Veriye dayalı işletmeler bilgiyi nasıl gelire dönüştürüyor?25Mayıs

Veriye dayalı işletmeler bilgiyi nasıl gelire dönüştürüyor?

Büyük veri uzun vadede çoğu ekonomik aktivitenin doğasını değiştiriyor. Elbette ham veri şirketler için anlam ifade etmiyor. Büyük veri güçlü analizlerle birleştiğinde ise iş yapmanın daha verimli yollarını belirlemek mümkün oluyor. Bunun yanın sıra veri analizi, müşterilerin ihtiyaçlarını belirlemek ve doğru hizmeti doğru zamanda sunmak mümkün oluyor. Şirket veri analizi sayesinde müşteri deneyimini iyileştirerek hem maliyet artışı hem rekabet avantajı elde edebiliyor. Bu durum şirketlerin saygınlık kazanmasında da etkili oluyor. Peki, bilgiyi gelire dönüştürmek için şirketlerin nasıl strateji izlemesi gerekiyor?

 

Yapılan araştırmalar verileri faaliyetlerine ilişkin olarak anlamlı hale getiren ve bilgiye dönüştüren şirketlerin yıllık gelirlerini yüzde 5,3 oranında artırabildiğini ortaya koyuyor. Araştırmaların ortaya koyduğu bir başka gerçek ise veri odaklı işletmelerin yüzde 97’sinin müşteriyi elde tutma konusunda başarılı olduğu yönünde. Ürün ve hizmetleri müşterinin taleplerini tam olarak karşılayabilecek hale getirmek, doğru pazarlama stratejileri geliştirebilmek, iş süreçlerini kolaylaştırmak, işletme maliyetlerini azaltmak veriye dayalı bir şirket olarak bazı hamleleri gerçekleştirebilmeyi gerektiriyor.

 

Ortak hareket edin ve işgücü performansını izleyin

Büyük veri araçlarına yatırım yapmak önemli olsa da işgücünün alandaki becerisi eksik kaldığında bilgiyi veriye dönüştürmek için yeterli olmayabiliyor. Bu noktada CMO'lar, CIO'lar, CTO'lar ve CDO'ların ekipler arasındaki boşlukları kapatması gerekiyor. Ancak bu sayede 360 derece müşteri odaklılık mümkün olabiliyor. Çalışma ortamında adil ve disiplinli bir ortam sağlamak için çalışan raporlarının sunduğu bilgiden yararlanabilirsiniz.

 

Satış verilerini kullanın

Satış verileri sayesinde her gün kaç adet ürün sattığınızı, günlük ne kadar kazandığınızı ölçebilirsiniz. Satış bilgilerini zaman içinde izleyen bir POS kullanarak geçmiş verilerden yararlanabilir ve doğru hamleleri yapma fırsatı elde edebilirsiniz. Örneğin haftanın son gününde yavaş olduğunuzu tespit ettiğinizde o gün için özel kampanya stratejileri geliştirebilirsiniz.

 

 

Envanter yönetim araçları kullanın

Envanter yönetiminde karşılaşabileceğiniz zorlukları gelişmiş özelliklere sahip envanter yönetim araçlarıyla aşabilirsiniz. En hızlı biten ürün hangisi, sonraki teslimata yetecek oranda ürün var mı gibi soruların cevabını envanter yönetim araçlarıyla öğrenebilirsiniz.

 

Müşterileri verilerini takip edin

Bilgiyi gelire dönüştürmek için CRM sistemlerinden yardım alabilirsiniz. CRM sistemlerini etkin kullanarak müşterilerle ilgili en son bilgilere gerçek zamanlı olarak ulaşabilirsiniz. Müşterilerinizi bir topluluk olarak değil bireysel tüketici olarak ele alan bu sistemler sayesinde müşteri profilini tanıyabilir ve tedarik, satın alma, stok ve lojistik gibi konularda doğru ve etkili kararlar alabilirsiniz.

 

Hibrit buluttan yararlanın

Verileri birden çok bulut ortamında bağlamanızı ve harici ve dahili verileri birleştirmenizi sağlayan hibvrit bulut çözümleri özellikle B2B firmaları tarafından kullanılıyor. Hibrit bulut sayesinde firmaların ihtiyaç duydukları iş yükleri dinamik şekilde dağıtılıyor. Böylece büyüme sağlanabiliyor.

 

 

İnnova ile kurumun tüm süreçleri kontrol altında

Müşteri deneyimini artırmak, çalışanlarınızın yetkinliğini artırmak, altyapınızı dönüştürmek, süreçlerinizi optimize etmek için ve bilgiyi gelire dönüştürmek için Türkiye’nin önde gelen bilişim çözümleri firması İnnova’nın tecrübesinden yararlanabilirsiniz. Veri analizi ve içgörü için İnnova’nın Customer Experience Design (CED) Çözümlerini kullanabilir; tüm iş süreçlerini tek bir kaynak altında toplamak için SAP S/4HANA çözümünü kullanabilir; finansal süreçleri tek bir platformda yöneterek zaman kazanmak için SAP Central Finance çözümünü kullanabilirsiniz. İnnova çözümleriyle müşteri ilişkileri yönetimi ve insan kaynakları yönetiminde de pek çok kolaylık elde edebilirsiniz.