Sadakat Programına Ne Zaman Başlamalı?03Eylül

Sadakat Programına Ne Zaman Başlamalı?

“Sadakat Programına ne zaman başlamalı?” sorusunu kendinize soruyor olabilirsiniz. Gelin yanıtını birlikte verelim. 

 

Müşteri sadakat programlarını 5N1K yöntemiyle ele alacak olursak; bu tür programların, “Ne” olduğuna, “Kim”e yönelik olduğuna, “Ne İçin” kullanıldığına, “Nasıl” uygulandığına ve “Nerede” kurgulandığına dair oluşacak sorulara cevaplar verebiliriz. Ancak bu programların “Ne Zaman” uygulandığına dair oluşacak soruya tek bir yanıt vermek pek mümkün değil. Aslına bakarsanız ne zaman isterseniz o zaman uygulamaya başlayabiliyorsunuz.

 

Bu yazımızda; kesin bir zamanlaması olmayan sadakat programlarına başlamak için sektörler nasıl hareket ediyor, onu inceleyeceğiz.

 

Sadakat programına ne zaman başlamak gerektiği en büyük soru işaretlerinden birisi. Bu konuda çok geç kalmanın bir handikap olabileceği aşikar ancak hızlı olmaya çalışırken yeterli kurguyu oluşturamadan harekete geçmenin de uzun vadede zararları ortaya çıkabiliyor. Piyasadaki genel algı belli bir müşteri portföyü oluşturduktan ve iş hacmini büyüttükten sonra harekete geçmek şeklinde. Kimi markalar ise sadakat programları yerine satışı artırmaya yönelik diğer stratejiler üzerine ağırlık vermeyi tercih edebiliyorlar.

 

Gerçek şu ki, bir sadakat programı başlatmak için doğru ya da yanlış bir zaman yok. Kurumun neyi hedeflediğine göre farklı zamanlarda aksiyon almak daha faydalı olacaktır. Örneğin e-ticaret mağazanızı oluşturdunuz ve sanal POS sisteminizi kurdunuz; bu noktada müşteri sadakatini bir an evvel düşünmeye başlamak gerçekten çok önemli.

 

Hedefinizi mutlaka belirleyin

Sadakat programınızın dört ana hedefi olmalıdır:

  1. Sadık müşterilerinize fayda ve değer sağlamak

  2. Diğer müşterileri sadık olmaya teşvik etmek
  3. Kârınızı artırmak
  4. Müşterileriniz ve harcama alışkanlıklarıyla ilgili daha fazla veri toplamak

Bu maddelerin tamamı ertelemek istemeyeceğiniz, daha doğrusu ertelemeniz halinde faydalarından mahrum kalacağınız unsurlardır. Müşteri sadakati, kurumunuza ilişkin tüm süreçlerin odak noktasında bulunmalıdır.

 

“Sadakat programını duyurmak için en uygun zaman, ne zaman?”

Her şey sadakat programınızla ne yapmayı planladığınızı ve müşterilerinizi ne ile ödüllendireceğinizi planlamayla alâkalı. (Sadakat programını yeni oluşturuyorsanız bu kurguları oluştururken işinin ehli profesyonellerden yardım almakta fayda var.) Göz önünde bulundurulması gereken diğer bir şey, sadakat programının çalışanlarınıza ve saha ekiplerinize aktarımıdır. Ne kadar çabuk uygularsanız, sadakat programının nasıl çalışacağı ve müşterilerin ne tür ödüller alabileceği konusunda çalışanlarınızı bilgilendirerek programa adapte edebilirsiniz.

 

Sadakat programınıza ilişkin kurguları tamamladıktan sonra beklemenin bir anlamı yok, zira kaybettiğiniz her saniye potansiyel bir satış kaybı anlamına geliyor olabilir. Çalışanlarınız programı özümsemiş ve sadakat programınız işler hale geldiyse, fiziksel ya da sanal satışlarınıza başladığınız anda sadakat programını harekete geçirmemek ileride sizi üzecek kayıplara neden olacaktır. Sadakat programını başlatmak için müşterilerin yoğun alışveriş yaptığı tatil ve bayram dönemlerine denk getirebilirsiniz.

 

 

Sadakat programını başlatmak

İşe ilk başlarken mutlaka küçük başlayın ve sunduğunuz her tür teklifin test edildiğinden emin olun. Sadakat programına mümkün olan en kısa sürede başlamanın gerçekten iyi bir fikir olduğuna inanıyorsanız, satışlarınız arttıkça sadakat programının kapsamının da büyümesine izin vermiş olursunuz.

 

Bir örnekle inceleyelim. Sadakat programına başladınız ve özel kampanyaları bildirdiğiniz mail listenize kayıtlı 25 müşteriniz oldu. Bu üyeler sadakat programının bir parçası olmanın getirisi olan bu hizmetten keyifle faydalanıyor olabilir. 5.000 üyeye ulaştığınızda, müşteri ihtiyaçlarının değişmeye başladığını ve müşterilerin indirim kodu kuponlarını tercih ettiklerini fark edebilirsiniz.

 

Sadakat programına başladığınızda, doğru ölçekli bir başlangıç ​​yapmak tamamen sizin elinizde. Müşterilerinizin gerçekten istedikleri şeyleri sunmaya çalışın ve müşterilerinizin sadakat programına katılmaktan keyif aldıklarından emin olun.

 

Özetle; günümüz dünyasında sadakat programlarının önemi giderek artıyor ve eğer bir sadakat programı uygulamaya karar verdiyseniz bunu geciktirmenin hiçbir faydası yok. Kurumunuz için doğru olan ve müşteri beklentilerine uyan bir sadakat planı oluşturun. Kurum genelinde bir sadakat anlayışı yaratın ve çalışanlarınızı bunun kurum için ne ifade ettiğine dair ikna edin. En önemlisi lansmandan önce her şeyin doğru şekilde çalıştığından emin olun. Doğru çalışmayan bir sadakat programı müşteri bağlılığı yerine müşteri kaybına yol açacaktır.

 

Müşteri kayıplarının önüne geçerek, kurumların sadakat alanındaki ihtiyaçlarına hizmet edecek modüler bir yapıyla tasarlanan PayFlex Sadakat uygulamaları sayesinde zaman kaybetmeyin. Müşterilerinizin sadakati yolunda doğru adımları, doğru zamanda atabileceğiniz PayFlex Sadakat ile puanlar, indirimler kazandırmak ya da ilgi alanlarına göre kampanyalar düzenlemek için artık bol sıfırlı bütçelere ihtiyaç yok. İhtiyaca yönelik modüller sayesinde sadakat kurgularını en optimize şekilde tasarlamak mümkün.