CRM araçlarının etkin kullanımı şirketlere nasıl fayda sağlar?
17.01.2022
Sosyal Medya

CRM araçlarının etkin kullanımı şirketlere nasıl fayda sağlar?

CRM (müşteri ilişkileri yönetimi), şirketlerin müşteriyle daha sağlıklı ilişkiler kurmak için uyguladıkları pratikleri ve stratejileri içeren bir disiplin. CRM yazılımları, son yıllarda müşteri odaklı yaklaşımların artmasıyla her ölçekten kurum ve kuruluş için olmazsa olmaz araçlara dönüştü. Bu araçlar, müşteri verilerini organize etmekten pazarlama görevlerini otomasyona bağlamaya kadar birçok önemli işlevi gerçekleştiriyor. CRM entegrasyonları ise şirketlerin müşterilerine dair topladığı tüm verilerin konsolide edilmesini ve bu verilerden değer yaratılmasını kolaylaştırıyor.

CRM yazılımları günümüzün en hızlı büyüyen teknoloji pazarlarından bir tanesi. Şirketlerin artan otomasyon, müşteri hizmetleri ve deneyimi ihtiyaçları nedeniyle yoğun talep gören pazarın 2027 yılına kadar yüzde 11,1 yıllık bileşik büyüme oranı göstererek 96,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor. (Allied Market Research)

CRM nedir, gelişimi nasıl oldu?

CRM, satış ve pazarlama profesyonellerinin müşterilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için kullanılan bir araç, teknoloji ve teknikler grubu olarak tanımlanabilir. Şirketlerin müşterileriyle ilişkilerini yönetmelerini, izlemelerini ve düzenlemelerini sağlayan müşteri ilişkileri yönetimi, satış ve pazarlama süreçlerini optimize etmek, şirket genelinde müşteri hizmetlerini iyileştirmek için kullanabilecek veriler ile çalışıyor. Bu veriler kullanıcı davranışı, bir müşterinin ne kadar süredir aktif müşteri olduğu, satın alma kayıtları ve müşteri etkileşimlerine ilişkin notlar ve dahasını içerebilir.

CRM yazılımı bir şirketin web sitesi, sosyal medya veya e-posta pazarlama kampanyaları aracılığıyla mevcut ve potansiyel müşterilerinin davranış ve eylemlerini izleyerek çalışıyor. Saptanan davranış ve eylemler üzerine aksiyonlar tetiklenmesini mümkün kılıyor. Örneğin, müşteri belirli bir davranış sergilediğinde ona otomatik bir e-posta gönderilmesini veya bir satış temsilcisinin müşterileriyle etkileşime geçmesi için bildirim almasını sağlıyor. Böylece müşteriye satın alma hunisi boyunca rehberlik ederek ilgisini canlı tutuyor ve müşteri sadakatini koruyor.

CRM eskiden müşteri bilgileri için bir merkez olarak kullanılırken, günümüzde sensörler, gerçek zamanlı veri akışı, yapay zeka ve diğer sistemlerle entegrasyon gibi modern teknoloji imkanları sayesinde satış ve pazarlama görevlerini büyük ölçüde otomasyona bağlama ve müşteri deneyimini kişiselleştirme kabiliyetleri kazandı.

CRM araçları nelerdir?

Platform bağımsız ve uçtan uca çözümler sunan İnnova, mevcut süreçlerinizi iyileştirerek müşteri sadakatini ve satışlarınızı artırmak için dünyanın en iyi ürünleriyle iş süreçlerinize tamamen uyumlu CRM süreçleri tasarlıyor:

Müşteri ihtiyaçlarının fark edilmesini sağlayan, kişiler, süreçler ve sistemler arasında kurduğu bağlantılarla satış ve pazarlama süreçlerini hedefe yönelik operasyonlara dönüştüren Microsoft Dynamics CRM 2015, müşterilerle alakalı rutin görevleri otomasyona bağlıyor. Mevcut müşterilerin elde tutulmasına odaklanan bir çözüm olan Microsoft Dynamics CRM 2015, operasyon verimliliğini artırıyor ve iş fırsatlarının yakalanmasını sağlıyor.

Satış odaklı müşteri hizmetleri yönetimi çözümü SAP Cloud Sales, müşteri verisini toplamaktan satışları artırmaya kadarki tüm süreci kapsayan kabiliyetlere sahip. Bu CRM yazılımı, altyapı yatırımı gerektirmeksizin web tabanlı uygulamalarla satış sürecinin mükemmelleştirilmesini mümkün kılıyor. Bulut tabanlı olması sayesinde satış süreçlerini iyileştirirken yatırım, bakım ve yükseltme maliyetlerini düşürüyor.

  • Oracle Siebel CRM

Müşteri temas noktalarını odağına alarak iş süreçlerini planlayan Oracle Siebel CRM, operasyonların müşteri ekseninde yeniden yapılandırılması için gereken kabiliyetlere sahip. Satış, servis ve pazarlama sürecinin tasarımından raporlanmasına kadar çeşitli özelliklere sahip olan Oracle Siebel CRM, iş verimliliğini artırırken iş gücü ve kaynak israfının önlenmesini kolaylaştırıyor.

CRM’in SAP S/4HANA ile entegre edilmesi

CRM’in SAP S/4HANA gibi ERP yazılımlarıyla entegre edilmesi, müşteri verilerinin doğruluğunu, satış ve pazarlama süreçlerinin verimini artırıyor. CRM ve ERP entegrasyonu, müşterilere dair elde edilen verilerin ya da yaşanan gelişmelerin otomatik olarak her iki sistemde de senkronize edilmesini sağlıyor. Akıllı ERP sistemi SAP S/4HANA, bir eklenti olarak bulut tabanlı CRM yazılımı SAP Cloud Sales’i de sunuyor. Bu sayede kurumlar hem kaynak planlaması hem de müşteri ilişkileri yönetimi operasyonlarını tek bir platform üzerinden gerçekleştirebiliyor.