Yeni başlayan şirketler için dijital pazarlamanın ABC'si 21Nisan

Yeni başlayan şirketler için dijital pazarlamanın ABC'si

Günümüzde bireyler de kurumlar da hayatı çevrimiçi yaşıyor. Her sektörde ihtiyaçları çevrimiçi karşılamak mümkün oluyor. Yeni bir kuşağın oluştuğu bu teknoloji çağında pek çok paradigma değişiyor. Değişen paradigmalardan biri de pazarlama alanında oldu ve dijital pazarlama ortaya çıktı. Peki, yeni başlayan şirketler için dijital pazarlama nasıl olmalı?

 

Geleneksel medya kanallarından daha etkili bir pazarlama türü olarak karşımıza çıkan dijital pazarlama, kızışan rekabet ortamında pek çok avantaj sunuyor. Öyle ki dijital pazarlama eğitimi için yapılan yatırımlar artıyor. Dijital pazarlamanın avantajları, pazarlamacıların yatırımlarını optimize etmelerine sebebiyet veriyor. 

 

Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlamanın aşamaları elbette dijital pazarlama nedir sorusunun yanıtıyla birlikte dijital pazarlamanın ne olduğunu öğrenmekle başlıyor. Bu sayede net bir tabloya sahip olmak mümkün olabiliyor. Dijital pazarlama, ürün ve hizmetleri internet ve çevrimiçi tabanlı dijital teknolojiler aracılığıyla sunmak anlamına geliyor. 

 

Pazarlamanın amacı hedef kitleyle doğru yerde ve doğru zamanda kurmak ve günümüzde tüketimde ipleri teknolojiye hayran X kuşağı ve teknolojiyle doğan Z kuşağı elinde bulunduruyor. Bu nedenle dijital pazarlama markaların başarıya ulaşmasında büyük önem taşıyor. 

 

Dijital pazarlamada varlıklar; web sitesi, blog, e-kitap, infografik, etkileşimli araçlar, sosyal medya kanalları, kazanılan çevrimiçi kapsama alanı, çevrimiçi broşürler ve marka varlıkları (logolar, yazı tipleri) şeklinde sıralanabilir. 

 

Dijital pazarlamada bu varlıkları hangi taktiklerle desteklemek gerektiğini bilmek pazarlama çalışmalarından etkili bir sonuç almayı sağlıyor. Dolayısıyla dijital pazarlamaya başlangıç aşamasında hedef kitlesini belirlemek, hedef kitleye hangi kanaldan ne zaman ulaşılabileceğini bulmak, hedef kitlenin hangi kanalı nerede ve ne zaman kullandığını bilmek gerekiyor. 

 

Dijital pazarlama teknikleri

Dijital pazarlamaya yeni başlayanlar için dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak gerekiyor. Dijital pazarlama yöntemleri şunlar:

  • Google Adwords Reklamları: SEM (Arama Motoru Pazarlaması), görüntülü reklam ağı, video reklamlar, alışveriş reklamları günümüzde hedef kitleye ulaşmanın en etkili yolu olarak öne çıkıyor.
  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): SEO çalışmaları, arama motorlarının web sitesini daha kolay ve hızlı şekilde anlamasını sağlıyor.
  • Sosyal medya pazarlaması: Marka ve ürün için en uygun olan platformları belirleyip, bu platformlar içerisinde filtreleme yaparak reklam vermek geniş kitlelere ulaşmayı sağlıyor5.
  • İçerik pazarlaması: Her gün milyonlarca içerik karşımıza çıkıyor. Kullanıcılara faydalı olabilecek ve onlara değer katabilecek içerikle hedef kitlenin markaya güvenmesi sağlanabiliyor.
  • Mobil pazarlama: Mobil cihazlar aracılığıyla yapılan faaliyetler, konum bazlı pazarlamaya olanak tanıyor.
  • E-mail pazarlama: Doğru hedef kitlesi için kaliteli içerikleri doğru zamanda e-mail kullanarak sunmak güzel sonuçlar elde edilebilmesini sağlıyor.
  • Influencer marketing: İçerik üreticileri ile markaların yaptığı iş birlikleri doğrultusunda ortaya çıkan içerikler, hem tüketiciye hem markaya pek çok fayda sağladığından dijital pazarlama uzmanları tarafından sıklıkla tercih ediliyor.
  • B2B pazarlama:  Bu pazarlama yöntemi firmalara yönelik ürünler üreten markalar tarafından kullanılıyor.
  • Affiliate marketing: Özellikle e-ticaret siteleri için çok etkili bir yöntem olarak affiliate marketing, satış ortaklığı anlamına geliyor.

Dijital pazarlamada 4 adım

Dijital pazarlamaya yeni başlayan şirketlerin şu 4 adımı izlemesi gerekiyor:

  1. Acquire (Adım at): Hedef kitleye ulaşmak için yapılan SEO, e-mail pazarlama, affiliate marketing, içerik pazarlaması gibi aktiviteler.
  2. Convert: Tek hedefin satış olmadığı ana hedeflere yardımcı olan ödeme sistemlerini artırma gibi aktiviteler.
  3. Measure&Optimize: Rakip analizleri, site performans analizleri, online anketlerin değerlendirilmesi gibi ölçümleme aktiviteleri.
  4. Retain&Grow: Müşterileri kalıcı kılmak amacıyla yapılan e-mail pazarlama gibi aktiviteler.

 

Dijital pazarlama için yeni başlangıçlar yapmayı planlıyorsanız güncel bir web sitesine sahip olmalı, hedef kitlenizin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun olarak içerik paylaşmalı, sosyal medyayı aktif olarak kullanmalı, SEO çalışmaları yapmalı ve akıllı telefonların yaygın kullanımını göz önünde bulundurarak mobil pazarlamanın imkanlarından faydalanmalısınız. 

 

 

İnnova dijital pazarlama çözümleri

Hedef kitlenize ulaşmak, doğru bilgileri toplamak, analiz etmek ve anlamlı bilgiye dönüştürmek için, İnnova uzmanlığı ve deneyiminin bir araya gelmesinden oluşan İnnova dijital pazarlama çözümlerinden yararlanabilirsiniz.

 

Hızlı değişen dünyada süreklilik sağlayabilmek için karar verme yapılarını ve pazarlama altyapılarını kolayca yönetebilmek gerekiyor. Bu noktada alandaki uzmanlığı ve deneyimiyle İnnova yanınızda oluyor. 

 

Türkiye’de ve dünyada Microsoft, SAP, Oracle, IBM vb. pek çok markayla üst seviye iş ortaklığı bulunan İnnova’nın Customer Experience Design (CED) Çözümleri sayesinde verileri anlamlı bilgiye dönüştürerek hedef kitleye ulaşabilirsiniz.