KVKK Yükümlülüğü Kapınızda
Teknolojinin gelişimi ve internetin hayatımıza girmesi ile birlikte, iletişim kurma biçimimiz ve günlük işlerle başa çıkma şeklimiz büyük ölçüde değişti.
Daha FazlaYükselen Teknoloji Trendi: Dijital Cüzdanlar
Gelişen finansal teknolojiler ile birlikte nakit paranın yerini alan Dijital Cüzdanlar, kullanıcılara hız, güvenlik ve kolaylık sağlıyor.
Daha FazlaHazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı Yeni Tebliği Yayımlandı
Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 19 Ekim 2019 tarihli Resmi Gazete ile yeni vergi usul kanunu yayımlandı.
Daha FazlaNesnelerin İnterneti, Yapay Zekâ ve Verinin Gücü
Son yıllarda gündemden düşmeyen “Büyük Veri” konusu yapay zekâ uygulamalarının da gelişmesiyle daha önemli bir kavram haline dönüştü.
Daha FazlaYapay Zeka (AI) Destekli Organizasyonlar
Yapay zekanın (AI) kurumlar açısından potansiyeli şimdi çok daha fazla önem kazanıyor.
Daha FazlaRobotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız yazımızda gelin kısaca RPA nedir ona bir bakalım.
Daha FazlaSadakat Programları ile Müşterilerinizi Harekete Geçirin
Sadakat programları ile müşterilerinizi harekete geçirerek, yeni müşteri kazanımı sağlamanız düşündüğünüz karar zorlu bir süreç olmaktan çıktı.
Daha FazlaBankacılıkta Dijital Dönüşüm
Bankacılıkta dijital dönüşüm rüzgarı ülkemiz bankacılık sektörünü de etkisine alarak, pek çok uygulama biçimini değişikliğine uğratıyor.
Daha FazlaTemassız Ödemeler Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar
Temassız ödeme yöntemi aslında uzun zamandır hayatımızın bir parçası durumunda. Öyle ki Türkiye, ilk temassız kredi kartını 2006 yılında lanse ederek Avrupa’nın öncüsü olmayı başarmıştır.
Daha FazlaÖn Ödemeli Kartların Eğitim Sektöründeki Geleceği
Dinamik bir yaşam tarzına sahip öğrencilerin hayatının bir parçası olmak ön ödemeli kartlar ve entegre sadakat sistemlerini ile mümkün; bu sayede yaşam boyu değer noktasında güçlü bir marka yaratmanın da fırsatı doğmuş oluyor.
Daha FazlaLokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel müşterileriniz ile anlık ve tutarlı şekilde iletişimde kalmanız daha da mümkün hale geliyor.
Daha FazlaFinTek Alanında Geleceğin Trendleri
Değişimin hızla yaşandığını günümüzde dijital dönüşüm olanakları etrafımızı sarmış durumda, bu dönüşümün bariz bir şekilde görülebildiği alanlardan biri de FinTek.
Daha FazlaE-Mutabakat ile Karmaşık Mutabakat Süreçlerine Son!
E-Mutabakat çözümleri ile mutabakat süreçlerini daha rahat ve kolay adımlarla tamamlayabilir, zor koşulları ortadan kaldırabilirsiniz.
Daha FazlaAçık Bankacılık ve Kartlı Ödeme Sistemleri
Alternatif ödeme altyapılarının gelişimi açık bankacılık uygulamalarıyla daha da hız kazanırken, alternatif ödeme araçları kredi kartı kullanım alışkanlarını şekillendirmeye devam ediyor.
Daha FazlaSadakat Programına Ne Zaman Başlamalı?
“Sadakat Programına ne zaman başlamalı?” sorusunu kendinize soruyor olabilirsiniz. Gelin yanıtını birlikte verelim.
Daha Fazlaİnsan Kaynağına Verilen Değerin En Önemli Göstergesi: Yan haklar
Modern yönetim bilimcilere göre bir işletmenin başarısında etkili olan girdiler malzeme, makine, sermaye, insan ve yönetim olarak tanımlanıyor. Bu girdiler arasındaki ilk üç unsur işletmenin kapasitesi, maddi olanakları ve tercihleriyle bağlantılı. Ama konu insan kaynağı olduğunda durum değişiyor. İşletmeler, kendileri için en önemli unsur olan insanı elde tutabilmek ve işletme başarısındaki etkisini artırmak ve sürdürmek için farklı yaklaşımlar kullanmak zorunda kalıyor.
Daha FazlaOyunlaştırma ve Viral Pazarlama’nın Gücü Markanıza Değer Katıyor
Oyunlaştırma ve viral pazarlama son yılların gözde pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Yeni neslin teknolojik yatkınlığı sebebiyle şirketler de müşteri sadakati alanında viral pazarlamanın gücünü bir süredir iletişimlerine yansıtmakta.
Daha FazlaİK Departmanlarının Neden Bulut Tabanlı Bir İK Çözümüne İhtiyacı Var?
"Akıllı insanları işe alıp, onlara neler yapacağını söylemek mantıklı değil. Akıllı insanları, bize ne yapmamız gerektiğini söylemeleri için işe alırız." - Steve Jobs
Daha FazlaSanal Zekanın FinTek Dünyasına Etkileri
Sanal zeka algoritmalarının gelişimiyle, kullanıldığı sektörlere sağladığı katma değer son yıllarda belirgin bir şekilde artmış durumda. Bu nedenle bankacılık ve finans sektörleri yeni nesil FinTek girişimlerinin artan tehditleri nedeniyle dijital dönüşümü kısmen zorunlu olarak yaşıyorlar.
Daha FazlaFinTek’in Hızlanan Gelişimi
Fintek alanınındaki yatırımlar gelişimi hızlandırırken, geleneksel finansal kuruluşların yeni nesil FinTek girişimleri ile nasıl bir işbirliği içerisinde olacağı büyük bir merak konusu. Bankalar ve diğer finansal kuruluşlar stratejik planları doğrultusunda değişimlerini sürdürürken bir yandan da teknolojinin gelişimine ve regülasyonların değişimine adapte olmaya çalışıyorlar.
Daha FazlaMüşteri Sadakati için Youtube Yayıncılarından İlham Alın
YouTube kanal sahiplerinin abone artırma taktikleri müşterinizi farklı bir deneyim sunmanızı sağlayabilir.
Daha FazlaBir Müşteri Sadakat Programı Uygulamanız İçin Rakamlarla Desteklenen 3 Sebep
Varsayımlar ya da öngörüler yeterli değilse, bu istatistikler, neden bir müşteri sadakat programına ihtiyacınızı olduğunu açıklıyor.
Daha FazlaNesneleri İnterneti 2020 Stratejik Öngörüleri
Gartner tarafından yayımlanan stratejik öngörüler, 2020 yılında üretilen hemen her elektronik aygıtın Nesnelerin İnterneti ile uyumlu olacağını dikkat çekiyor.
Daha FazlaBankacılık Sektörünü Bekleyen Büyük Değişim
Bankacılık sektörü büyük bir devrim ile karşı karşıya, Avrupa Birliği bünyesinde 2015 yılında hazırlanan ve önümüzdeki dönemde yürürlüğe girmesi beklenen Ödeme Sistemleri Direktifi'nin (Payment Services Directive) 2. versiyonu ile sektörde taşların ciddi anlamında yerinden oynayacağı öngörülüyor.
Daha FazlaOmni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum haline geldi. Y ve Z jenerasyonları bu dijital ortamda büyüdü ve onu günlük hayatın bir parçası gibi kullanıyorlar. İşin açıkçası bu devirde hayatta kalmak için markaların neler yapabileceğine değil, neler yapmaması gerektiğine de bakmak gerekir.
Daha FazlaGüçlü Bir CRM ile 4 Adımda Gelirlerinizi Artırın
CRM ile müşterilerinin beklentilerine hızlı ve etkin yanıt vermek kolaylaşırken, satış ve servislere bağlı gelirler de artıyor.
Daha FazlaPerakende Sektörünün Teknolojiye Yatırımları Artıyor
Perakende şirketleri IT için yaptıkları harcamayı artırarak, rekabette öne çıkmayı hedefliyor. Ancak dijital dönüşümde doğru iş ortağını seçmek de büyük önem taşıyor.
Daha FazlaPerakende sektörünü yeniden şekillendiren teknolojiler
Ne bulursa onu satın alan müşteriler evlerine çekildi.Alışveriş merkezlerini kolay yoldan ikna olmayan bir nesil sardı. Bu kitle, teknolojinin nimetlerinden yararlanmayan mağazaların önünden teğet geçiyor.
Daha FazlaDigital Signage eğitim alanında nasıl fayda sağlıyor?
Hayatlarının büyük kısmını ekran karşısında geçiren milenyum nesliyle iletişim kurmanın yolu onlarla aynı dili konuşmaktan, yani dijitale ayak uydurmaktan geçiyor.
Daha FazlaMaliyetlerinize ne kadar hakimsiniz?
İyi bir CRM çözümü, gelir kalemlerinde sağladığı fayda kadar giderlerin daha etkin takibini de kolaylaştırıyor.
Daha FazlaCRM kullanmıyor musunuz? Krize hazır olun!
CRM kullanmadığınız için dolu dizgin yaklaşan krizi tespit etmenizi sağlayacak 4 temel belirti.
Daha FazlaPerakende sektörünü 2017'nin kalanında neler bekliyor?
Satın aldığı ürünlerin ödemesini yapmak için kasa önünde bekleyen müşteri kavramı çok geride kaldı. Devir ÖKC; yani ödeme kaydedici cihazları müşterinin ayağına getirme devri.
Daha FazlaMüşteri verilerini akıllıca değerlendirmenin yolu
Müşterileriniz değerlidir. Onları daha değerli hissettirmek için yapmanız gerekenlerden biri ise onlara ait verileri akıllı bir şekilde ele alarak kişi ya da gruplara özel çözümler sunmaktan geçer.
Daha FazlaMimar Sinan Camii ve iBooks'un Ortak Meselesi
Apple’ın tasarım odaklı bir şirket olduğu, donanımlarındaki minimalist ve çağdaş tasarımların bilgisayar kullanım deneyimini farklı bir boyuta taşıdığı yadsınamaz.
Daha FazlaSığırın Eti, Topluluğun Bilgeliği
Bir problemin çözümü için birden fazla kişinin bilgi, deneyim, görüş ve önerileri ile oluşan ''toplu'' entellektüel birikim...
Daha FazlaS/4HANA ile Birlikte Metodoloji Değişiyor
S/4HANA’ya geçiş ile birlikte sadece kullanıcılar için daha kolay kullanılabilir, hızlı bir SAP ortaya çıkmıyor, danışmanların iş yapış şekli de bununla birlikte değişiyor. Peki yeni proje yönetim metodolojisi SAP Activate neler getiriyor?
Daha FazlaKonsolide Bankacılık Çözümlerine Ne Kadar Yakınız
Türkiye'deki işletmelerin tamamına yakını birden fazla banka ile çalışıyor. Aynı anda onlarca hesabı yönetmek zorunda kalan muhasebe bölümlerinin hayatını kolaylaştırmanın bir yolu var mıdır?
