SAP programlarının süreç verimliliği için önemi28Mayıs

SAP programlarının süreç verimliliği için önemi

Tüm dünyada dijital dönüşümü yakalayan ve sektöründe önde gelen firmalar SAP programı kullanıyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerden global şirketlere kadar tüm ölçeklerdeki işletmeler ihtiyaçlarını SAP programı ile karşılıyor. SAP programı ile muhasebe, satış, üretim, finans ve insan kaynakları gibi birçok iş süreci yönetilerek yüksek verimlilik sağlanıyor. İş süreçlerinin verimli hale gelmesiyle birlikte hem maliyet tasarrufu hem de rekabet ortamında öne çıkmak mümkün oluyor.

 

SAP programı kullanmak şirketler için pek çok avantaj sağladığı gibi SAP öğrenmek de kişilerin terfi etme, daha iyi gelir elde etme, saygınlık kazanma ve yeni fırsatlarla karşılaşma gibi olanaklar elde etmesini sağlıyor.

 

SAP nedir, hangi modüller bulunur?

Systemanalyse und Programmentwicklung (Systems Analysis and Program Development) adıyla Almanya’da kurulan şirketin ürettiği yazılımlar, SAP kısaltmasıyla anılıyor. İş profesyonellerinin en doğru kararları almasında ve şirketlerin uluslararası standartları yakalamasında etkili olan SAP yazılımları, sektöründe önde gelen şirketler tarafından kullanılıyor. SAP nedir sorusunu bir sürecin veya şirketin bir biriminin bilgisayar ortamına dökülmüş hali diyebiliriz. SAP yazılım modülleri pek çok verinin bilgisayar ortamında takip edilmesine olanak tanıyor.

 

SAP modülleri veriyi yapılacak işin farklı yön ve noktalarında toplayarak entegre ediyor ve yazılım, bilişim ve yönetim maliyetlerini azaltıyor. Bu bağlamda SAP hangi modül daha iyi sorusunun yanıtı alan doğrultusunda değişiyor diyebiliriz. Kurumsallığı öne alan şirketler için farklı modüller üreten SAP, üretimden satış aşamasına, personel durumundan mali yapıya kadar tüm verilerin takibini kolaylaştırıyor. İhtiyaca göre şekillenen ve çeşitlenen onlarca SAP modülü bulunuyor. 

 

SAP çözümleri şirketlerin süreç verimliliğine nasıl katkı sağlar?

Ülke ve sektör fark etmeksizin kariyer hedefleri içinde en fazla çalışılmak istenen şirketlerin SAP sistemi kullandıkları görülüyor. 180’ den fazla ülkede binlerce şirket SAP kullanıyor. İnsan kaynaklarından üretime, satıştan muhasebeye her şeyi tek bir yapı içerisinde barındıran SAP, tüm iş süreçlerini bir araya getirmesiyle ihtiyaçların kısa sürede kolayca ortaya çıkartılıp maliyetleri minimuma indirerek, hızlı çözümler üretilmesini sağlıyor. Dolayısıyla SAP uygulamaları, şirketlerin süreçlerin ilişkilendirilmesini ve yönetilmesini kolaylaştırmak için başvurduğu bir yöntem diyebiliriz. İş profesyonelleri SAP programı sayesinde artan rekabet koşullarında en doğru kararları alabildiği gibi iş süreçlerinde uluslararası standartları yakalayabiliyor. SAP’ın temel çözümlerinin şirketlere sağladığı avantajları şöyle ifade edebiliriz:

  • SAP Finansal Yönetim ve Muhasebe çözümleri; finansal kapanış, bütçe planlama, finans operasyonları ve hazine yönetimi gibi önemli finansal süreçlerin tüm operasyonlarını bütünleşik olarak yönetme olanağı tanıyor. Bu sayede operasyonel süreçlerdeki gereksiz zaman kaybı ortadan kalkıyor.
  • SAP Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM) çözümleri talep planlama, lojistik ağı, depo ve stok yönetimi gibi tedarik süreçlerinde kolay yönetim imkânı tanıyor. IoT (Nesnelerin İnterneti), Endüstri 4.0, RFID ve gelişmiş analitik teknolojileri kullanan tedarik yönetimi modülleri, süreçleri analiz ederek yüksek verimlilik ve müşteri memnuniyeti sağlamaya olanak tanıyor. Böylece artan müşteri beklentilerini hızlı yanıtlamak mümkün oluyor.
  • İşbirliğine dayalı tedarik ve sözleşme yönetimi, şartlı iş gücü yönetimi, self servis satın alma, doğrudan satın alma ve hizmet alımı süreçlerinin tümü SAP Tedarik ve Satın Alma Çözümleri ile en karlı şekilde gerçekleştirebiliyor. Bulut tabanlı analitik raporlama kabiliyeti sayesinde satış sonuçlarını karşılaştırmak, gelecek tahminleri yapmak ve performansı ölçmek mümkün oluyor.
  • SAP Hybris CRM çözümleri, satış temsilcilerinin ihtiyaç duydukları bilgileri hızlı ve kolay bir sistemle sağlıyor. Böylece satış performansı artıyor. Hızlı karar alma noktasında büyük avantaj sağlayan bu çözüm, müşterilerin 360 derece görünümünü elde ederek daha fazla satış ve kazanç elde etmeyi mümkün kılıyor.
  • SAP Servis yazılımları, müşterilere farklı kanallardan birbiriyle tutarlı ve kusursuz bir hizmet sunmayı sağlıyor. Yardım masası ve call-center çalışanları SAP sayesinde müşterilerin sosyal medya aktivitelerini dahi görüntüleyebiliyor. Böylece müşterilerin sorunları hızla çözülebiliyor.
  • SAP, yerleşik ve bulut insan kaynakları çözümleri; işe yerleştirme, iş gücü planlaması, bordro ve daha birçok önemli insan kaynakları süreçlerini yönetme, çalışanları destekleme ve yeteneklerini geliştirme fırsatı sunuyor. İnsan Kaynakları uzmanları, SAP’ın analitik kabiliyetleri sayesinde yeteneğe göre işgücü planlamaları yapabiliyor, iş gücü trend ve risklerini izleyerek gelecek tahminlerinde bulunabiliyor.
  • Gerçek zamanlı bir ERP çözümü olan S/4HANA, bellek içi sistemiyle gerçek zamanlı analitikleri izlemeye, verileri anlık olarak almaya aracı oluyor. Ayrıntılı varsayımlar sayesinde daha güvenilir analizler elde ederek yeniden tasarlanan süreçlere ve yeni trendlere kolayca ayak uydurmak, öngörüsel planlarla ilerleme fırsatı yakalamak mümkün oluyor. Rol bazlı arayüzler, eğitim gereksinimlerini en aza indirmeye ve kullanıcı üretkenliğini artırmaya olanak tanıyor.

Tüm SAP çözümleri; finansal işlemleri, ürün yaşam döngüsünü ve tedarik zinciri faaliyetlerini yönetmeye olanak tanıyor. Performans değerlendirme, bilgi ve karar verme gibi çeşitli analitik işlevlere sahip çözümler sayesinde şirketler verimlilik artışı ve etkili planlama fırsatı yakalıyor. Böylece dijitalleşen dünyaya ayak uydurabiliyor.

 

İnnova ile kurumun tüm süreçleri kontrol altında

Müşteri deneyimini artırmak, çalışanlarınızın yetkinliğini artırmak, altyapınızı dönüştürmek, süreçlerinizi optimize etmek için ve bilgiyi gelire dönüştürmek için Türkiye’nin önde gelen bilişim çözümleri firması İnnova’nın tecrübesinden yararlanabilirsiniz. Veri analizi ve içgörü için İnnova’nın Customer Experience Design (CED) Çözümleri'ni kullanabilir; tüm iş süreçlerini tek bir kaynak altında toplamak için SAP S/4HANA çözümünü kullanabilir; finansal süreçleri tek bir platformda yöneterek zaman kazanmak için SAP Central Finance çözümünü kullanabilirsiniz. İnnova çözümleriyle müşteri ilişkileri yönetimi ve insan kaynakları yönetiminde de pek çok kolaylık elde edebilirsiniz.