NOVA

İnnova’nın yerli ve milli hizmet kalitesi yönetimi aracı NOVA, internet servis sağlayıcılarının fiber ve bakır altyapılarından sundukları hizmet kalitesini iyileştirmek için DSLAM ve GPON cihazlarından toplanan verilerin analizini kolaylaştırır.

TM Forum TAM uyumlu fonksiyonlarla internet hizmet kalitesini otomatik olarak ölçen NOVA, hizmet kalitesinin izlenebilmesini ve iyileştirilebilmesini sağlar. Yüksek kaliteli hizmet deneyimi ve güvenilirlik sunan NOVA, kullanıcıların internet bant genişliğini kendiliğinden optimize ederek müşteri memnuniyetini artırırken operasyon maliyetlerini düşürür.


Temel Fonksiyonlar
 

 Ölçülebilir Hizmet Kalitesi
Günümüzde internet sağlayıcılarının hızlı ve güvenilir hizmetler sağlaması beklenir. Son dönemde kullanımı artan video konferans ve masaüstü paylaşımı gibi dijital ihtiyaçlar, internet hizmetinin kalitesini düşüren sorunlar ortaya çıkartabilmektedir. Bağlantı hızının ve kalitesinin beklenen seviyede olması, internet servis sağlayıcıları için sürekli izlenmesi ve iyileştirilmesi gereken önemli bir noktadır. 100'den fazla farklı ağ parametresini izleyebilen ve ölçümleyebilen NOVA, hizmet kalitesini korumayı ve SLA ihlallerini önlemeyi kolaylaştırır. 


 

 

 Analiz 
NOVA, ölçtüğü parametrelerle sektör çapında kabul gören KPI’ları hesaplar ve eşik değerlerle karşılaştırır, bakır ve fiber hatların kalitesini işaretler. İnternet hizmet kalitesine etkide bulunan çeşitli hataları saptayan araç, hata kodlarıyla ilgili ekipleri sorunlara daha hızlı ve etkili müdahale etme şansı sağlayan içgörüler sunar. NOVA, tespit ettiği hataların kök nedenleri tespit ederek, sunduğu önerilerle hata sayısının azalmasına yardımcı olur. Portlar üzerinde yapılmasına olanak tanıdığı anlık testler, internet hizmetinin güncel durumuna ulaşılmasını ve kalitesinin test edilmesini sağlar. 

 Optimizasyon
NOVA, hat kalitesini ölçmenin yanı sıra, hız optimizasyonu özelliğiyle her müşteriye altyapının el verdiği ölçüde alabileceği en iyi kaliteli hizmetini ve yüksek bağlantı hızını otomatik olarak sunar. Böylece hizmet kalitesi özelinde müşteri memnuniyetini otomasyona bağlar. Aynı zamanda sahada kullanılan cihazların kapasiteleri ile ilgili öneriler sunarak cihaz kapasite optimizasyonu yapılabilmesine olanak sağlar.


Faydalar
 

 Periyodik ve Anlık Veri Toplayabilme
Nova, önceden tanımlanabilen görevler ile periyodik veya anlık olarak hizmet ağınızı keşfederek ilgili sistem verilerinizi toplar. Kalite parametrelerini cihazlar üzerinde yoğunluk yaratmadan toplar, cihaz performansını etkilemez.

 

 Üretici Bağımsız
Nova, üretici bağımsız tüm cihazlarınıza erişerek veri toplayabilir.

 

 Raporlama ve Dashboard
Nova ile özelleştirilebilir gösterge paneli üzerinden gerçek zamanlı veri izleyebilir sisteme tanımlı raporlar ile rutin raporlama işlemlerinizi yapabilir haritalar üzerinden hesaplanan KPI’ları takip edebilirsiniz.

 

 Topoloji Ağacı
Nova, keşif sistemlerinden derlenen envanter bilgisini, arayüzlerden topoloji ağacı olarak görüntülemenizi sağlar.

 

 KPI Analizleri
Nova,  hizmet ağınızdan toplanan verileriniz ile sisteme tanımlı 100’den fazla KPI değerine göre kıyaslama yapar ve size hizmet kaliteniz hakkında sonuç verir.

 

 Optimizasyon
Nova, belirlenen kurallar çerçevesinde müşteri hız durumunu tespit eder. Yukarı, aşağı ve yatay yönlü hız değişiklikleriyle müşteri deneyimini iyileştirir. Nova, Closed Loop Automation altyapısı ile ölçülen verilerin girdi ve çıktılarıyla kıyaslama yaparak optimizayon algoritmalarını çalıştırır.

 

 Port Kullanımı İzleme
Nova, OLT, ONT, slot, port doluluk ve geniş bant kullanım detaylarının durumunu anlık olarak raporlanmasını sağlar.

 

 Hata Tespiti ve Lokalizasyon
Nova, kapsamlı keşif taramaları sayesinde hatalardaki kök neden ilişkisini tespit eder. Doğru arıza tespiti yapar.

 


 

Başarı Hikayesi

Türkiye’nin en büyük operatörü, Avrupa’nın ise en büyük 20 operatöründen birisi olan Türk Telekom, İnnova NOVA platformunu kullanarak fiber ve bakır altyapılarından sunduğu geniş bant bağlantı hizmetinin kalite seviyesini her bir abonesi için sürekli kabul edilebilir seviyenin üzerinde tutuyor. İnnova tarafından tasarımdan kuruluma, uygulamadan operasyona kadar anahtar teslim gerçekleştirilen NOVA projesi sayesinde, Türk Telekom 200 bini aşkın DSLAM cihazı üzerinden 11,5 milyon, 1220 GPON cihazı üzerinden ise 1,5 milyon abonesinin müşteri deneyimini sürekli gözlemliyor, analiz ediyor ve daha yüksek hızlarla iyileştiriyor

Benzer Ürün ve Çözümler

contact
Bize Ulaşın
Şirketinize ve ihtiyacınıza en uygun ürün ve çözümlerimiz hakkında bilgi almak için formumuzu doldurun.
Sözleşmeyi, KVKK aydınlatma metnini ve iletişim formu sürecine ilişkin aydınlatma metnini okudum kabul ediyorum. İnnova’nın sunacağı fırsat ve avantajlardan haberdar olmak amacıyla, paylaştığım iletişim bilgilerinin (e-mail adresi ve telefon) pazarlama iletişimi amaçlı kullanılmasına onay veriyorum.(*)
Bize Ulaşın