Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye19Haziran

Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye

Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış. Satışları artırmak için farklı satış artırma teknikleri uygulanabiliyor. 

 

Elbette satışı artırmak için mağazaya giren müşteri sayısı veya siteyi tıklayan ziyaretçi sayısını artırmak önemli bir unsur. Fakat mağazaya giren herkes elinde poşetle çıkmayabiliyor veya her ziyaretçi e-ticaret sitesinde ödeme sayfasına kadar ulaşamıyor. Potansiyel müşteri sayısını ve satışları artırmak birkaç noktaya dikkat etmekle mümkün oluyor.

 

Satış artırma teknikleri ile satışları artırıp devamlılığı sağlamak potansiyel müşteri sayısı ile doğru orantılı olduğundan satışı artırmak için müşteri odaklı olmak önem taşıyor. Müşteri odaklı hizmetiniz sayesinde pazardaki saygınlığınızı artırabilirsiniz.

 

1. Pazarın nabzını ölçün

Satışları artırmak için stratejik kararlar vermeden once pazarı taramalısınız. Bu sayede tüketicilerin eğilimlerini kolayca görebilir, hedef kitlenin satın alacağı kampanyaları görebilir ve yayına alabilirsiniz. Pazar dinamiklerini analiz etmek için PEST ve SWOT analizi yöntemlerini kullanabilirsiniz. PEST ve SWOT analiz şablonu ile pazar büyüklüğü ve büyüme hızı, pazar payı, rakip analizi, müşteri analizi gibi ayrıntılara ulaşabilirsiniz.

 

2. Vizyonunuzu ve misyonunuzu tanıtın

Marka bilinirliğinizi, satışlarınızı ve saygınlığınızı artırmak için vizyonunuzu ve misyonunuzu en doğru şekilde aktarabilirsiniz. Günümüzde hangi ürün veya hizmetin neden satın almaya değer olduğunu araştırmadan satın almayan tüketici profili söz konusu. Bu nedenle markanızı ayrıştırmak için vizyonunuzu ve misyonunuzu aktarabilmelisiniz. Bu nedenle web sitesi için SEO ve içerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması gibi dijital pazarlama kanallarını kullanabilirsiniz.

 

 

3. Mevcut müşterileri kendinize bağlayın

Sadık müşteri kitlesi oluşturmak yeni müşteri kazanmak kadar önem taşıyor. Üstelik sadık müşteriler ağızdan ağıza pazarlama ile birlikte yeni müşteri kazanmaya da olanak tanıyor. Mevcut müşterilerinizin sadakatini artırmak için hediye çeki, indirim kodu gibi sadakat programları düzenleyebilir veya e-posta pazarlaması yöntemine başvurabilirsiniz.

 

4. Farklı ödeme seçenekleri sunun

En etkili satış artırma teknikleri arasında ödeme seçenekleri bulunuyor. Fiziksel mağazacılıkta temassız ödeme yöntemleri süreçleri kolaylaştırıyor ve hızlandırıyor. E-ticarette ise ödeme seçeneklerini çoğaltarak ziyaretçilerin ödeme sayfasını alışverişi tamamlamadan çıkmalarının önüne geçilebiliyor. Online sitelerin en büyük handikabı güven sorununu aşmak için para iade garantisi gibi ek bir avantaj sunabilirsiniz.

 

5. Teknolojinin gücünden yararlanın

Satışları artırmak için ne yapılabilir sorusunun en önemli yanıtı günceli takip etmek. Hedef tüketicisini doğru tanımlamak ve anlamak için yalnızca sosyal medyanın ve internet pazarlamasının gücünden yararlanmanız yeterli olamayabilir. Öyle ki araştırmalar en iyi performans gösteren şirketlerin yüzde 55’inin CRM yazılımları teknolojisine yatırım yapan şirketler olduğunu gösteriyor. Satış ekiplerine doğru veriyi sağlamak, müşterilerin ihtiyaçlarını doğru zamanda tespit etmek CRM yazılımları ile mümkün oluyor.

 

İnnova uzmanlığı ve deneyiminden yararlanın

İleri teknolojiyle tasarlanan İnnova CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sayesinde iş süreçlerinde veriyi daha etkin kullanabilir ve yatırımlarınızın kazanca dönüşmesini sağlayabilirsiniz. Finans, sigorta, otomotiv, ilaç, medya, perakende başta olmak üzere tüm sektörlerde; pazarlama, satış ve servis süreçlerinin iyileştirilmesinde etkin bir rol oynayan Müşteri İlişkileri Yönetimi çözümleri ile kaynak ve zaman tasarrufu sağlayabilirsiniz.

 

Mevcut altyapınızla tamamen uyum içinde çalışacak CRM sistemleri sayesinde ürün portföyünüz, pazar payınız ve stratejik hedeflerinize yönelik olarak firmanıza özel hazırlayabileceğiniz istatistiksel analizler ile her bir müşterinize özel cazip teklifler sunabilirsiniz.