Satış / Pazarlama
Bu yazımızda markanızın rekabette öne çıkabilmesi için uygulayabileceğiniz en iyi e-ticaret pazarlama stratejilerine değineceğiz.
Bu yazımızda dijital kanallarda öne çıkmanız için bilmeniz gereken en önemli 6 dijital pazarlama ve programatik reklamcılık trendine yer veriyoruz.
KOL-ticaret, takipçi sayısı yüksek influencer, ünlü sanatçı ya da sporcu kullanımıyla özdeşleşen diğer satış trendlerinden bu yönüyle farklılaşıyor.
İnternet üzerinden yapılan alışveriş hacminin her geçen gün artıyor olması hem küçük hem de büyük ölçekli işletmelerin sanal mağaza açarak e-ticarete başlamalarını teşvik ediyor.
Dünya genelinde sadece 1 dakika içinde Instagram’da 400 milyona yakın hikâye paylaşılıyor, Facebook’a 150 binden fazla fotoğraf ekleniyor ve YouTube’a 500 saatlik video yükleniyor. Üstelik bu paylaşımların buzdağının sadece görünen kısmı olduğu biliniyor.
Çapraz satış ve üst satış çoğunlukla mevcut müşterilere uygulanan temel iki satış tekniğidir. Bu teknikleri uygulayarak mevcut siparişlerinizin hacmini artırabilir ya da tamamlayıcı ürün ve servislerle genişletebilirsiniz.
Dijital pazarlamacılar, Google’ın üçüncü taraf çerezleri 2023 sonu itibarıyla kaldıracağını ve Apple'ın da reklamcılar için tanımlayıcıları (IDFA) eskisinden çok daha az değerli hale getirdiğini duyurmasından bu yana, çerezsiz gelecek konusunda giderek daha fazla endişe duymaya başladılar.
Son birkaç yılda işletmelerin müşterilerle iletişim kurma yöntemlerinde dramatik bir dönüşüm yaşandı. Yaşanan değişimi gören ve doğru adımları atan işletme sahipleri ve pazarlamacılar hem müşteri memnuniyetini hem de karlılıklarını artırmayı başardı.
Marka adı seçerken kartvizitte güzel görünmesine ya da kulağa eğlenceli gelmesine değil, müşterilerinizle aranızda bağ kuracak bir niteliğe sahip olmasına dikkat etmelisiniz. Doğru seçilmiş bir isim, bir markanın rakiplerinden ayrışmasını sağlayabilir ve müşterilerin markayı kabullenme sürecini hızlandırabilir....
Her şeyin dijital olarak ele alındığı ve izlendiği bir çağda yaşıyoruz. Bunun bir sonucu olarak, digital signage günümüz dünyasının önemli bir parçası haline geldi.
Pandeminin yarattığı değişimler müşteri sadakatine meydan okudu ve ücretli sadakat programlarının değerini artırdı. Müşterilerin büyük bir bölümü yeni markalar ve kanallar denedi.
Etkileşimli kiosklar, kamu kuruluşlarının ofislerinden perakende satış mağazalarına, bankalardan hastanelere kadar neredeyse halka açık her yerde karşımıza çıkmaya başladı.
Şirketlerin müşterilerine satış yapma şeklini değiştiren pazarlamada tahmine dayalı analitik, dik öğrenme eğrisiyle kimi profesyonellerin gözünü korkutuyor. Daralan bütçelerle karşı karşıya kalan pazarlama departmanları, sonuçları en üst düzeye çıkarmak ve harcanan her bir kuruşu optimize etmek için...
Şirketler odaklarını birden fazla müşteri iletişim kanalına yatırım yapmaya kaydırdıkça, bu parçalı etkileşimleri tek bir marka sesine dönüştürmek artık her zamankinden daha önemli bir hal aldı. Farklı kanallarda sorunsuz ve akıcı bir müşteri deneyimi yaratılmasını sağlayan bütüncül iletişim stratejisi,...
Omnichannel pazarlama, müşteri deneyimini iyileştirmek, tüm kanallar ve temas noktalarında daha iyi ilişkiler sağlamak için kullanılan bir pazarlama stratejisidir. Satış noktası gibi geleneksel ve dijital kanalları kapsayarak, fiziksel ve çevrimiçi deneyimleri iyileştirmeyi amaçlar. Müşteriye entegre...
CRM (müşteri ilişkileri yönetimi), şirketlerin müşteriyle daha sağlıklı ilişkiler kurmak için uyguladıkları pratikleri ve stratejileri içeren bir disiplin. CRM yazılımları, son yıllarda müşteri odaklı yaklaşımların artmasıyla her ölçekten kurum ve kuruluş için olmazsa olmaz araçlara dönüştü. Bu araçlar,...
Headless CMS popülerliğini artırıyor. Bu trendin içerik yönetiminin geleceğini tayin eden avantajlarına mercek tutuyoruz.
Bir dakika kulağa kısa bir süre gibi gelse de internet kullanıcıları için Instagram’da 350 bin fotoğraf ve video paylaşmaya yetecek kadar uzun. İnternet ortamında kullanıcılar tarafından paylaşılan içeriklerin bolluğunu düşününce, sürekli büyüyen bu içerik dağının arasından sıyrılacak pazarlama mesajları...
Yapay Zeka, kendine yer bulduğu birçok farklı endüstrinin çalışma şekillerini önemli ölçüde değiştiriyor. Perakendeden hizmete, finanstan üretime neredeyse tüm sektörler, çeşitli iş süreçlerini yapay zeka modelleriyle daha verimli ve etkili gerçekleştiriyor. Bu süreçlerin başında ise müşteri hizmetleri...
Kişiselleştirilmiş pazarlama günümüzün modern işletmeleri için olmazsa olmaz bir gereklilik. Netflix, Spotify ve Amazon gibi şirketler kişiselleştirme biliminde büyük ilerlemeler kat ederek, kişiselleştirilmiş pazarlama alanının parmakla gösterilenleri haline geldiler. Öyle ki, Spotify ve Netlix’in en...
Pazarlama stratejileri, tüm müşterileri kapsayan bütüncül yaklaşımlardan, müşterilerin kişisel tercih ve özelliklerine odaklı hale geliyor. Kişiselleştirilmiş pazarlama adı verilen bu yaklaşım, şirketlerin veri toplayarak, analiz ederek ve otomasyon teknolojilerini kullanarak alıcılara kişiselleştirilmiş...
Performans pazarlaması, dijital pazarlama dünyasında yıldan yıla daha büyük bir iz bırakan çevrimiçi bir reklamcılık stratejisidir. Çoğu zaman bağlı kuruluş pazarlaması ve sosyal medya pazarlaması ile karıştırılsa da, bunlardan çok daha geniş bir kapsama sahiptir.
Veriye dayalı pazarlamadaki artış, son yıllarda açıkça görülmektedir. Data-Driven Marketing ya da Veriye Dayalı Pazarlama ise optimum ve hedefli medya satın alma ve yaratıcı mesajlaşma için müşteri bilgilerini kullanma stratejisidir. Dijital reklamcılıkta meydana gelen en dönüşümsel değişikliklerden...
Dijital pazarlamanın önemli ayaklarından birisi olan e-posta pazarlaması, e-postada bir yenilik olmaması sebebiyle değişmez gibi dursa da 2021 yılının güncel trendleri sayesinde daha verimli yapılabiliyor.
Teknolojiyle değişen dünyanın ortaya çıkardığı yeni bir iş modeli olan gig ekonomisi, geçici pozisyonların yaygın olduğu ve kuruluşların kısa vadeli taahhütlerle bağımsız çalışanları işe aldığı bir serbest piyasa sistemidir. "Gig" terimi, belirli bir süre devam eden bir iş için kullanılan Amerikan İngilizcesi...
Günümüzün çok seçenekli ve rekabetçi dünyasında yeni müşteriler kazanmak kadar mevcut müşterileri elde tutmak da giderek zor bir hal alıyor. Sadakat programları bu noktada mevcut müşterilerin markalarla bağlarını güçlendirerek onların tekrarlayan satın almalar gerçekleştirmesini ve uzun yıllar bunu sürdürmesini...
Inbound marketing olarak da bilinen içerik pazarlaması nedir, nasıl yapılır ve potansiyel müşterileri nasıl müşteriye dönüştürür, blog yazımızda detaylandırdık.
Yeni müşteri kazanmak, mevcut müşterileri memnun etmek kadar önemlidir. Yeni müşteri edinmenin maliyeti geride kalan son altı yılda yüzde 60 arttı. Pazarlama daha pahalı hale gelirken, daha çok müşteri dijital okuryazarlık ediniyor ve paralarını en çok hak eden doğru seçenekleri bulmak için kullanabilecekleri...
Dijitalleşme hız kazanırken, devir hız ve tasarruf devri haline geliyor. Bu süreçte tüm işletme sahiplerinin en büyük arzularından biri ise çalışanların iş yükünü azaltarak zamandan tasarruf etmek. Herkese açık alanlarda bilgi verme amacıyla kullanılan kiosk’lar, bu bağlamda işletmelerin hayatını kolaylaştırıyor...
Markalara vermek istedikleri mesajı profesyonel ekranlar üzerinden iletebilmelerine olanak tanıyan digital signage çözümlerine ve dokunmatik ekranlı dijital kiosk’lara olan talep son yıllarda giderek artıyor.
Birçok araştırma, her dört işletmeden birinin pandeminin başlangıcından bu yana yapay zeka harcamalarını artırdığını gösteriyor. Benzer şekilde, şirketlerin yüzde 75'i pandemi sonrası bu alanda yeni girişimlere devam etmeyi veya yapay zeka alanında yeni bir inisiyatif başlatmayı planlıyor. Yapay zekaya...
Müşterilerin neyi ne zaman isteyeceğini bilmek, bilim kurgu ürünü bir kabiliyet değil, günümüz iş dünyasının sık kullanılan araçlarının bir özelliğidir. Müşteri talebine önceden hazırlanmak için çok sayıda ürün ve hizmet ortaya koymak avantajlıdır ancak gelecek talep konusunda emin olmadığınız durumlarda...
Sadakat programları, mevcut müşterilerin markalarla bağlarını güçlendirerek onların tekrarlayan satın almalar gerçekleştirmesini ve uzun yıllar bunu sürdürmesini sağlıyor.
Yapay zeka sayesinde karşımıza çıkan pazarlama teknolojileri, yani Martech, pazarlama dünyasına yeni kabiliyetler kazandırıyor.
Pandemi ile e-ticaret, tüm dünyada 3-5 yılda yaşayacağı ivmelenmeyi sadece 6 ay içine yaşadı. Tüm endüstrilerden işletmeler, bu süreçte dijitale daha fazla yatırım yaptı ve online varlıklarını güçlendirmek için çalışmalarına hız verdi.
Özellikle müşteri iletişimi çalışmalarında popülerlik kazanan sohbet botu nasıl oluşturulur, bir chatbot yapmak için ne gerekiyor gibi soruları yanıtlıyoruz.Markalar her geçen gün web sitelerinde chatbot (sohbet botu) kullanma fikrine eskisinden daha sıcak bakıyorlar. 7/24 müşteri karşılayabilen ve soru...
Son dönemde dünyada olduğu gibi ülkemizde de Instagram’dan e-ticaret yaygınlaşıyor, peki sosyal ağ üzerinden e-ticaret nasıl yapılır?
Müşterileriniz için rakiplerinizin yalnızca bir tık uzaklıkta olduğu bir dünyada, gelişmiş sadakat programları, pazarlamanın en etkili yöntemlerinden birisidir.
Digital Age Dergisi Yazı İşleri Müdürü Savaş Önemli, COVID-19 salgını ile pazarlamanın yaşadığı değişimi örneklerle ortaya koyarken, tüketicinin değişen yaklaşımını ve salgın sonrası pazarlamada neler yapılması gerektiğini İnnova Blog için kaleme aldı.
