Inbound ve outbound marketing arasındaki farklar
29.07.2020
Sosyal Medya

Inbound ve outbound marketing arasındaki farklar

Pazarlama, işletmelerin olmazsa olmazı. Bu kavram iki temel türe ayrılıyor: Gelen ve giden pazarlama. Pazarlamanın amacına ulaşabilmesi, doğru kanalın seçilmesiyle mümkün oluyor. Inbound ve outbound marketing türlerinden hangisi daha iyi sorusu pazarlama dünyası için de tartışma konusu. Peki, inbound ve outbound marketing arasındaki farklar neler? Sorunun yanıtını blog yazımızda aktarıyoruz.

 

Inbound ve outbound marketing, pazarlama kültürünü tamamıyla etkiliyor. Dolayısıyla bu iki pazarlama türünü ayrı ayrı ele alarak irdelemek gerekiyor.

 

Inbound marketing nedir?

Dijital pazarlama operasyonlarının %50’sini oluşturan ve gelen pazarlama olarak ifade edebileceğimiz inbound marketing , bir yabancıyı müşteriye ve ardından marka fanatiğine dönüştürmeyi amaçlıyor. Inbound marketing; dikkat çek, dönüştür, ilgiyi koru, değerlendir aksiyonlarından oluşuyor. Bu bağlamda gelen pazarlama, temelinde ilgi çekici içerikler yer alan empati merkezli bir pazarlama yöntemini ifade ediyor. 

 

Inbound marketing yönteminde blog, SEO, sosyal medya, eyleme çağrı ifadeleri içeren içerikler kullanılıyor. Yapılan araştırmalarda markaların % 70’i, uzun vadede etkisi olan araçların kullanıldığı inbound marketing yöntemini tercih ediyor. Inbound marketing yönteminde çoğunlukla blog içerikleri ve sosyal medya içerikleri kullanılıyor. Reklamlara para harcamadan, ilgi çeken içeriklerle müşterilerin gözünde güvenilir ve kullanıcı dostu bir marka imajı oluşturuluyor.

 

Pazarlama ekosistemini de etkileyen Covid-19 döneminde markalar, inbound marketing yöntemlerine daha yoğun başvurdu ve yaşanan zorlukları fırsata çevirerek empatiye ağırlık veren pazarlama stratejileri geliştirdi.

 

Outbound marketing nedir?

Outbound marketing denildiğinde çağrı merkezleri aracılığı ile gerçekleştirilen satış aramaları akla geliyor. Bu pazarlama türünde SMS, toplu e-posta gönderimleri, internet reklamları, televizyon tanıtımları gibi metotlar da kullanılıyor. Son yıllarda artış gösteren kupon ve fırsat siteleri de outbound marketing örnekleri arasında bulunuyor. 

Tek taraflı bir iletişim yöntemi olan outbound marketing, sadece ürüne ve insanların neden bu ürünü alması gerektiğine odaklanıyor. Outbound marketing çok tercih edilen bir yöntem; fakat markaların hedef kitlelerine doğru zamanda görünür olmamalarına sebep olabiliyor. Bunun sonucunda ise yüksek harcamaların yapıldığı, dönüşüm oranlarının ise düşük olduğu kampanyalar ortaya çıkabiliyor.

 

 

Inbound ve outbound marketing arasındaki fark

Marka için en doğru yöntemin belirlenmesi verilerin en doğru şekilde analiz edilmesiyle mümkün olabiliyor. Yöntemlerin getirileri her yıl farklı olabildiğinden pazarın analiz edilmesi ve dünyadaki değişimlerin sürekli olduğunu göz önünde bulundurarak pazarlama trendlerinin takip edilmesi önem taşıyor. Inbound marketing ile outbound marketing arasındaki fark konusunda bilinçli olunduğunda pazarlama türü ve kullanılacak araçlar arasında seçim yapmak kolaylaşıyor. Farklar şunlar:

  • Inbound marketing markanın hizmetiyle ilgilenebilecek hedef kitleyi odağına alırken outbound marketing yönteminde hedef kitleden bağımsız stratejiler geliştiriliyor.
  • Inbound marketing yönteminde müşteri ihtiyacı olan hizmet için arayışa girip markanın tanıtım yazılarını, blog içeriklerini, infografikleri veya sosyal medya paylaşımlarını inceleyerek bilgi ediniyor. Outbound marketing yönteminde ise satış odaklı pazarlama stratejileri izlenerek satın almanın gerçekleşmesi planlanıyor.
  • Inbound marketing çok yönlü ve akışkan stratejilerden oluşurken outbound pazarlama, tek yönlü bir pazarlama stratejisi olarak gerçekleştiriliyor.
  • Bir izinli pazarlama türü olarak inbound marketing , outbound marketing yöntemine göre yüzde 750 daha yüksek yanıt oranıyla markaların tercihi oluyor.

İnnova dijital pazarlama çözümleri

Hedef kitlenize ulaşmak, doğru bilgileri toplamak, analiz etmek ve anlamlı bilgiye dönüştürmek için, İnnova uzmanlığı ve deneyiminin bir araya gelmesinden oluşan İnnova Dijital Pazarlama Çözümleri'nden yararlanabilirsiniz.

 

Hızlı değişen dünyada süreklilik sağlayabilmek için karar verme yapılarını ve pazarlama altyapılarını kolayca yönetebilmek gerekiyor. Bu noktada alandaki uzmanlığı ve deneyimiyle İnnova yanınızda oluyor. 

 

Türkiye’de ve dünyada Microsoft, SAP, Oracle, IBM vb. pek çok markayla üst seviye iş ortaklığı bulunan İnnova’nın Müşteri Deneyimi Tasarımı Çözümleri sayesinde verileri anlamlı bilgiye dönüştürerek hedef kitleye ulaşabilirsiniz.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel...
22.11.2018
Satış / Pazarlama