Çoklu kanal stratejisi ile online satışları artırın
27.11.2020
Sosyal Medya

Çoklu kanal stratejisi ile online satışları artırın

Günümüzde herhangi bir ürünü satın almanın en kolay yolu, onu internet üzerinden sipariş etmek. Ancak müşteriler kimi zaman, özellikle beden ve materyal kalitesinin önemli olduğu ürünlerde, satın almadan önce ürünü fiziksel olarak görmek istiyor. Şayet fiyat, markanın çevrimiçi mağazasındakine yakınsa, satın almanın fiziksel mağazada gerçekleşmemesi için hiçbir sebep yok.

Dünyanın dört bir yanından tüketicilere yöneltilen sorularla gerçekleştirilen Global Path to Purchase Survey (Küresel Satın Alma Yolu Anketi) isimli araştırmada, tüketicilerin yüzde 96’sı daha önce en az bir kez satın alma amacıyla girdiği bir mağazadan eli boş döndüğünü belirtiyor. Araştırma, satın almadan çıkanların yüzde 66,3’ünün ise mağazanın istedikleri ürüne sahip olmadığı için satın alma gerçekleştirmediklerini ortaya koydu.

Çoklu kanal stratejileri, işletmelerin e-ticaret ve fiziksel ticaret kanallarına kapsayıcı bir yaklaşım sergilemelerini öngörüyor. Bu sayede, fiziksel ve elektronik satış kanallarının ayrımından ortaya çıkan birçok sorun müşterilere yansıtılmıyor ve her kanalın satışlarını artırmak için yeni fırsatlar doğuyor.

Takım oyunu

Çoklu kanal stratejisi uygulamanın ilk adımı, e-ticaret ve fiziksel mağaza ekiplerini müşteri deneyimi ve ihtiyaçları doğrultusunda yeniden yapılandırmaktır. Bu ekipler tek bir çatı altında bir araya getirilmeli ya da düzenli olarak birbirleriyle iletişim halinde kalabilmelidir. Artan iletişim ve iş birliği, çoklu kanal yaklaşımını iyileştirecek fikirlerin ortaya çıkması için gerekli şartları sağlar.

Perakendeciler, mağaza içerisinde tüketicilerin fiziksel mağazanın yanı sıra çevrimiçi mağazanın varlığından da haberdar olacağını varsayabiliyor. Tüketici, aradığı ürünü raflarda bulamadığında içinde bulunduğu mağazanın web sitesini ziyaret edebilir, ancak çoğu senaryoda fiyat avantajı sunan daha tanınmış bir platformu kontrol etmesi de mümkün. Anket verilerine göre, tüketicilerin yüzde 26’sı aradıkları ürüne alternatif seçenek, daha fazla bilgi ya da fiyat aramak için interneti tercih ediyor.

Mağazadan internet sitesine

Tüketiciler her zaman mağaza içerisinden hücresel ağlar aracılığıyla sorunsuz internet bağlantısına ulaşamayabilir. Fiziksel mağazalarınız, tüketicilere çevrimiçi varlığınızı hatırlatmak ve e-ticaret sitenizin avantajları hakkında bilinçlendirmek için ideal ortamlardır. Tüketicilerin uygulamanızı indirmeleri ya da çevrimiçi mağazanızda daha geniş seçeneklere ve fırsatlara ulaşabilecekleri bilgisini görsel iletişim çalışmalarıyla verebilirsiniz.

Net mesajlara sahip olması gereken görsel iletişim çalışmalarını, mağazadaki tüketicilerin en çok dikkatini çekecek girişler, çıkışlar ve kasalar gibi popüler noktalarda yürütmek, bu çalışmaların verimini artıracaktır.

Tüketici sadakatinin giderek en iyi fiyata ve ulaşılabilirliğe kaydığı günümüzde, müşterilerinizi dev çevrimiçi pazar yerlerine kaptırmamak için bu basit çalışmalarla bile önemli sonuçlar alabilirsiniz.

Çapraz pazarlama

Mağazanızdaki pazarlama çalışmalarında, e-ticaret sitenizdeki ya da mobil uygulamanızdaki fırsatlardan bahsedin. Birçok perakendeci, mağazalarındaki hoparlörlerden tüketicilere çevrimiçi mağazalarını ziyaret etme çağrısında bulunuyor. Hoparlörlerin yanı sıra, etkileşimli ekranları da verimli şekilde kullanabilirsiniz. Bu panellerle, tüketicileri web sitenize yönlendirmek mümkün olabilir.

QR kod ve görsel tanıma teknolojilerinin faydalarını mağazanızı ziyaret eden tüketicilere sunun. Örneğin bu yöntemle, tüketici beğendiği bir ürünün kodunu okutarak, söz konusu ürüne dair merak ettiklerine ve bu ürünün çeşit veya alternatiflerine akıllı telefonlarından ulaşabilir.

Veriyi anlamlandırın

Fiziksel mağazayı ziyaret eden müşterilerin arayıp bulamadıkları ürünler internet mağazanızda mevcut mu? Peki, tüketiciler bunun farkında mı? Konu alışveriş alışkanlıklarına geldiğinde, en basit soruların yanıtını dahi varsaymak doğru olmaz. Tüketicilere alışveriş deneyimlerinin çevrimiçi olarak devam edebileceğini, işaretler ve mesajlarla her fırsatta hatırlatmalısınız.

İyi uygulanmış bir çoklu kanal stratejisi, müşterilerin mağazalarınızdan elleri boş çıkma oranını azaltır.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
SWOT analizi nasıl yapılır?
SWOT analizi nasıl yapılır?
Bir stratejik planlama tekniği olan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır sorularının yanıtları, özellikle girişimciler tarafından...
19.10.2020
Satış / Pazarlama
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış....
19.06.2020
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Etkili bir Müşteri İlişkileri Yönetimi için her şirketin bilmesi gereken 6 şey
Etkili bir Müşteri İlişkileri Yönetimi için her şirketin bilmesi gereken 6 şey
Sadakatle sonuçlanacak ilişkiler kurmanın gerekliliği Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramının şirketlerin gündeminde yoğun...
22.04.2020
Satış / Pazarlama