Servis Sipariş Yönetimi (SOM)

Telekomünikasyon teknolojisindeki hızlı ilerleme sayesinde günümüzde müşterilere sunulan iletişim hizmetleri, pek çok farklı telekomünikasyon altyapısı üzerinden sağlanabiliyor.

Altyapıda kullanılabilen erişim parçaları ve kaynak (cihaz, kablo vb.) tiplerindeki çeşitlilik düşünüldüğünde bir müşterinin gördüğü ve bildiği tek bir servisin aktive edilmesi veya mevcut bir servisin üzerinde teknik bir işlem yapılması onlarca farklı şekilde olabilir.

 

Farklı hizmet türleri, işlem ve süreç tipleri ve altyapıdan gelen teknolojik çeşitlilik düşünüldüğünde, yeni bir hizmetin tüm süreçleri ile birlikte tasarlanması veya mevcut bir hizmetin teknolojik anlamda güncellendiği durumda bilişim süreçlerinin değiştirilmesi ciddi düzeyde zaman ve maliyet alan işlemler haline gelir.

 

SOM ürünün faydaları:

  • Kaynak sipariş yönetimi kapsamında yeniden kullanılabilir ortak süreçlerin tasarımı ve kullanımı ile mevcuta göre düşük geliştirme ve bakım maliyetlerinin sağlanması,
  • Birçok hizmette (PSTN, xDSL, Leased Line vb.) kullanılan yerel erişim şebekesi aktivasyon sürecinin tekrar kullanılabilmesi.
  • Ürün/hizmet siparişlerinin kısa sürede devreye alınması,
  • Tek noktadan uçtan uca tüm servis sipariş süreçlerinin esnek olarak tasarlanabilmesi, işletilmesi ve izlenebilmesi,
  • Network Envanter Yönetim Sistemler, İş Gücü Yönetim Sistemleri, Arıza Yönetim Sedanları gibi sistemlerle ile SID tabanlı arayüzler ile entegrasyon.

 

SOM’un temel hedefi teknolojik yapıtaşlarından iletişim altyapılarını kolayca tanımlayabilecek bir yapı, bu yapı üzerine kurgulanmış yeniden kullanılabilir ortak süreçlerin tasarımı ve kullanımıyla geliştirme ve bakım maliyetlerinin düşmesini sağlayarak, ürün/hizmet siparişlerinin kısa sürede devreye alınmasını sağlayacak mimari iskeletin oluşturulması olarak ön plana çıkar.