Satış / Pazarlama
Son dönemde dünyada olduğu gibi ülkemizde de Instagram’dan e-ticaret yaygınlaşıyor, peki sosyal ağ üzerinden e-ticaret nasıl yapılır?
Müşterileriniz için rakiplerinizin yalnızca bir tık uzaklıkta olduğu bir dünyada, gelişmiş sadakat programları, pazarlamanın en etkili yöntemlerinden birisidir.
Arama motoru optimizasyonu (SEO), büyük ölçekli pazarlama stratejileri içerisindeki en etkili pazarlama tekniği değil. Ancak zaman içerisinde kritik KPI’lara dramatik etkiler yapabilme potansiyeline sahip olduğunu biliyoruz. Kurumunuzda SEO çalışmalarını bizzat siz yönetmiyor olsanız bile, SEO’yu anlamak...
Sadakat artırma çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen mobil pazarlama uygulamaları, dijital pazarlamanın en yaygın yöntemlerinden birisi haline geldi.
Kurumsal kaynak planlama sistemlerine geçişteki önemli bir tercih olarak görülen SaaS ERP ve Bulut ERP hakkında bilinmesi gerekenleri, iki sistemin benzerliklerini ve farklarını bu karşılaştırma yazısında ele alıyoruz.
Günümüzde herhangi bir ürünü satın almanın en kolay yolu, onu internet üzerinden sipariş etmek. Ancak müşteriler kimi zaman, özellikle beden ve materyal kalitesinin önemli olduğu ürünlerde, satın almadan önce ürünü fiziksel olarak görmek istiyor. Şayet fiyat, markanın çevrimiçi mağazasındakine yakınsa,...
Girişimcilik dünyasında yaygın kullanılan ‘ölçeklenebilirlik’ kavramı e-ticarette büyüme için de örnek alınabilir. E-ticaret işinizin sürekli büyümesi ve kâr edebilmesi için ölçeklenebilirlik, artan talebe karşılık verme kabiliyetine işaret eder. Daha fazla müşteri ürün veya hizmetlerinizi sipariş ettiğinde,...
Zeki, entegre ve veri odaklı Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çağında, Büyük Veri, Analitik ve Yapay Zeka tabanlı çözümler, satışların artırılmasında çok büyük bir rol üstlenirken, verimliliği de artırıyor. Müşteriler ise kendi halinden anlayan yapay zeka tabanlı CRM yaklaşımlarıyla etkileşimlerinden...
İnovasyonun üç ayağı olarak görülen arzulanabilirlik, fizibilite ve başarılılık üzerine yapılacak planlama ile inovasyon çalışmalarını daha verimli hale getirebilirsiniz. Bu yazıda, fizibilitenin inovasyondaki yeri üzerinde dururken, fizibilite nedir, fizibilite çalışmasının özellikleri nelerdir ve fizibilite...
Bir stratejik planlama tekniği olan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır sorularının yanıtları, özellikle girişimciler tarafından merak edilenlerin başında geliyor. Kariyerinin başında olan kişilerin kendisine birçok soru sorması gerekir: Şirketim hangi noktada? Rakiplere göre avantajlarım nedir? Zayıf...
Mevcut müşteri portföyünü korurken, yeni müşteriler kazanmak için başarılı bir müşteri deneyimi stratejisi doğrultusunda hareket etmek gerekiyor.
Her alandaki gelişmelerin müşteri profilinde yarattığı değişim, şirketlerin pazarlama stratejisi ve kanallarında farklılık yapmasını gerektiriyor. Pazarlamanın rolü gelenekselin dışına çıkıyor. Pazarlama uzmanları chatbot pazarlama ile yeni stratejiler geliştiriyor. Bu yazımızda chatbot ne demek, chatbot...
İngilizcesiyle feedback, yani geribildirim kavramı, özellikle iş hayatında çok sık gündeme geliyor. Türkçede geri besleme veya geri bildirim olarak sıklıkla kullanılan bu terim, etkiden doğan tepki olarak önemli fırsatlar sunuyor. Uzun vadeli büyüme planlarının temelini oluşturan müşteri geri bildirimi...
