Geçmişe özlemin satışa dönen adı: Retro pazarlama
18.08.2020
Sosyal Medya

Geçmişe özlemin satışa dönen adı: Retro pazarlama

Dijitalin ve teknolojik cihazların etkisiyle bugün ile geçmiş arasındaki farklılık giderek büyüse de, bir pazarlama yaklaşımı olan retro pazarlama, tüketicide geçmişe olan özlemi bir nebze olsa dindiriyor. Retro pazarlamanın anlamına ve nasıl yapıldığına dair detayları blog yazımızda aktarıyoruz.

 

Tüketici ile pek çok kanal üzerinden iletişim kuran ve geri bildirim toplayan markalar, pazarlamada yeni pek çok açılıma öncülük ediyor. Eskiye olan özlemin giderilmesi ihtiyacından doğan retro pazarlama, nostaljik pazarlama olarak da biliniyor. Tüketicinin ürünle bağ kurmasını sağlayan etkili bir yöntem olarak kullanılan retro pazarlama, ilk olarak 2001 yılında grafik sanatçısı Stephen Brown tarafından ortaya atıldı ve günümüzde popülerliğini artırıyor.

 

Retro pazarlama nedir?

Retro pazarlama, postmodern pazarlama yöntemlerinden biri olarak eskiden var olanı yeniden piyasaya sürmeyi ifade ediyor. Modern pazarlamada ürün bir süre sonra ilgi kaybedip tüketicinin gözünde anlamsızlaşabiliyor. İşletmeler de ürünü yeniden canlandırmak için retro pazarlama yöntemine başvuruyor. 

Geçmişe özlem duyan tüketici üründe ona geçmişi anımsatan izleri fark ettiğinde ürünle gönül bağı kuruyor ve satın alma kararı veriyor. Özellikle köklü firmaların, tüketim ürünlerini retro tasarımlı ambalajlarla piyasaya sürmesi günümüzde sıklıkla karşılanan bir retro pazarlama uygulaması.   

 

 

Retro pazarlama nasıl yapılıyor?

Marka farkındalığı ve marka güveni, markaların başarıya ulaşmasında anahtar görevinde. Retro pazarlama bu farkındalığın ve güvenin ortaya çıkarılmasında büyük rol oynuyor. 

Bazı markalar köklü bir firma olmalarına dayanarak markalarına olan güveni pekiştirmek amacıyla yıl dönümlerini kutlamak için retro pazarlama yöntemini tercih ediyor. Retro pazarlama yıl dönümü kutlamasının yanı sıra geçmişte sunulan ürünün tekrar piyasaya sunulması şeklinde olabiliyor. 

 

Eski ile yeniyi genellikle eski moda tarz ile ileri teknoloji şeklinde birleştirmeye dayanan retro pazarlama, insanların duygusal açıdan harekete geçmelerini sağlıyor. Uygulanma şekli ise faaliyet gösterilen alana ve retro pazarlamayı kullanma nedenlerine göre değişiklik gösterebiliyor. Örneğin, bir ayakkabı markası retro pazarlama yapmak için eskiden ürettiği ve dönemin şartlarında beğenilmiş olan bir ayakkabıyı tekrar piyasaya sürebiliyor.

 

Retro pazarlamada başarı

Retro pazarlamanın başarıya ulaşması için ilham kaynağının belirlenmesi, hedef kitlenin iyi tanınması hedef kitlenin çeşitli sosyal medya etkileşimlerinin izlenmesiyle strateji hazırlanması, anılara gönderme yapılarak ikna edici olunması gerekiyor. Retro pazarlama, geçmişi gözetmekle birlikte geçmiş ve bugün arasında köprü kurmayı gerektiriyor.

 

Tüketicinin özleminden güç alan bir pazarlama yöntemi olduğu için retro pazarlama, ileri yaş grubundaki müşteri adaylarına yönelik bir pazarlama çabası olarak değerlendirilmeli. Bununla birlikte bazı markalar tüketici toplumunun da nostaljik ilgisini çekmek amacıyla retro pazarlama yöntemine başvuruyor. Retro pazarlama yapan markalar, tüketiciyle duygusal bir bağ kurabiliyor veya mevcut müşterileriyle bağını güçlendirebiliyor. Günümüzde retro pazarlama örneklerinin arttığını söyleyebiliriz. Örneğin, 2000’li yılların gözdesi sosyal medya platformları retro pazarlama stratejileri geliştirerek ilgi çekmeye çalışıyor. Bazı gıda üreticileri de 70’li ve 80’li yıllardaki ambalaj tasarımlarını ürünlerinde kullanıyor. 

 

Payflex Loyalty ile müşteri deneyimini geliştirin

Müşteri katılımı ve sadakat, anında teklif, marka ortaklık ve satış ekibi motivatöründen oluşan Payflex Loyalty çözümü; yalnızca ürünler üzerinden puan toplamak için değil, tüm kanallar aracılığıyla marka ile kişisel deneyimlerin geliştirilmesi için kullanılabilir. “Ağızdan Ağıza” pazarlama tekniği ile sürdürülebilir marka sadakati yaratan çözüm, CRM programlarıyla kusursuz bir şekilde bütünleşir.

 

Çok markalı sadakat programı altyapısı, tüketicilerin indirim almasını sağlar. Puan kazanmak için müşterileri daha fazla satın almaya ve markanızla etkileşime geçmeye motive eder. Konum / etkinlik tabanlı sadakat altyapısı sayesinde anlık teklif gönderilmesini sağlar. Payflex ile kampanyalar, segmentasyon, ödüllendirme, para birimi, iş ortakları, satıcılar, mağazalar, kanallar, terminaller, mutabakat, raporlama ve izleme gibi çeşitli parametreleri yönetmek mümkün. Üye profillerine, ödüllere, işlem ayrıntılarına ve etkin kampanyalara kolayca gerçek zamanlı erişilebilir. Esnek yapı, sistemin belirli çözümlere adapte olmasını sağlar.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel...
22.11.2018
Satış / Pazarlama