Müşteri verilerini akıllıca değerlendirmenin yolu
4.08.2017
Sosyal Medya

Müşteri verilerini akıllıca değerlendirmenin yolu

Müşterileriniz değerlidir. Onları daha değerli hissettirmek için yapmanız gerekenlerden biri ise onlara ait verileri akıllı bir şekilde ele alarak kişi ya da gruplara özel çözümler sunmaktan geçer.

 

2013 yılının ortalarında SAP, Hybris şirketini bünyesine kattığında bu satın almanın şirketin çözümlerine nasıl bir katkı sağlayacağı merak konusuydu. Aslında yanıt basitti: Sunduğu çözümleri daha çok süreçler bazında şekillendiren SAP, Hybris ile kurumların kendi müşterileriyle olan etkileşimini üst seviyeye taşımayı amaçlıyordu. Sonuç ise tam da beklendiği şekilde oldu.
 

Peki Hybris neden bu kadar önemli ve değerli bir çözüm? Bu sorunun birden fazla yanıtı olmakla birlikte Hybris’in web sitesindeki şu ifadeler genel kapsamı açıklar nitelikte:
 

“Tüm kanallarda hızlı dönüşüm ve çeviklik üzerinde duruyoruz. Sizi, müşterilerinize yakınlaştırıyor ve her temas noktasında tutarlı ve harika bir deneyim sunuyoruz. Maliyeti, zamanı ve karmaşıklığı azaltarak yenilik ve stratejiye odaklanmanızı sağlayacak ürünler üretiyoruz. Ürünlerimiz ticaret, pazarlama, gelir, satış ve servis gibi beş ana alanı kapsar ve size liderlik etmeniz gereken bilgileri ve esnekliği sunar.”
 

İnnova olarak bizlerin de SAP çözümlerindeki uzmanlığımızı gösteren başlıklardan biri olan Hybris, her geçen gün gelişen pazarlama araçları üzerinde tam hakimiyet kurmanızın yolunu açan bir çözüm. Hybris ile satış kanallarınızın tamamını tek bir merkezden yönetebilir, müşterilerinize ait verileri, onları daha değerli kılmak adına akıllıca değerlendirebilirsiniz.
 

Perakende sektöründeki dijital dönüşüm projelerinde aktif olarak kullandığımız Hybris, Forrester’ın hem B2B hem de B2C ticarette lider olarak gösterdiği, Gartner’ın ise omni-channel - çok kanallı pazarlama yönetiminde liderliğini tescil ettiği bir çözüm olma niteliği de taşıyor.
 


Hybris ile neler yapabilirsiniz?
 

SAP Hybris son derece zengin bir özellik listesine sahiptir. Çözümün içeriğinde müşterilerinize daha etkin ulaşma araçlarının yanı sıra şirketinizin sipariş yönetimi, CRM ve ERP gibi diğer süreçlerine entegrasyon gibi uygulamalar da bulunur.
 

Hybris ile hedefe yönelik içerikler oluşturarak daha etkin bir pazarlama stratejisi geliştirebilir; hediye çekleri, promosyonlar, ürün tavsiyeleri gibi sadakat programınızı destekleyen unsurları devreye alabilirsiniz. Hybris bununla birlikte B2B alanında müşteriye özel katalog ve fiyatlandırma olanağını size sunarken sipariş yönetiminizi de kolaylaştırır. Böylece stoklarınızı daha kolay bir şekilde yönetebilirken, ödeme entegrasyonu ile doğrudan sipariş alımı da sağlayabilirsiniz.
 

SAP Hybris, aynı zamanda mobil cihazlar için özel bir yapıya sahiptir. Hem iOS hem de Android tabanlı cihazlarda kullanılabilir, aynı zamanda müşterilerinize en yeni pazarlama kanallarından biri olarak tanımlayabileceğimiz konum bazlı (beacon) teklifler sunabilirsiniz. Dilerseniz bu teklifleri barkod, QR kod ve NFC destekli olarak da yönlendirebilirsiniz.
 

Hybris’in öne çıkan faydaları

e-Ticarette beklentileri karşılayın: İster B2B ister B2C e-ticaret yapın, Hybris size tamamen ekranlar üzerinden gerçekleşecek yeni nesil ticaret anlayışında müşterilerinizin değişen ve gelişen beklentilerini karşılamanızı sağlar.

Omni-channel kanalları daha etkin kullanın: Masaüstü bilgisayar, tabletler, akıllı telefonlar ya da kiosklar. Müşterilerinizin her kanalda aynı deneyimi yaşaması için onlara ideal bir ortam sunun. Her platformda müşteri memnuniyetinizi arttırın.

Online ve offline dünyayı birleştirin: Hybris, mevcut online satış kanallarınızı yönetmenize yardımcı olmanın yanında size müşterilerinize ulaşabileceğiniz yeni kapılar da açar. Kiosk İnnova çözümleriyle entegre olabilen Hybris ile müşterilerinizi hem zengin bir içerik platformu üzerinden bilgilendirebilir, aynı cihazlar üzerinden onlara satış yapabilirsiniz. Bu kioskları ister mağazanız içinde isterseniz de işlek bir cadde ya da havalimanı, AVM gibi yerlere konumlandırabilirsiniz.

 

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama