Müşteri Sadakatini Sağlamanın 7 Yolu
14.04.2013
Sosyal Medya

Müşteri Sadakatini Sağlamanın 7 Yolu

Müşterileri anlamak sadece elde edilen rakamlar üzerinden varsayımlar geliştirmek değildir. Şimdi müşteri sadakatini kazanmanın yüzlerce yolundan ilham veren 7 tanesine geçelim:

  • Müşteri sadakati bir program değil süreçtir. Stratejik ve kurumlar faaliyetlerini sürdürdükçe devam edecek bir süreç... Müşteri sadakati programları sizin müşteriyle aynı dilden konuşmanızı sağlamayı amaçlamalıdır. Ne kadar gösterişli olduğu değil, ne kadar doğru olduğu önemlidir ve başarı doğru çözümlerle gelir.
  • Müşteri sadakati daha çok duygusal bir süreçtir. Müşterinin sadakatini zedeleyen şey, güvenini boşa çıkaran davranışla kaldığını hissetmesidir. Davranışsal ekonomistlerin yaptığı araştırmalar karar süreçlerinde müşterinin, yüzde 70 duygusal yüzde 30 rasyonel olduğunu gösteriyor. Duyguları kesinlikle hafife almayın.
  • Müşteri sadakati ile çalışan sadakati arasında derin bir bağ vardır. Çalışanlarınızın kurumunuzun iyi birer elçisi olması, müşteri sadakatini de olumlu yönde etkileyecektir.
  • Önde gelen CEO’ların ajandalarında “müşteriye daha yakın olmak” yazıyor. Müşteriye yakın olmak, beklentileri daha kısa sürede ve daha kapsamlı şekilde toplamayı da sağlıyor.
  • Doğru anladığınızı hissettirmek önemlidir. Müşteriler hakkında istediğiniz kadar bilginiz olsun, bunu hissettirmediğiniz zaman hiçbir işe yaramaz. Müşterilerin alışkanlıklarını analiz ederek onlara özel çözümler sunmak başlı başına bir hediyedir. Bunu ödüllendirme sistemleriyle de desteklerseniz, müşteri sadakati sürecinin daha hızlı işlediğini göreceksiniz. Kişisel olarak kendilerini ilgilendiren teklifler sunulan müşterilerin önemli bir kısmı, söz konusu firmadan alışveriş yapmak için daha fazla bedel ödemeyi göze alıyor.
  • Müşteriler hareket halinde ve siz mobili gözden kaçırıyorsanız, müşteriyle iletişim damarlarından önemli biri tıkalı demektir. Lokasyon temelli mobil iletişimin önümüzdeki dönemde genişleyeceğini hesaba katarsak, mobilin çarpan etkisinin artacağını söyleyebiliriz.
  • Tutarlı iletişim sadakati getirir. Pazarlama satıştan ibaret değil ve müşteriler kurumların kendilerini düşündüğünü görmek ister. Müşteri ilişkileri yönetimini doğru şekilde sağlamak müşteri sadakatinin anahtarıdır.
Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel...
22.11.2018
Satış / Pazarlama