Organizasyonlarda kuşak karması ve iş hayatında kuşaklar11Haziran

Organizasyonlarda kuşak karması ve iş hayatında kuşaklar

Küresel düzende özellikle son dönemlerde baş döndürücü değişimler yaşanıyor. Sosyal, ekonomik, politik ve teknolojik gelişmeler toplum kültürünü değiştiriyor. X, Y, Z harfleri ile sınıflandırılan kuşaklar arasındaki farklılık takım içinde çalışmaya başladıklarında da ortaya çıkıyor. Öyle ki, bugünün iş ortamında beş farklı nesil ortak ekonomik ve ticari hedefler için yan yana çalışmak durumunda kalabiliyor. Hedef aynı olsa da bakış açılarının farklı olması organizasyonlarda kuşak karması sorununu ortaya çıkarıyor.

 

Kuşaklar arasındaki farklılıklar, kuşakların pazarlamada kuşaklar, yönetimde kuşaklar şeklinde farklı başlıklarda irdelenmesine sebebiyet veriyor. Kuşaklar arasındaki farklılıklar iş dünyasında çoğu zaman kıyaslamalara sebep oluyor. Bir kuşağı diğer kuşaktan şikayet ederken görmek iş ortamında sıklıkla karşılaşılan bir durum olduğundan organizasyonlarda kuşak karması, kuşakları anlamak için çabalamayı gerektiriyor. Her neslin farklı beklentileri, iletişim stilleri ve perspektifleri olması nedeniyle yönetim kademelerinin kuşaklar arasında yaşanan farklılıkları iyi yönetmesi gerekiyor.

 

 

Boomer kuşağı nasıl düşünüyor, nasıl yaşıyor?

Her neslin farklı beklentileri, iletişim stilleri ve perspektifleri olması nesillerin ayırt edici özelliklerini ele alan bir yönetim stratejisinin benimsenmesini gerektiriyor. Peki, Baby Boomer kuşağı özellikleri neler? II.Dünya Savaşı'ndan sonra 1964'e kadar doğanların dahil olduğu Baby Boomer kuşağı iş ahlakı ve hedef merkezli eğilimleriyle biliniyor. 

Çalışkanlıklarıyla da anılan bu kuşak yüz yüze etkileşime değer verme eğilimi gösteriyor. Dijital iletişim olmadan büyüyen bu kuşak, grup toplantılarında etkileşime daha açık. Yöneticilerin yetenekleri ile tanınmak isteyen bu kuşağın, genç çalışanlara mentorluk yapmaya teşvik edilmesi organizasyonlarda kuşak karması ile ortaya çıkan sorunları çözmede etkili olacaktır.

 

X kuşağı nasıl düşünüyor, nasıl yaşıyor?

X kuşağı üyeleri, hem teknoloji ve çevrimiçi işe alım ve işe alma araçlarını kullanmakta hem de yüz yüze etkileşimde rahat olabiliyor. X kuşağı; hisse senedi, hediye kartı gibi parasal faydaları takdir ediyor. Daha az denetim ve daha fazla özerklik tercih eden X kuşağı iş/yaşam dengesi sağlamalarına izin veren daha esnek çalışma sistemiyle yönetilmek istiyor.

 

Y kuşağı nasıl düşünüyor, nasıl yaşıyor?

1981 ve 1996 yılları arasında doğan Y kuşağı özellikleri arasında dijital olarak önceki nesillerden daha rahat iletişim kurmaları öne çıkıyor. Mevcut işgücünün en büyük kuşağı olan Y kuşağı, mesai arkadaşlarıyla sohbet için odada dolaşmak yerine anlık mesajlar, e-posta veya metinler göndermeyi tercih ediyor. Y kuşağı, kariyer geliştirme fırsatlarına ve iş/yaşam dengesine öncelik veriyor. Ofisteki çalışma saatleri için değil, sonuçlarına önem veren Y kuşağına uzaktan çalışma olanağı tanımak organizasyonlarda kuşak karması ile ortaya çıkan sorunları çözmede etkili olacaktır.

 

Z kuşağı nasıl düşünüyor, nasıl yaşıyor?

Tüketimde söz sahibi olan ve geleceğin işgücü olarak nitelendirilen Z kuşağı, ilişkilerini teknolojiyle şekillendiriyor. Teknoloji ile doğmaları nedeniyle teknoloji kuşağı, dijital yerliler olarak da adlandırılan Z kuşağı, iş güvenliğine önem veriyor ve esnek çalışma saatlerini tercih ediyor. Z kuşağı için sosyal sorumluluk ve çeşitliliğe öncelik veren ve yönetime katılmalarını sağlayan bir iş ortamı sunmak gerekiyor.

 

SAP SuccessFactors çözümü ile kuşak farklılıklarını yönetin

Kuşakların birbirinden farklı özelliklere sahip olması fırsat olarak değerlendirilip her neslin olumlu özelliklerini öne çıkaracak stratejiler izlenmesi gerekiyor. İş hayatında söz sahibi olan X, Y, Z kuşağı arasındaki farklılıkları en iyi şekilde yöneterek verimliliği artırmak için SAP SuccessFactors çözümünden yararlanabilirsiniz.

 

168 ülkede 60 iş kolundaki binlerce müşteri tarafından tercih edilen SAP SuccessFactors, potansiyel çalışanları sisteme aday olarak almaktan, performans ve iş gücü takibine, süreç analizlerinden, şirket içi iletişim yönetimine kadar tüm ihtiyaçlarınız için çözümler sunuyor. Yüksek iş gücü verimliğine erişmenizde size kılavuzluk ederek, insan kaynakları (İK) süreçlerini tutan uca yönetmenize olanak tanıyor. İnnova danışmanlığında, geleneksel İK yönetimi yaklaşımını dijitale ve bulut ortamına taşıyarak, dönüşümü yakalayabilir ve çalışanlarınızın verimliliğini artırabilirsiniz.