Entegre tesis ve altyapı yönetimi çözümü
Entegre Tesis ve Altyapı Yönetimi, başta üretim tesislerine sahip kuruluşlar olmak üzere, büyüdükçe yönetimi güçleşen tüm tesis işletmeleri için uygun bir otomasyon çözümüdür.
Bina ve personel sayısı arttıkça yönetimi geleneksel yöntemlerle gerçekleştirilmesi mümkün olmayan tüm işletmeleri hedef alan bu çözüm, verimsiz yönetilen ve atıl kapasitelere sahip tesisleri bulunan, aynı zamanda gelir ve gider dengesi tesislerindeki hareketlere doğrudan bağlı olan tüm kurumlar için idealdir.
Mevcut altyapınızla tamamen uyum içinde çalışacak CRM sistemleri sayesinde satış birimleriniz tek bir müşteri havuzunda çalışma, mükerrer müşteri kayıtlarını ve farklı satış temsilcilerinin aynı potansiyel müşteriyi takip etmesini önleyebilme, satış öncesi ve sonrası tüm aktiviteleri izleyebilme, yukarı ve çapraz satış fırsatları yaratarak müşteri portföyünüzü elinizde tutma olasılıklarınızı artırma imkanına sağlıyor. Ürün portföyünüz, pazar payınız ve stratejik hedeflerinize yönelik olarak firmanıza özel hazırlayabileceğiniz istatistiksel analizler ile her bir müşterinize özel cazip teklifler sunuluyor. Yazılım alanındaki tecrübesinden gelen sektörel birikimi ile İnnova, başarılı bir CRM projesi için sizi en iyi şekilde anlayabilecek, doğru bir çözüm ortağınız oluyor. İnnova, dünyanın tercih ettiği en iyi yazılımları, Türkiye’nin yetenekli ve tecrübeli danışman kadrosuyla işinize en uygun hale getirir, uçtan uca bir çözüme dönüştürüyor.
Yönetim anlamında sağlıklı bir tesis düzeni için, birimler arası ve yönetim-birim arası tüm iletişimin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi hayati öneme sahip. Entegre Tesis ve Altyapı Yönetimi, kurum içindeki bilgi paylaşımını üst seviyeye yükseltmesinin yanı sıra üst yönetime doğru ve sürekli bilgi akışı sağlayarak yönetimin çok daha doğru kararlar alabilmesini kolaylaştırıyor. Süreç temelli bu organizasyon yapısıyla çözüm, iş sürekliliğini sağlamaya yönelik önemli bir avantaj ortaya koyuyor.
Entegre Tesis ve Altyapı Yönetimi, dünya çapında 16 binden fazla şirket ve 4 milyondan fazla kullanıcının tesis ve altyapılarını yönetmek için tercih ettiği Archibus yazılımı, İnnova’nın uçtan uca çözümler konusundaki uzmanlığıyla birleşiyor.
Çözümün müşteri odaklı oluşu, kurumun elde edeceği faydalara doğrudan etki eden tüm süreçlerin en iyi şekilde yapılandırılmasını ve yönetilmesini sağlıyor.
Tesislerde belli standartları yakalamak ve verimliliği artırmak mümkün hale geliyor.
İş Ortakları Arasında En İyi Proje
Tesis Yönetiminde En İyi İşbirliği
İnnova, 2012 Mayıs ayında Boston’da düzenlenen Archibus Uluslararası Kullanıcılar Konferensı’nda Türk Telekom için uyarladığı Tesis Yönetimi yazılımıyla “İş Ortakları Arasında En İyi Proje Ödülü” ve “Tesis Yönetiminde En İyi İşbirliği Ödülü”ne layık görüldü.
Tesis Yönetimi’nin açık mimarisi, sistemi herhangi bir Veritabanı Yönetim Sistemi (VTYS) ile çalışabilir kılarken nesne temelli mimarisiyle Archibus, .Net bağlantılıdır ve FM Web Central J2EE ile uyumludur. Coğrafi bilgi sistemleriyle bağlantılı olan sistem AutoCAD ile entegre çalışabilir; mobil çözümler ile envanter sayımı, denetimi ve etiketleme işlemlerini gerçekleştirebilir. Çözüm bunların dışında, kurumun zaten kullanmakta olduğu ‘Kurumsal Kaynak Planlama’ (ERP) gibi sistemlerle entegre olarak tamamen uyumlu bir şekilde çalışıyor. ERP’nin dinamiklerini dikkate alarak sağlanan yönetim verimliliği artırmada önemli rol oynuyor.
