E-ticarette güven kazanmak için ipuçları
10.07.2020
Sosyal Medya

E-ticarette güven kazanmak için ipuçları

Kullanıcıların e-ticarette en önem verdiği kriterlerden biri güven. Başarılı satış için gelen ziyaretçiye güven vermek, e-ticaret şirketleri içn öncelikli bir sonuç. Bu yazımızda e-ticarette güven kazanmak için yapılması gerekenleri anlatıyoruz.

 

Yıllar içinde, dijital ödeme seçeneklerinin artmasının da katkısıyla güvenlik sorunları büyük oranda ortadan kalkmış olsa da pek çok kullanıcıya e-ticaret hala korkutucu gelebiliyor. E-ticarette güvenliğin sağlanması için site sahiplerinin satış yaparken karşı karşıya olduğu tehditlere karşı dikkatli olması ve önlem alması önem taşıyor. E-ticaret dünyasında satışları artırmak, yeni pazarlara ve yeni müşterilere ulaşmak güvenliğin sağlanmasıyla mümkün olabiliyor.

 

Güncel araştırmalara göre, güvenlik faktörü internet kullanıcılarının internet üzerinden alışveriş yapmalarında %60 oranında etkili. E-ticaret sitelerinin, kişisel bilgilerinin çalınabileceği düşüncesiyle online alışverişin avantajlarından yararlanamayan tüketicilere ulaşabilmesi için sağlam ve güvenilir bir altyapı oluşturması gerekiyor.

 

Güven duygusunun unsurlarını öncelikle çok iyi anlamak gerekiyor. E-ticaret sitelerinin tüketiciye güven vermesi için mutlaka yapması gerekenleri şu maddelerle kısa kısa sıralayabiliriz:

  • Marka bilinirliğine yatırım yapılması
  • Web sitesi ve uygulamada tasarım ve içerik ilkelerine dikkat edilmesi
  • Dijital pazarlama araçlarının etkin biçimde kullanılması
  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışmalarının hayata geçirilmesi
  • Web sitesi ve uygulamada iletişim bilgilerine açık biçimde yer verilmesi
  • Gerekli güvenlik sertifikalarının edinilmesi ve sergilenmesi

 

 

Güvenlik tehditlerinin farkında olun

Güvenlik tehditlerinin farkında olunması, e-ticarette güvenliğin sağlanması konusunda etkili oluyor. E-ticaret sitesine zarar verebilecek tüm kişiler ve eylemler güvenlik tehdidi olarak görülebilmekle birlikte en çok karşılaşılan güvenlik saldırılarını; veri tabanının çalınması veya silinmesi, işletmenin ve müşterinin finansal bilgilerinin çalınması, kullanıcının farklı bir adrese yönlendirilmesi ve siteye virüs bulaştırılması şeklinde sıralayabiliriz. Bu yüzden siber güvenlik yatırımlarını doğru çözüm ve ürünlerle hayata geçirmek çok önemli. 

 

Güvenlik standartlarına uyun

Sayısal sertifikalar, SSL güvenlik katmanı ve güvenlik duvarlarının oluşturduğu e-ticaret güvenliği standartları, e-ticaretin en büyük dezavantajı olan güven sorununun aşılmasını sağlıyor. Sanal dünyada kurumların veya kişilerin gerçek kimliklerinin tespit edilmesine olanak tanıyan ve taklitçiliğin önlenmesini sağlayan sayısal sertifikalar, sertifika kuruluşlarından alınarak kuruluşun özel anahtarı ile imzalanıyor. Gizli bilgilerin istemci ve sunucu arasında güvenli olarak aktarılmasını sağlayan SSL, müşteri ve e-ticaret sitesi arasında bilgi aktarımının güvenli bir şekilde gerçekleştiğini gösteriyor. Donanım veya yazılım tabanlı olarak kullanılan güvenlik duvarları, şüpheli dosyaların aktarılmasını engelliyor. 

