İletişim hizmetlerinin sağlanmasını ve yönetilmesini merkezileştiren mimari
Altyapıda kullanılabilen erişim parçaları ve kaynak (cihaz, kablo vb.) tiplerindeki çeşitlilik düşünüldüğünde bir müşterinin gördüğü ve bildiği tek bir servisin aktive edilmesi veya mevcut bir servisin üzerinde teknik bir işlem yapılması onlarca farklı şekilde olabiliyor.
Farklı hizmet türleri, işlem ve süreç tipleri ve altyapıdan gelen teknolojik çeşitlilik düşünüldüğünde, yeni bir hizmetin tüm süreçleri ile birlikte tasarlanması veya mevcut bir hizmetin teknolojik anlamda güncellendiği durumda bilişim süreçlerinin değiştirilmesi ciddi düzeyde zaman ve maliyet alan işlemler haline geliyor.
SOM’un temel hedefi teknolojik yapı taşlarından iletişim altyapılarını kolayca tanımlayabilecek bir yapı, bu yapı üzerine kurgulanmış yeniden kullanılabilir ortak süreçlerin tasarımı ve kullanımıyla geliştirme ve bakım maliyetlerinin düşmesini sağlayarak, ürün/hizmet siparişlerinin kısa sürede devreye alınmasını sağlayacak mimari iskeletin oluşturulması olarak ön plana çıkarıyor.