor.

 

Depolama cihazlarında meydana gelebilecek sorunları asgariye indirme konusunda ve cihazlarının en verimli şekilde çalışmasını sağlayabilmek adına konusunda uzman personel ile depolama yönetimi hizmeti veriliyor.

 

Yedekleme Yönetimi

Yedekleme (Backup) yönetimi veri kayıplarının önüne geçmek için kullanılıyor. Felaket anında veya herhangi bir sorun oluşması durumunda kritik verilerin kaybını önlemek, sistemin en kısa zamanda hizmet vermesini sağlamak amacı taşıyor.

 

Kritik, önemli veriye sahip ve veri kaybı yaşaması durumunda zaman, prestij ve maddi zarar görecek her kuruluş hedef kitleyi oluşturur.

Yedekleme Hizmetleri ile;

  • Veri kaybı asgariye indirilmiş olur,
  • Kritik öneme sahip bilgilere problem anında ulaşılmasını sağlar,
  • Zaman kaybının önüne geçilmiş olur,
  • Oluşabilecek maddi kayıplar engellenir.

 

Yedekleme yönetimi hizmeti ile felaket anında veya sistemlerde meydana gelecek problemlerde, kurum ve kuruluşların zarar görme ihtimallerini asgari boyutlara düşürüyor. Ayrıca yedekleme yönetimi hizmeti sayesinde kullanıcılar kritik verilerinin yedeklendiğini bilerek, çalışmalarını, e-postalarını ve iş geliştirme aktivitelerini kaybetme korkusu yaşamazlar.

 

Yedekleme yönetimi hizmeti vererek, kurum ve kuruluşların yaşayabileceği problem ve felaket anlarında veri kayıplarının asgari olacağını bilerek, kendilerini daha güvende hissetmeleri sağlanır. İnnova, yedekleme yönetimi ve yazılımlarının, kritik iş ve sistemlere sahip kurum ve kuruluşlarca mutlaka kullanılmasını öneriyor.

 

Genişbant Altyapı Yönetimi

İnnova tarafından sunulan genişbant altyapı yönetimi; operasyon destek, günlük izleme ve genel ağ yönetimi hizmetlerinden oluşur. Müşteri sorununun analiz edilmesi ve en uygun çözümün sunulması, iyileştirme ve geliştirmeleri destekleyen proaktif yaklaşım, konfigürasyon yedeklerinin alınması gibi önemli operasyonların tamamı, konusunda uzman İnnova ekipleri tarafından yönetilir.

 

Genişbant Altyapı Yönetimi ile İnnova;

  • Konusunda uzman bir ekiple çalışma olanağı,
  • Önceden sorun tespiti,
  • Ciddi oranda maliyet avantajı,
  • İnnova uzmanlarından 7x24 kesintisiz destek,
  • Her ölçekte ağ yönetimi gibi önemli avantajlar sunar.

 

İnnova, işletmelerin ve kamu kuruluşlarının teknik desteğe önemli oranda ihtiyaç duyduğu konu olan genişbant altyapı yönetiminde en doğru çözüm ortağı olmayı amaçlıyor.

 

Bu hizmet kapsamında İnnova çalışanları; müşterinin donanımları üzerinde ürün ve yazılımların temini, kurulması ve 7x24 hizmet verebilir şekilde ayakta tutulmasını sağlıyor. Bu hizmet sayesinde İnnova müşterileri kendi bünyesinde personel bulundurma sorumluluğundan kurtuluyor ve ağ ürünlerinin daha yetkin kişiler tarafından yönetimi sağlanıyor.

 

İnnova ekibi, meydana gelecek sorunların daha önceden tespit edilmesi durumunda kullanıcıların yaşayabileceği kesintilerin önüne geçmeyi de hedefliyor böylece kesintisiz hizmetin de önü açılıyor.

 

Kurumsal Ağ Altyapı Yönetimi

İnnova tarafından sunulan kurumsal ağ altyapı yönetimi; operasyon destek, günlük izleme ve genel ağ yönetimi hizmetlerinden oluşur. Müşteri sorununun analiz edilmesi ve en uygun çözümün sunulması, iyileştirme ve geliştirmeleri destekleyen proaktif yaklaşım, konfigürasyon yedeklerinin alınması gibi önemli operasyonların tamamı, konusunda uzman İnnova ekipleri tarafından yönetilir.

 

Ağ üzerinde çalışmakta olan load balancer (yük dengeleyici), router (yönlendirici), switch (ağ anahtarı) ve diğer aktif ağ cihazlarının yönetimi müşteriye en uygun ağ yönetim yazılımları aracılığıyla gerçekleştirilir.

  • Konusunda uzman bir ekiple çalışma olanağı,
  • Önceden sorun tespiti,
  • Ciddi oranda maliyet avantajı,
  • İnnova uzmanlarından 7x24 kesintisiz destek,
  • Her ölçekte ağ yönetimi.

 

İnnova, işletmelerin ve kamu kuruluşlarının teknik desteğe önemli oranda ihtiyaç duyduğu konu olan kurumsal ağ altyapı yönetiminde en doğru çözüm ortağı olmayı amaçlıyor.

 

En önemli üstünlüğü sahip olunan üretici iş ortaklıkları sayesinde sağlanan fiyat avantajları, geniş uzman kadrosu, paylaşımlı hizmet avantajları ile rekabetçi fiyat avantajının bulunmasıdır.

 

Bu hizmet kapsamında İnnova çalışanları; müşterinin donanımları üzerinde ürün ve yazılımların temini, kurulması ve 7x24 hizmet verebilir şekilde ayakta tutulmasını sağlıyor. Bu hizmet sayesinde İnnova müşterileri kendi bünyesinde personel bulundurma sorumluluğundan kurtuluyor ve ağ ürünlerinin daha yetkin kişiler tarafından yönetimi sağlanıyor.

 

İnnova ekibi, meydana gelecek sorunların daha önceden tespit edilmesi durumunda kullanıcıların yaşayabileceği kesintilerin önüne geçmeyi de hedefliyor böylece kesintisiz hizmetin de önü açılıyor.

 

Kullanıcı Yönetimi

Bu hizmetle etki alanına dâhil olan kullanıcıların merkezi olarak yönetilmesi sağlanıyor. Bu yolla kullanıcıların belirli kurallar ve haklar çerçevesinde yönetilmesi de sağlanıyor. Bu çözümün hedef kitlesini ise orta ve büyük ölçekli firmalar oluşturuyor.

 

İnnova bu hizmetlerle müşterilerine;

  • Merkezi yönetim,
  • Güvenlik,
  • Erişim kontrolleri,
  • Merkezi politika uygulamaları vb sağlıyor.

 

Sunucu Yönetimi

Sunucu üzerinde çalışan işletim sistemin yönetimini, kontrollerini ve en efektif şekilde hizmet vermesini sağlamak amacıyla yapılan operasyonların yönetilmesi bu hizmetler çerçevesinde veriliyor. BT altyapısında sunucu bulunduran, küçük, orta, büyük ölçekli tüm işletmeler ise bu hizmetleri kullanabiliyor.

 

Bilişim sektöründe faaliyet göstermeyen firmaların, sunucu altyapısını yönetilen hizmetler kapsamında yönetilmesini sağlayarak, firmaların asıl olan kendi işlerine odaklanması sağlanıyor. Ayrıca işletmeler, sunucu işletim ve yönetimleri için personel bulundurmalarına ihtiyaç kalmadığından gider kaleminde büyük ölçüde tasarruf imkânı sağlıyor.

 

İnnova bu hizmetle müşterilerine;

  • Personel giderlerinde tasarruf,
  • Asgari seviyelere indirilen kesintiler ile iş sürekliliğinin sağlanması,
  • İnnova’nın sahip olduğu tecrübe ve yetkin kadrosu gibi avantajlar sunuyor.

 

 

İnnova tarafından destek verilen işletim sistemleri:

  • Windows OS yönetim ve işletimleri
  • Unix OS yönetim ve işletimleri
  • Linux OS yönetim ve işletimleri