Daha FazlaFintek - Londra Innovate Finance Konferansı
Londra Innovate Finance Konferansı'ndan izlenimler
Daha FazlaMüşteri Sadakati Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar
Köşedeki bakkalın bile müşteri sadakat alanında aksiyon aldığı bir çağı yaşıyoruz.
Daha FazlaMasa Başından Kurtulmak
Dünya üzerinde cep telefonu kullanan insan sayısı, diş fırçası kullanan insan sayısından daha fazla.
Daha FazlaISO 27001 ve ISO 27002 Standartları Değişiyor
Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi standartları ISO 27001 ve ISO 27002'nin yeni versiyon taslakları yayımlandı.
Daha FazlaDijital Dönüşüm Yakın Geleceği Nasıl Etkileyecek?
Dijital dönüşüm geçen yüzyılın üçüncü çeyreğinden bu yana dile getirilen ama asla bitmeyecek bir dönüşüm. Yakın geleceğe nasıl yansıyacağının örnekleri ise Webrazzi Dijital 2017 etkinliğinde karşımıza çıktı.
Daha FazlaEnerji 4.0 - Nesnelerin Şebekesi
Cep telefonlarımız, sohbet edebildiğimiz sanal asistanlarımız, kendi kendine gidebilen otomobiller gibi görünen akıllı dünyanın dışında, enerji gibi altyapı çözümlerine uygun görünmeyen bir akıllı dünyaya doğru gidiyoruz.
Daha Fazlaİşletmeler Neden Mobil Ödeme Sistemleri Kullanmalı?
Paranın bulunmasından beri büyük değişim gösteren ödeme sistemlerinde hayatımıza giren son yenilik 'Mobil Ödeme Sistemleri'. Mobil ödeme sistemleri nedir, ekonomiyi ne ölçüde etkilemesi bekleniyor, işletmelere ne gibi faydalar sunar? Aradığınız cevaplar bu yazıda...
Daha FazlaHastane Yönetimi Artık Dijital Bir İş
Türkiye’de hastanelerdeki yatak sayısının beşte biri entegre sağlık kompleksleri ile yenileniyor. Bu komplekslerin etkin bir hizmet verebilmesinin öncelikli şartı ise, doğru uygulanmış bir hastane bilgi yönetim servisleri çözümü.
Daha FazlaFacebook Neden Arayüz Geliştirme İçin Yüzlerce Kişi Çalıştırıyor?
Facebook halen sosyal medya platformu olarak tanınıyor olabilir. Ama şirketin araştırma ekibinin çalışmaları bu algının yakında değişeceğini gösteriyor.
Daha FazlaEn Faydalı Kısaltmamız: IOT
Nesnelerin interneti dünyası pek çok soru işaretini ve avantajı beraberinde getiriyor. İşin endüstri tarafındaysanız da içiniz rahat olsun. SkywaveIoT platformu, yetenekleriyle ihtiyaç duyduğunuz dönüşüm için uygun ortamı sunuyor.
Daha FazlaAkıllı Şehirlerin Kalbi Çin'de Atıyor
Müşterisini doğru tanıyan ve müşterisinin isteklerine hızlı cevap veren, kısacası değişime ayak uyduran, perakendeciler avantajlı hale gelecek, nasıl mı?
Daha FazlaPerakendede Rönesans: Akıllı Mağazalar
Müşterisini doğru tanıyan ve müşterisinin isteklerine hızlı cevap veren, kısacası değişime ayak uyduran, perakendeciler avantajlı hale gelecek, nasıl mı?
Daha FazlaPerakendenin Dijital Dönüşümü
Dijital dönüşümün geleneksel zincirleri kırdığı sektörlerin başında perakende geliyor. Artık rekabet edilen alanlar gelenekselin önüne geçerek, online mecraları da kapsama alanına almaya başladı ve etkisi günden güne artış gösteriyor.
Daha Fazlaİş Sağlığı Güvenliğinde Ziyaretçi Karşılama Teknolojileri
İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası (Kanun No.6331), TBMM tarafından kabulünden sonra, 30 Haziran 2012 tarih ve 28339 sayılı Resmi Gazete'de ilan edilerek kısmen yürürlüğe girdi.
Daha FazlaBir Buluttan Daha İyisi, Birden Fazla Bulut
Kurumlarda bulut kullanımı yaygınlaştıkça, buluta olan bakış açısı daha verimli çözümlere ulaşmak için evrim geçiriyor. Günümüz şirketleri artık farklı amaçları için bir değil, birden fazla bulut servis sağlayıcısını aynı anda tercih ederek çözüm üretiyor.
Daha FazlaEndüstri 4.0 İle Gelen Yeni Üretim Çağı - Akıllı Fabrikalar
Makinelerin kendi aralarında konuştuğu, üretimi insanların değil makinelerin organize ettiği Akıllı Fabrikalar ile üretimin en temel performan kriteri olan verimlilik ile tavan yapacak.
Daha FazlaÜrünü Müşteriden Önce Satış Danışmanına Sat
Artan rekabet sonucunda düşük büyüme ve karlılık tehdidine karşı karşıya kalan perakende sektörü, ancak elindeki kaynakları daha verimli kullanarak bu sorunları aşabilir. Bu kaynakların temelinde ise oyunlaştırma teknikleri ile motivasyonu ve sadakati artırılmış bir satış ekibi bulunuyor.
Daha FazlaE-Ticarette OmniChannel Yaklaşımına Dair Kulağa Küpe Tavsiyeler
Müşteriye ulaştığınız kanalların sayısının sürekli arttığı, müşteriyle iletişim kurmak için kullandığınız iletişim ortamlarına her gün yenisinin eklendiği bir dünyada OmniChannel kavramı giderek daha geniş kesimlerin ilgisini çekiyor. Ben de özellikle e-ticarette OmniChannel yaklaşımını avantaja çevirmek isteyenlere birkaç tavsiye sıralamak istedim.
Daha FazlaEndüstri 4.0 Çağı Başladı: Yeni Rakipleriniz Robotlar ve Yapay Zeka
Bilgi teknolojilerinin gelişimiyle birlikte cihazların ve süreçlerin sürekli birbirine bağlı ve birbirinden haberdar hale gelmesi, yeni bir endüstri çağının başlangıcı olarak tanımlanıyor. Dördüncü endüstri devrimi, kısaca 'Endüstri 4.0' olarak tanımlanan bu dönemde, daha önce hiç karşılaşmadığınız türden rakiplerle mücadele etmeye hazır mısınız?
Daha FazlaKurumsal Hafıza Nedir, Nasıl Çalışır?
Kağıttan ekrana doğru hızla dijitalleşen belgeler ve iş süreçleri geleceğin kurumlarını şekillendiriyor. Belge ve süreç yönetimi sistemleri yarının dünyasına ışık tutuyor.
Daha FazlaNesnelerin İnternetinin Proje Yönetimine Etkisi
Günümüzde 'Dijitalleşme' ve 'Nesnelerin İnterneti' teknolojilerinin yaygınlaşması şirketlerin büyümesi için önemli rol oynuyor.
Daha FazlaSen Oyunlaştır, Acenten Daha Çok Kazansın!
Özellikle son dönemde artan primler nedeniyle satışları tıkanma noktasına gelen sigorta sektörüne ilaç olacak yeni pazarlama unsuru, oyunlaştırma olarak göze çarpıyor. Sigorta şirketleri oyunlaştırma sayesinde hem günün trendlerine uyuyor hem de acenteleri kanalıyla satışlarını artırıyor.
Daha Fazla10 Soruda Bulut Planlama ve Bütçeleme Hizmeti
Plan ve bütçe süreçlerini bir bulut çözümüyle yönetmek isteyenlerin mutlaka bilmesi gereken 10 maddeyi bu yazıda derledik.
Daha FazlaŞirketlerde Satışları Artırmak İçin Oyunlaştırma Kullanın
Aberdeen Group'un yaptığı araştırmaya göre, oyunlaştırma satış performansını %48 ve satışları da %36 artırıyor. Çalışanların işine oyun mantığıyla yaklaşması ve personelin oyuna dahil edilmesi, şirket içi iletişimi güçlendirerek satışlarda istikrarlı artış sağlıyor.
Daha FazlaMüşteriyi Tanımak 2: 'Biri bizi gözetliyor mu?'
Müşterilerinizin olağan şüphelerini gidermek için yapmanız gerekenler...
Daha FazlaMarkanıza Ortak Lazım (mı?)
Müşteri ile doğru ve kalıcı ilişkiler kurmanın en önemli yollarından bir tanesi sadakat uygulamalarının kullanılması. Günümüzde sık sık karşılaştığımız bu ilişki yönetimini, marka çözümleri ile harmanlayarak müşteri memnuniyetini çok daha verimli hale getirebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Daha FazlaMüşteriniz Gerçekte Kim?
'Benim ne istediğimi anla dedi, gözlerime bak, hareketlerimi incele, zamanın harcama, aynı şeyleri defalarca sorma, ne olur beni yorma, beni tanı artık!'
Daha FazlaNesnelerin İnterneti İle Perakende Sektöründe Yenilikçi Çözümler
Nesnelerin İnterneti ile Büyük Veri analizini kolaylaştırarak kampanyalarınızı nasıl optimize edebilirsiniz?
Daha FazlaMüşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
Daha FazlaPerakende Sektörüne Özel 5 IoT Uygulaması
Mağazacılıkta IoT uygulamaları harikalar yaratabilir mi? 5 IoT uygulamasını bir araya getirerek mükemmele en yakın iş süreçlerini inceledik.
Daha FazlaDaha Fazla ATM, Daha Kolay Yönetim
Bankalar hizmet ağlarını geliştirmek için daha düşük maliyetli self-servis çözümlerine yöneliyor. Peki, şehir merkezlerinden en uç noktalara kadar ATM'lerinizi yönetmenin maliyetini nasıl azaltabileceğinizi biliyor musunuz?
Daha FazlaBeacon Varsa Perakendede Sınır Yok
Müşteriyi veriye, veriyi yeniden müşteriye çeviren Beacon teknolojisiyle tasarlanan perakende uygulamaları sektöre nasıl bir katkı sağlıyor?
Daha FazlaIT'deki Yeni Akım, Servisler Ekonomisi Olabilir mi?
Günümüz IT dünyasının en çok yatırım yapılan alanları nelerdir diye bir araştırma yapılsa, ilk 5 içinde loT, Big Data ve SaaS'ın yer alması hiçbirimizi şaşırtmaz sanırım.
Daha FazlaArtık Sizin İçin de E-Fatura Zamanı!
Gelirler İdaresi Başkanlığı 2010 yılı itibariyle kurumlar arası faturalaşma sürecini elektronik ortama taşımak amacıyla e-fatura uygulamasını başlattı.
Daha FazlaE-Ticaret Sitenizin Satışlarını Müşteri Sadakat Programları İle Artırın
Müşteri deneyiminin önemi e-Ticaret sektöründe hızla artıyor.
Daha FazlaNakit Modası Geçiyor: Mobil Ödeme Sistemlerinin Geleceği
ABD ve Danimarka başta olmak üzere birçok ülke artık nakit para kullanımını kaldırmayı planlıyor. Ancak mobil ödeme sistemlerinin yaygınlaştığı günümüzde sadece madeni paranın modası geçmiyor. Akıllı telefonlar ve parmak iziyle kimlik denetimi sistemleri yaygınlaştıkça, nakit para da ortadan kalkacak. Ancak bunun için veri güvenliği sağlamak şart.
