Sadakat artıran mobil pazarlama uygulamaları
2.12.2020
Sosyal Medya

Sadakat artıran mobil pazarlama uygulamaları

Sadakat artırma çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen mobil pazarlama uygulamaları, dijital pazarlamanın en yaygın yöntemlerinden birisi haline geldi.

Mobil reklamlar, tüketicilere ulaşmak için en etkili yollardan bir tanesi; ancak tüketicilere sürekli reklam gösterebilme kabiliyetinin dengeli biçimde kullanılması gerekiyor. Günümüzde özelleştirilmiş mobil reklamların kullanımı artıyor. Tarayıcı çerezleri kullanarak, doğru hedef kitleye doğru mesajların gösterilmesini sağlayan bu uygulama, mobil platformlarda en sık görülen reklam formlarından birisine dönüşürken; mesajlar her ne kadar doğru olsa da tüketicilerin büyük bir kısmının aynı reklamları görmekten şikayetçi olması da dikkat çekiyor.

Aşırı reklam sadakate olumsuz etki ediyor

Dünyanın dört bir yanından 18 yaş ve üzeri 287 bin mobil kullanıcıya sorulan sorularla hazırlanan Ogury Gerçeklik Raporu’na göre, Avrupalı kullanıcıların yüzde 75’i mobil reklamları rahatsız edici buluyor.

Araştırma aynı zamanda kullanıcının özelleştirilmiş reklamlar gösterilmesini kabul ettiği durumların da net olmadığını ortaya koyuyor. Bunun sebebi ise kullanıcıların çoğu reklam ağlarındaki özelleştirilmiş reklam ayarlarının ulaşılması ve anlaşılmasının güç olduğunu düşünmesi. Katılımcıların yüzde 78’i özelleştirilmiş reklamlar görmeleri için onayladıkları kullanım şartlarını tamamen okumadıklarını belirtiyor.

Artan sadakat satış dönüşümü sağlıyor

Akıllı telefonlar, tüketiciler tarafından ürünler hakkında araştırma yapmanın yanı sıra, doğrudan satın alma için de kullanılıyor. Müşteri deneyiminin başından sonuna kadar önemli bir rol oynayan mobil cihazlar ve onlarla erişilen platformlar, markalar için tüketicilere ulaşmak, sadakat inşa etmek ve satışları artırmak için kullanılan ideal araçları oluşturuyor.

Sadakat artıran mobil pazarlama uygulamaları

Mobil pazarlamayla, çok fazla tekrara düşmeden de tüketicilere etkili biçimde ulaşabilmek mümkün. Bu amaç doğrultusunda kullanılabilecek pazarlama yaklaşımları şöyle sıralanıyor:

  1. Doğrudan cevaplı pazarlama

Bu yaklaşımda marka, tüketicinin yaptığı bir işlem üzerine onunla iletişime geçer. Örneğin tüketici markaya ait bir QR kod okuttuğunda, sosyal medya üzerinden ya da SMS ile bir bilgi talep ettiği durumlarda, marka etkileşime geçebilir. Ancak bu yaklaşımda, ilk hamleyi tüketicinin gerçekleştirmesi gerekir.

  1. Mobil izinli pazarlama

E-posta pazarlama kampanyalarının ve mobil uygulamalar üzerinden gönderilen anlık bildirimlerin çok sık biçimde ve kampanyayla alakasız tüketicilere gösterilmemesi gerekiyor. Aksi takdirde, listelerden çıkanların ya da izinlerini iptal edenlerin sayısı artabilir. Kullanıcıları bir gönderim listesine dahil ederken, onlarla hangi konuda iletişim kurulacağı kadar, ne sıklıkta iletişim kurulacağını da baştan bildirmek, markaya olan güveni artıracaktır.

  1. İçerik pazarlaması

İçerik pazarlaması, tüketicinin aktif olduğu ve istediği zaman istediği bilgiye ulaştığı bir dijital pazarlama çalışmasıdır. İnternet kullanıcılarının bir içeriği, hizmeti, ürünü veya markayı arayarak başlattığı tüm işlemleri kapsar. Tüketicinin çoğunlukla anonim kaldığı bu teknikte, markanın web sitesi ya da sosyal medya hesapları için üretilen yazılı ve görsel içerikler ile tüketiciye ulaşılmaktadır.

Markalar, bu içeriklerle tüketicilere ürünleri ve hizmetleri hakkında bilgi sunmanın yanında, sorularını yanıtlayabilir, teknik destek hizmeti vererek kapsamlı bilgi sunabilir, ürün ve hizmetlerinde kullanılan teknolojileri anlatabilir. Aslında içerik pazarlaması, son dönemin en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden olup, tüketiciyle kalıcı bir bağ kurmada da kilit rol oynuyor.

  1. Mobil reklamlar

Mobil reklamlar, markaların daha önce erişemediği müşterilere proaktif şekilde ulaşmasını sağlıyor. En yaygın kullanım biçimleri arasında banner’lar, sosyal medya ve arama reklamları geliyor. Bu reklamların gösterilmesi için tüketicilerin platforma rıza vermesi gerekiyor.

Tüketiciler reklam süreçleri boyunca anonim kalmaya devam ederken, çerezler sayesinde kimlikleriyle ilişkilendirilmeden web sitesi, uygulama ya da servis üzerindeki davranışları izlenebiliyor. Bu da çeşitli içgörüler elde ederek, müşteri deneyimini artırmak üzere reklam stratejisini yeniden yapılandırabilmenin ya da optimize etmenin önünü açıyor.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış....
19.06.2020
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama