İlk üreticiden son tüketiciye: Lojistik Yönetimi05Haziran

İlk üreticiden son tüketiciye: Lojistik Yönetimi

Bilgi ve iletişim sistemlerinin sürekli olarak gelişmesi, uluslararası alanda faaliyet gösteren üretim ve satış firmalarının çoğalması, taşıma uzaklıklarının ve maliyetinin artması ve tüketici alışkanlıklarının değişim göstermesi lojistiğin işletmelerde önem kazanmasını sağladı. Bu durum tedarik yönetimi, üretim lojistiği (iç lojistik) ve outbound lojistikten (dağıtım lojistiği) oluşan lojistik yönetiminin gerekliliğini ortaya koydu. Peki, lojistik yönetimi nedir ve nasıl yapılır? Bu blog yazımızda bu soruların yanıtlarını vereceğiz.

 

Lojistik çoğunlukla ürünü bir yerden alıp başka bir yere teslim etmek olarak algılansa da lojistik, ürünün doğuşundan kullanım süresinin bittiği güne dek gerçekleşen tüm aşamaları kapsıyor. Dolayısıyla lojistik, iş dünyasında zaman yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi konusunda doğrudan etkiye sahip bir kalem olarak öne çıkıyor. Bu nedenle etkili lojistik yönetimi şirketler için hayati önem taşıyor. 

 

Lojistik yönetimi nedir?

Lojistik yönetimi, ürünün üreticiden tüketiciye ulaştığı aşamalardaki bilgi akışı ve depoların verimli şekilde planlanıp uygulanmasını ve denetlenmesini ifade ediyor. Kaynak veya girdinin doğru miktarını doğru zamanda belirleyebilmek amacıyla gerçekleştirilen lojistik yönetimi ile geciken teslimatlar, tüketici taleplerinin karşılanamaması gibi işin başarısızlığa uğramasına neden olabilecek durumlar ortadan kaldırılıyor. Lojistik yönetimi ile hem verimliliği korumak hem de maliyetleri düşürmek mümkün oluyor. Bu nedenle rekabetin artması ile beraber farkını ortaya koymak ve işini büyütmek isteyen işletmeler lojistik yönetimine önem veriyor. Öyle ki işe alım sürecinde lojistik yönetimi bölümü mezunlarının tercih edildiği görülüyor.

 

Lojistik yönetimi nasıl yapılmalı?

İşletmelerde lojistik yönetimi ancak planlama süreçlerinin kolaylaştırılması ve hataların fırsata çevrilmesiyle başarılı sonuç verip amacına ulaşabilecektir. Lojistik yönetiminde şu hususları göz önünde bulundurmalısınız:

 

 

Acil durum planınız olsun

İş dünyasında tüm süreçlerde olduğu gibi mevcut plana alternatif olabilecek bir planınız olmalı. Aksi halde olası kriz durumunda sorunun çözülmesi kolay olmayacaktır. 

 

Alanında uzman lojistik yöneticisi ile çalışın

Mavi yaka ekip yönetimi konusunda deneyimli, insan ilişkileri güçlü bir lojistik yöneticisi ile çalışmak lojistik yönetiminin başarılı olmasını sağlayacaktır. Pozisyon için doğru kişiyi bulmanın da etkili lojistik yönetiminin önemli bir parçası olduğunu göz önünde bulundurmanız lojistik planın bozulması durumunda etkisini gösterecektir.

 

SAP S/4HANA kullanın

Günümüzün zorlukları ve geleceğin fırsatları akıllı işletme olmayı gerektiriyor. Bu gerekliliğin sonucu olarak lojistik yönetiminde otomasyon kullanmak önem taşıyor. Finans, tedarik zinciri, üretim, satın alma, satış, servis gibi tüm iş kollarında ve tüm endüstrilerde uçtan uça etkileşimli akıllı süreçlerden, temel işlevlerde otomasyondan yararlanarak fark yaratmak için SAP’nin bellek içi teknolojisi HANA’dan güç alan SAP S/4HANA çözümünü kullanabilirsiniz. SAP S/4HANA ile veriye dayalı kararlar vererek tüm süreçlerinizi hızlandırabilir ve yeni pazarlara daha hızla ve kolayca girebilirsiniz.

https://www.innova.com.tr/tr/uygulamalar/kurumsal-cozumler/akilli-erp-sap-s-4hana-ile-donusum