Daha FazlaHayatta Kalabilmek için Sayısal Dönüşüm (Digital Transformation)
Önümüzdeki dönemde şirketlerimizin hayatta kalmasını - ve bu şirketlerde hala çalışabilir olmayı - istiyorsak, Sayısal Dönüşümü bilmemiz gerek.
Daha FazlaAyrılmaz İkili: 3 Adımda Pazarlama-CRM Entegrasyonu
Dijital pazarlamanın bulut bilişimle birleşerek hızla yaygınlaştığı ve LED billboardlarla lokasyon bazlı öneri sistemlerinin PC platformlarını birlikte kullandığı günümüzde 360 derece pazarlama otomasyonu ve CRM platformları ayrılmaz ikili oldu.
Daha FazlaDış Kaynak Kullanımı ile 'Managed Services' Arasında Ne Fark var?
Günümüzde yönetilen hizmetler (managed services) dış kaynak kullanımının ötesine geçerek organizasyonlara bulut bilişimle en esnek çözümleri sunuyor.
Daha FazlaDakikada 7.900 dolar nereye gidiyor?
Siber Saldırılar şirketlerin dakikada 7.900 dolar zarar etmesine yol açıyor ve bu saldırıları düzenleyen hackerlar özellikle KOBİ'lerin müşteri bilgileriyle online ödeme sistemlerini hedefliyor.
Daha FazlaHavacılıkta Yeni Dönem: Dijital Kabin Yönetimi
Rekabetçi piyasa koşullarında, küçük kar ooranları ile farklılık yaratmaya çalışan ticari kurumlar için operasyonel maliyetleri düşürmek çok önemli.
Daha FazlaApple Pay'den Sonra Android Pay de Geliyor!
Apple'ın 9 Eylül 2014 tarihinde yaptığı Apple Pay lasmanı sonrasında, Google da 2 Mart 2015 tarihinde Barcelona'da yapılan Mobile World Congress'te Android Pay adında yeni bir mobil ödeme sistemi geliştirdiğini doğruladı.
Daha FazlaExcel'den modern bütçe planlama dönemine geçiş
Bügüne kadar Excel üzerinde gerçekleştirilen bütçeleme süreçleri Hyperion'un yetenekleriyle hızlanıyor.
Daha Fazla'E-ticaret siteleri için e-Arşiv ve e-Fatura zorunluluğu'
Cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan e-ticaret sitelerine 2015 yılı sonuna kadar e-Arşiv ve e-Fatura uygulamasına geçme zorunluluğu getirildi. Bu zorunluluk, şirketleri, kestikleri her faturanın bir kopyasını 10 boyunca kağıt ortamda saklama zorunluluğundan kurtarıyor. Bu da akıllara, yeni uygulamanın sanal POS (vPOS) ile yapılan tahsilatlardaki süreçleri nasıl etkileyeceği sorusunu getirebilir.
Daha FazlaSanal POS ile bayilerden e-tahsilat
Sanal POS teknolojisi, bayi ağına sahip şirketlerin bayi tahsilatlarını güvenli bir altyapı üzerinden yapmalarına imkan sağlıyor.
Daha FazlaAgile hakkında her şey...
Agile proje yönetimi ve yazılım geliştirme süreçleri nasıl işler? Agile hakkındaki tüm detayları adım adım öğreniyoruz.
Daha FazlaSigorta Sektörünün Kanayan Yarası: Sadakatsizlik!
Günümüzde hemen her sektörde olduğu gibi sigorta şirketinin gündeminde de "müşteri odaklı" olmak kavramı yatıyor. Peki müşteri odaklı nasıl olunur? Bir şirket neleri yaparsa müşteri odaklıyım diyebilir? Aslında olayın temelinde sadık müşteri yaratmak ve onu elde tutmak yatıyor ancak bunları yakalamak sigorta şirketleri için göründüğü kadar kolay değil.
Daha FazlaBeacon teknolojisi ve proximity marketing ile müşterinin kalbini yerinde fethedin
Yeni müşteri kazanma ve var olan müşterileri elde tutma çalışmalarını bir adım öteye taşıyan kişisel alan pazarlaması da diyebileceğimiz "Proximity Marketing", beacon teknolojisi ile çalışarak müşterilere ulaşmada bize daha etkili bir yol açıyor.
Daha FazlaYeni Nesil müşteri deneyimi: Omni-channel yaklaşımının sadakat uygulamalarına etkisi
Müşteri ulaştığınız kanalların sayısı arttıkça ve alternatifler çeşitlendikçe, bu kanallar üzerinden sadakat deneyimini de sürdürülebilir kılmak önemli bir konu haline geliyor. Bu yazımızda omnichannel yaklaşımından ve bunun "Customer Engagement" konusunda etkisinden kısaca değinelim istedik.
Daha FazlaSaha teknisyenlerinin kış aylarında karşılaştığı 3 temel sorun
'Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır' ama Mart'a kadar geçen kış günleri de hiç kolay değildir... Özellikle yılın 365 günü sahada operasyon yürüten işletmerin kış aylarında karşılaştıkları ek zorlukların neler olduğuna ve bunlara yönelik çözüm önerilerine bakmakta yarar var...
Daha FazlaSaha hizmetlerinin performansı nasıl ölçülebilir?
Sahada operasyon yürüten işletmetlerin, performans artışı için aksiyon almadan önce kendilerine sormaları gereken 8 önemli soru...
