14 Ara 2009
Dünyanın en önemli havayolu şirketlerinden Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın eşit ortaklığında kurulan SunExpress’in, yolcularına hızlı check-in imkanı sağlayan kioskları, Antalya’dan sonra İstanbul Sabiha Gökçen havalimanında da kullanılmaya başlandı. SunExpress yolcuları, self servis mantığında çalışan bu kiosklarla bankoda sıra beklemeksizin, check-in işlemini yaparak biniş kartlarını kolayca bastırabiliyor.
SunExpress için özel olarak üretilen kiosklarda check-in işlemi birçok farklı yoldan gerçekleştirilebiliyor. Yolcular bilet satın alırken kullandıkları kredi kartlarını, kioskun üzerinde bulunan kredi kartı okuyucusuna yerleştirdiklerinde, rezervasyon bilgileri ekrana geliyor ve onay işlemiyle biniş kartlarını saniyeler içerisinde bastırabiliyorlar. Aynı işlemi elektronik bilet üzerinde bulunan barkodu, cihazın barkod tarayıcısına okutarak gerçekleştirmek de mümkün. Tüm bunların dışında, dokunmatik ekranda açılan sanal klavye ile yolcular check-in işlemini, isim soyisim ya da rezervasyon numaralarını elle girerek de gerçekleştirebiliyorlar. Eğer yolcu, check-in işlemini havalimanına gelmeden internet üzerinden tamamlamışsa, yine bu kiosklar üzerinden seçmiş oldukları koltukları değiştirme imkanına sahip olabiliyorlar.
Tasarımından üretimine kadar tüm aşamaları Kiosk İnnova'nın üretim merkezinde gerçekleştirilen SunExpress kiosklarının üzerinde iki farklı ekran bulunuyor. 17 inç dokunmatik ekranda, kullanıcılar check-in işlemlerini gerçekleştirirken, üst kısımda bulunan 19 inç LCD ekranda ise gün boyu SunExpress’in duyurularını içeren videolar oynatılıyor. Check-in işlemi sonucunda yolculara sunulan uçuş kartları kioskun üzerindeki termal yazıcı tarafından basılıyor. Ayrıca yolcuların çağrı merkezi ile ücretsiz iletişim kurabilmeleri için kioskun üzerinde bir de telefon modülü yer alıyor.
İlgili Postlar
İnnova Zirvedeki Yerini Korudu
22 Oca 2024
Haberler