Arama motoru optimizasyonu (SEO), büyük ölçekli pazarlama stratejileri içerisindeki en etkili pazarlama tekniği değil. Ancak zaman içerisinde kritik KPI’lara dramatik etkiler yapabilme potansiyeline sahip olduğunu biliyoruz. Kurumunuzda SEO çalışmalarını bizzat siz yönetmiyor olsanız bile, SEO’yu anlamak...
Sadakat artırma çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen mobil pazarlama uygulamaları, dijital pazarlamanın en yaygın yöntemlerinden birisi haline geldi.
Kurumsal kaynak planlama sistemlerine geçişteki önemli bir tercih olarak görülen SaaS ERP ve Bulut ERP hakkında bilinmesi gerekenleri, iki sistemin benzerliklerini ve farklarını bu karşılaştırma yazısında ele alıyoruz.
Günümüzde herhangi bir ürünü satın almanın en kolay yolu, onu internet üzerinden sipariş etmek. Ancak müşteriler kimi zaman, özellikle beden ve materyal kalitesinin önemli olduğu ürünlerde, satın almadan önce ürünü fiziksel olarak görmek istiyor. Şayet fiyat, markanın çevrimiçi mağazasındakine yakınsa,...
Girişimcilik dünyasında yaygın kullanılan ‘ölçeklenebilirlik’ kavramı e-ticarette büyüme için de örnek alınabilir. E-ticaret işinizin sürekli büyümesi ve kâr edebilmesi için ölçeklenebilirlik, artan talebe karşılık verme kabiliyetine işaret eder. Daha fazla müşteri ürün veya hizmetlerinizi sipariş ettiğinde,...
Zeki, entegre ve veri odaklı Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çağında, Büyük Veri, Analitik ve Yapay Zeka tabanlı çözümler, satışların artırılmasında çok büyük bir rol üstlenirken, verimliliği de artırıyor. Müşteriler ise kendi halinden anlayan yapay zeka tabanlı CRM yaklaşımlarıyla etkileşimlerinden...
İnovasyonun üç ayağı olarak görülen arzulanabilirlik, fizibilite ve başarılılık üzerine yapılacak planlama ile inovasyon çalışmalarını daha verimli hale getirebilirsiniz. Bu yazıda, fizibilitenin inovasyondaki yeri üzerinde dururken, fizibilite nedir, fizibilite çalışmasının özellikleri nelerdir ve fizibilite...
Bir stratejik planlama tekniği olan SWOT analizi nedir, nasıl yapılır sorularının yanıtları, özellikle girişimciler tarafından merak edilenlerin başında geliyor. Kariyerinin başında olan kişilerin kendisine birçok soru sorması gerekir: Şirketim hangi noktada? Rakiplere göre avantajlarım nedir? Zayıf...
Mevcut müşteri portföyünü korurken, yeni müşteriler kazanmak için başarılı bir müşteri deneyimi stratejisi doğrultusunda hareket etmek gerekiyor.
Her alandaki gelişmelerin müşteri profilinde yarattığı değişim, şirketlerin pazarlama stratejisi ve kanallarında farklılık yapmasını gerektiriyor. Pazarlamanın rolü gelenekselin dışına çıkıyor. Pazarlama uzmanları chatbot pazarlama ile yeni stratejiler geliştiriyor. Bu yazımızda chatbot ne demek, chatbot...
İngilizcesiyle feedback, yani geribildirim kavramı, özellikle iş hayatında çok sık gündeme geliyor. Türkçede geri besleme veya geri bildirim olarak sıklıkla kullanılan bu terim, etkiden doğan tepki olarak önemli fırsatlar sunuyor. Uzun vadeli büyüme planlarının temelini oluşturan müşteri geri bildirimi...
Dijitalin ve teknolojik cihazların etkisiyle bugün ile geçmiş arasındaki farklılık giderek büyüse de, bir pazarlama yaklaşımı olan retro pazarlama, tüketicide geçmişe olan özlemi bir nebze olsa dindiriyor. Retro pazarlamanın anlamına ve nasıl yapıldığına dair detayları blog yazımızda aktarıyoruz.
Ülkemizde ve dünyada e-ticaretin hacmi her geçen gün artıyor. İç ve dış pazarlara e-ticaret platformlarıyla ulaşan iş profesyonelleri, rekabette öne çıkmak için belirli yöntemlere başvuruyor. E-ticaret veya sosyal medyadan ürün satanlar için fark yaratmanın etkili yollarından biri ürün fotoğrafçılığı....
Araştırmalar, perakende sektörünün en hızlı değişen ve gelişen sektörlerin başında geldiğini ve perakende deneyiminin müşteri kazanımı ve sadakati üzerinde doğrudan etkili olduğunu gösteriyor. Perakende mağazaları sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için performans ölçümleme kriterleri uyguluyor. Blog yazımızda...
Pazarlama dünyasının 2002 yılında tanıştığı nöropazarlama, son yıllarda popülerliğini artırmaya başladı. Tüketici nöro bilimi olarak da adlandırılan nöropazarlama, insan psikolojisini en aktif kullanan pazarlama yöntemlerinden biri olarak kabul ediliyor. Peki, nöropazarlama nedir, nöropazarlama nasıl...
Pazarlama, işletmelerin olmazsa olmazı. Bu kavram iki temel türe ayrılıyor: Gelen ve giden pazarlama. Pazarlamanın amacına ulaşabilmesi, doğru kanalın seçilmesiyle mümkün oluyor. Inbound ve outbound marketing türlerinden hangisi daha iyi sorusu pazarlama dünyası için de tartışma konusu. Peki, inbound...
İnternet üzerinden satış yapmak için pek çok şirket, e-ticaret sitesi kurmak yerine online pazar yerlerini (marketplace) tercih ediyor. Online pazar yerlerinde teknik altyapı konularıyla ilgilenmek gerekmediği gibi, rekabet de daha net gözlemlenebiliyor. Bu rekabet içinde mağaza puanı önemli bir kriter....
Pazarlama dünyasının son yıllardaki önemli temalarından biri olan çevrecilik, tüketicinin de daha fazla hassasiyet gösterdiği bir konu haline geldi. Markalar üretim süreçlerini, iş yapma biçimlerini ve sosyal sorumluluk çalışmalarını çevreci bir bakışla elden geçirerek fark yaratmaya çalışıyor. Yeşil...
Çoğu şirket için başarının en önemli unsuru olan satış, başarısını nitelikli insan gücünden alıyor. Güçlü bir satış ekibi, aynı zamanda daha geniş ve getirisi yüksek müşteri kitlesi anlamına geliyor. Bu nedenle saha satış ekibi yönetimi için güçlü stratejiler oluşturmak şirketler için büyük önem taşıyor....
Herhangi bir şey satın almadan önce hızlı biçimde araştırma ve fiyat karşılaştırma yapabilen kullanıcıları etkilemek için markaların artık pek çok aracı birden kullanması gerekiyor. Tüketiciye ürün veya hizmetin özelliklerini ve vadettiği faydaları satış noktalarında sunmanın teknolojik yollarından biri...
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken bazı yeni yöntemler de gelişme kaydediyor. Dropshipping de bu yöntemlerden biri olarak pek çok kişinin ilgisini çekiyor. Dropshipping nedir ve nasıl yapılır gibi sorulara...
Kullanıcıların e-ticarette en önem verdiği kriterlerden biri güven. Başarılı satış için gelen ziyaretçiye güven vermek, e-ticaret şirketleri içn öncelikli bir sonuç. Bu yazımızda e-ticarette güven kazanmak için yapılması gerekenleri anlatıyoruz.
İşletmelerin hedeflerine ulaşmasında önemli paya sahip olan saha yönetimi, teknolojiyle birlikte büyük bir dönüşüm sağladı. Saha yönetimi yazılımı sayesinde şirketler saha ekiplerini daha kolay takip ederek yönetebiliyor, tüm birimler aynı verimlilikte ve entegre biçimde çalışabiliyor.
Dijital dünyanın getirdiği değişimlerden biri olarak son dönemde çokça konuşulan oyunlaştırma, iş dünyasına eğlence katan popüler bir iş modeli, bir pazarlama yöntemi ve kimi zaman da bir İK stratejisi olarak karşımıza çıkıyor. Bu yazımızda oyunlaştırma nedir, nasıl uygulanır ve ne gibi faydalar sağlar...
Araştırmalar Türkiye’de 60,3 milyon mobil cihaz kullanıcısı bulunduğunu ve internete bağlanan kullanıcıların yüzde 67’sinin sosyal medyayı aktif olarak kullandığını gösteriyor. Mobil cihaz kullanımı, mobil cihaz çeşitliliği, mobil uygulama ve servislerin artmasıyla birlikte pazarlama dünyasında mobil...
Ürün veya hizmetini ideal formuna kavuşturmak ve güçlü iş stratejileri oluşturup doğru ilerleyebilmek için işletmelerin bir dizi çalışma yapması şart. Hedef pazarla ilgili; müşteri adayları ve rakipler hakkında bilgi toplayarak sonuçları yorumlamak, yani pazar araştırması yapmak gerekiyor. Blog yazımızda...
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış. Satışları artırmak için farklı satış artırma teknikleri uygulanabiliyor.
Pazarlama trendleri ile çağa ayak uyduran markalar farklı pazarlama stratejileri oluştursa da hedef aynı: Marka hafızası yaratarak marka bilinirliğini artırmak ve satın almanın önündeki tüm engelleri kaldırarak markayı ayrıştırmak. Peki, hangi yöntem nasıl geri dönüş sağlıyor.
Sosyal medyanın yoğun kullanımıyla markalar farkındalık yaratmak için kullandıkları sosyal medyayı itibar yönetimi için de kullanıyor. Bu sayede s-ticaret olarak bilinen sosyal medya odaklı e-ticaret faaliyetleri yani sosyal ticaret artış gösteriyor. Peki, sosyal ticaret nedir, nasıl yapılır?
İnternet girişimciliği, girişimlerin daha fazla kişiye iletilebilmesi ve hem ekonomik oluşu hem de sosyal istihdamı artırması sayesinde çok tercih ediliyor. İnternet girişimciliği birkaç konuya özellikle önem vermeyi gerektiriyor. İnternet girişimcileri için tüyolar arayışındaysanız blog yazımızın devamını...
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı ve sistematik olunmak ise bunların başında geliyor. Az hata ile kaliteli iş yapmak proje yönetimi ile mümkün oluyor. Bu nedenle proje yönetimi nedir, proje yönetimi nasıl yapılır...
Yapılan araştırmalar, satış süreci yazılımı kullanmayan satış personelinin %45’inin hedefleri tutturamadığını gösteriyor. Tüm ekibe yer ve zaman bağımsız olarak ortak çalışma imkanı sağlayan CRM sistemi sayesinde sürdürülebilir bir şirket büyümesi için gerekli altyapıyı oluşturabilirsiniz.
Yüksek düzeyde bakım ve tedavi arayışındaki hastalar veya hasta yakınları sağlık hizmeti veren kuruluşu internette araştırmadan karar vermiyor. Bu nedenle sağlık sektöründe dijital pazarlama büyük önem taşıyor.
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal girişimcilik, girişimciliğin yalnızca üretim faktörlerini bir araya getirmek ve fırsatlardan istifade ederek kâr elde etmek olmadığını gösteriyor.
Eğitimden alışverişe, toplantı düzenlemekten sosyalleşmeye kadar pek çok konuda online çözümler öne çıktı. Bu durum B2B pazarlama stratejisinin önemini de artırdı. Covid-19 ve sonrası dönemde B2B pazarlama stratejisi için ipuçlarını bu yazımızda paylaşıyoruz.
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri sadakati nasıl sağlanır sorusuna yanıt arıyor. Bu yazımızda bu konu hakkında sorulara yanıtlar veriyoruz.
Sadakatle sonuçlanacak ilişkiler kurmanın gerekliliği Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramının şirketlerin gündeminde yoğun olarak yer almasına sebebiyet veriyor. Peki, şirketlerin ne yapması gerekiyor?
Değişen paradigmalardan biri de pazarlama alanında oldu ve dijital pazarlama ortaya çıktı. Peki, yeni başlayan şirketler için dijital pazarlama nasıl olmalı?
21. yüzyılın ikinci on yılını kapattığımız bu ilk günlerde, geriye dönük bir değerlendirme yapacak olursak, perakende sektöründeki çarpıcı değişiklikleri ve yenilikleri hızlıca hatırlayabiliriz.
Sadakat programları ile müşterilerinizi harekete geçirerek, yeni müşteri kazanımı sağlamanız düşündüğünüz karar zorlu bir süreç olmaktan çıktı.
Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel müşterileriniz ile anlık ve tutarlı şekilde iletişimde kalmanız daha da mümkün hale geliyor.
“Sadakat Programına ne zaman başlamalı?” sorusunu kendinize soruyor olabilirsiniz. Gelin yanıtını birlikte verelim.
Oyunlaştırma ve viral pazarlama son yılların gözde pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Yeni neslin teknolojik yatkınlığı sebebiyle şirketler de müşteri sadakati alanında viral pazarlamanın gücünü bir süredir iletişimlerine yansıtmakta.
YouTube kanal sahiplerinin abone artırma taktikleri müşterinizi farklı bir deneyim sunmanızı sağlayabilir.
Varsayımlar ya da öngörüler yeterli değilse, bu istatistikler, neden bir müşteri sadakat programına ihtiyacınızı olduğunu açıklıyor.
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum haline geldi. Y ve Z jenerasyonları bu dijital ortamda büyüdü ve onu günlük hayatın bir parçası gibi kullanıyorlar. İşin açıkçası bu devirde hayatta kalmak için markaların neler...
CRM ile müşterilerinin beklentilerine hızlı ve etkin yanıt vermek kolaylaşırken, satış ve servislere bağlı gelirler de artıyor.
Perakende şirketleri IT için yaptıkları harcamayı artırarak, rekabette öne çıkmayı hedefliyor. Ancak dijital dönüşümde doğru iş ortağını seçmek de büyük önem taşıyor.
Ne bulursa onu satın alan müşteriler evlerine çekildi.Alışveriş merkezlerini kolay yoldan ikna olmayan bir nesil sardı. Bu kitle, teknolojinin nimetlerinden yararlanmayan mağazaların önünden teğet geçiyor.
İyi bir CRM çözümü, gelir kalemlerinde sağladığı fayda kadar giderlerin daha etkin takibini de kolaylaştırıyor.
CRM kullanmadığınız için dolu dizgin yaklaşan krizi tespit etmenizi sağlayacak 4 temel belirti.
Satın aldığı ürünlerin ödemesini yapmak için kasa önünde bekleyen müşteri kavramı çok geride kaldı. Devir ÖKC; yani ödeme kaydedici cihazları müşterinin ayağına getirme devri.
Müşterileriniz değerlidir. Onları daha değerli hissettirmek için yapmanız gerekenlerden biri ise onlara ait verileri akıllı bir şekilde ele alarak kişi ya da gruplara özel çözümler sunmaktan geçer.
Köşedeki bakkalın bile müşteri sadakat alanında aksiyon aldığı bir çağı yaşıyoruz.
Artan rekabet sonucunda düşük büyüme ve karlılık tehdidine karşı karşıya kalan perakende sektörü, ancak elindeki kaynakları daha verimli kullanarak bu sorunları aşabilir. Bu kaynakların temelinde ise oyunlaştırma teknikleri ile motivasyonu ve sadakati artırılmış bir satış ekibi bulunuyor.
Müşteriye ulaştığınız kanalların sayısının sürekli arttığı, müşteriyle iletişim kurmak için kullandığınız iletişim ortamlarına her gün yenisinin eklendiği bir dünyada OmniChannel kavramı giderek daha geniş kesimlerin ilgisini çekiyor. Ben de özellikle e-ticarette OmniChannel yaklaşımını avantaja çevirmek...
'Benim ne istediğimi anla dedi, gözlerime bak, hareketlerimi incele, zamanın harcama, aynı şeyleri defalarca sorma, ne olur beni yorma, beni tanı artık!'
Onlara değer verdiğinizi göstermenin ilk adımı onları gerçekten iyi tanımak...
Müşteriyi veriye, veriyi yeniden müşteriye çeviren Beacon teknolojisiyle tasarlanan perakende uygulamaları sektöre nasıl bir katkı sağlıyor?
Müşteri deneyiminin önemi e-Ticaret sektöründe hızla artıyor.
Dijital pazarlamanın bulut bilişimle birleşerek hızla yaygınlaştığı ve LED billboardlarla lokasyon bazlı öneri sistemlerinin PC platformlarını birlikte kullandığı günümüzde 360 derece pazarlama otomasyonu ve CRM platformları ayrılmaz ikili oldu.
Günümüzde hemen her sektörde olduğu gibi sigorta şirketinin gündeminde de "müşteri odaklı" olmak kavramı yatıyor. Peki müşteri odaklı nasıl olunur? Bir şirket neleri yaparsa müşteri odaklıyım diyebilir? Aslında olayın temelinde sadık müşteri yaratmak ve onu elde tutmak yatıyor ancak bunları yakalamak...
Yeni müşteri kazanma ve var olan müşterileri elde tutma çalışmalarını bir adım öteye taşıyan kişisel alan pazarlaması da diyebileceğimiz "Proximity Marketing", beacon teknolojisi ile çalışarak müşterilere ulaşmada bize daha etkili bir yol açıyor.
Müşteri ulaştığınız kanalların sayısı arttıkça ve alternatifler çeşitlendikçe, bu kanallar üzerinden sadakat deneyimini de sürdürülebilir kılmak önemli bir konu haline geliyor. Bu yazımızda omnichannel yaklaşımından ve bunun "Customer Engagement" konusunda etkisinden kısaca değinelim istedik.
Müşterinin ürün ve hizmetlerin şekillenmesinde çok daha fazla söz sahibi olduğu günümüzde, müşterinin kalbini fethetmek için klasik CRM yaklaşımıyla sunulan puan ve ödüller yeterki olmuyor. Bunun bir adım ötesine geçerek, Customer Engagement (müşteri katılımı) ile çift yönlü diyalogla kişiye özel yaklaşımları...
Sosyal medyada şikayet eden müşterilerin %20'si ilk bir saat içinde geri dönüş bekliyor. Bunun anlamı şu: Siz bir işletme sahibi olarak müşterinizin ne hissettiğini ya da yaşadığını bilemezken, müşterinizi çoktan rakiplerinize kaptırmış olabilirsiniz.
Ofisteyken Microsoft Dynamics CRM'in pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri yetenekleri elinizin altında... Peki ya yanınızda sadece bir tablet bilgisayar varken?
LinkedIn’de herhangi bir kişinin, kaçıncı derece uzağınızda olduğunuz bilgisini elde edebiliyorsunuz. Hiç tanımadığınız biriyle bağlantı kurmanız gerektiğinde o kişiyle aranızda genelde kaç kişi oluyor?
''İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.'' sözünü kuşkusuz bilmeyen yok. Peki bu sözüyle Robert Bosch'u, müşteri sadakati kavramının yaratıcılarından biri ilan edebilir miyiz? Şöyle okursak, evet: ''Devamlı para kazanmak için güveni mutlaka elde tutmak gerekir.''
Müşteri sadakati değişken bir gündeme sahip ve birçok bileşenden oluşan bu kavram her geçen gün farklı bir anlam taşıyor.
Tüm müşteriler sadakat gösterir, siz beklentileri doğru kavradığınız sürece...
Müşteriyi gözünden tanıma dönemi bitti. Şimdi verileri doğru okuma zamanı...