Daha FazlaMüşteriyle yakınlaşmada CRM'in ötesi: Customer Engagement
Müşterinin ürün ve hizmetlerin şekillenmesinde çok daha fazla söz sahibi olduğu günümüzde, müşterinin kalbini fethetmek için klasik CRM yaklaşımıyla sunulan puan ve ödüller yeterki olmuyor. Bunun bir adım ötesine geçerek, Customer Engagement (müşteri katılımı) ile çift yönlü diyalogla kişiye özel yaklaşımları kurgunlanması gerekiyor.
Daha FazlaKapı kolundan, son kullanıcıya: Tasarım
İyi tasarım kurallarının bilimsel bir şekilde uygulanmasına kapı kollarından yazılıma kadar günlük yaşantımızın her alanında ihtiyacımız var. İnsan-Bilgisayar iletişimi alanında duayen isim Don Norman'ın düşüncelerinin ışığında iyi tasarımın özelliklerinin neler olması gerektiğini ele alacağız...
Daha FazlaAkıllı şehirler çağı başlıyor (2)
Akıllı şehirler, teknolojiyi 'akıllıca' kullanarak, vatandaşların yaşam standardını yükseltecek akıllı çözümleri hayata geçiriyorlar.
Daha FazlaAkıllı şehirler çağı başlıyor (1)
Her geçen gün daha da büyüyen, karmaşık ve kalabalık hale gelen şehirlerin elektrik, doğal gaz, su, ulaşım ve iletişim şebekelerinin doğru ve etkin yönetimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan akıllı şebekeler, akıllı çözümlerin tipik örneklerini oluşturuyor. Her alanda akıllı çözümlerin hayata geçirildiği şehirler ise 'Akıllı Şehir' olarak adlandırılıyor...
Daha FazlaGeleceğin 8 Enerji Trendi
Enerjiyi eskisinden çok daha 'iyi anlayan' yeni bir dünyayla tanışmaya hazır mısınız?
Daha Fazlae-Arşiv Fatura uygulamasına nasıl geçilir?
Kağıt faturaları 10 yıl boyunca klasörlerde saklamaktan kurtulmak için e-Arşiv Fatura uygulamasının sağladığı avantajlardan faydalanmaya karar verdiyseniz, vermeniz gereken ikinci karar, "e-Arşiv'e nasıl geçebilirim?" sorusuna vereceğiniz cevap ile ilgili olacak.
Daha FazlaFaturaları kağıt olarak saklamaktan kurtaran çare: 'e-Arşiv'
İşletmeleri, faturaların ikinci nüshalarını kağıda basılı olarak 10 yıl saklamaktan kurtaran e Arşiv Fatura uygulaması, faturaların ikinci nüshalarının elektronik ortamda saklanabilmesine imkan sağlayarak, işletmelere rahat bir nefes aldırıyor.
Daha FazlaÇok mobilsiniz ama ne kadar güvendesiniz?
Sistemlerden ve uygulamalardan kaynaklanan güvenlik açıkları, şirketlerin dijital sinir ağlarında dolaşan en önemli varlık olan bilgiyi tehdit ediyor. Peki ama ortalıkta bunca farklı sistem, uygulama ve standart varken sırtınızı nereye yaslayacağınızı nerden bileceksiniz?
Daha FazlaBYOD: Çalışanlarınız Kendi Cihazını Seçsin mi Seçmesin mi?
Bring Your Own Device - İşe Kendi Cihazını Getir (BYOD) akımı son birkaç yıldır kurumların gündeminde yer alan konuların başında geliyor. Kullanıcılar bu durumdan memnun olsa da, acaba beraberinde getireceği risklerin farkında mı?
Daha FazlaVeri Merkezi Taşımasında Hayat Kurtaran İpuçları
Planlanmış Veri Merkezi (data center) taşımasında 6 hayati kontrol adımına ve diğer önemli hususlara dikkat etmek gerekiyor.
Daha FazlaISO 27000:2014 güncellemesinin getirdiği yenilikler
ISO/IEC 27000 serisi hakkında genel bilgi edinmek ve güncellenen ISO 27000:2014 revizyonu ile standartta yapılan değişikliklerden haberdar olmakta yarar var.
Daha FazlaMicrosoft Dynamics CRM ile dinamik bir işletmeye dönüşün
Sosyal medyada şikayet eden müşterilerin %20'si ilk bir saat içinde geri dönüş bekliyor. Bunun anlamı şu: Siz bir işletme sahibi olarak müşterinizin ne hissettiğini ya da yaşadığını bilemezken, müşterinizi çoktan rakiplerinize kaptırmış olabilirsiniz.
Daha FazlaMobil yaşam tarzını benimseyenler için Dynamics CRM 2013
Ofisteyken Microsoft Dynamics CRM'in pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri yetenekleri elinizin altında... Peki ya yanınızda sadece bir tablet bilgisayar varken?
Daha FazlaDijital sinir ağları şehri akıllandırmaya yeter mi?
günümüzde karşı karşıya kaldıkları problemler nedeniyle gelişigüzelliğin, hatta neredeyse kaosun simgesi olarak görülen çağdaş büyük şehirler, teknoloji yardımıyla düzen ve huzur bulabilecek mi?
Daha FazlaMindshift
"Farklı" olanı bulmanın sırrı... Eski günlerde arkadaş buluşmalarının ve aile toplantılarının en büyük eğlencesi, "board game"lerdi.
Daha FazlaEndüstriyel internet ile akıllanan nesneler
Bilim kurguyu çağrıştıracak senaryolar, internete bağlanarak IQ kazanan nesneler sayesinde gerçeğe dönüşüyor. Cebinizdeki telefondan kemerinizdeki tokaya kadar bu sistemin parçası olmanızı bekleyen birçok fikir havada uçuşuyor.
Daha FazlaTürk Bilişim Sektörünün ve Türkiye'nin Önündeki Fırsat KOBİ'ler
KOBİ'lerde bilişim kullanımını yaygınlaştırabilsek, sadece Bilişim sektörünün on yıllardır beklenen patlamasını gerçekleştirmiş olmayacağız, ülkemizin geleceğe doğru büyük bir atılım yapmasını sağlayacağız.
Daha Fazlaİdeal Programı Kurgulamak
100 liralık bir alışverişe karşılık 1 liralık puanı mı tercih edersiniz, yoksa size özel bir kasada öncelikli işlem yapabilmeyi mi?
Daha FazlaNane, Limon Kabuğu, Üstüne Biraz da Büyük Veri
Büyük veri gerçekten hayat kurtarır mı? Verilere doğru şekilde bakabilecek, analiz edebilecek ve küçük ipuçlarını bir araya toplayabilecek bir yöntem geliştirebilseydik; yaşam süremizi değiştirebilir miydik?
Daha FazlaISO 27001 standardının 2013 revizyonunda neler değişiyor?
ISO27001 2013 revizyonu ile neler değişti? Belgelendirme ve belge yenilemesi sürecinde şirketleri neler bekliyor?
Daha FazlaKamuda ortak veri merkezine hazır mıyız?
Türkiye'de kamu hizmetlerinin ortak bir veri merkezinde toplanmasının sağlayacağı faydalarla birlikte risklerin de göz ardı edilmemesi gerekiyor. "Kamu Entegre Veri Merkezi" olası senaryolar neler?
Daha Fazla350 milyar faturanın kaderi e-fatura ile yeniden yazılıyor
Alternatif elektronik haberleşme yöntemlerinin artık olgun olarak nitelendirilebilecek ölçüde yaygınlaşması, her ay milyonlarca abonesine fatura göndermek zorunda kalan şirketler için yeni bir fırsat yarattı: E-fatura.
Daha FazlaKaos yaratan mobil cihaz çeşitliliği...
Mobil cihazların yaygınlaşması, büyük bir çeşitliliği de beraberinde getiriyor. Çalışanlar, çalışma ortamında kendilerine dayatılan cihazları değil, kendi tercih ettikleri cihazları kullanmayı talep ediyor. Bu durumu yönetebilmek mümkün mü?
Daha FazlaBelki bir yazar değilsiniz ama, sizin de yazdıklarınızın peşindeler
Klavye... Farkında olmasanız da aslında nice sırlarımızı emanet ettiğimiz vazgeçilmez bir aygıt.
Daha Fazla416 gündür bir hırsızla yaşıyor olabilirsiniz
Kurumların yüzde 94'ü siber saldırıya uğradıklarını bir başkasından duyuyorlar. Siber sistemlerine sızan kişilerin yakalanmadan önce ortalama içerde kalma süresi ise tam 416 gün.
Daha FazlaTeknolojide gerçek devrim: Nesnelerin İnterneti, Büyük Veri ve Bulut Bilişimin Kesişimi
Artık bilgisayardan ne istediğinizi net olarak ortaya koymanız şart değil. Buluttaki uygulamalar, size özel bilgileri büyük veriden damıtılmış akılla şekillendiriyor, sizin bir şey yapmanıza gerek olmadan proaktif olarak aksiyon alıyor.
Daha FazlaİK teknolojilerinde 5 trend, 3 aksiyon
Kurumun sağlıklı bir şekilde işleyebilmesi için çok büyük önem taşımasına rağmen, zamana zaman İK, özellikle teknoloji yatırımları açısından hak ettiği ilgiyi göremeyebiliyor. Oysa İnsan Kaynaklarında doğru bir strateji belirleyerek yenilikçi teknolojilerden yararlanmak, kurumun toplam performansını hızla yukarı çekebilir.
Daha FazlaZamanla Rekabet İçin Mobilite
Cep telefonunuz paranın bile yerini aldı. Hala işinizi değiştiremeyeceğini mi düşünüyorsunuz?
Daha FazlaBüyük Veri, Büyük Sırlar, Büyük Fırsatlar
Tarihin başlangıcından 2003 yılına kadar ürettiğimiz miktarda veriyi, artık yalnızca 2 günde üretiyoruz.
Daha FazlaDış Kaynak Sayesinde Gücünüzü Katlayın
Başarılı olmak için farklı uzmanlıklara ihtiyaç duyduğumuz günümüzde, dış kaynak hizmetleri kurumlar için vazgeçilmeze dönüşüyor.
Daha FazlaMaliyetlerinizi hafifletmek için 'Bulut Bilişim'
Bulut Bilişim, işletmelerin çağdaş gereksinimlere daha hızlı uyum sağlayabilmesi ve maliyetlerini hafifletmesi adına büyük fırsat getiriyor.
Daha FazlaAramızdaki Mesafe: En fazla 6 Kişi.
LinkedIn’de herhangi bir kişinin, kaçıncı derece uzağınızda olduğunuz bilgisini elde edebiliyorsunuz. Hiç tanımadığınız biriyle bağlantı kurmanız gerektiğinde o kişiyle aranızda genelde kaç kişi oluyor?
Daha FazlaTeknolojide Yeniden Devrim Zamanı: Bulut Bilişim
Kış aylarında doğalgazı kesilen Ukrayna durumuna düşmemek, kritik bilgilerin mahremiyetini riske atmamak için, Türkiye’nin Bulut Bilişimin etkilerini çok iyi düşünmesi ve özellikle veri merkezlerine ilişkin stratejisini bir an önce oluşturması gerekli.
Daha FazlaTeknolojide Yeniden Devrim Zamanı: Büyük Veri
Büyük Verinin doğru kullanımının yarattığı rekabet avantajı o denli büyük ki, herhangi bir sektördeki oyunculardan biri elindeki verilerin değerini ortaya çıkarmaya başladığında, diğer oyuncuların takip etmek zorunda kalacakları kesin. Erken davranan, oyunun kurallarını değiştirecek.
