Perakende sektöründe trendleri belirleyen teknolojiler
20.04.2020
Sosyal Medya

Perakende sektöründe trendleri belirleyen teknolojiler

Dünyada perakende sektörü, ekonomilerin can damarı kabul ediliyor ve hızla büyüme eğilimi gösteriyor. Öyle ki, küresel perakende sektörünün üç yıl içinde 30 trilyon doları aşması bekleniyor. En büyük endüstrilerden biri olarak gösterilen perakende sektöründeki bu hızlı değişim teknolojik araçların kullanımını önemli hale getiriyor. Perakende sektöründe teknoloji; bilginin doğru kullanılmasını, müşterilerin doğru tanınmasını, rekabet şartlarında avantaj elde edilmesini sağlıyor. 

 

Sektördeki firmaların teknoloji ve globalleşme ile değişen tüketici davranışlarını tanıyarak iş modellerini güncellemesi hayatta kalmalarını sağlıyor. Perakende sektöründe teknoloji kullanılmaması, sektör firmaları için risk almak anlamına geliyor. Sektörde yapay zekâdan sosyal medyaya pek çok teknoloji kullanılıyor.

 

Yapay zekâ

Perakende sektöründe teknoloji söz konusu olduğunda yapay zeka teknolojisi elbette ilk sırada yer alıyor. Yapay zekâ teknolojileri, dijital pazarlama dünyasında köklü değişimlerin gerçekleşmesine aracılık ediyor ve tüm sektörler için umut vaat ediyor. Makine öğrenmesi, tahmine dayalı analitik ve derin öğrenme teknolojilerin geliştirilmesi perakende sektöründe de rekabet avantajı sağlayacak değişimlerin gerçekleşmesine aracılık ediyor.

 

Web site tasarımından satılan ürünlere, web site tasarımından hedef kitle etkileşiminden paylaşılan içeriklere pek çok ayrı başlıkta kullanılan yapay zekâ, perakende şirketlerinin müşterilerini daha iyi tanımasına olanak sağlıyor. Perakende sektöründe artırılmış gerçeklik, dijital raflar, görüntü algılama teknolojileri, dijital akıllı aynalar, chatbot'lar, kiosklar, robotlar ve dokunmatik paneller gibi yapay zeka teknolojileri kullanılıyor.

 

Yapay zeka teknolojileri perakende şirketlerin kişiselleştirilmiş deneyimler sunmasını sağlıyor. Sektörde özellikle chatbot’lar kullanılıyor. Yapılan araştırmalar da tüketicilerin chatbot’ların daha fazla marka tarafından kullanıldığını görmek istediğini gösteriyor.

Beacon (Beacon)

Beacon teknolojisi, düşük enerjili Bluetooth aracılığıyla konum bilgisi sağlıyor. Bu teknoloji perakende sektöründe envanter yönetimi ve takip, süreç optimizasyonu, güvenlik, lojistik için kullanılabiliyor. Bu teknoloji sayesinde kampanyalar sunulabiliyor veya kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi yaşatılabiliyor.

 

RFID teknolojisi

Perakende sektöründe en çok yatırım yapılan teknolojiler arasında radyo frekansı kullanarak nesneleri tekil ve otomatik olarak tanıma yöntemi olarak ifade edilen RFID teknolojisi bulunuyor. Sektörde hızlı geri dönüş almayı sağlayan bu teknoloji stok sayımları, ürün giriş ve çıkışlarının hızlandırılması, ürünlerin nesne bazında izlenebilirliği, son kullanım tarihlerinin takibi ve satış noktalarında ürün güvenliği için tercih ediliyor. 

 

5G teknolojisi

Günümüzde perakende sektörü bilgi teknolojileri sayesinde değişiyor. Dördüncü Sanayi Devrimi çerçevesinde gelişen 5G sayesinde perakende gibi pek çok sektörde küçükten büyüğe tüm firmaların gelişmiş yapay zeka destekli çözümler kullanması mümkün olacak. 

 

Sosyal medya

Perakende sektöründe sosyal ağ platformlarıyla daha geniş kitlelere ulaşmak, tüketicilerin beklentilerini anında ölçümleyebilmek, hedef tüketici grubuyla 7/24 iletişim kurabilmek, orta ve uzun vadede de satışlarının artmasını sağlayacak stratejiler geliştirmek mümkün oluyor. Günümüzde cadde üstünde hiç rastlamadığımız mağazaları bile anında Instagram’da arattığımız düşünüldüğünde sosyal medya pazarlaması sayesinde sektörün elde edeceği avantaj daha iyi anlaşılabiliyor.

 

Alternatif ödeme sistemleri

Yeni nesil ödeme teknolojileri, perakende şirketlere de tüketicilere de büyük kolaylıklar sunuyor. Tüketim alışkanlığına yeni soluk getiren milenyum jenerasyonu, ödemede farklı alternatiflerle esneklik beklentisi içinde olduğundan dijital cüzdan, sanal POS, sanal kart gibi alternatif ödeme yöntemleri önem kazanıyor. Bu yöntemlerin özellikle temassız alışverişe olanak tanıması tercih sebebi oluyor.

 

 

SkywaveIoT ile hedef kitleye ulaşmak daha kolay

Türkiye’de perakende sektörü hızla gelişiyor. İnnova da bu gelişimin en önemli destekçilerinden biri. Nesneler arası haberleşme teknolojisi, kiosklar, dokunmatik ekranlar, veri merkezi, destek hizmetleri ve operasyon merkezi çözüm ve hizmetlerinin sağlandığı SkywaveIoT platformu, sektörde verimlilik için katkı sağlıyor. İnnova’nın SkywaveIoT platformu, sunduğu nesnelerin interneti altyapısıyla şehirde yaşayanların ihtiyaçlarının sürekli takip edilebilmesini sağlıyor.

Öne Çıkan Yazılar
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız...
14.03.2019
Dijital Dönüşüm
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Tarım sektörünün önemi küreselleşen ekonomik sistem, artan rekabet ve değişkenlik gösteren pazar şartlarının etkisiyle giderek...
28.08.2020
Dijital Dönüşüm
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişen teknolojilerle yenilikçilik kavramlarını bir araya getiriliyor ve yeni bir...
17.04.2020
Dijital Dönüşüm
Devlet dairesine gitmeden internetten yapılabilen işlemler
Devlet dairesine gitmeden internetten yapılabilen işlemler
Bilgi toplumunun yolu, dijitalleşen devletten geçiyor. Dijital dönüşüme yatırım yapan ülkelerde hem vatandaş, hem de devlet...
7.08.2020
Dijital Dönüşüm
İnternet dünyasına ilk adım: Web Hosting
İnternet dünyasına ilk adım: Web Hosting
Şirketlerin hızlı ve güvenli web sitesine sahip olması, rekabet ortamında avantaj elde etmelerini de sağlıyor. Son teknolojili...
19.08.2020
Dijital Dönüşüm
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Dijitalleşmenin tüm alanlarda hızını artırdığı günümüzde, endüstrinin yeni formu olarak nitelendirilen Endüstri 4.0 kavramı...
28.07.2020
Dijital Dönüşüm