Tüm iş süreçleri gibi, tesislere özel uçtan uca yönetim çözümleri getiren bu sistemler arasında dünya lideri olan Archibus, karar verici konumdaki kişilerin tesisin bütünüyle ilgili en detaylı, en güncel ve sağlıklı bilgileri alabilmelerini kolaylaştırıyor.
Güncel durum bilgisi, tesis ve altyapı raporlarının yanı sıra mevsimsel bilgiye erişimi sağlayan sistem, işlemler ve harcamalar konusunda da gerekli tüm bilginin alınmasını sağlıyor. Yöneticiler, tesisin en verimli şekilde çalışması ve dolayısıyla kurumun kârlılığının artırılması için doğru kararları verme ve sürece etkin bir şekilde dahil olma imkanına kavuşuyor.
İnnova tarafından Archibus platformu temeli üzerine kurgulanan Tesis Yönetimi, içerisindeki modüller sayesinde doğrudan ihtiyaçları hedefleyen esnek çözümler sunuyor. Tesisin bugünkü ihtiyaçlarına göre gerçekleştirilen projenin avantajı, sonradan doğan ihtiyaçlara yönelik olarak hızla güncellenebilmesi olarak karşımıza çıkıyor. Bu durum, geliştirme için yapılacak harcamaları azalttığı gibi yatırımların geri dönüşlerini de hızlandırarak müşterinin işine gerçek katma değer sağlıyor.
Türkiye’nin iletişim devi Türk Telekom başta olmak üzere; IBM, HP, Google, AT&T, NASA, Shell, BP, Exxon Mobile, Total, Coca Cola, Sony, GM, Porsche, Vodaphone Group, American Express, WA Ulaştırma Bakanlığı, National Institutes of Health, Natural History Museum of London, Roche, Bayer, BP, US Navy Europe, Avrupa, Asya ve ABD'deki birçok üniversite vb. dünya çapındaki birçok isim, Archibus’a güvenerek, tesislerindeki iş süreçlerini verimli hale getiriyor.
Tesislerin tüm süreçlerini düzenleyerek hedefe yönelik verimli çalışma düzeninin oluşturulmasını sağlayan Master planlar, Tesis Yönetimi tarafından insan hatası olmadan yapılıyor. Bu sayede organizasyon verimi en üst seviyeye ulaşıyor.
Tesisin yatırımlarını değerlendirerek gelecekte sağlayabilecekleri faydaları tahmin eden Tesis Yönetimi çözümü, değerlendirmeden hareket ederek işletmenin elindeki kaynakları kullanması için yol gösterici rol üstleniyor.
Durum analizleriyle elde ettiği veriyi beklenmeyen durumlarda tesisin çıkarını koruyacak biçimde kullanan Tesis Yönetimi, ilgili birimlerin hızlı harekete geçmesini, iş akışlarının kesintiye uğramamasını ve dolayısıyla kurumun riski iyi yönetebilmesini sağlıyor.
İnsanoğlunu zor durumda bırakan doğa olayları başta olmak üzere diğer beklenmeyen tehlikeler karşısında hammaddenin farklı alanlara sevki, değerli malların korunması, gayri menkulün güvence altına alınması gibi konuları yönetiyor.
Şirketinizin saha ve sevkiyat araçlarını, tesisin tüm süreçlerine en iyi katkıyı yapacak şekilde yöneti,yor. Hangi aracınızı kimin kullandığı, nerede olduğu ve ne zaman nereye varacağı her zaman belli olup, kolayca yönetiliyor.
Gerekli görüldüğünde yapılan bakımların ve önleyici nitelikteki bakımların takip edilmesini ve yönetilmesini sağlıyor. İş yükünü dengeler ve bakım maliyetlerini düşürüyor. Bu da tesisin genel verimini artırıyor.
Tesis içerisindeki bakım işlerini, kişinin kendi kendine planlayabilmesini; aktarabilmesini, yönetebilmesini ve raporlayabilmesini sağlayan modül, maliyetleri düşürürken müşteri memnuniyetini artırıyor.
Tesis içerisindeki ‘yer’in yönetilebilmesini sağlayan araçtır. Tamamen taşınabilir ve hareketli ofisler, üretim alanları yaratmak için en mantıklı yerleşim şemalarını oluşturuyor.
Masa ve evrak dolaplarından bilgisayar monitörü ve kasalarına kadar her türlü demirbaşı kayıt altına alan Varlık Yönetimi, kurum varlıklarının kullanım ömrünü uzatır ve değerini koruyor.
Toplantı odaları gibi ortak mekanların yönetimini sağlar. Kullanım sürelerini, rutin temizlik aralıklarını belirleyen bu modül ile tüm ortak mekânlar iş verimi yüksek çalışma alanlarına dönüşüyor.
Birçok kurum için tesis yönetiminde zorunluluk haline gelen bu sisteminin temellerini 1985 yılında ortaya koyduğu ‘bilgisayar destekli tesis yönetimi’ kavramıyla atan Archibus, bugün tesis yönetimi sistemini 130 ülkede kullanılabilir kılmayı başarmış büyük bir şirkettir.
Dünya çapında 16 binden fazla şirket ve 4 milyondan fazla kullanıcının tesis ve altyapılarını yönetmek için tercih ettiği Archibus, sunduğu çözümle yılda toplam 100 milyar dolarlık bir tasarruf sağlamaktadır. Archibus, küresel pazarda 1.600’den fazla iş ortağı ile rakiplerinin toplamından 3 kat daha fazla hizmet ağına sahiptir.
Archibus’ı rakiplerinden ayıran en önemli özelliklerden biri ise kullanıcı deneyimi ve işlevselliğidir. Tek kullanıcı için oluşturulmuş arayüzden, web üzerinden birçok kullanıcının erişimine açılabilenlerine kadar 4 farklı sürümle kurumlara ihtiyaçlarına göre esnek lisanslama ve çözümler sunan platform, iki düzineden fazla dili desteklemektedir ve kendisi için geliştirilmiş 300’den fazla dış kaynaklı yazılım bulunuyor.
Yapılan araştırmalar, birçok tesisin mevcut alanlarının yarısından fazlasını kullanmadığını gösteriyor. Modülün hedefi: Bu alanların en etkin biçimde kullanılmasını sağlayarak metrekareye yapılmış olan yatırımın kazanca dönüşmesi.
AutoCAD&Revit tasarım yazılımlarıyla senkronize olarak tesisin mimarlık çalışmalarında verimliliğin ve üretkenliğin ön planda tutulmasını sağlıyor. Tesis içi mesafeleri kısalır, iş süreçleri fiziksel olarak kolaylaşıyor.
Tesis içerisinde bir kişiye ait masanın ve sandalyenin yer değiştirmesinden tesiste yapılacak toplu yer değiştirmelere kadar her türlü ‘taşınma’ işini, iş akışında en az kaybı yaratacak şekilde düzenliyor. Modül aynı zamanda, Varlık Yönetimi gibi kurumsal kaynakları korumayı hedefliyor.
Ticari kuruluşların en önemli birimlerinden biri olan bütçeleme ve sermaye yönetimi, Tesis Yönetimi bünyesinde otomatik bir hal alıyor. İşletmenin bütçesini titizlikle takip eden çözüm gerekli planlamaları yapıyor.
Üretim tesisleri içerisindeki teçhizat ne olursa olsun arıza durumuna her zaman hazırlıklı olunmalıdır. Rutin bakımların yapılmasının sağlanması ve acil onarım gerektiren durumlarda izlenecek adımlar, Tesis Yönetim sistemi tarafından kontrol ediliyor.
Genel iş düzenini sağlayan modül, yardım masası konusunda da hizmet vererek verimliliği ve müşteri memnuniyetini artırır. Tesis, tüm işlevlerini sağlıklı bir şekilde yerine getiriyor.
Tesisler; gerek satın alınmış, gerekse kiralanmış olsun, metrekareye düşen belirli bir maliyeti vardır ve bu maliyetin etkin kullanımı önemlidir. Yeni kullanım düzenleri, kiranın ve emlak konusundaki tüm işlerin yönetimi bu çözüm içinde yer alıyor.
Tüm tesisler uzun süreli kullanımlar sonucu bazı işlevlerini yerini getiremez hale gelir. Çözüm, havalandırma, ışıklandırma, kablolama vb. altyapıların yenilenmesini sağlayan bakımları yönetir. Bunun katkısı Varlık Yönetimi için de önemlidir.
