Kurumsal web siteleri için UX uygulamaları hangi avantajları sunuyor?
10.02.2021
Sosyal Medya

Kurumsal web siteleri için UX uygulamaları hangi avantajları sunuyor?

Deneyimin adeta her şey olduğu günümüzde, kurumsal bir web sitesinin başarısını UX ve UI uygulamaları belirliyor.

Satın almak istedikleri ürün ve hizmetleri çevrimiçi araştırmak çağımızın bir standardı haline geldi. Bu nedenle, kurumsal web siteleri işinizin en az diğer alanları kadar başarınızda rol oynuyor. Web sitenizin başarısında rol oynayan UI ve UX kavramları, birbirlerine benzese de sitenizin farklı unsurlarına odaklanan uzmanlık alanlarıdır ve aslında birbirlerinden tamamen farklılardır. Bir satış hunisi yaklaşımıyla sitenizin müşterileri nasıl yönlendireceğini birlikte çalışarak şekillendirirler. Sonuçta web siteniz, işletmeniz, şirketinizin değerleri ve görüşleri ile ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi veren dijital bir portföydür.

UX nedir?

UX, İngilizcede User Experience (Kullanıcı Deneyimi) kavramının kısaltmasıdır. Web tasarımındaki bu disiplin, bir kullanıcının ürünler, sistemler ve hizmetler ile etkileşimini anlamak ve planlamak için kritik analiz ve mantığı örer. Kullanılabilirlik, tasarım, gezinme ve izlenimi içerir.

Basitçe ifade etmek gerekirse, kullanıcı merkezli bir tasarım oluşturmakla ilgilidir. UX tasarımı, bir evin planı gibidir: İnsanların bir odadan diğerine girip çıkmalarının nasıl kolaylaştırılacağını planlar.

UI nedir?

Kullanıcı Arayüzü teriminin kısaltmasıdır. Arayüz, bir kullanıcının programla iletişim kurmasına yardımcı olan bir dizi komut veya menüdür. UI tasarımı, bir kişinin sitenizle yapması gerekenleri ne kadar kolay ve sezgisel olarak yapabileceğini belirler. UI tasarımı, bir evin havasını uyandıran mobilyalar, boya ve küçük detaylar gibidir.

İyi bir tasarım, web sitenizin güvenilirliğine büyük ölçüde katkıda bulunur. Bu nedenle, kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü tasarımına ilişkin en azından temel bir anlayışa sahip olmak önemlidir, böylece web sitenizin işletme hedeflerinizi yönlendirmesini sağlamak için nasıl birlikte çalıştıklarını kavrayabilirsiniz.

Hem UX hem de UI, başarılı bir son ürünün yolunu açan benzer bir odağa sahip tutarlı tasarım disiplinleridir. UX ve UI'ın web tasarımının tamamlayıcı yönleri olduğunu söylemek yanlış olmaz; biri olmadan diğeri eksik kalır.

UX ve UI uygulamalarının farkı

Farklılıklar söz konusu olduğunda, bu disiplinleri ayrı organizasyonel roller olarak projelendirmek önemlidir. UX, müşterinin web sitenizdeyken nasıl hissetmesinin beklendiğine dair olan ve daha çok veriye dayalı bir projeksiyonken; UI, tasarım modellerini ve hatta en küçük ayrıntıları dikkate alır.

Kullanıcı arayüzü, web sitenizin tasarımını düzenli, keyifli ve eğlenceli hale getirmekle ilgilidir, UX ise tasarımın kullanım kolaylığına odaklanır. UX daha çok bir kavram veya daha doğrusu kusursuzluk, yanıt verme ve web sitesinin genel gerekliliklerini yerine getirmeyi vaat eden bir yaklaşımdır. Öte yandan, UI, tasarım süreciyle doğrudan ilişkili öğeler, araçlar, teknik bilgiler ve dijital arayüzlerden oluşur.

UX çalışması kurumsal web sitesi için hangi avantajları sağlar?

Dijitalleşmenin arttığı salgın sonrası dönemde, UX tasarımına yapılan yatırımların geri dönüşü daha hızlı olabilir.

Güncel araştırmalar, web sitesi ziyaretçilerin ve potansiyel müşterilerin kullanıcı dostu web sitelerine büyük önem verdiğini ortaya koyuyor. Google da son algoritma güncellemeleri ile ağırlıklı olarak UX metriklerine odaklanıyor. Artık sitenizin kullanıcı deneyimi, arama sonuçlarında nerede yer alacağınızı doğrudan etkiliyor.

UX yatırımı yapmak için en önemli sebepler

Müşteri deneyimini iyileştirme

Doğru UX tasarımı, kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını ve isteklerini önceden tahmin etmek ve ardından web sitenizde kolayca nihai bir hedefe doğru ilerlemelerine yardımcı olmakla ilgilidir. Mükemmel bir UX tasarımı ise harekete geçirici mesaj (CTA) düğmeleri, anket veya haber bülteni kayıt istemleri aracılığıyla daha kapsamlı bir etkileşimi teşvik edebilir.

Hemen çıkma oranını azaltma

Web siteniz, alakalı bilgileri bulmak için net bir yol sunan güçlü bir UX tasarımına sahip olduğunda, ziyaretçilerin sitenizde vakit geçirme olasılığı daha yüksektir. Bu da hemen çıkma oranlarını düşürür.

E-ticarette satışları artırma

Bir e-ticaret web sitesi için güçlü bir kullanıcı deneyimi tasarımı, sepet terk adı verilen ve alışveriş tamamlanmadan çıkan müşterilerin azalmasına ve dolayısıyla satın alma sayısının artmasına neden olabilir. Duyarlı ve müşteri odaklı bir UX tasarımı, satış dönüşümlerini ve ciroyu katlayabilir.

Müşteri hizmetleri maliyetlerini düşürme

Verimli bir kullanıcı deneyimi düzeni, insanların sorularına kolaylıkla yanıt bulabilmesini sağlamasının yanında, maliyetleri de düşürür. Siteyi ziyaret eden kullanıcı, formlar, sohbetler, aramalar, e-postalar veya sosyal medya aracılığıyla şirketle iletişim kurmak istemediğinde, yani bunlara gerek kalmadığında müşteri hizmetlerinde büyük miktarda para tasarrufu sağlayabilir. Web sitesi etkileşimli ve kolay kullanılabilirse, bilgi ve süreçlere giden yollar kendi kendilerini açıklar ve tüketiciler şirketlerle iletişim kurmadan, kendi sorunlarına çözüm bulabilirler.

Aramalarda üst sıralarda çıkabilme

Kullanıcı deneyimi, arama motorları için hayati bir sıralama faktörüne dönüştü. Google'ın mobil uyumluluğu ve web sitesi yükleme hızlarını sıralamada esas olarak görmeye başlamasıyla UX tasarımını SEO ve iş geliştirme stratejilerinize bir öncelik olarak dahil etmek artık zorunluluk halini aldı.

Öne Çıkan Yazılar
Kripto Para nedir, fırsatları ve dezavantajları nelerdir?
Kripto Para nedir, fırsatları ve dezavantajları nelerdir?
Hakkında farklı görüşler sunulan dijital para birimleri merkez bankalarının, devletlerin ve büyük şirketlerin odağında. Başta...
14.07.2020
Fintek
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Nedir? Nasıl Çalışır?
Robotik süreç otomasyonu (Robotic Process Automation - RPA) nedir? Nasıl çalışır? Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağımız...
14.03.2019
Dijital Dönüşüm
Soru-Cevap: Kripto paranın geleceği nasıl olacak?
Soru-Cevap: Kripto paranın geleceği nasıl olacak?
Son yılların popüler konularından biri olan kripto para ve üzerinde çalıştığı Blokchain teknolojisi ülkemizde de pek çok...
11.06.2020
Konuk Yazarlar
CVV kodu nedir ve alışverişlerde nasıl kullanılır?
CVV kodu nedir ve alışverişlerde nasıl kullanılır?
İnternetten alışveriş yapmayı tercih edenler, ödeme adımında kredi kartı bilgilerini girerken CVV kodu ile karşılaşıyor....
6.07.2020
Fintek
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış....
19.06.2020
Satış / Pazarlama