Perakende sektöründe kiosk kullanarak satış artırma
16.07.2020
Sosyal Medya

Perakende sektöründe kiosk kullanarak satış artırma

Tüketicinin karar verme şekli geçtiğimiz yıllarda büyük değişim gösterdi. Herhangi bir şey satın almadan önce hızlı biçimde araştırma ve fiyat karşılaştırma yapabilen kullanıcıları etkilemek için markaların artık pek çok aracı birden kullanması gerekiyor. Tüketiciye ürün veya hizmetin özelliklerini ve vadettiği faydaları satış noktalarında sunmanın teknolojik yollarından biri de kiosk. Farklı iş kolları için önemli avantajlar sağlayan kiosk uygulamaları hakkında bilinmesi gerekenleri paylaşıyoruz.

 

Türkiye’de perakende sektörü çok büyük bir müşteri kitlesine hitap ediyor ve rekabet de gün geçtikçe daha çetin bir hal alıyor. Şirketlerin avantaj elde etmek, ürün ve hizmetlerini daha iyi ve yerinde anlatmak, tüketiciyi etkilemek ve satış artırmak için başvurduğu araçlardan biri de kiosklar. Bankacılık alanında sıramatik ve ATM şeklinde karşımıza çıkan kiosk uygulamaları, fiziksel ve online mağazacılığın iç içe geçtiği günümüz koşullarında perakende mağaza satış artırma teknikleri arasında da kendisine önemli bir yer edindi. Kiosk uygulamaları sayesinde müşterilere yeni imkânlar sunmak ve onları sadık müşteri haline getirmek mümkün oluyor.

 

Kiosk çeşitleri nelerdir?

Kiosklar hedef kitleye uygun olarak yerleştirilebiliyor. Mikro işlemci kontrollü bir bilgisayar ve dokunmatik ekrandan oluşan bir sistem olan kiosk, zarar görmemesi ve estetik açıdan hoş görünmesi için özel tasarımlı kasalar içinde sunuluyor. Ayaklı, duvara monte, dış mekân kiosku gibi çeşitli versiyonları bulunan kiosklar, kablolu veya kablosuz iletişim ağları sayesinde merkezle ve birbirleriyle haberleşebiliyorlar. 

Kiosklar; monitör, kabin, bilgisayar sistemi ile yazıcı, kart okuyucu, barkod okuyucu gibi ek donanımlar şeklinde gruplanabilecek temel bileşenlerden oluşuyor. Bilgi ve reklam panosu, bilet kiosku, online satış kiosku, dokunmatik giysi seçim ekranı, video Wall çözümleri, ürün teşhir kiosku, yön bulma panosu şeklinde amaca odaklı olarak çeşitleniyorlar.

 

 

Kioskların perakende sektörüne katkıları

Yol gösterme fonksiyonundan kredi kartı uygulamalarına, ürün tavsiyesinden detaylı bilgi vermeye kadar pek çok özellikle hem tüketiciye, hem de işletmelere fayda sağlayan kiosk, Türkiye’de perakendecilik sektörünün gelişimine önemli katkılarda bulunuyor.

 

Sayısız fonksiyon için programlanabilen kiosklar, işletmelere müşterileri ile mağaza dışında da etkileşime geçme imkânı sağlıyor. Halka açık alanlarda konumlandırılan kiosklar, müşteri temas noktaları oluşturarak hem satışların yükselmesini, hem de marka bilinirliğinin artmasını sağlıyor. Perakende kioskları aracılığıyla sunulan anketler, müşteri görüşlerini alarak onları daha iyi tanımaya, markanın güçlenmesine ve daha az kâğıt harcanarak çevreyi korumaya olanak tanıyor.

 

Kioskların en önemli avantajı 7/24 kullanıma açık olmaları. Böylece kullanıcılar için zaman ve yol kaybını önlemek mümkün oluyor. Özellikle yaşlı ve engelli vatandaşlar için de hayatı kolaylaştırıyor olmaları büyük bir fayda sağlıyor. Kiosk ile hedefli promosyonlar ve kampanyalar oluşturarak müşteri bağlılığı artırılabiliyor. Self-servis ödeme hizmeti sunmak için kullanılan kiosklar, kasalarda oluşan yoğunluğu azaltarak, kasa personelini mağazanın farklı departmanlarına kaydırmaya olanak tanıyor.

 

 

Self Servis Perakende Kiosku

Perakende mağazacılıktaki kiosk ve “digital signage” uygulamaları sayesinde markalar müşterileriyle doğrudan iletişim kurarak onlara en iyi şekilde ulaşabiliyor. İnnova'nın özelleştirilmiş kiosk çözümleri, mağaza içinden alışveriş merkezlerine kadar her yerde satıştan biletlemeye, yönlendirmeden ödemeye kadar her türlü çözüm için şirketlerin yanında. 

 

Kiosk İnnova, kiosk ve digital signage sistemlerini ihtiyaçlarınıza uygun olarak birçok farklı şekilde Kiosk İnnova güvencesiyle sunarken, altyapının kurulmasından içeriğin yönetilmesine kadar her türlü hizmeti tek bir yerden almayı sağlıyor.

 

Kiosk İnnova'nın en iyi yazılım ve donanım ürünleriyle desteklediği kiosk ve digital signage çözümleriyle şirketler, hedef kitlesine iletmek istediği tüm mesajları istediğiniz zamanda, istediği şekilde ulaştırabiliyor; tek yönlü ya da dokunmatik ekranlar aracılığıyla müşterinin aradığı bilgilere kolayca ulaşmalarını sağlayabiliyor. Kiosk ve digital signage sistemleri bilgilendirme amacının yanı sıra, online hizmetlere erişim sağlama, bilet basma ve nakit olarak ya da kredi kartı vasıtasıyla ödeme alma gibi birçok işlemde kullanmak mümkün.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama