Sadakat programları türleri nelerdir ve ne işe yararlar?
21.05.2021
Sosyal Medya

Sadakat programları türleri nelerdir ve ne işe yararlar?

Sadakat programları, mevcut müşterilerin markalarla bağlarını güçlendirerek onların tekrarlayan satın almalar gerçekleştirmesini ve uzun yıllar bunu sürdürmesini sağlıyor.

Markalar müşteriyi elde tutma oranını artırmak, bağlılık oluşturmak, rekabetçi bir farklılaşma noktası sunmak ve nihayetinde müşterilerin yeniden satın almasını sağlamak için sadakat programlarına yatırım yapıyor. Doğru uygulanan ve yönetilen sadakat programları markalara büyük geri dönüşler sağlama potansiyeli taşıyor.

Sadakat programları her şeyden önce markaların müşterilerini daha iyi tanımalarını sağlıyor. Markalar, alışveriş yapan ve sadakat programlarının elverdiği diğer şekillerde kendisiyle etkileşime geçen müşterileri hakkında daha fazla bilgiye sahip olup, gelecekte daha etkili şekillerde iletişimini sürdürebiliyorlar.

Gartner araştırma şirketine göre, markalar gelecekte gelirlerinin yüzde 80’ini sadık müşterilerinin yüzde 20’sinden elde edecek.

Sadakat programı nedir?

Sadakat programı, müşterileri alışveriş yapmaya, ürünlerini ve hizmetlerini kullanmaya teşvik etmek için markalar tarafından tercih edilen yapılandırılmış bir pazarlama stratejisidir. Sadakat programları, marka ile müşteri arasında daha güçlü bir ilişki kurmaya yardımcı olacak şekilde yapılandırılır. Nihai amaçları, marka ile müşteri arasında ödenen ürün ve hizmetlerin ötesinde bir değer alışverişi sağlamaktır.

Sadakat programı türleri

Sadakat programları, yapıları ve işleyişleri açısından farklılaşan ancak her seferinde mevcut müşterilere yeni satın almalara teşvik eden türlere sahiptir:

Kazan ve Harca Programları

Bu sadakat programı türünde müşteriler ürün veya hizmet satın almak için harcadıkları para karşılığında puan kazanır. Bu programlar, müşterileri daha çok puan kazanmak ve yeni ödüllere ulaşmak için yeni satın almalara teşvik eder. Kazan ve harca programları müşteriler tarafından harika fırsatlar olarak değerlendirir. Verilen ödüller müşteriler tarafından gerçek maliyetinden daha yüksek değerde algılanır.

Segment Bazlı Programlar

Segment bazlı programlarda müşteriler kademe atlayarak daha fazla avantaja erişir. Cazip ödüller ve avantajlar, müşterilerin kademe atlamak için daha fazla harcama ve katılım gerçekleştirmelerini teşvik eder. Segmentler yükseldikçe değeri artan avantajlardan oluşturulur. Müşterilerin segmenti yükseldikçe yaşadıkları marka deneyimi de bir o kadar özelleşir. Segment bazlı programlar, müşteri ilgisinin uzun süre korunmasına olanak tanır. Daha yüksek bir segment seviyesine ulaşmak müşteriler tarafından başarı olarak algılanır ve sürekli yükselmek için kendilerini motive hissederler.

Premium Programlar

Premium Programlar tüm üyelere fayda sağlayan sadakat programı türlerindendir. Müşteri ile marka arasındaki bağlılık hissini güçlendirmeyi hedefler ve tekrarlayan satın almaları teşvik eder. Alışveriş deneyimini keyifli hale getirmek markayı cezbedici kılar, farkındalık yaratır ve yeni müşteriler kazanılmasını kolaylaştırır. Markanız kopyalanması zor özel hizmetler sunuyorsa, bunları Premium programlar ile ön plana çıkarabilirsiniz.

VIP Programlar

VIP sadakat programları, müşterilerin katılmak için ödeme yaptıkları özel kulüplerle çalışır. Bu programlar için belirli aralıklarla ödeme yapan müşteriler özel hizmetlere, indirimlere veya benzersiz fırsatlara erişim elde ederler. Bu programları başarılı kılmak için, sunulan avantajların gerçekten özel olması ve üyelere katılım maliyetinden daha fazla değer sunması gerekir.

Hibrit Programlar

Bazı programlar doğal olarak birbirine iyi uyum sağlar. Hibrit sadakat programları, birden fazla sadakat sistemini tek bir çatı altında toplar. Kazan ve harca ile segment bazlı sistemlerin birleşiminden oluşan hibrit programlar bunun en iyi örneğidir.

Payflex Loyalty: Yerli ve milli, eksiksiz sadakat çözümü

İnnova tarafından geliştirilen yerli ve milli sadakat yönetim sistemi PayFlex Loyalty ile kişiselleştirilmiş müşteri sadakati ve ödül programları geliştirip sürdürebilirsiniz. PayFlex Loyalty telekom, finans, sigortacılık, perakende, turizm, üretim, medya, eğlence, sağlık sektörlerinde kolayca uygulanabilir.

Marka değerinizi yükseltmeniz, satışlarınızı artırmanız ve müşteri ilişkilerinizi derinleştirmeniz için tasarlanan eksiksiz sadakat çözümü PayFlex Loyalty, son kullanıcıya puan ve indirim gibi kazanımlar sağlar, özelleştirilmiş teklifler sunar ve markayla ilişkisini ödüllendirir.

PayFlex Loyalty, müşteri cüzdan payını, tekrar eden müşteri ziyaretlerini, müşteri memnuniyetini artırır. Müşteri katılımını sürdürmek ve markayı güçlendirmek için oluşturulan stratejiler doğrultusunda, farklı kampanya formatlarını destekler.

PayFlex Loyalty çözümü hem markalar hem de müşteriler için birçok fayda sağlar.

Markanıza Faydaları:

  • Hediyeler ve teşvik programlarıyla müşteri sadakatini ve elde tutma oranını artırır.
  • Kişiselleştirilmiş ve ödüllendirici müşteri deneyimi sayesinde müşteri yaşam boyu değerini yükseltir.
  • Çok kanallı doğrudan pazarlama yetenekleriyle satın alma maliyetlerini düşürür.
  • Kişisel öneriler ve yönlendirmelerle müşterilerin ortalama sepet tutarını artırır. Çapraz ve yukarı satışlar gerçekleştirilmesini mümkün kılar.
  • Marka bilinirliğini artırır, müşteri kayıp oranlarını azaltır.
  • Sadakat programlarını detaylı izleme ve ölçme kabiliyeti sağlar.

Müşterilerinize Faydaları:

  • Özel hissettiren ayrıcalıklar ve avantajlar sunar.
  • Çeşitli ödüller ve hediyeler verir.
  • Puan kazanma ve kullanma yetenekleri getirir.
  • Markayla anlamlı etkileşimlere olanak tanır.
  • Mobil uygulama veya üye portalı üzerinden bağlılık hesaplarına kolay erişim sağlar.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
SWOT analizi nasıl yapılır?
SWOT analizi nasıl yapılır?
Bir stratejik planlama tekniği olan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır sorularının yanıtları, özellikle girişimciler tarafından...
19.10.2020
Satış / Pazarlama
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış....
19.06.2020
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama