Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) trendleri10Eylül

Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) trendleri

Koronavirüs, birçok alandaki gibi Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) için de dönüştürücü olurken, 2020 trendleri de buna göre yeniden şekillendi.

 

Koronavirüs pandemisinin talep ve tedarik akışında ani bir etki yaratması, şirketleri yıkıcı (disruptive) çözümler aramaya itti. COVID-19 öncesi dijital dönüşüm stratejileri değişmek zorunda kalırken, dijitalleşmenin bugüne kadar önemli olmayan unsurları da öncelik kazanmaya başladı.

 

Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) çözümlerine yatırım yapanlar ise operasyonlarını var olan duruma daha hızlı adapte ederken, karantina ile ortaya çıkan zorlukları daha hızlı tespit edebildiler.

 

Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemi nedir?

Bir şirketin tüm iş süreçlerini desteklemek, birleştirmek ve kontrol etmek için kurumsal kaynak planlamadan faydalanılır. ERP kapsamına personel, malzeme, finans ve üretim ya da servis kapasitesi gibi başlıklar girmektedir. Bir ERP sistemi, basitçe şirketin tüm bölümleri için standartlaştırılmış bir teknik destek sağlamada kullanılır.

 

ERP'nin avantajları

Maaş bordroları gibi önceden elle hazırlanan dokümanlar, yazılım tarafından otomatik olarak hazırlanabilir. Önemli veriler her zaman merkezi bir veritabanında yer alır ve her zaman güncel kaldığından, doğrulama süreçlerini ortadan kaldırır. Tüm çalışanlar aynı veritabanına erişebilirler, bu da iç iletişimi kolaylaştırır.

 

Veri ve veri setlerinin bir kurumsal kaynak planlama sistemleri üzerinde yapılandırılması ve standardizasyonu, tüm iş süreçlerinin merkezi kontrolünü sağlar.

 

Yukarıdakine benzer işlemlerden tasarruf edilen vakit de daha verimli olarak kullanılabilir.

 

Kurumsal kaynak planlama (ERP) hakkında temel bilgiler ve 2020 trendleri

Kurumsal kaynak planlama (ERP) hakkında temel bilgiler ve 2020 trendleri

 

Kurumsal Kaynak Planlama sisteminin özellikleri ve modülleri

ERP sistemleri, şirketin ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini, ana yazılıma entegre edilebilen farklı modüller ile sağlar. Verilerin kolayca yaratılmasını ya da değiştirilmesini sağlayan ERP modülleri, şirketin bulunduğu sektöre, şirket yapısına, ürünlerine ve hizmet anlayışına göre değişiklik gösterir. Dolayısıyla, bir kurumun ihtiyaç duyduğu ERP özellikleri, operasyonel değer zincirine bakarak seçilebilir.

 

Standart ERP modülleri kullanım alanları bazında aşağıdaki gibi sıralanabilir:

 

  • ERP sistemi (Satın alma, Satış, Lojistik, E-ticaret vb.)
  • CRM sistemi (Müşteri İlişkileri Yönetimi)
  • Muhasebe (Finans, Maliyet muhasebesi vb.)
  • Üretim planlama (PPS)
  • Bordro (İK, finans)
  • Tedarik Zinciri Yönetimi (Planlama, Satın Alma, Lojistik)

 

2020 yılı için Kurumsal Kaynak Planlama trendleri

ERP trendleri 2020 yılındaki gelişmeler doğrultusunda, beklentilerden farklı bir yöne ilerledi. Bulut ERP sistemleri uzaktan çalışma modelini ağırlıklı uygulayan şirketler için daha kolay bakım gerektirdiğinden öne çıktı, ancak bu başlığa son dönemdeki eğilimler içerisinde halihazırda bulunduğu için yer vermedik.

 

İşte 2020 yılında karşımıza çıkacak olan kurumsal kaynak planlama trendleri...

 

Her şey için bir uygulama

Akıllı telefonları bugün her şey için kullanıyoruz. Gündelik kullanımda ihtiyacımız olabilecek neredeyse her konuda birçok uygulama bulmak mümkün. Şimdi, aynı durumun kurumsal alana sıçradığını görüyoruz. 2020 yılı kurumsal kaynak planlama (ERP) trendleri arasında yer alan uygulamalaştırmadan (appification) faydalanabilirler ve kurumsal kaynak planlama yazılımları içerisinde önemli bir rol oynayan belirli iş süreçleri, özel uygulamalar ile mobil dünyaya taşınabilir.

 

Örneğin lojistik için depo takibi bir mobil uygulamayla yapılabilir. Özellikle B2B e-ticaret operasyonlarında, müşteriler B2C e-ticarette olduğu kadar fazla ve anlık bilgiye ulaşmıyorlar. Buradan oluşan veriler bir süre sonra değerlendirilerek, performans planlaması için de değerli bir kaynağa dönüşebilir.

 

2020 yılı için kurumsal kaynak planlama (ERP) trendleri

2020 yılı için kurumsal kaynak planlama (ERP) trendleri

 

Akıllı Servisler

Her ne kadar dijitalleşme yeni bir kavram olmasa da henüz tüm potansiyeli de açığa çıkmış değil. Akıllı Servisler de bu potansiyelin yeni fark edilen yönlerinden birisi Aslında, işletmeler için sınırsız olanak sunan ve Dijital Servis olarak da nitelendirebileceğimiz Akıllı Servisler, ağa bağlı, akıllı, teknik sistemler ve platformlardan veri topluyor ve analiz ediyorlar. Daha sonra buradan açığa çıkan veriler, ERP sistemine aktarılıyor ve pazarlamadan satışa, ürün planlamadan satış sonrası desteğe kadar yeni iş fırsatları yaratabilecek birçok alanda kullanılabiliyorlar.

 

KOBİ'ler için veri madenciliği

Bugüne dek büyük veri gerektiren veri madenciliği kavramının, KOBİ'ler için pek bir şey ifade etmediği düşünülüyordu. Ancak bu doğru değil, artık veri madenciliği de 2020 yılının ERP trendleri arasında yerini aldı. Artık bu verilerle müşteri kaybını önleme ya da dinamik fiyatlandırma gibi işlemler yapılabiliyor. Kurumsal kaynak planlama sistemindeki veriler, istatistiksel metotlarla güvenilir ve gelire dönüştürülebilir öngörüler haline getirilebiliyor. Tamamen otomatik olarak gerçekleştirilebilen bu süreç, şirketler daha fazla bilgi topladıkça daha iyi sonuç veriyor.