Instagram’dan e-ticaret nasıl yapılır?
4.03.2021
Sosyal Medya

Instagram’dan e-ticaret nasıl yapılır?

Son dönemde dünyada olduğu gibi ülkemizde de Instagram’dan e-ticaret yaygınlaşıyor, peki sosyal ağ üzerinden e-ticaret nasıl yapılır?

Yaklaşık 1 milyar kullanıcıya sahip olan Instagram, dünyanın en büyük sosyal ağlarından bir tanesi. Yakın zamanda Türkiye’deki işletmelerin de kullanımına açılan Instagram Alışveriş özelliği, internet üzerinden satış yapanların platformun devasa kitlesine ulaşmasını ve fiziksel ürünler satmasını kolaylaştırıyor.

Instagram üzerinden online satış yapmaya başlamanız için bilmeniz gerekenlere geçmeden önce, sosyal ağın neden ideal bir satış kanalı olduğuna değinmemizde fayda var. Hootsuite verilerine göre, kullanıcıların yüzde 81’i bir ürün satın almadan önce bu platformdan bilgi topluyor, her gün 200 milyon kullanıcı an az bir işletme profili görüntülüyor ve her ay 130 milyon kullanıcı en az bir Instagram Alışveriş gönderisine tıklıyor.

Instagram mağazası nasıl açılır?

Instagram’da satışlar ürün etiketleri adı verilen bir özellik üzerinden gerçekleştirilir ve bu özelliğe erişmek için önce bir mağaza oluşturmanız gerekir. Mağaza oluşturmak için ilk adım, işletmenizin Instagram Alışveriş için uygunluğunu onaylamaktır. Başlamak için aşağıdaki tüm gereklilikleri yerine getirebiliyor olmanız gerekir:

  • İşletmeniz Türkiye’nin de yakın zamanda aralarına katıldığı desteklenen bir pazarda faaliyet göstermeli,
  • İşletmeniz fiziksel bir ürün satmalı,
  • Facebook’un İşyeri Sözleşmesi ve Instagram’ın Ticaret İlkeleri ile uyumlu olmalı,
  • İşletmenizin ürün sayfalarına sahip olan ve halihazırda satış yapabilen bir web sitesi bulunmalı.

Instagram’da işletme hesabına geçme

Eğer yukarıdaki şartlara uyum gösteriyorsanız, Instagram Alışveriş özelliğini kullanmaya başlamak için profilinizi işletme hesabına geçirmeniz gerekir. Bunun için profilinizin sağ üst bölümünde bulunan Ayarlar tuşunu kullanarak, İşletme Profiline Geç seçeneğiyle devam edebilirsiniz. Bu ve gelecekteki aşamaları tamamlamak için işletmenize ait bir Facebook hesabınızın da bulunması gerektiğini hatırlatmakta fayda var. Eğer bir Facebook sayfanız yoksa, bu aşamada yeni bir tane oluşturma şansınız olacak.

Ürün kataloğu nasıl yüklenir?

Bu aşamada, Instagram Alışveriş özelliği size platformda satacağınız ürünlerden oluşan kataloglar oluşturmak için iki seçenek sunar. Birincisi, Facebook Business Manager’da bulunan ve elle giriş yapabileceğiniz ürün katalog yöneticisidir. Facebook sayfanızla eşleşen bu katalog, otomatik olarak Instagram sayfanıza da aktarılır. İkinci ve daha pratik olan yöntem ise halihazırda web sitenizde kullandığınız e-ticaret platformu için oluşturduğunuz ürünlerin entegrasyonudur. Instagram, Shopify ve BigCommerce ile resmi iş ortaklığı yaptığı için bu platformlar üzerinden oluşturduğunuz ürünleri birkaç dokunuşla Instagram mağazanıza entegre edebilirsiniz.

Instagram Alışveriş özelliğine nasıl başvurulur?

Buraya kadarki adımları gerçekleştirdiğinizde, artık Instagram hesabınıza bir ürün kataloğu bağlamış ve kataloğa ürünler eklemiş olmalısınız. Şimdi sırada, hesabınızı Instagram moderatörlerinin onayına sunmak var. Genellikle birkaç gün süren bu onay süreci, kimi durumlarda bir haftayı bulabiliyor. Hesabınızı onaya göndermek için Ayarlar > Alışveriş özelliği için kaydolma yolunu takip edebilirsiniz.

Bazı durumlarda Instagram, işletmelerden verdikleri web sitesinin gerçek sahipleri olduklarını kanıtlamaları için ekstra belgeler ve bilgiler talep edebiliyor. Eğer böyle bir talep gelirse, bunu bir bildirim olarak alacaksınız ve hesabınızı değerlendirmeye göndermek için domain doğrulama sürecini tamamlamanız gerekecek.

Instagram Alışveriş özelliğini açma

Onay sürecinin sonucunu görmek için Ayarlar > Alışveriş kısmını kontrol edebilirsiniz. Hesabınız onaylandığında Alışveriş bölümünde yeni seçeneklerin belirdiğini göreceksiniz. Şayet Alışveriş seçeneğini görmüyorsanız, hesabınız hala değerlendirme aşamasında ya da onaylanmamış olabilir.

Başvurunuzun onaylandığı durumda Instagram Alışveriş özelliğini kullanmaya başlamak için Ayarlar > İşletme > Alışveriş yolunu izleyebilir ve hesabınıza bağlamak istediğiniz ürün kataloğunu seçerek özelliği kullanmaya başlayabilirsiniz.

Ürün etiketleri nedir ve nasıl kullanılır?

Instagram üzerinden satış yapmak için bilmeniz gereken başlıca özelliklerden bir diğeri de ürün etiketleri. Ürün etiketleri, ürün kataloğunuzda bulunan öğeleri gönderilere ve hikayelere eklemenizi sağlayan faktördür.

Instagram gönderilerinize ürünlerinizi etiketlemek için normal bir fotoğraf yüklüyormuş gibi başlayıp, paylaşım aşamasından önce Ürünleri Etiketle seçeneğine dokunmalısınız. Karşınıza çıkacak ekrandan, kataloğunuzda bulunan ürünlerden istediğinizi seçerek etiketleyebilir ve ardından fotoğrafı paylaşabilirsiniz. İnsanlar bu fotoğrafa bir kere dokunduklarında, ürününüzün etiketini görecek ve ona tıklayarak ürün hakkında bilgi alabilecekler. Müşteriler bu aşamada doğrudan sitenize gidip ürününüzü satın alma şansına sahip olacak.

Hikayelerde ürün paylaşmak için ise hikaye paylaşma ekranının sağ üst bölümünde bulunan çıkartma simgesinden ürün çıkartmasını seçmeniz ve kataloğunuzdan ilgili ürünü seçmeniz gerekecek. Bu aşamada ürün çıkartmanızı hikayenizin dilediğiniz bir bölümüne tutturabileceksiniz. Müşterileriniz tıpkı normal paylaşımlarınızda olduğu gibi bu çıkartmaya tıklayarak ürün sayfanıza ulaşabilecek.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
SWOT analizi nasıl yapılır?
SWOT analizi nasıl yapılır?
Bir stratejik planlama tekniği olan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır sorularının yanıtları, özellikle girişimciler tarafından...
19.10.2020
Satış / Pazarlama
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış....
19.06.2020
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama