Pazarlamada sanal asistan dönemi: Chatbot’lar
7.09.2020
Sosyal Medya

Pazarlamada sanal asistan dönemi: Chatbot’lar

Yapay zekâ ve makine öğrenimi teknolojisi, chatbot'un müşterilerle bağlantı kurmasına olanak tanıyor. Chatbotlar kullanıcıların sorularını cevaplamakla birlikte sohbeti yönlendirebiliyor. Bu sayede etkili bir pazarlama aracına dönüşüyor. Aynı anda birden fazla müşteriye yanıt verebilmek personel giderlerinde maliyet avantajı yaratıyor.

 

Bir chatbot uygulaması, çağrı merkezinden farklı olarak potansiyel müşterileri filtreleyip seçerek satış veya pazarlama ekiplerine yönlendirebiliyor. Online platformları geliştirmek için de kullanılabilen chatbot’lar müşterilerin yeni ürüne hızla adapte olması açısından da fayda sağlıyor.

 

Chatbot pazarlama kullanan markalar maliyet, iş gücü ve zamandan tasarruf sağlıyor. Bu nedenle markalar chatbot’ları pazarlama aracı olarak kullanmaya devam ediyor. Google Trends verilerine baktığımızda “Chatbot” kelimesinin aranma hacminin artış gösterdiği görülüyor. Müşteri desteği için yapılan harcamalarda yüzde 30’lara varan tasarruf sağlayan ve iş yükünü önemli ölçüde azaltan chatbot’ların 2025 yılında 1,25 milyar dolarlık pazar yaratması bekleniyor.

 

Payflex Loyalty ile müşteri deneyimini geliştirin

Müşteri katılımı ve sadakat, anında teklif, marka ortaklık ve satış ekibi motivatöründen oluşan Payflex Loyalty çözümü; yalnızca ürünler üzerinden puan toplamak için değil, tüm kanallar aracılığıyla marka ile kişisel deneyimlerin geliştirilmesi için kullanılabilir. “Ağızdan Ağıza” pazarlama tekniği ile sürdürülebilir marka sadakati yaratan çözüm, CRM programlarıyla kusursuz bir şekilde bütünleşir.

 

Çok markalı sadakat programı altyapısı, tüketicilerin indirim almasını sağlar. Puan kazanmak için müşterileri daha fazla satın almaya ve markanızla etkileşime geçmeye motive eder. Konum / etkinlik tabanlı sadakat altyapısı sayesinde anlık teklif gönderilmesini sağlar. Payflex Loyalty ile kampanyalar, segmentasyon, ödüllendirme, para birimi, iş ortakları, satıcılar, mağazalar, kanallar, terminaller, mutabakat, raporlama ve izleme gibi çeşitli parametreleri yönetmek mümkün. Üye profillerine, ödüllere, işlem ayrıntılarına ve etkin kampanyalara kolayca gerçek zamanlı erişilebilir. Esnek yapı, sistemin belirli çözümlere adapte olmasını sağlar.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel...
22.11.2018
Satış / Pazarlama