CRM kullanmıyor musunuz? Krize hazır olun!
19.09.2017
Sosyal Medya

CRM kullanmıyor musunuz? Krize hazır olun!

Her şirket müşterileri kadar güçlüdür. Bu nedenle sağlıklı bir Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), büyüme hedefleri olan ve başarıya odaklı çalışmak isteyen her şirket için olmazsa olmazdır. Müşteri ilişkilerini dijital ortama taşımak, her şirketin kendine özgü ve hassas bir süreçten geçmesini gerektiriyor. Özellikle insan unsurunun ön planda olduğu firmalar, CRM'de merkezi ve dijital bir yapıya geçmeye çekimser yaklaşıyor.
 

Oysa günümüzün yoğun rekabetçi iş dünyasında dijitalden uzak kalmak ve gelenekseli korumak çoğu zaman ideal bir tercih değil. Şirketinizde CRM süreçlerini iyileştirme ihtiyacınız varsa ve etkin bir çözümü sürekli erteliyorsanız, büyük ölçekli bir kriz her an kapınızı çalabilir.
 

Müşteri ilişkilerinde yaşayacağınız olumsuzluklar ise CRM ihtiyacını karşılamak için yapacağınız yatırımdan çok daha yüksek maliyetler meydana getirecektir. Bu maliyetleri henüz şartlar oluşmadan önlemenin yolu ise, güçlü ve işinize değer katacak bir CRM çözümüne geçmekte yatıyor. Peki, Müşteri İlişkileri Yönetimi çözümlerinin sizin için bir ihtiyaç olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz?
 

  • Eksik veri, yetersiz analiz gibi sebeplerle yakın zamanda yanlış kararlar aldınız mı?
  • Satış gelirlerinizde, kârlılığınızda yaşadığınız düşüşleri sektör ortalamasıyla kıyaslandığınızda nasıl bir tablo çıkıyor?
  • Saha ekipleriniz ve operasyonlarınız, anlık büyüme ve küçülmelere yeterince adapte olabiliyor mu?
  • Müşteri, satış ya da çalışan kaybına yoğun olarak şahit oluyor, ancak bu durumun sebebini çözemiyor musunuz?
     

Bu dört soruya vereceğiniz yanıtlar, CRM alanında yaşayabileceğiniz bir krizin size ne kadar yakın olduğunu da gösterecektir. Eğer veri ve analiz yetersizliği yüzünden sürekli yanlış karar almaya başladıysanız, sektörünüzden çok daha hızlı bir kârlılık düşüşü gözlüyorsanız ya da anlık ölçek değişimlerine ayak uydurmakta zorlanıyorsanız; CRM yatırımıyla kıyaslandığında çok daha maliyetli olacak bir kriz kapınızda demektir.
 

Neyse ki böylesi büyük bir krizi henüz ortaya çıkmadan önlemek, sanıldığından çok daha kolay. İnnova gibi deneyimli ve CRM alanında uzman bir çözüm ortağıyla masaya oturup, ihtiyaç ve beklentileri detaylı olarak netleştirdiğinizde şirketinizin iş yapış mekanizmalarına ve rekabet ettiği sektöre en uygun CRM entegrasyonunu sorunsuz biçimde gerçekleştirebilirsiniz. Veriyi iş süreçlerinde çok daha etkin kullanmanızı sağlayan İnnova CRM çözümleri sayesinde yaptığınız yatırımlar kolay ve hızlıca kazanca dönüşüyor. En ileri teknolojiyle tasarlanan Müşteri ilişkileri Yönetimi sayesinde, siz de hedeflerinize bir adım daha yaklaşın.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Müşteriyi Tanımak 1: Kişisel Deneyimler
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
12.09.2015
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel...
22.11.2018
Satış / Pazarlama