Salgın sonrasında temassız ve nakitsiz ödemeleri neler bekliyor?
29.03.2021
Sosyal Medya

Salgın sonrasında temassız ve nakitsiz ödemeleri neler bekliyor?

Temassız ve nakitsiz ödemelerle ilgili eğilimlerin ve e-ticaret alışverişlerindeki artışın, salgından önce de bir süredir var olduğunu anlamaya başladık. COVID-19 bu eğilimleri ileriye taşıdı. Halihazırda görülen ödeme alışkanlıklarının önümüzdeki yıllarda büyük bir etkiye sahip olacağına kesin gözüyle bakılıyor.

Mastercard tarafından gerçekleştirilen bir araştırma, ödeme kabulüyle katma değerli hizmetlerin sorunsuz entegrasyonuna ilişkin birkaç önemli istatistik ortaya koyuyor:

  • Tüketicilerin %36'sı ve satıcıların %31'i şimdi al sonra öde modelinin gelecekte standart bir ödeme seçeneği olacağına inanıyor.
  • Tüketicilerin %75'i ve satıcıların %57'si kişiselleştirilmiş anında ödüllerin sanal POS’lar üzerinden sunulabilmesini bekliyor.
  • Tüketicilerin %100'ü ve satıcıların %88'i dijital makbuzların kağıt makbuzların yerine geçmesi gerektiğini düşünüyor.

Mastercard verilerine göre, temassız ödemeler Avrupa’da KOBİ’ler arasında büyük bir benimsenme oranı yakaladı ve varsayılan ödeme yöntemine dönüştü. Akıllı telefonlar, satıcı ve tüketicilerin birbirleriyle etkileşime geçtiği başlıca araç haline geldi. Öte yandan, çoklu kanal stratejilerini harmanlayan birleşik ticaret, geleceğe dönük tüccar hizmetleri için her zamankinden daha önemli bir hal aldı.

Tüketici davranışı ve işletmelerin öncelikleri

Pandemi, çevrimdışından çevrimiçine hızlı bir geçiş yapan yeni bir müşteri davranışının ortaya çıkışını etkiledi. Bu nedenle, talepkâr tüketici havuzu genişletildi ve deneyim artık her zamankinden daha rekabetçi bir farklılaşma avantajına dönüştü.

Avrupa'dan 10.000 tüketici ve 1.000 tüccar üzerinde yapılan anket, 2021 ve sonrasında dikkate alınması gereken üç önemli bulguya dikkat çekiyor:

  1. Tüketiciler kontrolü ele almak istiyor: %86 geri ödemeleri takip ediyor, %56'sı yalnızca sahip olduklarını harcıyor.
  2. Tüketiciler basitlik arzuluyor: 10 tüketiciden 9'u karmaşık bir ödeme prosedürü ile karşı karşıya kaldığında satın alma işlemini yarıda bırakıyor.
  3. Güven, bağlılık ve değer yaratıyor: Tüketicilerin %38'i ödemeyi onaylamak için biyometrik veri kullanan uygulamaları kullanmayı tercih ediyor.

Fiziksel mağazalarla faaliyet gösteren perakendeciler, ödeme söz konusu olduğunda tıpkı çevrimiçi alışveriş yapanlar gibi kolaylık arayan tutarlı bir tüketici kitlesine sahip.

Birçok kuruluşun karşılaştığı zorluklardan birisi çevrimiçi, mobil ve mağaza içi gibi farklı satış kanallarının birbirine nasıl bağlanacağıdır. Ödeme perspektifinden bakıldığında, müşteri yolculuğu genellikle bir kanalda başlar ve başka bir kanalda biter, bu nedenle satış kanallarının birbiriyle rekabet etmek yerine birbirini tamamlaması gerekir.

Tereddütsüz, hızlı ve güvenli ödemeler

Türkiye’de ve dünyada gerçekleştirdiği birçok ödeme sistemleri projesiyle birçok büyük finans kuruluşunu referansları arasına katan İnnova, PayFlex platformu üzerine inşa ettiği Sanal POS çözümüyle, zengin ödeme özellikleri ve esnek entegrasyon altyapısı sunar. Bulut üzerinde çalışan PayFlex Sanal POS, kurumların yazılımsal ve donanımsal yatırım yapma zorunluluğunu ortadan kaldırarak 13 banka ile birden entegrasyon imkanı sağlar.

Alışveriş esnasında bankalardan herhangi birinin Sanal POS sisteminde sorun olması durumunda, işlem otomatik olarak çalışır durumdaki diğer banka Sanal POS’una yönlendirilir. Böylece banka kaynaklı problemlerden dolayı işlem kaybı ve müşteri memnuniyetsizliği yaşanmaz. Ayrıca PayFlex Sanal POS üzerinden yapılan sorgulamalarda geçersiz işlemler için ödeme yapılmaz, sadece başarılı işlemler faturalandırılır.

PayFlex Sanal POS’ta kredi/banka kartından tutarın düşülmesi ve paranın hesaba geçirilmesine kadar olan süreçte, en temeldeki SSL 128 bit şifreleme şartından başlayarak Visa, Verfied by Visa ve MasterCard SecureCode sertifikalarının gerektirdiği güvenlik süreçleri ele alınır ve işlem uluslararası standartların belirlediği güvenlik düzeyinde başarıyla tamamlanır.

Ayrıca PayFlex Sanal POS, uluslararası güvenlik standartlarındaki en yüksek seviye olan PCI-DSS 3.1 sertifikasına sahiptir. İnsan hatasından kaynaklanan veri kaybı riskini en aza indiren sistem, tüm kurumlar için en güvenli çözümü sunar.

Öne Çıkan Yazılar
Yıllara göre Bitcoin fiyatları değişimi
Yıllara göre Bitcoin fiyatları değişimi
Yıllara göre Bitcoin fiyatları son dönemde en merak edilen konulardan. İlk olarak 2008 yılında Satoshi Nakamoto tarafından...
9.09.2021
Fintek
Kripto Para nedir, fırsatları ve dezavantajları nelerdir?
Kripto Para nedir, fırsatları ve dezavantajları nelerdir?
Hakkında farklı görüşler sunulan dijital para birimleri merkez bankalarının, devletlerin ve büyük şirketlerin odağında. Başta...
14.07.2020
Fintek
CVV kodu nedir ve alışverişlerde nasıl kullanılır?
CVV kodu nedir ve alışverişlerde nasıl kullanılır?
İnternetten alışveriş yapmayı tercih edenler, ödeme adımında kredi kartı bilgilerini girerken CVV kodu ile karşılaşıyor....
6.07.2020
Fintek
Sanal POS hata kodları ne anlama geliyor?
Sanal POS hata kodları ne anlama geliyor?
Fraud-kredi kontrol aksiyonu sayesinde sahte veya çalıntı kredi kartları tespit ediliyor ve olası dolandırıcılığın önüne...
30.07.2020
Fintek
Temassız Ödemeler Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar
Temassız Ödemeler Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar
Temassız ödeme yöntemi aslında uzun zamandır hayatımızın bir parçası durumunda. Öyle ki Türkiye, ilk temassız kredi kartını...
17.12.2018
Fintek
Ödeme sistemleri rehberi
Ödeme sistemleri rehberi
Dijital ödeme sistemleri ve teknolojileri her geçen gün daha da yaygın kullanılıyor; yazımızda ödeme sistemi türleri ve konuya...
21.10.2020
Fintek