Dijitalin ve teknolojik cihazların etkisiyle bugün ile geçmiş arasındaki farklılık giderek büyüse de, bir pazarlama yaklaşımı olan retro pazarlama, tüketicide geçmişe olan özlemi bir nebze olsa dindiriyor. Retro pazarlamanın anlamına ve nasıl yapıldığına dair detayları blog yazımızda aktarıyoruz.
Ülkemizde ve dünyada e-ticaretin hacmi her geçen gün artıyor. İç ve dış pazarlara e-ticaret platformlarıyla ulaşan iş profesyonelleri, rekabette öne çıkmak için belirli yöntemlere başvuruyor. E-ticaret veya sosyal medyadan ürün satanlar için fark yaratmanın etkili yollarından biri ürün fotoğrafçılığı....
Araştırmalar, perakende sektörünün en hızlı değişen ve gelişen sektörlerin başında geldiğini ve perakende deneyiminin müşteri kazanımı ve sadakati üzerinde doğrudan etkili olduğunu gösteriyor. Perakende mağazaları sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için performans ölçümleme kriterleri uyguluyor. Blog yazımızda...
Pazarlama dünyasının 2002 yılında tanıştığı nöropazarlama, son yıllarda popülerliğini artırmaya başladı. Tüketici nöro bilimi olarak da adlandırılan nöropazarlama, insan psikolojisini en aktif kullanan pazarlama yöntemlerinden biri olarak kabul ediliyor. Peki, nöropazarlama nedir, nöropazarlama nasıl...
Pazarlama, işletmelerin olmazsa olmazı. Bu kavram iki temel türe ayrılıyor: Gelen ve giden pazarlama. Pazarlamanın amacına ulaşabilmesi, doğru kanalın seçilmesiyle mümkün oluyor. Inbound ve outbound marketing türlerinden hangisi daha iyi sorusu pazarlama dünyası için de tartışma konusu. Peki, inbound...
İnternet üzerinden satış yapmak için pek çok şirket, e-ticaret sitesi kurmak yerine online pazar yerlerini (marketplace) tercih ediyor. Online pazar yerlerinde teknik altyapı konularıyla ilgilenmek gerekmediği gibi, rekabet de daha net gözlemlenebiliyor. Bu rekabet içinde mağaza puanı önemli bir kriter....
Pazarlama dünyasının son yıllardaki önemli temalarından biri olan çevrecilik, tüketicinin de daha fazla hassasiyet gösterdiği bir konu haline geldi. Markalar üretim süreçlerini, iş yapma biçimlerini ve sosyal sorumluluk çalışmalarını çevreci bir bakışla elden geçirerek fark yaratmaya çalışıyor. Yeşil...
Çoğu şirket için başarının en önemli unsuru olan satış, başarısını nitelikli insan gücünden alıyor. Güçlü bir satış ekibi, aynı zamanda daha geniş ve getirisi yüksek müşteri kitlesi anlamına geliyor. Bu nedenle saha satış ekibi yönetimi için güçlü stratejiler oluşturmak şirketler için büyük önem taşıyor....
Herhangi bir şey satın almadan önce hızlı biçimde araştırma ve fiyat karşılaştırma yapabilen kullanıcıları etkilemek için markaların artık pek çok aracı birden kullanması gerekiyor. Tüketiciye ürün veya hizmetin özelliklerini ve vadettiği faydaları satış noktalarında sunmanın teknolojik yollarından biri...
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken bazı yeni yöntemler de gelişme kaydediyor. Dropshipping de bu yöntemlerden biri olarak pek çok kişinin ilgisini çekiyor. Dropshipping nedir ve nasıl yapılır gibi sorulara...
Kullanıcıların e-ticarette en önem verdiği kriterlerden biri güven. Başarılı satış için gelen ziyaretçiye güven vermek, e-ticaret şirketleri içn öncelikli bir sonuç. Bu yazımızda e-ticarette güven kazanmak için yapılması gerekenleri anlatıyoruz.
İşletmelerin hedeflerine ulaşmasında önemli paya sahip olan saha yönetimi, teknolojiyle birlikte büyük bir dönüşüm sağladı. Saha yönetimi yazılımı sayesinde şirketler saha ekiplerini daha kolay takip ederek yönetebiliyor, tüm birimler aynı verimlilikte ve entegre biçimde çalışabiliyor.
Dijital dünyanın getirdiği değişimlerden biri olarak son dönemde çokça konuşulan oyunlaştırma, iş dünyasına eğlence katan popüler bir iş modeli, bir pazarlama yöntemi ve kimi zaman da bir İK stratejisi olarak karşımıza çıkıyor. Bu yazımızda oyunlaştırma nedir, nasıl uygulanır ve ne gibi faydalar sağlar...
Araştırmalar Türkiye’de 60,3 milyon mobil cihaz kullanıcısı bulunduğunu ve internete bağlanan kullanıcıların yüzde 67’sinin sosyal medyayı aktif olarak kullandığını gösteriyor. Mobil cihaz kullanımı, mobil cihaz çeşitliliği, mobil uygulama ve servislerin artmasıyla birlikte pazarlama dünyasında mobil...
Ürün veya hizmetini ideal formuna kavuşturmak ve güçlü iş stratejileri oluşturup doğru ilerleyebilmek için işletmelerin bir dizi çalışma yapması şart. Hedef pazarla ilgili; müşteri adayları ve rakipler hakkında bilgi toplayarak sonuçları yorumlamak, yani pazar araştırması yapmak gerekiyor. Blog yazımızda...
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış. Satışları artırmak için farklı satış artırma teknikleri uygulanabiliyor.
Pazarlama trendleri ile çağa ayak uyduran markalar farklı pazarlama stratejileri oluştursa da hedef aynı: Marka hafızası yaratarak marka bilinirliğini artırmak ve satın almanın önündeki tüm engelleri kaldırarak markayı ayrıştırmak. Peki, hangi yöntem nasıl geri dönüş sağlıyor.
Sosyal medyanın yoğun kullanımıyla markalar farkındalık yaratmak için kullandıkları sosyal medyayı itibar yönetimi için de kullanıyor. Bu sayede s-ticaret olarak bilinen sosyal medya odaklı e-ticaret faaliyetleri yani sosyal ticaret artış gösteriyor. Peki, sosyal ticaret nedir, nasıl yapılır?
İnternet girişimciliği, girişimlerin daha fazla kişiye iletilebilmesi ve hem ekonomik oluşu hem de sosyal istihdamı artırması sayesinde çok tercih ediliyor. İnternet girişimciliği birkaç konuya özellikle önem vermeyi gerektiriyor. İnternet girişimcileri için tüyolar arayışındaysanız blog yazımızın devamını...
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı ve sistematik olunmak ise bunların başında geliyor. Az hata ile kaliteli iş yapmak proje yönetimi ile mümkün oluyor. Bu nedenle proje yönetimi nedir, proje yönetimi nasıl yapılır...
Yapılan araştırmalar, satış süreci yazılımı kullanmayan satış personelinin %45’inin hedefleri tutturamadığını gösteriyor. Tüm ekibe yer ve zaman bağımsız olarak ortak çalışma imkanı sağlayan CRM sistemi sayesinde sürdürülebilir bir şirket büyümesi için gerekli altyapıyı oluşturabilirsiniz.
Yüksek düzeyde bakım ve tedavi arayışındaki hastalar veya hasta yakınları sağlık hizmeti veren kuruluşu internette araştırmadan karar vermiyor. Bu nedenle sağlık sektöründe dijital pazarlama büyük önem taşıyor.
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal girişimcilik, girişimciliğin yalnızca üretim faktörlerini bir araya getirmek ve fırsatlardan istifade ederek kâr elde etmek olmadığını gösteriyor.
Eğitimden alışverişe, toplantı düzenlemekten sosyalleşmeye kadar pek çok konuda online çözümler öne çıktı. Bu durum B2B pazarlama stratejisinin önemini de artırdı. Covid-19 ve sonrası dönemde B2B pazarlama stratejisi için ipuçlarını bu yazımızda paylaşıyoruz.
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri sadakati nasıl sağlanır sorusuna yanıt arıyor. Bu yazımızda bu konu hakkında sorulara yanıtlar veriyoruz.
Sadakatle sonuçlanacak ilişkiler kurmanın gerekliliği Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramının şirketlerin gündeminde yoğun olarak yer almasına sebebiyet veriyor. Peki, şirketlerin ne yapması gerekiyor?
Değişen paradigmalardan biri de pazarlama alanında oldu ve dijital pazarlama ortaya çıktı. Peki, yeni başlayan şirketler için dijital pazarlama nasıl olmalı?
21. yüzyılın ikinci on yılını kapattığımız bu ilk günlerde, geriye dönük bir değerlendirme yapacak olursak, perakende sektöründeki çarpıcı değişiklikleri ve yenilikleri hızlıca hatırlayabiliriz.
Sadakat programları ile müşterilerinizi harekete geçirerek, yeni müşteri kazanımı sağlamanız düşündüğünüz karar zorlu bir süreç olmaktan çıktı.
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel müşterileriniz ile anlık ve tutarlı şekilde iletişimde kalmanız daha da mümkün hale geliyor.
“Sadakat Programına ne zaman başlamalı?” sorusunu kendinize soruyor olabilirsiniz. Gelin yanıtını birlikte verelim.
Oyunlaştırma ve viral pazarlama son yılların gözde pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Yeni neslin teknolojik yatkınlığı sebebiyle şirketler de müşteri sadakati alanında viral pazarlamanın gücünü bir süredir iletişimlerine yansıtmakta.
YouTube kanal sahiplerinin abone artırma taktikleri müşterinizi farklı bir deneyim sunmanızı sağlayabilir.
Varsayımlar ya da öngörüler yeterli değilse, bu istatistikler, neden bir müşteri sadakat programına ihtiyacınızı olduğunu açıklıyor.
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum haline geldi. Y ve Z jenerasyonları bu dijital ortamda büyüdü ve onu günlük hayatın bir parçası gibi kullanıyorlar. İşin açıkçası bu devirde hayatta kalmak için markaların neler...
CRM ile müşterilerinin beklentilerine hızlı ve etkin yanıt vermek kolaylaşırken, satış ve servislere bağlı gelirler de artıyor.
Perakende şirketleri IT için yaptıkları harcamayı artırarak, rekabette öne çıkmayı hedefliyor. Ancak dijital dönüşümde doğru iş ortağını seçmek de büyük önem taşıyor.
Ne bulursa onu satın alan müşteriler evlerine çekildi.Alışveriş merkezlerini kolay yoldan ikna olmayan bir nesil sardı. Bu kitle, teknolojinin nimetlerinden yararlanmayan mağazaların önünden teğet geçiyor.
İyi bir CRM çözümü, gelir kalemlerinde sağladığı fayda kadar giderlerin daha etkin takibini de kolaylaştırıyor.
CRM kullanmadığınız için dolu dizgin yaklaşan krizi tespit etmenizi sağlayacak 4 temel belirti.
Satın aldığı ürünlerin ödemesini yapmak için kasa önünde bekleyen müşteri kavramı çok geride kaldı. Devir ÖKC; yani ödeme kaydedici cihazları müşterinin ayağına getirme devri.
Müşterileriniz değerlidir. Onları daha değerli hissettirmek için yapmanız gerekenlerden biri ise onlara ait verileri akıllı bir şekilde ele alarak kişi ya da gruplara özel çözümler sunmaktan geçer.
Köşedeki bakkalın bile müşteri sadakat alanında aksiyon aldığı bir çağı yaşıyoruz.
Artan rekabet sonucunda düşük büyüme ve karlılık tehdidine karşı karşıya kalan perakende sektörü, ancak elindeki kaynakları daha verimli kullanarak bu sorunları aşabilir. Bu kaynakların temelinde ise oyunlaştırma teknikleri ile motivasyonu ve sadakati artırılmış bir satış ekibi bulunuyor.
