Satış / Pazarlama

Sadakat artıran mobil pazarlama uygulamaları
Sadakat artıran mobil pazarlama uygulamaları

Sadakat artırma çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen mobil pazarlama uygulamaları, dijital pazarlamanın en yaygın yöntemlerinden birisi haline geldi.

2.12.2020
Karşılaştırma: SaaS ERP mi Bulut ERP mi?
Karşılaştırma: SaaS ERP mi Bulut ERP mi?

Kurumsal kaynak planlama sistemlerine geçişteki önemli bir tercih olarak görülen SaaS ERP ve Bulut ERP hakkında bilinmesi gerekenleri, iki sistemin benzerliklerini ve farklarını bu karşılaştırma yazısında ele alıyoruz.

30.11.2020
Çoklu kanal stratejisi ile online satışları artırın
Çoklu kanal stratejisi ile online satışları artırın

Günümüzde herhangi bir ürünü satın almanın en kolay yolu, onu internet üzerinden sipariş etmek. Ancak müşteriler kimi zaman, özellikle beden ve materyal kalitesinin önemli olduğu ürünlerde, satın almadan önce ürünü fiziksel olarak görmek istiyor. Şayet fiyat, markanın çevrimiçi mağazasındakine yakınsa,...

27.11.2020
E-ticarette büyüme için bu adımları izleyin
E-ticarette büyüme için bu adımları izleyin

Girişimcilik dünyasında yaygın kullanılan ‘ölçeklenebilirlik’ kavramı e-ticarette büyüme için de örnek alınabilir. E-ticaret işinizin sürekli büyümesi ve kâr edebilmesi için ölçeklenebilirlik, artan talebe karşılık verme kabiliyetine işaret eder. Daha fazla müşteri ürün veya hizmetlerinizi sipariş ettiğinde,...

12.11.2020
Yapay Zeka tabanlı CRM ile müşteriler daha mutlu
Yapay Zeka tabanlı CRM ile müşteriler daha mutlu

Zeki, entegre ve veri odaklı Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çağında, Büyük Veri, Analitik ve Yapay Zeka tabanlı çözümler, satışların artırılmasında çok büyük bir rol üstlenirken, verimliliği de artırıyor. Müşteriler ise kendi halinden anlayan yapay zeka tabanlı CRM yaklaşımlarıyla etkileşimlerinden...

9.11.2020
Doğru fizibilite ile daha verimli inovasyon mümkün
Doğru fizibilite ile daha verimli inovasyon mümkün

İnovasyonun üç ayağı olarak görülen arzulanabilirlik, fizibilite ve başarılılık üzerine yapılacak planlama ile inovasyon çalışmalarını daha verimli hale getirebilirsiniz. Bu yazıda, fizibilitenin inovasyondaki yeri üzerinde dururken, fizibilite nedir, fizibilite çalışmasının özellikleri nelerdir ve fizibilite...

26.10.2020
SWOT analizi nasıl yapılır?
SWOT analizi nasıl yapılır?

Bir stratejik planlama tekniği olan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır sorularının yanıtları, özellikle girişimciler tarafından merak edilenlerin başında geliyor. Kariyerinin başında olan kişilerin kendisine birçok soru sorması gerekir: Şirketim hangi noktada? Rakiplere göre avantajlarım nedir? Zayıf...

19.10.2020
Başarılı müşteri deneyimi stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı müşteri deneyimi stratejisi nasıl oluşturulur?

Mevcut müşteri portföyünü korurken, yeni müşteriler kazanmak için başarılı bir müşteri deneyimi stratejisi doğrultusunda hareket etmek gerekiyor.

21.09.2020
Pazarlamada sanal asistan dönemi: Chatbot’lar
Pazarlamada sanal asistan dönemi: Chatbot’lar

Her alandaki gelişmelerin müşteri profilinde yarattığı değişim, şirketlerin pazarlama stratejisi ve kanallarında farklılık yapmasını gerektiriyor. Pazarlamanın rolü gelenekselin dışına çıkıyor. Pazarlama uzmanları chatbot pazarlama ile yeni stratejiler geliştiriyor. Bu yazımızda chatbot ne demek, chatbot...

7.09.2020
Ticarette feedback (geribildirim) alma yöntemleri
Ticarette feedback (geribildirim) alma yöntemleri

İngilizcesiyle feedback, yani geribildirim kavramı, özellikle iş hayatında çok sık gündeme geliyor. Türkçede geri besleme veya geri bildirim olarak sıklıkla kullanılan bu terim, etkiden doğan tepki olarak önemli fırsatlar sunuyor. Uzun vadeli büyüme planlarının temelini oluşturan müşteri geri bildirimi...

21.08.2020
Geçmişe özlemin satışa dönen adı: Retro pazarlama
Geçmişe özlemin satışa dönen adı: Retro pazarlama

Dijitalin ve teknolojik cihazların etkisiyle bugün ile geçmiş arasındaki farklılık giderek büyüse de, bir pazarlama yaklaşımı olan retro pazarlama, tüketicide geçmişe olan özlemi bir nebze olsa dindiriyor. Retro pazarlamanın anlamına ve nasıl yapıldığına dair detayları blog yazımızda aktarıyoruz.

18.08.2020
E-ticarette başarı için ürün fotoğrafçılığı
E-ticarette başarı için ürün fotoğrafçılığı

Ülkemizde ve dünyada e-ticaretin hacmi her geçen gün artıyor. İç ve dış pazarlara e-ticaret platformlarıyla ulaşan iş profesyonelleri, rekabette öne çıkmak için belirli yöntemlere  başvuruyor. E-ticaret veya sosyal medyadan ürün satanlar için fark yaratmanın etkili yollarından biri ürün fotoğrafçılığı....

10.08.2020
Perakende mağazalarında performans ölçümleme kriterleri
Perakende mağazalarında performans ölçümleme kriterleri

Araştırmalar, perakende sektörünün en hızlı değişen ve gelişen sektörlerin başında geldiğini ve perakende deneyiminin müşteri kazanımı ve sadakati üzerinde doğrudan etkili olduğunu gösteriyor. Perakende mağazaları sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için performans ölçümleme kriterleri uyguluyor. Blog yazımızda...

6.08.2020
Pazarlama dünyasında farklı bir boyut: Nöropazarlama
Pazarlama dünyasında farklı bir boyut: Nöropazarlama

Pazarlama dünyasının 2002 yılında tanıştığı nöropazarlama, son yıllarda popülerliğini artırmaya başladı. Tüketici nöro bilimi olarak da adlandırılan nöropazarlama, insan psikolojisini en aktif kullanan pazarlama yöntemlerinden biri olarak kabul ediliyor. Peki, nöropazarlama nedir, nöropazarlama nasıl...

4.08.2020
Inbound ve outbound marketing arasındaki farklar
Inbound ve outbound marketing arasındaki farklar

Pazarlama, işletmelerin olmazsa olmazı. Bu kavram iki temel türe ayrılıyor: Gelen ve giden pazarlama. Pazarlamanın amacına ulaşabilmesi, doğru kanalın seçilmesiyle mümkün oluyor. Inbound ve outbound marketing türlerinden hangisi daha iyi sorusu pazarlama dünyası için de tartışma konusu. Peki, inbound...

29.07.2020
E-ticaret siteleri pazar yeri puanını nasıl artırabilir?
E-ticaret siteleri pazar yeri puanını nasıl artırabilir?

İnternet üzerinden satış yapmak için pek çok şirket, e-ticaret sitesi kurmak yerine online pazar yerlerini (marketplace) tercih ediyor. Online pazar yerlerinde teknik altyapı konularıyla ilgilenmek gerekmediği gibi, rekabet de daha net gözlemlenebiliyor. Bu rekabet içinde mağaza puanı önemli bir kriter....

27.07.2020
Şirketler için yeni bir rekabet aracı: Yeşil Pazarlama
Şirketler için yeni bir rekabet aracı: Yeşil Pazarlama

Pazarlama dünyasının son yıllardaki önemli temalarından biri olan çevrecilik, tüketicinin de daha fazla hassasiyet gösterdiği bir konu haline geldi. Markalar üretim süreçlerini, iş yapma biçimlerini ve sosyal sorumluluk çalışmalarını çevreci bir bakışla elden geçirerek fark yaratmaya çalışıyor. Yeşil...

21.07.2020
Saha satış ekibi yönetiminde başarı için ipuçları
Saha satış ekibi yönetiminde başarı için ipuçları

Çoğu şirket için başarının en önemli unsuru olan satış, başarısını nitelikli insan gücünden alıyor. Güçlü bir satış ekibi, aynı zamanda daha geniş ve getirisi yüksek müşteri kitlesi anlamına geliyor. Bu nedenle saha satış ekibi yönetimi için güçlü stratejiler oluşturmak şirketler için büyük önem taşıyor....

17.07.2020
Perakende sektöründe kiosk kullanarak satış artırma
Perakende sektöründe kiosk kullanarak satış artırma

Herhangi bir şey satın almadan önce hızlı biçimde araştırma ve fiyat karşılaştırma yapabilen kullanıcıları etkilemek için markaların artık pek çok aracı birden kullanması gerekiyor. Tüketiciye ürün veya hizmetin özelliklerini ve vadettiği faydaları satış noktalarında sunmanın teknolojik yollarından biri...

16.07.2020
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?

Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken bazı yeni yöntemler de gelişme kaydediyor. Dropshipping de bu yöntemlerden biri olarak pek çok kişinin ilgisini çekiyor. Dropshipping nedir ve nasıl yapılır gibi sorulara...

15.07.2020
E-ticarette güven kazanmak için ipuçları
E-ticarette güven kazanmak için ipuçları

Kullanıcıların e-ticarette en önem verdiği kriterlerden biri güven. Başarılı satış için gelen ziyaretçiye güven vermek, e-ticaret şirketleri içn öncelikli bir sonuç. Bu yazımızda e-ticarette güven kazanmak için yapılması gerekenleri anlatıyoruz.

10.07.2020
Saha yönetimi yazılımının şirketlere sağladığı avantajlar
Saha yönetimi yazılımının şirketlere sağladığı avantajlar

İşletmelerin hedeflerine ulaşmasında önemli paya sahip olan saha yönetimi, teknolojiyle birlikte büyük bir dönüşüm sağladı. Saha yönetimi yazılımı sayesinde şirketler saha ekiplerini daha kolay takip ederek yönetebiliyor, tüm birimler aynı verimlilikte ve entegre biçimde çalışabiliyor.

8.07.2020
Müşteri sadakati sağlamanın popüler yolu: Oyunlaştırma
Müşteri sadakati sağlamanın popüler yolu: Oyunlaştırma

Dijital dünyanın getirdiği değişimlerden biri olarak son dönemde çokça konuşulan oyunlaştırma, iş dünyasına eğlence katan popüler bir iş modeli, bir pazarlama yöntemi ve kimi zaman da bir İK stratejisi olarak karşımıza çıkıyor. Bu yazımızda oyunlaştırma nedir, nasıl uygulanır ve ne gibi faydalar sağlar...

7.07.2020
Mobilde kullanılan pazarlama türleri
Mobilde kullanılan pazarlama türleri

Araştırmalar Türkiye’de 60,3 milyon mobil cihaz kullanıcısı bulunduğunu ve internete bağlanan kullanıcıların yüzde 67’sinin sosyal medyayı aktif olarak kullandığını gösteriyor. Mobil cihaz kullanımı, mobil cihaz çeşitliliği, mobil uygulama ve servislerin artmasıyla birlikte pazarlama dünyasında mobil...

30.06.2020
Şirketlere yeni bir pencere açan kavram: Rekabet Analizi
Şirketlere yeni bir pencere açan kavram: Rekabet Analizi

Ürün veya hizmetini ideal formuna kavuşturmak ve güçlü iş stratejileri oluşturup doğru ilerleyebilmek için işletmelerin bir dizi çalışma yapması şart. Hedef pazarla ilgili; müşteri adayları ve rakipler hakkında bilgi toplayarak sonuçları yorumlamak, yani pazar araştırması yapmak gerekiyor. Blog yazımızda...

29.06.2020
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye

Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış. Satışları artırmak için farklı satış artırma teknikleri uygulanabiliyor.

19.06.2020
Pazarlamada en iyi geri dönüş sağlayan yöntemler
Pazarlamada en iyi geri dönüş sağlayan yöntemler

Pazarlama trendleri ile çağa ayak uyduran markalar farklı pazarlama stratejileri oluştursa da hedef aynı: Marka hafızası yaratarak marka bilinirliğini artırmak ve satın almanın önündeki tüm engelleri kaldırarak markayı ayrıştırmak. Peki, hangi yöntem nasıl geri dönüş sağlıyor.

18.06.2020
E-ticareti dönüştüren sosyal ticaret
E-ticareti dönüştüren sosyal ticaret

Sosyal medyanın yoğun kullanımıyla markalar farkındalık yaratmak için kullandıkları sosyal medyayı itibar yönetimi için de kullanıyor. Bu sayede s-ticaret olarak bilinen sosyal medya odaklı e-ticaret faaliyetleri yani sosyal ticaret artış gösteriyor. Peki, sosyal ticaret nedir, nasıl yapılır?

29.05.2020
İnternet girişimcileri için faydalı tüyolar
İnternet girişimcileri için faydalı tüyolar

İnternet girişimciliği, girişimlerin daha fazla kişiye iletilebilmesi ve hem ekonomik oluşu hem de sosyal istihdamı artırması sayesinde çok tercih ediliyor. İnternet girişimciliği birkaç konuya özellikle önem vermeyi gerektiriyor. İnternet girişimcileri için tüyolar arayışındaysanız blog yazımızın devamını...

20.05.2020
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli

İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı ve sistematik olunmak ise bunların başında geliyor. Az hata ile kaliteli iş yapmak proje yönetimi ile mümkün oluyor. Bu nedenle proje yönetimi nedir, proje yönetimi nasıl yapılır...

18.05.2020
CRM sistemi tercih ederken dikkat edilmesi gereken kritik noktalar
CRM sistemi tercih ederken dikkat edilmesi gereken kritik noktalar

Yapılan araştırmalar, satış süreci yazılımı kullanmayan satış personelinin %45’inin hedefleri tutturamadığını gösteriyor. Tüm ekibe yer ve zaman bağımsız olarak ortak çalışma imkanı sağlayan CRM sistemi sayesinde sürdürülebilir bir şirket büyümesi için gerekli altyapıyı oluşturabilirsiniz.

13.05.2020
Sağlık sektöründe güçlü bir dijital pazarlama stratejisi için ipuçları
Sağlık sektöründe güçlü bir dijital pazarlama stratejisi için ipuçları

Yüksek düzeyde bakım ve tedavi arayışındaki hastalar veya hasta yakınları sağlık hizmeti veren kuruluşu internette araştırmadan karar vermiyor. Bu nedenle sağlık sektöründe dijital pazarlama büyük önem taşıyor.

12.05.2020
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler

Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal girişimcilik, girişimciliğin yalnızca üretim faktörlerini bir araya getirmek ve fırsatlardan istifade ederek kâr elde etmek olmadığını gösteriyor.

7.05.2020
Covid-19 ve sonrası süreçte B2B pazarlama ipuçları
Covid-19 ve sonrası süreçte B2B pazarlama ipuçları

Eğitimden alışverişe, toplantı düzenlemekten sosyalleşmeye kadar pek çok konuda online çözümler öne çıktı. Bu durum B2B pazarlama stratejisinin önemini de artırdı. Covid-19 ve sonrası dönemde B2B pazarlama stratejisi için ipuçlarını bu yazımızda paylaşıyoruz.

5.05.2020
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?

Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri sadakati nasıl sağlanır sorusuna yanıt arıyor. Bu yazımızda bu konu hakkında sorulara yanıtlar veriyoruz.

4.05.2020
Etkili bir Müşteri İlişkileri Yönetimi için her şirketin bilmesi gereken 6 şey
Etkili bir Müşteri İlişkileri Yönetimi için her şirketin bilmesi gereken 6 şey

Sadakatle sonuçlanacak ilişkiler kurmanın gerekliliği Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramının şirketlerin gündeminde yoğun olarak yer almasına sebebiyet veriyor. Peki, şirketlerin ne yapması gerekiyor?

22.04.2020
Yeni başlayan şirketler için dijital pazarlamanın ABC'si 
Yeni başlayan şirketler için dijital pazarlamanın ABC'si

Değişen paradigmalardan biri de pazarlama alanında oldu ve dijital pazarlama ortaya çıktı. Peki, yeni başlayan şirketler için dijital pazarlama nasıl olmalı?

21.04.2020
2020 İçin Müşteri Sadakatine Dair Çarpıcı Rakamlar
2020 İçin Müşteri Sadakatine Dair Çarpıcı Rakamlar

21. yüzyılın ikinci on yılını kapattığımız bu ilk günlerde, geriye dönük bir değerlendirme yapacak olursak, perakende sektöründeki çarpıcı değişiklikleri ve yenilikleri hızlıca hatırlayabiliriz.

10.01.2020
Sadakat Programları ile Müşterilerinizi Harekete Geçirin
Sadakat Programları ile Müşterilerinizi Harekete Geçirin

Sadakat programları ile müşterilerinizi harekete geçirerek, yeni müşteri kazanımı sağlamanız düşündüğünüz karar zorlu bir süreç olmaktan çıktı.

27.12.2018
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi

Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel müşterileriniz ile anlık ve tutarlı şekilde iletişimde kalmanız daha da mümkün hale geliyor.

22.11.2018
Sadakat Programına Ne Zaman Başlamalı?
Sadakat Programına Ne Zaman Başlamalı?

“Sadakat Programına ne zaman başlamalı?” sorusunu kendinize soruyor olabilirsiniz. Gelin yanıtını birlikte verelim.

3.09.2018
Oyunlaştırma ve Viral Pazarlama’nın Gücü Markanıza Değer Katıyor
Oyunlaştırma ve Viral Pazarlama’nın Gücü Markanıza Değer Katıyor

Oyunlaştırma ve viral pazarlama son yılların gözde pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Yeni neslin teknolojik yatkınlığı sebebiyle şirketler de müşteri sadakati alanında viral pazarlamanın gücünü bir süredir iletişimlerine yansıtmakta.

22.06.2018
Müşteri Sadakati için Youtube Yayıncılarından İlham Alın
Müşteri Sadakati için Youtube Yayıncılarından İlham Alın

YouTube kanal sahiplerinin abone artırma taktikleri müşterinizi farklı bir deneyim sunmanızı sağlayabilir.

25.01.2018
Bir Müşteri Sadakat Programı Uygulamanız İçin Rakamlarla Desteklenen 3 Sebep
Bir Müşteri Sadakat Programı Uygulamanız İçin Rakamlarla Desteklenen 3 Sebep

Varsayımlar ya da öngörüler yeterli değilse, bu istatistikler, neden bir müşteri sadakat programına ihtiyacınızı olduğunu açıklıyor.

25.01.2018
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi

Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum haline geldi. Y ve Z jenerasyonları bu dijital ortamda büyüdü ve onu günlük hayatın bir parçası gibi kullanıyorlar. İşin açıkçası bu devirde hayatta kalmak için markaların neler...

1.11.2017
Güçlü Bir CRM ile 4 Adımda Gelirlerinizi Artırın
Güçlü Bir CRM ile 4 Adımda Gelirlerinizi Artırın

CRM ile müşterilerinin beklentilerine hızlı ve etkin yanıt vermek kolaylaşırken, satış ve servislere bağlı gelirler de artıyor.

9.10.2017
Perakende Sektörünün Teknolojiye Yatırımları Artıyor
Perakende Sektörünün Teknolojiye Yatırımları Artıyor

Perakende şirketleri IT için yaptıkları harcamayı artırarak, rekabette öne çıkmayı hedefliyor. Ancak dijital dönüşümde doğru iş ortağını seçmek de büyük önem taşıyor.

28.09.2017
Perakende sektörünü yeniden şekillendiren teknolojiler
Perakende sektörünü yeniden şekillendiren teknolojiler

Ne bulursa onu satın alan müşteriler evlerine çekildi.Alışveriş merkezlerini kolay yoldan ikna olmayan bir nesil sardı. Bu kitle, teknolojinin nimetlerinden yararlanmayan mağazaların önünden teğet geçiyor.

27.09.2017
Maliyetlerinize ne kadar hakimsiniz?
Maliyetlerinize ne kadar hakimsiniz?

İyi bir CRM çözümü, gelir kalemlerinde sağladığı fayda kadar giderlerin daha etkin takibini de kolaylaştırıyor.

21.09.2017
CRM kullanmıyor musunuz? Krize hazır olun!
CRM kullanmıyor musunuz? Krize hazır olun!

CRM kullanmadığınız için dolu dizgin yaklaşan krizi tespit etmenizi sağlayacak 4 temel belirti.

19.09.2017
Perakende sektörünü 2017'nin kalanında neler bekliyor?
Perakende sektörünü 2017'nin kalanında neler bekliyor?

Satın aldığı ürünlerin ödemesini yapmak için kasa önünde bekleyen müşteri kavramı çok geride kaldı. Devir ÖKC; yani ödeme kaydedici cihazları müşterinin ayağına getirme devri.

10.08.2017
Müşteri verilerini akıllıca değerlendirmenin yolu
Müşteri verilerini akıllıca değerlendirmenin yolu

Müşterileriniz değerlidir. Onları daha değerli hissettirmek için yapmanız gerekenlerden biri ise onlara ait verileri akıllı bir şekilde ele alarak kişi ya da gruplara özel çözümler sunmaktan geçer.

4.08.2017
Müşteri Sadakati Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar
Müşteri Sadakati Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar

Köşedeki bakkalın bile müşteri sadakat alanında aksiyon aldığı bir çağı yaşıyoruz.

14.04.2017
Ürünü Müşteriden Önce Satış Danışmanına Sat
Ürünü Müşteriden Önce Satış Danışmanına Sat

Artan rekabet sonucunda düşük büyüme ve karlılık tehdidine karşı karşıya kalan perakende sektörü, ancak elindeki kaynakları daha verimli kullanarak bu sorunları aşabilir. Bu kaynakların temelinde ise oyunlaştırma teknikleri ile motivasyonu ve sadakati artırılmış bir satış ekibi bulunuyor.

16.06.2016
E-Ticarette OmniChannel Yaklaşımına Dair Kulağa Küpe Tavsiyeler
E-Ticarette OmniChannel Yaklaşımına Dair Kulağa Küpe Tavsiyeler

Müşteriye ulaştığınız kanalların sayısının sürekli arttığı, müşteriyle iletişim kurmak için kullandığınız iletişim ortamlarına her gün yenisinin eklendiği bir dünyada OmniChannel kavramı giderek daha geniş kesimlerin ilgisini çekiyor. Ben de özellikle e-ticarette OmniChannel yaklaşımını avantaja çevirmek...

4.05.2016
Müşteriniz Gerçekte Kim?
Müşteriniz Gerçekte Kim?

'Benim ne istediğimi anla dedi, gözlerime bak, hareketlerimi incele, zamanın harcama, aynı şeyleri defalarca sorma, ne olur beni yorma, beni tanı artık!'

1.10.2015
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler

Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...

12.09.2015
Beacon Varsa Perakendede Sınır Yok
Beacon Varsa Perakendede Sınır Yok

Müşteriyi veriye, veriyi yeniden müşteriye çeviren Beacon teknolojisiyle tasarlanan perakende uygulamaları sektöre nasıl bir katkı sağlıyor?

29.07.2015
E-Ticaret Sitenizin Satışlarını Müşteri Sadakat Programları İle Artırın
E-Ticaret Sitenizin Satışlarını Müşteri Sadakat Programları İle Artırın

Müşteri deneyiminin önemi e-Ticaret sektöründe hızla artıyor.

1.07.2015
Ayrılmaz İkili: 3 Adımda Pazarlama-CRM Entegrasyonu
Ayrılmaz İkili: 3 Adımda Pazarlama-CRM Entegrasyonu

Dijital pazarlamanın bulut bilişimle birleşerek hızla yaygınlaştığı ve LED billboardlarla lokasyon bazlı öneri sistemlerinin PC platformlarını birlikte kullandığı günümüzde 360 derece pazarlama otomasyonu ve CRM platformları ayrılmaz ikili oldu.

15.05.2015
Sigorta Sektörünün Kanayan Yarası: Sadakatsizlik!
Sigorta Sektörünün Kanayan Yarası: Sadakatsizlik!

Günümüzde hemen her sektörde olduğu gibi sigorta şirketinin gündeminde de "müşteri odaklı" olmak kavramı yatıyor. Peki müşteri odaklı nasıl olunur? Bir şirket neleri yaparsa müşteri odaklıyım diyebilir? Aslında olayın temelinde sadık müşteri yaratmak ve onu elde tutmak yatıyor ancak bunları yakalamak...

22.01.2015
Beacon teknolojisi ve proximity marketing ile müşterinin kalbini yerinde fethedin
Beacon teknolojisi ve proximity marketing ile müşterinin kalbini yerinde fethedin

Yeni müşteri kazanma ve var olan müşterileri elde tutma çalışmalarını bir adım öteye taşıyan kişisel alan pazarlaması da diyebileceğimiz "Proximity Marketing", beacon teknolojisi ile çalışarak müşterilere ulaşmada bize daha etkili bir yol açıyor.

12.01.2015
Yeni Nesil müşteri deneyimi: Omni-channel yaklaşımının sadakat uygulamalarına etkisi
Yeni Nesil müşteri deneyimi: Omni-channel yaklaşımının sadakat uygulamalarına etkisi

Müşteri ulaştığınız kanalların sayısı arttıkça ve alternatifler çeşitlendikçe, bu kanallar üzerinden sadakat deneyimini de sürdürülebilir kılmak önemli bir konu haline geliyor. Bu yazımızda omnichannel yaklaşımından ve bunun "Customer Engagement" konusunda etkisinden kısaca değinelim istedik.

8.01.2015
Müşteriyle yakınlaşmada CRM'in ötesi: Customer Engagement
Müşteriyle yakınlaşmada CRM'in ötesi: Customer Engagement

Müşterinin ürün ve hizmetlerin şekillenmesinde çok daha fazla söz sahibi olduğu günümüzde, müşterinin kalbini fethetmek için klasik CRM yaklaşımıyla sunulan puan ve ödüller yeterki olmuyor. Bunun bir adım ötesine geçerek, Customer Engagement (müşteri katılımı) ile çift yönlü diyalogla kişiye özel yaklaşımları...

19.12.2014
Microsoft Dynamics CRM ile dinamik bir işletmeye dönüşün
Microsoft Dynamics CRM ile dinamik bir işletmeye dönüşün

Sosyal medyada şikayet eden müşterilerin %20'si ilk bir saat içinde geri dönüş bekliyor. Bunun anlamı şu: Siz bir işletme sahibi olarak müşterinizin ne hissettiğini ya da yaşadığını bilemezken, müşterinizi çoktan rakiplerinize kaptırmış olabilirsiniz.

6.06.2014
Mobil yaşam tarzını benimseyenler için Dynamics CRM 2013
Mobil yaşam tarzını benimseyenler için Dynamics CRM 2013

Ofisteyken Microsoft Dynamics CRM'in pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri yetenekleri elinizin altında... Peki ya yanınızda sadece bir tablet bilgisayar varken?

13.05.2014
Aramızdaki Mesafe: En fazla 6 Kişi
Aramızdaki Mesafe: En fazla 6 Kişi.

LinkedIn’de herhangi bir kişinin, kaçıncı derece uzağınızda olduğunuz bilgisini elde edebiliyorsunuz. Hiç tanımadığınız biriyle bağlantı kurmanız gerektiğinde o kişiyle aranızda genelde kaç kişi oluyor?

10.09.2013
CRM Raporları Müşteri Beklentilerini Anlatır Mı?
CRM Raporları Müşteri Beklentilerini Anlatır Mı?

''İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.'' sözünü kuşkusuz bilmeyen yok. Peki bu sözüyle Robert Bosch'u, müşteri sadakati kavramının yaratıcılarından biri ilan edebilir miyiz? Şöyle okursak, evet: ''Devamlı para kazanmak için güveni mutlaka elde tutmak gerekir.''

12.07.2013
Müşteri Sadakati Yönetiminde Trendler
Müşteri Sadakati Yönetiminde Trendler

Müşteri sadakati değişken bir gündeme sahip ve birçok bileşenden oluşan bu kavram her geçen gün farklı bir anlam taşıyor.

15.04.2013
Müşteri Sadakatini Sağlamanın 7 Yolu
Müşteri Sadakatini Sağlamanın 7 Yolu

Tüm müşteriler sadakat gösterir, siz beklentileri doğru kavradığınız sürece...

14.04.2013
Müşteri Sadakatı 2.0
Müşteri Sadakatı 2.0

Müşteriyi gözünden tanıma dönemi bitti. Şimdi verileri doğru okuma zamanı...

14.04.2013