Müşterilerle etkileşiminizi alışverişin ötesine taşıyın
29.07.2021
Sosyal Medya

Müşterilerle etkileşiminizi alışverişin ötesine taşıyın

Günümüzün çok seçenekli ve rekabetçi dünyasında yeni müşteriler kazanmak kadar mevcut müşterileri elde tutmak da giderek zor bir hal alıyor. Sadakat programları bu noktada mevcut müşterilerin markalarla bağlarını güçlendirerek onların tekrarlayan satın almalar gerçekleştirmesini ve uzun yıllar bunu sürdürmesini sağlayarak önemli bir rol üstleniyor. 

Sadakat programı nedir?

Müşterileri alışveriş yapmaya veya hizmetleri kullanmaya devam etmeye teşvik etmek için tasarlanmış bir pazarlama stratejisi olan sadakat programı, marka ile müşteri arasında ödenen ürün ve hizmetlerin ötesinde bir değer alışverişi sağlar. Her şeyden önce markaların müşterilerini daha iyi tanımalarını sağlayan sadakat programları, doğru uygulandığında ve yönetildiğinde markalara büyük geri dönüşler sağlama potansiyeli taşıyor.

Markalar, müşterileri hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak ve onlarla daha etkili şekillerde iletişimi sürdürebilmek için fırsatlar sağlayan sadakat programlarına son yıllarda daha fazla yatırım yapıyorlar. Fortune Business Insight’ın güncel bir araştırmasına göre, küresel sadakat yönetimi pazarının 2027 yılına kadar 10 milyar doları aşkın bir hacme ulaşması bekleniyor.

Sadakat programı ne işe yarar, hangi faydaları sağlar?

Sadakat programları etkili araçlardır çünkü müşterilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlar ve bu da markaya müşteriyi elde tutma, daha fazla veri toplama, satış yapma ve kâr elde etme imkanı sunar. Sadakat programlarının faydalarını şu şekilde özetleyebiliriz:

Geliri artırır

Sadakat programları kârı artırmaya yardımcı olur çünkü sadık müşteriler zaten markanıza güvenir ve bu nedenle muhtemelen daha fazla harcama yapar.

Tasarruf ettirir

Bir sadakat programı oluşturmak ve uygulamak bir yatırım olsa da, müşteriyi elde tutma stratejileri genellikle yeni müşteriler çekmekten daha az maliyetlidir. Yeni müşteriler edinmek, mevcut müşterileri elde tutmaktan daha pahalıdır.

Kıymetli verilere erişim sağlar

Çoğu modern tüketici kişiselleştirilmiş deneyimler tercih ediyor ve özellikle yeni nesil müşteriler kişiselleştirmeyi önemsiyor. Sadakat programları, yalnızca müşteri deneyimini kişiselleştirmekle kalmaz, aynı zamanda hedefli pazarlama kampanyaları oluşturmak ve müşterilerle bağınızı güçlendirmek konusunda da değerli veriler elde etmenizi sağlar

Tüketiciye kendini değerli hissettirir

Kapsamlı ve kişiselleştirilmiş bir sadakat programı, müşterilerinize markanızla duygusal bağları olduğunu hissettirir ve aksilik durumunda müsamaha gösterme ihtimallerini artırır.

Satışları artırır

Tüketici alışveriş deneyimini toplanan verilerle kişiselleştirerek müşterilerinize daha iyi önerilerde bulunabilirsiniz. Bu müşterilerinizin önerilen bir ürünü satın alma olasılığını artıracaktır.

Sadakat programı türleri

Müşteri katılımını sürdürmek ve markayı güçlendirmek için oluşturulan stratejiler doğrultusunda, farklı kampanya formatlarını destekleyen İnnova PayFlex Loyalty çözümüyle Kazan ve Harca Programları, Segment Bazlı Programlar ve Premium Programlar kurgulayıp uygulayabilirsiniz.

Kazan ve Harca Programları

Müşteriler, ürün veya hizmet satın almak için harcadıkları para karşılığında puan kazanır. Bu programlar, müşterileri daha çok puan kazanmak ve yeni ödüllere ulaşmak için yeni satın almalara teşvik eder.

Segment Bazlı Programlar

Müşteriler kademe atlayarak daha fazla avantaja erişir. Cazip ödüller ve avantajlar, müşterilerin kademe atlamak için daha fazla harcama ve katılım gerçekleştirmelerini teşvik eder. Segmentler, yükseldikçe değeri artan avantajlardan oluşturulur.

Premium Programlar

Tüm üyelere fayda sağlayan sadakat programı türlerindendir. Müşteri ile marka arasındaki bağlılık hissini güçlendirmeyi hedefler ve tekrarlayan satın almaları teşvik eder.

Yerli ve milli, eksiksiz sadakat çözümü: Payflex Loyalty

İnnova tarafından geliştirilen yerli ve milli sadakat yönetim sistemi PayFlex Loyalty ile kişiselleştirilmiş müşteri sadakati ve ödül programları geliştirip sürdürebilirsiniz. Son kullanıcıya puan ve indirim gibi kazanımlar sağlayan, özelleştirilmiş teklifler sunan, markayla ilişkisini ödüllendiren bir sadakat yönetim sistemi olan PayFlex Loyalty, telekom, finans, sigortacılık, perakende, turizm, üretim, medya, eğlence, sağlık sektörlerinde kolayca uygulanabilir.

PayFlex Loyalty, müşteri cüzdan payını, tekrar eden müşteri ziyaretlerini, müşteri memnuniyetini artırır. Müşteri katılımını sürdürmek ve markayı güçlendirmek için oluşturulan stratejiler doğrultusunda, farklı kampanya formatlarını destekler.

PayFlex Loyalty çözümü hem markalar hem de müşteriler için birçok fayda sağlar:

Müşterilerinize faydaları

  • Özel hissettiren ayrıcalıklar ve avantajlar sunar.
  • Çeşitli ödüller ve hediyeler verir.
  • Puan kazanma ve kullanma yetenekleri getirir.
  • Markayla anlamlı etkileşimlere olanak tanır.
  • Mobil uygulama veya üye portalı üzerinden bağlılık hesaplarına kolay erişim sağlar.

Markanıza faydaları

  • Hediyeler ve teşvik programlarıyla müşteri sadakatini ve elde tutma oranını artırır.
  • Kişiselleştirilmiş ve ödüllendirici müşteri deneyimi sayesinde müşteri yaşam boyu değerini yükseltir.
  • Çok kanallı doğrudan pazarlama yetenekleriyle satın alma maliyetlerini düşürür.
  • Kişisel öneriler ve yönlendirmelerle müşterilerin ortalama sepet tutarını artırır. Çapraz ve yukarı satışlar gerçekleştirilmesini mümkün kılar.
  • Marka bilinirliğini artırır, müşteri kayıp oranlarını azaltır.
  • Sadakat programlarını detaylı izleme ve ölçme kabiliyeti sağlar.
Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
SWOT analizi nasıl yapılır?
SWOT analizi nasıl yapılır?
Bir stratejik planlama tekniği olan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır sorularının yanıtları, özellikle girişimciler tarafından...
19.10.2020
Satış / Pazarlama
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış....
19.06.2020
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama