E-posta pazarlamasında 2021 trendleri
12.08.2021
Sosyal Medya

E-posta pazarlamasında 2021 trendleri

Dijital pazarlamanın önemli ayaklarından birisi olan e-posta pazarlaması, e-postada bir yenilik olmaması sebebiyle değişmez gibi dursa da 2021 yılının güncel trendleri sayesinde daha verimli yapılabiliyor.

İnternet, dağıtık yapısı gereği değişim açısından benzersiz bir ortamdır. Dolayısıyla onun üzerinden gerçekleştirilen faaliyetler de sürekli bir dönüşüm içerisindedir. Örneğin e-posta pazarlaması, pazarlama stratejileri arasında bir klasik olarak kendini kanıtlamış olsa da çok sayıda teknik yenilik nedeniyle, sürekli değişir ve gelişir.

Davranış temelli verilerin daha erişilebilir olması, pazarlamacıların tüketicilerle etkileşime geçerken alıcıya özel olarak uyarlanmış içeriklerin ve daha fazla kişiselleştirilmiş metinlerin daha etkili kullanılmasının önünü açar.

E-posta pazarlaması için 2021 trendleri

İnternetin en eski iletişim araçlarından olan e-posta, alternatifi olacağı düşünülen sayısız yeni araç ve platforma rağmen hala en etkili pazarlama araçlarından birisi olma unvanını koruyor. Bugün inceleyeceğimiz güncel trendler, 2021 yılında e-posta pazarlamasının evrimini tayin edecek.

Pazarlama otomasyonu

E-posta pazarlaması araçları, pazarlama sürecinde otomasyonun önemli bir parçasıdır. Hedef grupları segmentlere ayırmayı, alıcı listeleri oluşturmayı ve teslimat sürelerini ayarlamayı mümkün kılar. Pazarlama yazılımı, satın alma davranışı, kişisel veriler veya tıklama oranları fark etmeksizin tüm müşteri verilerinin toplandığı yerdir. Otomasyon süreçleri büyük miktarda veriyi yönetilebilir hale getirir.

Tetikleyici tabanlı kampanyalar, bu alanda yeni bir trend olarak öne çıkıyor. Bu trend, bültenlerin gönderimini önceden belirlenmiş zaman dilimlerinde değil, alıcıların belirli kullanım davranışlarına yanıt olarak gerçekleştirilmesini içeriyor.

Tetikleme tabanlı kampanyaları örneklemek gerekirse; bir müşterinize karşılama e-postası gönderdiğinizi düşünün. 24 saat sonra, kullandığınız e-posta pazarlama aracında belirlediğiniz üzere ikinci bir e-posta daha gönderirsiniz. Alıcının bu e-postayı kendisi için uygun olmayan bir zamanda, örneğin işlerinin en yoğun olduğu süreçte alma riski muhtemeldir.

Tetikleyici tabanlı kampanyalar ise karşılama e-postasının gerçekte açıldığı zamanı hesaba katar. İkinci e-postanın, ilki açıldıktan tam 24 saat sonra, yani müşterinin müsait olduğunun varsayılabileceği zaman gönderilmesini sağlar.

Etkileşimli haber bültenleri

E-posta ortamının büyük bir avantajı, sunduğu esnek tasarım özgürlüğüdür. Daha fazla bilgi veya sosyal medya kanallarının bağlantılarını bir metne entegre etmek kolaydır.

Farklı eylemlere göre içerik biçimlendirebilen interaktif e-postalar, bu esnek tasarımın sunduğu avantajlardan birisidir. 2021'de bu uygulamanın bir adım daha ileri gideceğini söyleyebiliriz.

Günümüzde e-posta bültenleri üzerinden sunulan ürünlerin alışveriş sepetine eklenmesi ve hatta ödemelerin bile doğrudan e-posta ile yapılması mümkün. Müşteri bu sayede e-postadan çıkmadan alışveriş yapma lüksüne ulaşıyor. Bu da satın alma için gerekli bir adımı daha ortadan kaldırarak, tüketicinin işini kolaylaştırıyor ve dönüşüm oranını büyük ölçüde artırma potansiyeli taşıyor.

Tahmine dayalı analitik

Yapay zeka, tahmine dayalı analitik başta olmak üzere pazarlamada giderek daha önemli bir rol oynuyor. Mevcut müşteri verilerine dayanarak gelecekteki satın alma davranışı hakkında tahminlerde bulunan yapay zeka, müşterinin ne zaman ve nasıl davranacağını kestirerek, nakliye sürelerinin ve içeriğin önceden ayarlanmasına olanak tanır. Bülten pazarlaması böylelikle yepyeni bir kişiselleştirme düzeyine ulaşır.

Hikaye anlatımı

Kişiselleştirilmiş içerikler, e-posta pazarlamasını optimize etmenin etkili bir yoludur. Heyecan verici veya bilgilendirici olmayan e-postalar müşterilerin gözünde değerli değildir ve istenmezler. Her okuyucunun her gün bir dizi dijital bilgiye ve gönderiye maruz kaldığının unutulmaması gerekir. Gerçekten iyi içerik, benzersiz bir satış noktasıdır. Okuyucu duygusal olarak dahil olduğunda içeriğin çok daha akılda kalıcı olduğu kanıtlanmıştır. Buradaki asıl soru, alıcının duygularına nasıl dokunulacağıdır. Heyecan verici veya ilginç hikayelerle sarmalanan ürünler, okuyucular için diğerlerinden daha cezbedicidir.

Gizlilik

2021 e-posta pazarlaması trendleri arasında öne çıkan başlıklardan birisi de veri koruma ve gizlilik. Bölgesel ve yerel veri koruma yönetmeliklerinin uygulanması, biliyorsunuz ki markalar için bir zorunluluk olmuş durumda. Bu mecburiyet, müşterilerin markalara güven geliştirip geliştirmemesinde çok önemli bir rol oynuyor. Markaların son yıllarda daha fazla kişisel veri ve yapay zeka kullanma eğilimi, birçok müşterinin endişelenmesine yol açıyor. Günümüzde müşteriler gizliliklerinin ciddiye alındığını bilmek istiyor. Öte yandan veri koruma yasalarına uymamak ciddi yasal sonuçlar doğurabilen, asla alınmaması gereken büyük bir risk. Henüz veri gizliliği politikalarını gözden geçirmediyseniz, geç kalmış olmakla birlikte hemen işe koyulmanız gerekiyor.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
SWOT analizi nasıl yapılır?
SWOT analizi nasıl yapılır?
Bir stratejik planlama tekniği olan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır sorularının yanıtları, özellikle girişimciler tarafından...
19.10.2020
Satış / Pazarlama
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış....
19.06.2020
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama