Sağlık sektöründe güçlü bir dijital pazarlama stratejisi için ipuçları
12.05.2020
Sosyal Medya

Sağlık sektöründe güçlü bir dijital pazarlama stratejisi için ipuçları

Gelişen teknolojiyle birlikte satın alma alışkanlıkları değişen tüketici, ürün veya hizmet alırken internete detaylı araştırma yaparak fikir sahibi olduktan sonra alım yapmayı tercih ediyor. Bu durum sağlık sektöründe de geçerli. Yüksek düzeyde bakım ve tedavi arayışındaki hastalar veya hasta yakınları sağlık hizmeti veren kuruluşu internette araştırmadan karar vermiyor. Bu nedenle sağlık sektöründe dijital pazarlama büyük önem taşıyor.

 

Dijital pazarlama, rakamlara dayalı, ölçülebilir ve uygun maliyetli olması sayesinde sağlık profesyonellerinin de tercihi oluyor. Tüm sektörlerin aile hekiminden de önce danıştığı şey Google. Dolayısıyla sağlıkta dijital pazarlama bir istisna değil.

 

Sağlık sektöründe dijital pazarlama yöntemlerini uygun dozda kullandığınızda dijital pazarlamanın sağlık sektöründeki pozitif katkısını görebilirsiniz. Trafiğiniz, ROI’niz ve tüketici ağınız olmak üzere işletmenizi pek çok açıdan yükseltmek için reçete: Dijital pazarlama. 

 

Güçlü bir web sitesi ve kurumsal blog sayfası

Web sitesini sağlık kuruluşunuzun desk’i, Google’ı ise doktorunuzun olarak düşünebilirsiniz. Kendisinde veya yakınında sağlık sorunları olan kişiler tıbbi çözüme ulaşmak için Google’a danışıyor. Arama motorunun sonuç sayfasında kuruluşunuzun gözükmesi hastanın tıbbi çözüme kavuşması için sizi tercih etmesinde etkili oluyor.

 

Dolayısıyla mobile uyumlu, kullanıcı dostu tasarıma sahip bir web sitesi edinerek online dünyada varlığınızı sürdürmelisiniz. Dijitaldeki kimliğinizi güçlendirmek için de web sitenize blog sayfası ekleyerek kaliteli, SEO uyumlu” nasıl yapılır” ve “liste içerikleri” eklemelisiniz.

 

Sosyal medya pazarlaması 

Araştırmalar internet kullanıcılarının yüzde 52’sinin tedavi seçenekleri hakkında bilgi aradığını gösteriyor. İnternet kullanıcılarının 52 milyonunun sosyal medyayı aktif olarak kullandığı göz önünde bulundurulduğunda sosyal medya reklamlarının ve sosyal medyada içerik pazarlamasının önemi anlaşılıyor. Pozitif hasta değerlendirmesini vurgulayan videoları, blog gönderilerini paylaşarak hastaları kuruluşunuza yönlendirebilirsiniz. Bu noktada içeriklerin doğru bilgilerle üretilmesini sağlamalısınız.

 

SEO ve SEM çalışmaları

Web siteniz ve blog yayınınızda paylaştığınız içerikler en doğru şekilde hazırlanmış olsa da kimse onları bulamıyorsa iyi hazırlanmış olmaları anlam ifade etmeyecektir. Bu nedenle SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve SEM (Arama Motoru Pazarlaması) çalışmalarının birlikte yürütülmesini sağlayarak bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

 

Video içerikler dikkat çekiyor

Yapılan araştırmalar online olarak geçirilen aktivitelerin üçte birinin video izleme olduğunu gösteriyor. Dolayısıyla video içerik paylaşımı sağlık sektöründe dijital pazarlama için ideal bir yöntem. Tedavi videolarının web sitesinde ve sosyal medya kanallarında görülmesini sağlayarak bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

 

Uzmanlık alanları hakkında tutkuyla konuşan, bir durumu veya prosedürü açıklayan bir doktor, hastaya daha önce tanışmış gibi hissettirebilir. Doktorların güvenilirliklerine katkıda bulunmak için dijital platformlarda video içerikler yayımlayabilirsiniz.

 

İnnova ile müşteri ilişkilerini güçlendirebilirsiniz

Bugüne kadar hemen hemen her sektörden çok sayıda kurumun dijital dönüşümünde aktif rol alan İnnova, gerek yazılım tabanlı çözümlerini gerekse bilgi teknolojileri entegrasyonu çalışmalarını hastanelere özgü çözümlerle yüz binlerce kişiye ulaştırıyor. Hastanelerin kendine özgü ihtiyaçlarını net bir şekilde karşılayan çözümler sunan İnnova’nın HICAMP çözümü ise öne çıkıyor.  

 

HICAMP (Health Integrated Campus), içinde kompleks birçok servisin yer aldığı entegre sağlık tesislerinin güvenli ve kesintisiz işletilmesinde rolü bulunan tüm süreçlere etki eden gelişmiş bütünleşik bir çözüm platformu Yalnızca idari ve klinik süreçlere değil, temizlik servisinden atık yönetimine, çamaşırhane servisinden güvenlik servisine kadar tüm süreçler HICAMP’in sağladığı bütünleşik yapı sayesinde kolayca yönetilebiliyor.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel...
22.11.2018
Satış / Pazarlama