Başarılı bir robotik süreç otomasyonu stratejisi için ipuçları
26.05.2021
Sosyal Medya

Başarılı bir robotik süreç otomasyonu stratejisi için ipuçları

İyi bir Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) stratejisi ile bir otomasyon keşmekeşi yaratmadan, işleri yazılım robotlarına sorunsuz şekilde devretmek için dikkat edilmesi gereken püf noktaları var.

İdeal şekilde gerçekleştirilmeyen robotik süreç otomasyonu entegrasyonları, kurumları operasyonel verimlilik artışı ve maliyet tasarrufu gibi faydalardan mahrum bırakabilir. Robotik süreç otomasyonunu iş süreçlerinize dahil etmeden önce kapsamlı bir strateji ve yol haritası oluşturulması şarttır.

Gartner verilerine göre; robotik süreç otomasyonu pazarı, 2020 yılında gösterdiği yüzde 60 büyümeyle en hızlı büyüyen kurumsal yazılım kategorisi oldu. İş süreçlerini daha verimli hale getiren otomasyon robotları iş dünyasının yeni favorilerinden, ancak uzmanlar çok sayıda kurumun yeterli hazırlık yapmaksızın RPA teknolojisini uygulamaya koyduğu konusunda uyarıyor.

Robotik süreç otomasyonu (RPA) nedir?

Robotik Süreç Otomasyonu, kural bazlı iş akışı otomasyonu teknolojilerinden faydalanır. RPA sayesinde uygun iş süreçlerinin, insan eylemlerini taklit edecek şekilde yapılandırılan robotlar tarafından dijital sistemlerle etkileşime geçilerek tamamlamasını sağlayabilirsiniz. RPA robotlarını, veri yakalama ve uygulamaları değiştirme için insan operatörler gibi kullanıcı arayüzlerini kullanabilecek şekilde yapılandırmak mümkündür.

RPA her sektörlerde insan müdahalesi gerektiren rutin görevleri, az istisna yaşanan istikrarlı süreçleri, okunabilir elektronik dokümanlar içeren sistem etkileşimlerini ve adımları değişkenlik gösteren ancak öğrenilebilen diğer tüm işleri otomasyona bağlayabilir. Ancak bir otomasyon keşmekeşi yaratmadan işleri yazılım robotlarına sorunsuz şekilde devretmek için dikkat edilmesi gereken püf noktalar var.

RPA uyumlu iş süreçlerini stratejik olarak hedefleyin

Robotik süreç otomasyonuyla başarmak istediğiniz hedefleri içeren net bir stratejik yol haritası oluşturmalısınız. Bu ilk olarak önceliğinizin ne olduğunu belirlemeyi gerektirir. Örneğin maliyetleri düşürmeyi mi, verimliliği artırmayı mı, riskleri azaltmayı mı yoksa müşteri deneyimini iyileştirmeyi mi istediğiniz, RPA çözümünün hangi süreçlere uygulanacağının belirlenmesi için önemlidir.

Otomasyona geçmeden önce tüm iş süreçlerinizin uçtan uca incelenmesi gerekir. Bu sayede halihazırda hangi işlemlerin otomasyona hazır olduğu ve hangilerinin önce güncellenmesi gerektiği belirlenebilir. Bu yaklaşım aynı zamanda, çalışandan çalışana farklı şekilde yapılan ve sonuç olarak otomasyon devreye girmeden önce standarda oturtulması gereken görevlerin de belirlenmesine olanak tanır.

Robotların işiniz için çalışmasını sağlayın

RPA, insanların elini oyalan angarya işleri robotlara teslim ederek iş yükünde ve verimlilikte dramatik faydalar sağlayabilir. Otomasyona en ihtiyaç duyan süreçlerin belirlenmesinde çalışanların fikrinin alınması, başarılı bir otomasyon stratejisinin olmazsa olmazlarındandır. Ekipler ve ekip liderleri, günlük iş zorluklarına aşinadır ve otomasyona devredilebilecek rutin görevleri işaret edebilirler.

RPA çözümleri, çalışanların günlük görevlerinde büyük değişiklikler meydana getirir. Robotik süreç otomasyonunun getirdiği yenilikleri özenle çalışanlara aktaran eğitimler düzenlemelisiniz. Sonrasındaçalışanlardan aldığınız geri bildirimlerle otomasyonun nerelerde işe yarayıp nerelerde yaramadığını görebilir ve otomasyonunuzu özelleştirebilirsiniz.

İnnova RPA ile size özel otomasyonlar

Robotik süreç otomasyonu, iş birimi ve bilgi teknolojilerinin iş birliğini gerektirir. İnnova’nın alanında uzman analist ve mühendisleri, hangi iş süreçlerinizin yazılım robotlarına devredilebileceğini sizin için tespit eder ve ihtiyaçlarınıza en uygun size özel otomasyon çözümleri geliştirir. Tekrarlı ve zaman alan işlerinizi 7/24 çalışan yazılım robotlarına devretmek, hatasız iş sonuçları elde etmek, zaman ve maliyet tasarrufu sağlamak için buradaki formu doldurabilirsiniz.

İnnova RPA ile aşağıdaki faydaları sağlarsınız:

  • 7 gün 24 saat durmadan çalışır.
  • Robotlar rutin işleri üstlenir, insanlara katma değerli işler için zaman tanır.
  • Robotlar hatasız çalışırlar. Sıfır hata ile net sonuçlar elde edersiniz.
  • Robotlar işlem sürelerini büyük oranda azaltarak verimlilik artışı sağlar.
  • Tüm verileri güvenle işler ve işlemleri kayıt altına alır.
  • İhtiyaç halinde taşınabilir, duraklatılabilir veya dönemsel olarak kullanılabilir.
  • Her ne kadar karmaşık olursa olsun robotlar süreçlerinizi hızla öğrenip işe koyulurlar.
  • Yazılım robotları diğer sistemlerle bir insan kadar uyumlu çalışırlar.

 

 
Öne Çıkan Yazılar
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız...
14.03.2019
Dijital Dönüşüm
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Gelecekte tarım nasıl olacak?
Tarım sektörünün önemi küreselleşen ekonomik sistem, artan rekabet ve değişkenlik gösteren pazar şartlarının etkisiyle giderek...
28.08.2020
Dijital Dönüşüm
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
Geleceğin akıllı şehir konsepti nasıl bir yaşam vadediyor?
20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren gelişen teknolojilerle yenilikçilik kavramlarını bir araya getiriliyor ve yeni bir...
17.04.2020
Dijital Dönüşüm
Endüstri 4.0 ile Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Endüstri 4.0 İle Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Makinelerin kendi aralarında konuştuğu, üretimi insanların değil makinelerin organize ettiği Akıllı Fabrikalar ile üretimin...
13.07.2016
Dijital Dönüşüm
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Küreselleşme 4.0 nedir, önceki evreleri nelerdir?
Dijitalleşmenin tüm alanlarda hızını artırdığı günümüzde, endüstrinin yeni formu olarak nitelendirilen Endüstri 4.0 kavramı...
28.07.2020
Dijital Dönüşüm
Kurumsal Hafıza Nedir, Nasıl Çalışır?
Kurumsal Hafıza Nedir, Nasıl Çalışır?
Kağıttan ekrana doğru hızla dijitalleşen belgeler ve iş süreçleri geleceğin kurumlarını şekillendiriyor. Belge ve süreç yönetimi...
29.02.2016
Dijital Dönüşüm