Daha FazlaTeknolojide Yeniden Devrim Zamanı: Nesnelerin İnterneti
Nesnelerin interneti, yaşantımıza girmeye hazırlanıyor. Fiziksel dünyadaki pek çok olguyu, hava sıcaklığı ve nemi, tansiyon ve kalp atışını, bir sokaktan geçen otomobillerin sayısını basit algılayıcılar ile ölçmek, sayısallaştırmak ve ölçümleri bilgisayarlara aktarmak artık mümkün.
Daha FazlaElinizde Tuttuğunuz Veriyi Bir De Gözünüzle Görün
Sayfalar süren raporlar yerine bazen tek bir görüntü, farklı alanlardaki potansiyellerin keşfedilebilmesi için çok daha etkili olabiliyor.
Daha FazlaEnerji Sektöründe Bilgi Güvenliği Tebliği
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), enerji sektöründe bilişim güvenliğinin sağlanmasına yönelik bir tebliğ yayınlamaya hazırlanıyor.
Daha FazlaE-Fatura Bu Kışa Yetişir Mi?
Kurumların Gelir İdaresi Başkanlığına başvurmaları için iki aydan daha kısa bir süre kaldı. Cevap bekleyen sorular ve geçişin oluşturabileceği riskler…
Daha FazlaLimited ve Anonim Şirketleri Ekim 2013'e Kadar Sitelerini Güncellemek Zorunda…
Şirketler Ekim 2013’e kadar mali bilgilerini web sitelerine eklemek zorunda. Hala sitesi olmayan denetime tabi şirketler ise Ekim 2013’e kadar standartlara uygun şekilde web sitelerini hayata geçirmekle yükümlü…
Daha FazlaCRM Raporları Müşteri Beklentilerini Anlatır Mı?
''İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.'' sözünü kuşkusuz bilmeyen yok. Peki bu sözüyle Robert Bosch'u, müşteri sadakati kavramının yaratıcılarından biri ilan edebilir miyiz? Şöyle okursak, evet: ''Devamlı para kazanmak için güveni mutlaka elde tutmak gerekir.''
Daha FazlaBankaların Apple'dan Alması Gereken Önemli Ders
Bankacılık sisteminin Apple'ın başarılı omnichannel sisteminden ilham alarak yeniden yapılanması ve daha yüksek müşteri sadakati sağlamasının zamanı geliyor.
Daha FazlaVer(g)i Madenciliği
Sosyal ağlar firmalar için adeta bir derya. Bu deryada aradığınızı bulabilmeniz için önce aramayı bilmeniz gerekiyor.
Daha FazlaHızlı Balık, Hızlı Veri...
Günümüzde büyük balık küçük balığı yutmuyor. Artık hızlı olan kazanıyor.
Daha FazlaBu Dönüşümden 'Dönüş' Yok: E-Fatura
e-Fatura sisteminin başarılı olması, devletin ilgili kurumları için olduğu kadar, vergi mükellefleri ve bu piyasayı donatacak çözüm sağlayıcılar için de çok önemli... Dönüşü olmayan bir dönüşüme çok az kaldı.
Daha FazlaSikkeden NFC'ye...
Kurumsal entegrasyon çözümleri sunan firmaların 2013 ajandalarında NFC ön sıralarda yer alıyor...
Daha FazlaModern Zamanlar
Şirketlerin en değerli varlıkları, sahip oldukları bilgi birikimleri ve bu birikimlerle hizmet veren çalışanları...
Daha FazlaZeki Ama Analitik Değil
Analitik bir kişiyle mi çalışmak istersiniz yoksa zeki bir kişiyle mi? Bu sorunun kesin bir cevabını vermek güç...
Daha FazlaBüyük Veri Ve Büyüyen İhtiyaçlar
Büyük Veri sadece fütüristik bir yaklaşım veya büyük şirketler için tercih edilen bir yaklaşım biçimi değil...
Daha FazlaBilgi Güvenliği: Rekabetin Yeni Boyutu
Bilgiye erişimde sınırların silikleştiği bir dünyada bilgi güvenliği nasıl sağlanır?
Daha FazlaE-Yaşama Geçiş, E-Devlet Ve Rakamlar
Yükselen bir ekonomi olan Türkiye'nin büyüme trendine uyum sağlayacağından kuşku yok.
Daha FazlaMüşteri Sadakati Yönetiminde Trendler
Müşteri sadakati değişken bir gündeme sahip ve birçok bileşenden oluşan bu kavram her geçen gün farklı bir anlam taşıyor.
Daha FazlaMüşteri Sadakatini Sağlamanın 7 Yolu
Tüm müşteriler sadakat gösterir, siz beklentileri doğru kavradığınız sürece...
Daha FazlaMüşteri Sadakatı 2.0
Müşteriyi gözünden tanıma dönemi bitti. Şimdi verileri doğru okuma zamanı...
Daha FazlaYeterince Hafif Misiniz?
Kurumların devasa sunucu odaları, 15-20 yıl öncesi için gelişmişlik ifadesi sayılabiliyordu. Ancak bugün kurumsal bir kambur niteliği taşıyor.
Daha FazlaE-Devlet Yaygınlaşmaya Hazır
E-Devlet'in yaygınlaşması, ancak kamu görevlilerinin ve vatandaşların bu dönüşümün birer paydaşı olacağı interaktif bir mimariyle mümkün.
Daha Fazla'Girişimciler için teşvikler - 2: Döviz kazandırıcı hizmetler için destek'
'Döviz Kazandırıcı Hizmetlerin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ' yayınlandı.
Daha Fazla