 

SEO çalışması yapın

E-ticarette SEO çalışması yapılması da güvenliğin sağlanmasında etkili oluyor. E-ticarette güvenliğin sağlanması için Türkiye’de en çok kullanılan arama motoru olan Google’a uyumlu yaklaşım sergilemelisiniz. Arama motorunda ilk sayfalarda çıkan güçlü ürün açıklamaları, ilgili iç linkler sayesinde marka bilinirliğinizi artırarak güven kazanabilirsiniz. Ayrıca markanızla ilgili arama yapan kullanıcıların da ilk sırada sizi görmesi güvenini artıracaktır. 

 

Farklı ödeme alternatifleri sunun

Sosyal mesafeyi korumanın önem kazandığı günümüzde yenilikçi ürün ve hizmetler sunmak rekabet avantajı elde etmede etkili oluyor. Herhangi bir sebeple banka kartını kullanmayan veya havale, kapıda ödeme gibi ödeme seçeneklerinden daha pratik bir sisteme ihtiyaç duyan tüketicilere ulaşabilmek için alışveriş kredisi, mobil ödeme gibi seçenekler de sunmalısınız. Günümüzde pek çok e-ticaret platformu, müşterilerine belli bir tutarın üzerindeki alışverişleri için anında banka kredisi kullandırtabiliyor. 

 

 

Güçlü bir hakkımda sayfası oluşturun

Online alışverişe karar verip doğru kararı verdiğinden emin olmak isteyen kullanıcılar “hakkımda” sayfasını ziyaret ediyor. Tüketicilerin beklentilerini karşılayabileceğinize dair güven vermek için güçlü bir hakkımda sayfası oluşturmalısınız. Güçlü olarak nitelendirilen bir hakkımda sayfası aşağıdaki sorulara yanıt verebilmeli:

  • Hangi alanda faaliyet gösteriyorsunuz?
  • Misyonunuz ve vizyonunuz nedir?
  • Şirket tarihçeniz ne şekilde?
  • Ödülleriniz var mı?

 

Güven damgası alın

E-ticarette güvenlik ölçütleri sağladığınızı kanıtlayan güven damgası ile Türkiye’nin e-ticaret hacminin de büyümesine katkı sağlayabilirsiniz. “Asgari güvenlik ve hizmet kalitesi standardı”nın varlığına işaret eden güven damgasını TOBB tarafından yetkilendirilen ve Güven Damgası Sağlayıcı (GDS) unvanına sahip firmalardan alabilirsiniz. Güven damgasını alabilmeniz için tüm işlemlerin SSL ile gerçekleştirilmesi, satılan ürün veya hizmetle ilgili detaylı bilgilerin bulunması gerekiyor. Bunun yanı sıra sızma testi simülasyonundaki aşamaları geçmelisiniz.

 

En iyi ödeme seçeneklerini sunun: PayFlex OKP

Payflex Ortak Kredi Platformu ile müşterilerinize yeni ödeme seçeneği sunabilirsiniz. Kredi sürecini kısaltan Ortak Kredi Platformu sayesinde müşterilerin bankaya gitmeden, kredi başvurusu ve onayı sürecini uygulamanın içinden gerçekleştirebilmelerini, böylece alışverişlerini farklı bir ödeme seçeneğiyle, hızlı ve kolay bir şekilde tamamlamalarını sağlayabilirsiniz.

 

PayFlex OKP ile kredi tutarı, doğrudan şirket hesabına aktarıldığı için ödemeyi garanti altına alıyor. Kredi öncesinde banka onayı alınması sayesinde kredi kartı ödemelerine kıyasla finansal riskini azaltıyor. Tüketici kredileri faiz oranının kredi kartı faiz oranlarına göre daha düşük ve avantajlı olması nedeniyle artan tüketici satın alma gücü sayesinde cirosunu artırıyor. Şirketler kredi kartı, nakit, çek ve havale gibi geleneksel ödeme yöntemlerine eklenen “tüketici kredisi ile ödeme” ve “faktöring ile ödeme” seçenekleriyle satış şansını artırıyor, yeni müşteriler kazanıyor.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel...
22.11.2018
Satış / Pazarlama