KOBİ’ler için cazip pazarlar27Mayıs

KOBİ’ler için cazip pazarlar

KOBİ’lerin dünya ekonomisindeki rolü giderek artıyor. Yatırım, üretim, istihdam, ihracat ve ödedikleri vergiler açısından ekonomiye katkıda bulunan; coğrafi dağılımları sayesinde bölgesel kalkınmada da öne çıkan KOBİ’ler, dünya ticaretinin ve ülke ekonomilerinin temel dinamiklerini oluşturuyor. KOBİ’lerin küresel tedarik zincirlerinde yerlerini alabilmeleri kalkınma açısından büyük önem taşıyor. İhracatın önemi artarken KOBİ’ler dünyaya açılma eğilimi gösteriyor. Peki, KOBİ’ler için cazip pazarlar hangi ülke ve bölgelerde?

 

Küresel rekabetin cezbedici gücü, Türkiye’deki KOBİ’leri ihracata yönlendiriyor. KOBİ'lerin bir kısmı dış pazara açılmayı zorunluluk olarak görürken bir kısmı önemli bir büyüme fırsatı olarak görüyor. Sebepleri farklı olsa da ihracat yapmayı düşünen KOBİ’ler aynı soruya cevap arıyor: KOBİ’ler için cazip pazarlar hangileri?

 

Azerbaycan

Petrol ihracatı üzerinden hızla zenginleşmeye başlayan Azerbaycan’ın önümüzdeki 15 yıl içinde petrolden 50 milyar dolar gelir sağlaması bekleniyor. Azerbaycan’ın en önemli dış ticaret partnerlerinden İran’ın kalitesiz mal ihraç etmesi Türk KOBİ’leri için avantaj. Gıdadan perakendeye sağlıktan telekomünikasyona pek çok alanda fırsatlar barındıran ülkeye hastane ekipmanları, medikal cihazlar, bisküvi, şekerli mamüller, kanatlı et, narenciye ve makarna ihraç edilebilir.

 

Endonezya

Tarım ve imalat sanayide büyüyen Endonezya, 200 milyonluk Müslüman nüfusu sayesinde KOBİ’ler için cazip pazarlar arasında yer alıyor. İmalat ve tarımdaki gelişme makine sektörü için fırsat yaratıyor. Helal gıda ihracatında da büyük fırsatlar olduğu biliniyor.

 

İsrail

İthalatının yüzde 75’ini ham madde ithalatı oluşturan ülkede tarımsal üretim konusunda sıkıntılar olması gıda ithalatı yapmayı gerektiriyor. AB ülkeleri ile eşdeğer bir Pazar olan İsrail’de giyim, ev tekstili, ısıtma-soğutma cihazları, mobilya ve kimya ürünlerinde fırsatlar olduğu biliniyor.

 

Kanada

Dünyanın 3. büyük doğalgaz ve 6. Büyük ham petrol üreticisi olan Kanada, Kuzey Amerika Serbest Ticaret Alanı (NAFTA) sayesinde KOBİ’ler için cazip pazarlar arasında yer alıyor. G-7 içinde yatırıma en elverişli ülke konumundaki Kanada, gıda sanayi ve hazır giyim alanındaki KOBİ’ler için fırsat olabilir.

 

Nijerya

Afrika’nın yükselen ekonomisi Nijerya, özellikle inşaat, mobilya, beyaz eşya ve demir-çelik sektörlerinde ihracat fırsatları yaratıyor. Kara kıtanın en gözde pazarlarından biri olan Nijerya’da hijyenik havlu ve bebek bezleri ihracatında da fırsatlar var.

 

Polonya

Polonya, Doğu Avrupa ülkeleri içerisinde en çok yatırım yapılan ülkelerin başında geliyor. Küresel krizden en az etkilenen AB ülkesi olan Polonya, hazır giyim, ev tekstili ve gıda ürünlerinde önemli fırsatlar sunuyor. Ülkede sanayi alanında 10 milyar doları aşan fırsat bulunuyor.

 

Şili

Ticaretinin yüzde 90’ını serbest ticaret anlaşmaları (STA) üzerinden gerçekleştiren ve Güney Amerika’nın en önemli ekonomileri arasında bulunan Şili, 7277 tarife kaleminde gümrük vergisi uygulamıyor. Türk ihracatçılar tarım ürünleri, oto yedek parçası ve sanayi ürünleriyle avantaj elde edebilir.

 

Türkmenistan

Dünyanın dördüncü büyük doğalgaz rezervlerine sahip Türkmenistan, gıda ve inşaat malzemeleri alanında fırsat oluşturuyor. Ülke, Türk müteahhitlerinin en çok iş aldıkları ülke konumunda.

 

Suudi Arabistan

1967’den beri dış ticaret fazlası veren ülke gıda, sanayi, demir-çelik, mobilya, hazır giyim, beyaz eşya, ayakkabı ve dokuma halı ihracatında önemli fırsatlar sunuyor. Ülkede franchising sistemi popülerliğini artırıyor.

 

Çin

10,5 trilyon dolarlık Gayri Safi Yurtiçi Hasılası (GSYH) ile Çin, ABD’den sonra en büyük güç haline geldi. Çin’de 1 Ocak 2020’de yürürlüğe giren Yabancı Yatırım Yasası, yabancı yatırımcılara yerli yatırımcılarla eşit muamele ilkesi getirdiği gibi ticari sırların korunması konularında da avantaj sağlıyor. Gıdadan elektroniğe, tekstilden beyaz eşyaya kadar pek çok alanda Çin’e yatırım yapılabilir.

 

İnnova KOBİ’lerin gücüne güç katıyor

Çevik yazılımlar ve verilerin doğrudan bellek içinde analizine izin veren teknolojiler, kurumsal belleği oluşturan ve hızla çoğalan verinin çok daha hızlı ve tutarlı bir şekilde anlam kazanmasını sağlıyor. Türkiye’de ve dünyada Microsoft, SAP, Oracle, IBM vb. pek çok markayla üst seviye iş ortaklığı bulunan İnnova; dijital pazarlamadan iş zekasına, fintek çözümlerinden CRM’e, ERP’den insan kaynaklarına tüm çözümleriyle şirketlerin süreçlerini daha hızlı ve kolay yönetmesine olanak tanıyor. İnnova kılavuzluğuyla ihracat süreçlerini kolay yönetebilir, gerçek zamanlı raporlamalar yapabilir ve süreçlerinizi bugünün dinamiklerine uyumlu hale getirebilirsiniz.