Müşteriye ulaştığınız kanalların sayısının sürekli arttığı, müşteriyle iletişim kurmak için kullandığınız iletişim ortamlarına her gün yenisinin eklendiği bir dünyada OmniChannel kavramı giderek daha geniş kesimlerin ilgisini çekiyor. Ben de özellikle e-ticarette OmniChannel yaklaşımını avantaja çevirmek...
'Benim ne istediğimi anla dedi, gözlerime bak, hareketlerimi incele, zamanın harcama, aynı şeyleri defalarca sorma, ne olur beni yorma, beni tanı artık!'
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
Müşteriyi veriye, veriyi yeniden müşteriye çeviren Beacon teknolojisiyle tasarlanan perakende uygulamaları sektöre nasıl bir katkı sağlıyor?
Müşteri deneyiminin önemi e-Ticaret sektöründe hızla artıyor.
Dijital pazarlamanın bulut bilişimle birleşerek hızla yaygınlaştığı ve LED billboardlarla lokasyon bazlı öneri sistemlerinin PC platformlarını birlikte kullandığı günümüzde 360 derece pazarlama otomasyonu ve CRM platformları ayrılmaz ikili oldu.
Günümüzde hemen her sektörde olduğu gibi sigorta şirketinin gündeminde de "müşteri odaklı" olmak kavramı yatıyor. Peki müşteri odaklı nasıl olunur? Bir şirket neleri yaparsa müşteri odaklıyım diyebilir? Aslında olayın temelinde sadık müşteri yaratmak ve onu elde tutmak yatıyor ancak bunları yakalamak...
Yeni müşteri kazanma ve var olan müşterileri elde tutma çalışmalarını bir adım öteye taşıyan kişisel alan pazarlaması da diyebileceğimiz "Proximity Marketing", beacon teknolojisi ile çalışarak müşterilere ulaşmada bize daha etkili bir yol açıyor.
Müşteri ulaştığınız kanalların sayısı arttıkça ve alternatifler çeşitlendikçe, bu kanallar üzerinden sadakat deneyimini de sürdürülebilir kılmak önemli bir konu haline geliyor. Bu yazımızda omnichannel yaklaşımından ve bunun "Customer Engagement" konusunda etkisinden kısaca değinelim istedik.
Müşterinin ürün ve hizmetlerin şekillenmesinde çok daha fazla söz sahibi olduğu günümüzde, müşterinin kalbini fethetmek için klasik CRM yaklaşımıyla sunulan puan ve ödüller yeterki olmuyor. Bunun bir adım ötesine geçerek, Customer Engagement (müşteri katılımı) ile çift yönlü diyalogla kişiye özel yaklaşımları...
Sosyal medyada şikayet eden müşterilerin %20'si ilk bir saat içinde geri dönüş bekliyor. Bunun anlamı şu: Siz bir işletme sahibi olarak müşterinizin ne hissettiğini ya da yaşadığını bilemezken, müşterinizi çoktan rakiplerinize kaptırmış olabilirsiniz.
Ofisteyken Microsoft Dynamics CRM'in pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri yetenekleri elinizin altında... Peki ya yanınızda sadece bir tablet bilgisayar varken?
LinkedIn’de herhangi bir kişinin, kaçıncı derece uzağınızda olduğunuz bilgisini elde edebiliyorsunuz. Hiç tanımadığınız biriyle bağlantı kurmanız gerektiğinde o kişiyle aranızda genelde kaç kişi oluyor?
''İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.'' sözünü kuşkusuz bilmeyen yok. Peki bu sözüyle Robert Bosch'u, müşteri sadakati kavramının yaratıcılarından biri ilan edebilir miyiz? Şöyle okursak, evet: ''Devamlı para kazanmak için güveni mutlaka elde tutmak gerekir.''
Müşteri sadakati değişken bir gündeme sahip ve birçok bileşenden oluşan bu kavram her geçen gün farklı bir anlam taşıyor.
Tüm müşteriler sadakat gösterir, siz beklentileri doğru kavradığınız sürece...
Müşteriyi gözünden tanıma dönemi bitti. Şimdi verileri doğru okuma zamanı...