Ağ altyapısını, tesisin tasarlanmasından bakım yönetiminin iyileştirilmesine kadar tüm süreçler için uygun hale getirilmesini sağlıyor. Müşteri memnuniyeti de aynı oranda artıyor.
Archibus, yasal gereksinimlere uyumlu, proaktif yaklaşım ve stratejilerle çevresel risklerin azaltılmasını katkıda bulunur. Enerji maliyetlerinde tasarruf sağlayarak kuruma kazanç getirir ve karbon emisyonunu azaltarak çevreyi koruyor.
Tesislerdeki maliyetlerin en büyük kısmının işletme sırasında ortaya çıkması, dünyada ‘Entegre Tesis ve Altyapı Yönetimi’ kavramının oluşmasını tetikleyerek yönetimi kolaylaştıran çözümlerin geliştirilmesine neden oluyor. ABD Genel Servisler İdaresi tarafından yapılan bir araştırmaya göre, kuruluşların bu sistemleri kullanmalarının, tesisin toplam sahip olma maliyetlerini yüzde 20’ye varan oranda düşürebildiği anlaşılıyor.
Bu alanda dünya lideri olan Archibus, kurumların; tesis, emlak, operasyon ve teknoloji başlıkları altındaki tüm yönetimini tek çatı altında toplayan bir çözüm sunuyor. Archibus’u Türkiye’de uçtan uca çözüme dönüştüren İnnova, ön analizden başlayarak; tasarım, uygulama, teknik destek ve eğitime kadar her aşamada, yetkin danışman ve teknik kadrosuyla hizmet veren tek çözüm sağlayıcı olarak öncü oluyor.
Kurumlar, yaptıkları yatırımın en kısa sürede geri dönmesini beklerken Tesis Yönetimi, üretim tesisleri için yapılan proje yatırımının çok kısa bir sürede geri alınmasını sağlıyor. Çözümün projelendirilerek hayata geçirildiği bir tesis, toplam tesis ve altyapı yönetim maliyetlerinin sadece yüzde 1,6’sını kazanması halinde bile, 12 ay içinde yatırımın geri dönüşünü sağlayabilir. Üstelik araştırmalar, bu sistemi kullanılarak maliyetlerin en az yüzde 5 oranında azaltılabildiğini gösteriyor.
Hız, standart ve süreklilik gerektiren tüm işlerde insan faktörünü ortadan kaldırmanın ödülü verim ve tasarruf oluyor. Bir yandan iş süreçlerini yavaşlatan etkenleri ortadan kaldırırken diğer yandan teknolojik altyapının en iyi hizmeti verecek şekilde yönetilmesi, bakım ve personel eğitimi süreçlerinin takip edilmesi, tesisin altyapısına ilişkin sorunların giderilmesi gibi konuların düşünülmesi gereği doğuyor. Tüm bunları aynı anda yapmaya çalışan yönetici, tesisin durumunu net bir şekilde göremez ve sağlıklı kararlar almakta zorlanabiliyor.
Tesis Yönetimi, üretim tesisi içerisinde farklı alanlarda konumlandırılmış ayrı birimlerin bir arada yönetilebilmesini sağlıyor.
Sistem, sunduğu zengin, anlaşılır raporlama ve değerlendirmelerle yöneticilerin güncel durumdan anında haberdar olmasını sağlıyor.
Kurum içerisinde hali hazırda kullanmakta olduğunuz sistemlerle tam uyum sağlayan Tesis Yönetimi, onlarla etkileşimli bir şekilde çalışarak başarıya ulaşıyor.
Yatırımların geri dönüşünün sağlanması kurumlar açısından büyük önem taşıyor. Çözüm, yatırımı, 1 yıl gibi kısa bir sürede amorti etmeyi mümkün hale getiriyor.
Entegre Altyapı ve Tesis Yönetimi, yapı içerisindeki bilgi paylaşımını sağlar ve yönetim kademesine sürekli bilgi akışı sağlayarak kontrolün doğru ellerde olmasını garanti altına alıyor.
Archibus, barındırdığı 10 binden fazla rapor şablonuyla her türlü veriyi anlaşılır bir formatta sunarak yöneticiye karar alma aşamasında yardımcı oluyor.
Orta ve uzun vadede farklı ihtiyaçların doğması size bir kısıtlama getirmez. Yeni modüllerin çalıştırılmasıyla Tesis Yönetimi güncel ihtiyaçlara hemen yanıt veriyor.